Pukkelpop 2024

VDB

Randprogramma
10 apr 2022
129
105
Kan iemand nog meer naar het verleden toe aanvullen? :)
1985 -> 1992: Enkel MS + op verschillende locaties geweest. Pas vanaf 1991 Kiewit.
1993: + Marquee
1994: + Dance Hall
1996: + Skate Stage en Club
1997 of 1998: + Boiler Room, weet dat die in het begin tegen elkaar waren met een doorgang.

Vanaf wanneer Wablieft en Chateau is me onduidelijk.
 

VDB

Randprogramma
10 apr 2022
129
105
Nu ik erover nadenk: in 1997 was er vrij zeker al een boiler annex dance hall, aangezien de Marquee toen nog aan de overkant van die ene straat lag. Was toen te bereiken met een trap. Denk ik, zit ver weg en jaren kunnen door elkaar lopen. Kan ook 1999 zijn.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.444
Ik neig ook naar een 'nee' maar het is eigenlijk een filosofische vraag. Er zijn twee edities niet doorgegaan waardoor we geneigd zijn om die niet meer te tellen, logisch. Maar het festival bestond wel gewoon in die jaren. Ze waren niet gestopt en in 2022 een doorstart gedaan. Dus bestaat een festival alleen maar als het dat jaar ook een festival heeft georganiseerd? Anders zijn het gewoon een aantal mensen in een kantoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.255
3.822
Er is 2 jaar geen festival geweest. Daarom wat mij betreft nee. Ik zou dan eerder neigen naar; Pukkelpop werd 40 jaar geleden voor het eerst georganiseerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Chimme

Campingartiest
8 aug 2017
78
46
Euh...ja.

Pukkelpop is geboren in 1985 en viert dus zijn veertigste verjaardag in 2025.

Zo moeilijk is het niet hoor.

Da's hetzelfde als de Olympische Spelen (de moderne), die gestart zijn in 1896. Daarvan zijn ook 3 edities niet doorgegaan omwille van externe omstandigheden (in dit geval WO I en WO II), maar toch had men het in 1996 lekker over de Centennial Games.

Niemand die weet hoeveel edities er van de OS geweest zijn tussen 1896 en 1996, maar iedereen weet dat er 100 jaar tussen de twee edities zit.

Als je dat verschil niet ziet, jammer dan. Ik ga het toch lekker vieren in 2025 hoor. En PKP denkelijk ook.
 

Chimme

Campingartiest
8 aug 2017
78
46
Ik neig ook naar een 'nee' maar het is eigenlijk een filosofische vraag. Er zijn twee edities niet doorgegaan waardoor we geneigd zijn om die niet meer te tellen, logisch. Maar het festival bestond wel gewoon in die jaren. Ze waren niet gestopt en in 2022 een doorstart gedaan. Dus bestaat een festival alleen maar als het dat jaar ook een festival heeft georganiseerd? Anders zijn het gewoon een aantal mensen in een kantoor.
Tuurlijk bestaat Pukkelpop ook als het niet doorgaat. Iemand die iets anders beweert, heeft toch geen benul van de hoeveelheid werk en voorbereiding die in zo'n festival kruipt. De affiche van 2020 was er al, ook al is ze nooit officieel bekendgemaakt; en in 2021 waren ze al aan de opbouw begonnen.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.255
3.822
Euh...ja.

Pukkelpop is geboren in 1985 en viert dus zijn veertigste verjaardag in 2025.

Zo moeilijk is het niet hoor.

Da's hetzelfde als de Olympische Spelen (de moderne), die gestart zijn in 1896. Daarvan zijn ook 3 edities niet doorgegaan omwille van externe omstandigheden (in dit geval WO I en WO II), maar toch had men het in 1996 lekker over de Centennial Games.

Niemand die weet hoeveel edities er van de OS geweest zijn tussen 1896 en 1996, maar iedereen weet dat er 100 jaar tussen de twee edities zit.

Als je dat verschil niet ziet, jammer dan. Ik ga het toch lekker vieren in 2025 hoor. En PKP denkelijk ook.
De 40e verjaardag zullen ze zeker vieren, maar bij de jubileumeditie in 2027 zullen ze pas echt grootser uitpakken. Dat heb ik van mensen in de organisatie althans zo vernomen.

In 2025 zeker het 60-jarig van Jazz Bilzen vieren?


OT: ik heb eveneens vernomen dat de campings zoals dit jaar voor de komende jaren hetzelfde blijven, dus niet zoals vorig jaar Relax vlakbij Bokrijk, maar schuin tegenover de ingang.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

Pukkelpopper

Gouden Tip
20 jul 2022
426
281
Hoop dat ze volgende editie een nieuwe huisstijl hebben (nieuw logo, website en achtergrond) Voor Corona deden ze elk jaar een nieuwe huisstijl. Ben huidige huisstijl beu gezien. Buiten verandering van kleuren en datum is alles het zelfde sinds afgelaste editie 2020 zie foto’s hier onder.
IMG_3208.jpegIMG_3212.jpegIMG_3209.jpegIMG_3210.jpegIMG_3211.jpeg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en elo

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
296
169
1985 -> 1992: Enkel MS + op verschillende locaties geweest. Pas vanaf 1991 Kiewit.
1993: + Marquee
1994: + Dance Hall
1996: + Skate Stage en Club
1997 of 1998: + Boiler Room, weet dat die in het begin tegen elkaar waren met een doorgang.

Vanaf wanneer Wablieft en Chateau is me onduidelijk.

In 2008 werd de openlucht Skate Stage vervangen door de Shelter in een tent.

Wat ik me afvraag nu ik dit lees: in mijn herinnering was de Boiler Room vroeger écht warm, ten tijde van m'n eerste Pukkelpop (in 2002). Ik dacht ook dat daar de naam vandaan kwam. Werd die tent ooit effectief verwarmd, of was dat gewoon doordat het mogelijk een warme editie was en die tent volledig gesloten was en dus opwarmde?
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
De 40e verjaardag zullen ze zeker vieren, maar bij de jubileumeditie in 2027 zullen ze pas echt grootser uitpakken. Dat heb ik van mensen in de organisatie althans zo vernomen.

In 2025 zeker het 60-jarig van Jazz Bilzen vieren?


OT: ik heb eveneens vernomen dat de campings zoals dit jaar voor de komende jaren hetzelfde blijven, dus niet zoals vorig jaar Relax vlakbij Bokrijk, maar schuin tegenover de ingang.
Altijd maar afwachten of ze echt grootser kunnen uitpakken.
Hangt helemaal af van wie er touren.
Tenzij ze bedoelen qua aankleding van het festival of zo, of een stukje taart bij de ingang als je binnenkomt.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.255
3.822
Altijd maar afwachten of ze echt grootser kunnen uitpakken.
Hangt helemaal af van wie er touren.
Tenzij ze bedoelen qua aankleding van het festival of zo, of een stukje taart bij de ingang als je binnenkomt.
Zal eerder qua aankleding zijn en met een smoutebol voor bezoekers bij de ingang.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.034
2.663
In 2008 werd de openlucht Skate Stage vervangen door de Shelter in een tent.

Wat ik me afvraag nu ik dit lees: in mijn herinnering was de Boiler Room vroeger écht warm, ten tijde van m'n eerste Pukkelpop (in 2002). Ik dacht ook dat daar de naam vandaan kwam. Werd die tent ooit effectief verwarmd, of was dat gewoon doordat het mogelijk een warme editie was en die tent volledig gesloten was en dus opwarmde?
Kwam gewoon puur door de warmte + kleinere, lage, gesloten tent. Het is zottenwerk om midden in de zomer een tent nog kunstmatig te gaan verwarmen.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

Chimme

Campingartiest
8 aug 2017
78
46
Uiteraard. Dat is een discussie niet waard.
Het is toch niet omdat dat jouw mening is, dat zoiets geen discussie waard is? Voor mij is het nochtans heel duidelijk dat 2025 ook een jubileumjaar is, net zoals de 40e editie in 2027 een jubileum kan zijn.
2025 is in ieder geval een pak symbolischer. De organisatie kennende gaan ze net als in 2010 (25 jaar PKP) en 2015 (30 jaar PKP) wel iets speciaals organiseren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

Pukkelpopper

Gouden Tip
20 jul 2022
426
281
Ik weet dat dat nog lang is maar welke 3 artiesten of bands gaan jullie invullen in de Pukkelpop 2024 wishlist.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken