Pukkelpop 2024

Ja, de wishlist begon op 13 december, zoals gewoonlijk ongeveer een maand lang.

Mijn gok is begin februari eerste namen voor Lowlands en half februari / begin maart eerste namen Pukkelpop...

Kan al niet wachten o_O

Big Thief naar OLT Rivierenhof... Geen Pukkelpop dus, al had ik die echt al met een dikke stift opgeschreven.

Raar dat PkP deze niet wist te boeken.

• Wow
Waarderingen: DDave
Is het ondenkbaar dat ze gewoon OLT uitverkopen en dan toch nog Pukkelpop aankondigen? Grotendeels verschillend publiek, toch?

(Tenzij ze dit jaar geen zin hebben in festivals, natuurlijk, of te hoge eisen stelden.)

Neen, we vergeten vaak dat bands zelf mogen kiezen waar ze spelen hè. Waarschijnlijk was OLT voor hen een interessanter, passender aanbod.

Korn staat het weekend voor PKP in de UK.
Dat Korn waarschijnlijk naar Lokerse gaat weten we al, maar in de UK hebben ze Denzel Curry en Loathe als support, beide zijn interessant voor pkp.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Korn staat het weekend voor PKP in de UK.
Dat Korn waarschijnlijk naar Lokerse gaat weten we al, maar in de UK hebben ze Denzel Curry en Loathe als support, beide zijn interessant voor pkp.
Limp Bizkit speelde vorig jaar de week voor Pukkelpop in de Piece Hall. Waarschijnlijk de beste buitenlocatie in Groot-Brittannië in mijn ogen. De locatie heeft geweldige boekers, Idles zijn er dit jaar ook. Maar het is niet allemaal geweldig: Brian Adams speelt daar met een kaartje voor algemene toegang van £ 157!

Jammer van Big Thief als ze inderdaad worden uitgesloten.

Passen ze dan ook perfect. Veel betere optie dan Pkp imo
Nochtans ook wel het type naam waarvoor die Club op PkP gemaakt is hoor. Was een magistrale headliner voor dat podium geweest. Kan me bijna geen geschiktere naam daarvoor inbeelden zelfs.

• Leuk
Waarderingen: aardvark
Nochtans ook wel het type naam waarvoor die Club op PkP gemaakt is hoor. Was een magistrale headliner voor dat podium geweest. Kan me bijna geen geschiktere naam daarvoor inbeelden zelfs.
Huidige Club is veel te klein voor zo'n band.

• Leuk
Waarderingen: elo
Heeft de Club niet net meer capaciteit dan OLT?

Eens met mattman trouwens, ideale band als Club afsluiter. Maar goed er toert nog voldoende in die periode om die 3 plaatsen in te nemen. Ik hoop daarvoor vooral op Slowdive.

Zo rechtstreeks capaciteit vergelijken tussen losse concerten en festivals is altijd wat gevaarlijk. 2000 tickets verkopen voor een concert is indrukwekkender dan het dubbele aan nieuwsgierigen in een tent krijgen op een festival. Op Werchter zijn er ook AB bands die de Barn doen vollopen.

• Leuk
Waarderingen: Nelios
Heeft de Club niet net meer capaciteit dan OLT?

Eens met mattman trouwens, ideale band als Club afsluiter. Maar goed er toert nog voldoende in die periode om die 3 plaatsen in te nemen. Ik hoop daarvoor vooral op Slowdive.
Ik denk dat Slowdive los naar Werchter zal gaan

• Leuk
Waarderingen: b_lars
Ik denk dat Slowdive los naar Werchter zal gaan
Zou een zeer mooie naam zijn voor Rock Werchter, hopelijk in een tent deze keer.

Vanwaar 'los'? Want als ik het tourschema van Slowdive bekijk, stoppen ze momenteel in het weekend van 9 juni met touren en hervatten ze pas half augustus. Pukkelpop lijkt, op basis hiervan, logischer, zeker omdat dit dan mooi aansluit op Paredes de Coura/La Route du Rock (beiden van 14 t.e.m. 17 augustus).

Users who are viewing this thread