Pukkelpop 2024

KC82

Nieuw lid
15 jul 2024
3
4
ja, die heb ik inderdaad ook staan als één van de clashes... moeilijke keuze en splitten vind ik ook geen optie... al zeker niet bij Amenra... tenzij het een "kxt""hyper' publiek is die de beleving verziekt door gekwaak...

Amenra (beleving) <> Show me the body (pogotill you drop)
Rise Against (zingen) <> Lionheart (pit pit pit)

Moet wel zeggen dat ik lichte voorkeur voor de Marque heb, vanwege het licht. Ik ga er over nadenken. Overigens vraag ik mij af of mijn vriendenclub een heel optreden Amenra gaat trekken. 😝
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.323
3.272
Ben ik de enige die baalt van het clashen op zaterdag van Amenra en Show me the Body en op zondag van Rise Against en Lionheart? Ik snap niet dat je deze acts tegenover elkaar neerzet. Dat is toch min of meer hetzelfde publiek dat graag naar deze bands gaat?
De hardere bands passen nu eenmaal enkel op de Backyard, Main en Marquee (en eventueel Lift en Club).
Als je wilt dat PKP de hardere kaart trekt, dan kan het gebeuren dat hardere bands clashen. Voor mij is dit eigenlijk een goed teken.
 

marc_pkp

Playlistbediener
10 aug 2023
39
33
Moet wel zeggen dat ik lichte voorkeur voor de Marque heb, vanwege het licht. Ik ga er over nadenken. Overigens vraag ik mij af of mijn vriendenclub een heel optreden Amenra gaat trekken. 😝
Dan gaan die vrienden beter naar Show me the Body ;-)
 
Laatst bewerkt:

WardAgain

Campingartiest
20 mrt 2024
54
27
Ik wil kei graag vanvoor staan bij Fred Again zou ik al op voorhand bij Stormzy daar gaan staan of denken jullie dat ik Romy nog zou kunnen meepakken na Stormzy en dan nog altijd een goeie plekje ga hebben bij Fred Again
 

marc_pkp

Playlistbediener
10 aug 2023
39
33
De hardere bands passen nu eenmaal enkel op de Backyard, Main en Marquee (en eventueel Lift en Club).
Als je wilt dat PKP de hardere kaart trekt, dan kan het gebeuren dat hardere bands clashen. Voor mij is dit eigenlijk een goed teken.
Inderdaad, er zijn jaren geweest waar je met moeite nog "hardere" gitaren aan het werk zag, laat staan dat er overlap was ... dus volg ik je helemaal...
 

jonveras

Randprogramma
20 mrt 2018
162
120
Ik wil kei graag vanvoor staan bij Fred Again zou ik al op voorhand bij Stormzy daar gaan staan of denken jullie dat ik Romy nog zou kunnen meepakken na Stormzy en dan nog altijd een goeie plekje ga hebben bij Fred Again
Romy en Stormzy spelen tegelijk dus daar zal je sowieso moeten kiezen!
 
  • Leuk
Waarderingen: WardAgain

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.712
9.616
Bad Nerves vs Blondshell, wat denken jullie?

Verder wel het gevreesde scenario dat Jorja Smith vlak na Stormzy speelt, 2 sets die ik toch helemaal wou zien. Maar niets onoverkomelijk, hoop ik.
 

marc_pkp

Playlistbediener
10 aug 2023
39
33
Ik wil kei graag vanvoor staan bij Fred Again zou ik al op voorhand bij Stormzy daar gaan staan of denken jullie dat ik Romy nog zou kunnen meepakken na Stormzy en dan nog altijd een goeie plekje ga hebben bij Fred Again
Je kunt daar altijd in slagen, maar misschien wel met het nodige geruzie, of anders wacht je tot Fred Again bezig is, en dan dans je je een weg naar voor ...
 
  • Haha
Waarderingen: WardAgain

marc_pkp

Playlistbediener
10 aug 2023
39
33
Bad Nerves vs Blondshell, wat denken jullie?

Verder wel het gevreesde scenario dat Jorja Smith vlak na Stormzy speelt, 2 sets die ik toch helemaal wou zien. Maar niets onoverkomelijk, hoop ik.
die clasht ook serieus voor mij... dat zal het moment afwachten zijn... wil ik wild gaan wordt het bad nerves... en wil ik stilstaand genieten wordt het blondshell..
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.712
9.616
Nation Of Language tegenover Sam Smith is low key ook wel een lastige. Verre van een Smith fan maar wel veel laaiende reacties na Pinkpop, en op zich zal ik wel eens zin hebben in zo’n headlineshow na heel veel in de Club en Lift vertoeven.
 
  • Leuk
Waarderingen: DDave

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.712
9.616
die clasht ook serieus voor mij... dat zal het moment afwachten zijn... wil ik wild gaan wordt het bad nerves... en wil ik stilstaand genieten wordt het blondshell..
Komt erbij dat ook Dizzee Rascal dan speelt. Geen megafan maar had dat wel eens willen meepikken als het kon. Vreemd genoeg nooit gezien toen hij nog ‘hot’ was.
 

Tinus101

Support act
21 nov 2022
836
1.007
Dan nu het altijd veel te drukke spoorboekje wat ik grotendeels niet eens ga waarmaken waarschijnlijk, maar goed het hoort erbij

Must see, graag zien, gebrek aan beter

Donderdag
Gotu Jim - Portland - Aili - Equal Idiots - Ila - Bizkit Park - Meltheads

Vrijdag
Big Special - Lander & Adriaan - Lip Critic - BBR - Fontaines D.C. - The Streets/Dizzee Rascal/Bad Nerves - Soulwax/Slift - Stormzy/Romy - Stake - The Kills/Fred Again..

Zaterdag
Wisp - Kawala - Confidence Man/Crackups - Ada Oda - Grandson - Wunderhorse - English Teacher/Miles Kane/Barry Can’t Swim - Flogging Molly - Amenra - The Reytons - Enter Shikari - Nation of Language/Sam Smith - Mount Kimbie

Zondag
Ramkot - Future Utopia - Chalk - Fat Dog - Electric Callboy - Rise Against - The Offspring - Marc Rebillet/Motionless in White - Royal Blood

Heb denk ik nog nooit zoveel clashes gehad op een festival dan dit jaar. Gaat er ook echt van afhangen waar ik op dat moment behoefte aan heb
 

marc_pkp

Playlistbediener
10 aug 2023
39
33
Nation Of Language tegenover Sam Smith is low key ook wel een lastige. Verre van een Smith fan maar wel veel laaiende reacties na Pinkpop, en op zich zal ik wel eens zin hebben in zo’n headlineshow na heel veel in de Club en Lift vertoeven.
inderdaad zelfde idee hierover... wordt wellicht Sam Smith om toch één headline show op mainstage dit jaar mee te maken , maar tijdig daar weglopen want ik wil ook wel bij Yin Yin in de Lift geraken...
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
201
23
Clashes:
VRIJDAG
- The Streets / Bad Nerves / Blondshell => vreselijke keuze te maken hier...
- Fred Again / The Kills => zal wel een groot stuk Kills worden, en ook een deel Fred meepikken.

ZATERDAG
- Barry Can't Swim / Dead Poet Society / English Teacher => zeker weten English Teacher, maar toch jammer van de andere 2

ZONDAG
- Fat Dog / Haunted Youth => gaat een momentopname worden, mogelijks hier de vriendengroep volgen
- Rise Against / Glass Beams => jeugdsentiment vs. kosmische sferen
- The Offspring / Yussef Dayes => jeugdsentiment vs. beste jazz op het festival
Bij uitbreiding moet ik nog een verzoek indienen bij de organisatie om Vaccines en Wunderhorse niet samen te laten vallen.
Vaccines met een biertje in de late namiddag is heerlijk vertoeven, maar Wunderhorse kan ik echt niet laten schieten...

Eppo, Chokri, als jullie meelezen... :D

Nog een dikke twee weken, en ondanks alle discussies, speculatie en teleurstelling (QOTSA & The Smile): ZIN IN!
 

marc_pkp

Playlistbediener
10 aug 2023
39
33
Bij uitbreiding moet ik nog een verzoek indienen bij de organisatie om Vaccines en Wunderhorse niet samen te laten vallen.
Vaccines met een biertje in de late namiddag is heerlijk vertoeven, maar Wunderhorse kan ik echt niet laten schieten...

Eppo, Chokri, als jullie meelezen... :D

Nog een dikke twee weken, en ondanks alle discussies, speculatie en teleurstelling (QOTSA & The Smile): ZIN IN!
Wunderhorse in ieder geval voor mij... vorig jaar zo jammer dat die cancelden...
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.570
4.670
Bad Nerves vs Blondshell, wat denken jullie?

Verder wel het gevreesde scenario dat Jorja Smith vlak na Stormzy speelt, 2 sets die ik toch helemaal wou zien. Maar niets onoverkomelijk, hoop ik.
Blondshell denk ik. Maar ik zie Bad Nerves volgende week al (gratis, in Heerlen).
Nation Of Language tegenover Sam Smith is low key ook wel een lastige. Verre van een Smith fan maar wel veel laaiende reacties na Pinkpop, en op zich zal ik wel eens zin hebben in zo’n headlineshow na heel veel in de Club en Lift vertoeven.
NoL is echt geweldig, maar ik zou een fijne plek zoeken voor Sam Smith, die show was goud.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en marc_pkp

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.712
9.616
Blondshell denk ik. Maar ik zie Bad Nerves volgende week al (gratis, in Heerlen).

NoL is echt geweldig, maar ik zou een fijne plek zoeken voor Sam Smith, die show was goud.
Ja, ik ga het zien. Bad Nerves een beetje langs me laten gaan op DTRH want Pukkelpop, maar goed ik laat het even zien.

NoL switchen met Reytons was echt goud geweest trouwens. Nu staat er tijdens Goldband echt niets van behoorlijke counterprogrammering.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken