Pukkelpop 2021 - Nieuws & Geruchten

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Sorry hè, maar dat ze deze week opeens maar een vragenlijstje opzetten om eens te peilen naar vacinatiegraad en mogelijke toegankelijkheid zegt voor mijn part ook genoeg. Ze hadden bij de verkoop meteen kort op de bal kunnen spelen en al eens peilen naar hoe die bereidheid was, wie er nog een tweede zou moeten hebben, wie er nog geen zou kunnen krijgen etc. en dan misschien een follow-up doen weetikveel.

Maar @Pauly Robin, dan ga je er dus vanuit dat iedere bezoeker zoals het op vakantie gaan men van thuis uit nog eens 50 euro gaat neerleggen om binnen te kunnen en dat je daarmee dus niet de testcentra gaat overbelasten (zoals dat begin juli wel het geval was voor alle reizigers die zo'n test moesten laten afnemen voorafgaand aan hun verlof). Again, hoe realistisch is dat eigenlijk? Je weet als organisatie ook hoe oud je doelpubliek gemiddeld is. Je moet imo steeds uitgaan van het slechtst mogelijke scenario en dat zou betekenen dat je moet gaan rekenen op basis van de projecties van de vaccinatiegraad die werd opgesteld door de Vlaamse Overheid (met oa 80% éénmalige vaccinatie voor alle volwassenen). Ik heb echt geen flauw idee hoe men aan die 7,000 is gekomen, maar je moet toch al snel tot het besef komen dat denken slechts 1 op 10 te moeten testen (en weten dat je half/ongevaccineerden sowieso on-site te moeten testen) veels te beperkt was.

Lees je wel de artikels die we hier posten of wat is dit zelfs?
Bijna volledig gelijk!? / mee eens.
Die vragenlijst had evengoed een moed der wanhoop of wat als... kunnen zijn.
50 euro? Elke burger heeft recht op 2 gratis pcr tests als hij het vaccin niet heeft geweigerd. Ik ben iemand met een beperking en heb twee zelftests voor 1 euro per week. Anderen 12 euro dacht ik. Weet niet hoe het met een anti-geentest is.
Ik heb gisteren het journaal van 19:00, laat en vandaag 13:00 en 19:00 gezien op de vrt. Het interview met de woordvoerder van pukkelpop op stubru. Nog een verkort krantenartikel met lees verder denk ik. Toegegeven: Het officiële statement heb ik niet gelezen. Mis ik iets dat daar wel in staat. Ja, ik weet Lowlands cancel wss dtrh. Het gerucht?! dat artiesten cancellen maar niet bevestigd is. Met nadruk op gerucht vermoed ik. Dus dat kan ik niet bevestigen en dat noteerde ik hier ook niet. Vingertje wijzen wil ik niet. Dus weet niet wat je bedoelt met heb je het artikel, artikels gelezen.
PS Voor de organisatie zou het een dure grap zijn als hij elke test zou betalen.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Edit: Frankske Vandenbroucke of zoiets stelde voor dat de festivalgangers even naar de apotheker konden gaan. Bron: vrt nieuws.
 
  • Leuk
Waarderingen: bartv

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Die vragenlijst had evengoed een moed der wanhoop of wat als... kunnen zijn.
Zou kunnen, ook gewoon raar als je alles in z'n geheel bekijkt. Wanneer hadden ze dat gepost? Dinsdag, woensdag? Daags na het overlegcomité? Had kunnen zijn geweest om toch nog een laatste inschatting te maken, maarja.

50 euro? Elke burger heeft recht op 2 gratis pcr tests als hij het vaccin niet heeft geweigerd. Ik ben iemand met een beperking en heb twee zelftests voor 1 euro per week. Anderen 12 euro dacht ik. Weet niet hoe het met een anti-geentest is.
Nuja, ik weet natuurlijk ook niet hoe dat precies allemaal in z'n werk gaat. Ik hoor van mensen uit m'n omgeving dat ze dat bedrag wel gewoon moeten betalen.

Vingertje wijzen wil ik niet. Dus weet niet wat je bedoelt met heb je het artikel, artikels gelezen.
Omdat ik niet echt de bedoeling zag van die post met die pijlen waarop je quote?
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Zou kunnen, ook gewoon raar als je alles in z'n geheel bekijkt. Wanneer hadden ze dat gepost? Dinsdag, woensdag? Daags na het overlegcomité? Had kunnen zijn geweest om toch nog een laatste inschatting te maken, maarja.


Nuja, ik weet natuurlijk ook niet hoe dat precies allemaal in z'n werk gaat. Ik hoor van mensen uit m'n omgeving dat ze dat bedrag wel gewoon moeten betalen.


Omdat ik niet echt de bedoeling zag van die post met die pijlen waarop je quote?
Ik wou het gewoon even posten voor degene die door de bomen het bos niet meer zien en de rest van mijn gezever willen skippen.
Kzeg altijd. Er is met alles een rede. Ook een onlogische rede zal zijn rede hebben. We zullen het maar accepteren. Dat is het duidelijkste.
Kga het forum nog even checken. Hopen dat het hier in schoonheid kan eindigen met toch nog een bedankt voor de moeite pukkelpop! Om er in te blijven geloven in deze moiellijke tijden. En vanaf volgende week ga ik het hopelijk afsluiten en achter me laten.

Als nog iemand een link heeft naar een alcatraz forum. Altijd welkom.

Bedankt iedereen, blijf sportief!

greetz.
 
  • Leuk
Waarderingen: bartv en Yannick

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
“Chrokri Mahassine heeft één van de belangrijkste zomerfestival op drijfzand gebouwd,” schrijft hij op Facebook, “en hij heeft hierin de volledige industrie meegetrokken: bands, bookers, managements en technici. Die hebben allemaal de zomer afgestemd op Pukkelpop, ook qua inkomsten. Pukkelpop had met vele Belgische acts een exclusiviteitsdeal afgesloten waardoor ze deze zomer niet of beperkt op andere plaatsen konden spelen. En nu staan ze met lege handen. Voor de meesten is er geen alternatief deze zomer. (...) Pukkelpop heeft zich geen fijne collega getoond, was cavalier seul in het beste geval en - zo bleek op het einde - Don Quixote.”

Eric Smout, programmator van OLT Rivierenhof in Antwerpen en coördinator van muziekcentrum Democrazy in Gent, met partner. © WVO
Aan de telefoon klinkt Smout even opgewonden als op Facebook. “Omdat ik kwaad en teleurgesteld ben. Toen Chokri op 11 mei aankondigde dat Pukkelpop zou doorgaan zoals altijd, betrouwde ik het al niet, en met mij vele collega’s in de sector. Wij waren allemaal voorzichtig aan het opbouwen, wij wisten allemaal heel goed hoe onzeker de toekomst was en dat gokken op zo’n mensenmassa eigenlijk gekkenwerk was. Ik vond het eerlijk gezegd pretentieus. Een kleinschaliger Pukkelpop - één of twee dagen- had perfect gekund, en dan was iedereen ook tevreden geweest.”

“Ik ben ook kwaad omdat iedereen zo laat is ingelicht, want dit hing volgens mij al een hele tijd in de lucht. Bookers en managers die bands op het festival hadden en de voorbije weken naar de stand van zaken informeerden, kregen nauwelijks of geen antwoord. Ik geloof niet dat de afgelasting alleen maar met die tests te maken heeft. Hier speelt meer.”
“En dat vind ik dus allemaal zeer oncollegiaal. Dat je een exclusiviteitsovereenkomst sluit met groepen, is bijvoorbeeld normaal. Maar niet na anderhalf jaar waarin de meeste bands geen frank hebben verdiend. En nu hebben die gewoon helemaal niks. Ik vind dat redelijk schandalig. Ook het publiek is in de steek gelaten.”
Smout vindt dat Pukkelpop nederig het hoofd moet buigen en zijn eigen fouten toegeven. “Chokri moet niet naar de overheid wijzen of naar de virologen, hij is het slachtoffer van zijn eigen hoogmoed, en daar zijn muzikanten en toeschouwers nu de dupe van.”
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Oof. Maar ergens wisten we dit dus wel al. Frappant eigenlijk dat vanuit verschillende bands en artiesten een communiqué kwam over Pukkelpop en daar eigenlijk vrij licht allemaal over zijn gegaan, misschien om geen bruggen op te blazen maar toch.

edit: en eigenlijk is de brief veel langer en uitgebreider en zeker de moeite waard om te lezen. Enorm cynische streek van Chokri, echt.
 
Laatst bewerkt:

Limburger

Randprogramma
25 mei 2016
126
39
“Chrokri Mahassine heeft één van de belangrijkste zomerfestival op drijfzand gebouwd,” schrijft hij op Facebook, “en hij heeft hierin de volledige industrie meegetrokken: bands, bookers, managements en technici. Die hebben allemaal de zomer afgestemd op Pukkelpop, ook qua inkomsten. Pukkelpop had met vele Belgische acts een exclusiviteitsdeal afgesloten waardoor ze deze zomer niet of beperkt op andere plaatsen konden spelen. En nu staan ze met lege handen. Voor de meesten is er geen alternatief deze zomer. (...) Pukkelpop heeft zich geen fijne collega getoond, was cavalier seul in het beste geval en - zo bleek op het einde - Don Quixote.”

Eric Smout, programmator van OLT Rivierenhof in Antwerpen en coördinator van muziekcentrum Democrazy in Gent, met partner. © WVO
Aan de telefoon klinkt Smout even opgewonden als op Facebook. “Omdat ik kwaad en teleurgesteld ben. Toen Chokri op 11 mei aankondigde dat Pukkelpop zou doorgaan zoals altijd, betrouwde ik het al niet, en met mij vele collega’s in de sector. Wij waren allemaal voorzichtig aan het opbouwen, wij wisten allemaal heel goed hoe onzeker de toekomst was en dat gokken op zo’n mensenmassa eigenlijk gekkenwerk was. Ik vond het eerlijk gezegd pretentieus. Een kleinschaliger Pukkelpop - één of twee dagen- had perfect gekund, en dan was iedereen ook tevreden geweest.”

“Ik ben ook kwaad omdat iedereen zo laat is ingelicht, want dit hing volgens mij al een hele tijd in de lucht. Bookers en managers die bands op het festival hadden en de voorbije weken naar de stand van zaken informeerden, kregen nauwelijks of geen antwoord. Ik geloof niet dat de afgelasting alleen maar met die tests te maken heeft. Hier speelt meer.”
“En dat vind ik dus allemaal zeer oncollegiaal. Dat je een exclusiviteitsovereenkomst sluit met groepen, is bijvoorbeeld normaal. Maar niet na anderhalf jaar waarin de meeste bands geen frank hebben verdiend. En nu hebben die gewoon helemaal niks. Ik vind dat redelijk schandalig. Ook het publiek is in de steek gelaten.”
Smout vindt dat Pukkelpop nederig het hoofd moet buigen en zijn eigen fouten toegeven. “Chokri moet niet naar de overheid wijzen of naar de virologen, hij is het slachtoffer van zijn eigen hoogmoed, en daar zijn muzikanten en toeschouwers nu de dupe van.”
Maar is er dan ook niemand binnen Chokri zijn team die zich er vragen bij stelt en kritisch durft te zijn? Want zij moeten het ten slotte ook uitvoeren.
Of beslissing Chokri alles zelf en moet de rest maar volgen?
Weet natuurlijk ook niet hoe de structuur van de organisatie er uit ziet.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Maar is er dan ook niemand binnen Chokri zijn team die zich er vragen bij stelt en kritisch durft te zijn? Want zij moeten het ten slotte ook uitvoeren.
Of beslissing Chokri alles zelf en moet de rest maar volgen?
Weet natuurlijk ook niet hoe de structuur van de organisatie er uit ziet.
Als dat zou kloppen, zou Chokri zich moeten schamen, want intussen wel de subsidie incasseren.
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Gewoon uit gegaan van een gunstig scenario ipv er meerdere te voorzien, zelfs nog moeilijker dan nu.
communiceren dat het kan plaatsvinden indien de situatie x of y is ipv te verkondigen dat het zeker door kan gaan.
ticketverkoop wat organiseren opdat je zo min mogelijk mensen moet testen (bv x procent voor volledig gevaccineerden, x procent dagtickets/combitickets,….)
diegene die getest moeten worden op afgesloten terrein houden zodat ze na eerste test geen besmetting meer kunnen oplopen en mss ook geen bewijs meer moeten voorleggen, want moeten niet meer ”binnen komen” (als dat al zou mogen)
jongeren die afspraak voor vaccin geweigerd hebben (blijkbaar heel veel in Belgie) geen toegang
de eerste avond schrappen zou ook al 24u gewonnen zijn
en stap 1: elke ticketkoper laten antwoorden hoe ver ze staan met vaccinatie

zoveel zaken fout gelopen bij de organisatie…
en vooral de verantwoordelijkheid achteraf bij overheid proberen leggen en in slachtofferrol kruipen, vind ik niet kunnen.

mede daardoor zal het bij mij geld terug vragen worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Gebruikers die dit onderwerp bekijken