Pukkelpop 2021 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Kan me voorstellen dat die foto's van de opbouw ook een beetje 'druk' geven naar de overheid toe. De kar is vertrokken, dit gaan we niet cancelen. Hoewel die overheid daar ook vrij duidelijk over was: PkP gaat door. Zowel Vlaams minister van binnenlandse zaken Jan Jambon als federaal minister van volksgezondheid Frank Vandenbroucke zaten daar wel duidelijk op één lijn. Tot nu toe. :)

Zou me niet verbazen als we deze of volgende week, een maand voor het festival, (de) overige namen krijgen.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik ben ervan zeker dat alles zal doorgaan. Maar ik vrees alleen dat men maatregelen zal nemen die de niet ingeënte festivalhanger uren zal kosten. Als je al één of twee keer het vaccin kreeg, zal een PCR test voorleggen waarschijnlijk genoeg zijn. De niet ingeënte medemens zal vermoedelijk geduld moeten hebben. We gaan er ook rekening mee moeten houden dat controles (waarschijnlijk) zeer streng zullen zijn. Ik hoop echter dat ik het verkeerd voor heb. Men had veel beter, naast de ouderen, eerst de jeugd (tot pakweg 25 jaar) moeten laten vaccineren. En dan pas de rest.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.038
2.670
Ik ben ervan zeker dat alles zal doorgaan. Maar ik vrees alleen dat men maatregelen zal nemen die de niet ingeënte festivalhanger uren zal kosten. Als je al één of twee keer het vaccin kreeg, zal een PCR test voorleggen waarschijnlijk genoeg zijn. De niet ingeënte medemens zal vermoedelijk geduld moeten hebben. We gaan er ook rekening mee moeten houden dat controles (waarschijnlijk) zeer streng zullen zijn. Ik hoop echter dat ik het verkeerd voor heb. Men had veel beter, naast de ouderen, eerst de jeugd (tot pakweg 25 jaar) moeten laten vaccineren. En dan pas de rest.
Indien je 2x gevaccineerd bent, dan dien je enkel een bewijs voor te leggen. Een PCR test is dan niet nodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris De Brul en Yannick

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.920
6.151
Ik ben ervan zeker dat alles zal doorgaan. Maar ik vrees alleen dat men maatregelen zal nemen die de niet ingeënte festivalhanger uren zal kosten. Als je al één of twee keer het vaccin kreeg, zal een PCR test voorleggen waarschijnlijk genoeg zijn. De niet ingeënte medemens zal vermoedelijk geduld moeten hebben. We gaan er ook rekening mee moeten houden dat controles (waarschijnlijk) zeer streng zullen zijn. Ik hoop echter dat ik het verkeerd voor heb. Men had veel beter, naast de ouderen, eerst de jeugd (tot pakweg 25 jaar) moeten laten vaccineren. En dan pas de rest.
Iedere 18+'er zou naar verluid al de kans hebben gekregen net zoals al vele 16-18-jarigen die hadden voor J&J lol. Je bent letterlijk een wandelende tijdbom en zeker bij evenementen van die omvang. Bovendien bezorg je de organisatie een pak meer kopzorgen en kosten aangezien je moet getest worden, zowel vooraf als tijdens. Eerlijk gezegd hoef ik echt geen niet-gevaccineerden ik m'n buurt ookal doet en laat iedereen maar wat ie wil.

Die volgorde houdt trouwens helemaal geen steek aangezien het verschil tussen de start van vaccineren werkende bevolking tov jeugd.. Ongeveer een maand is? Wat voor nut heeft dat dan? Jongeren kunnen zich bovendien opgeven om J&J te nemen en daarvoor heb je maar één jab nodig.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Indien je 2x gevaccineerd bent, dan dien je enkel een bewijs voor te leggen. Een PCR test is dan niet nodig.
Je kan, ondanks 2 vaccins, toch nog besmet geraken. Je zal er alleen niet ziek van zijn. En je kan wel degelijk nog anderen mee besmetten. Dus een pcr test.

 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Je kan, ondanks 2 vaccins, toch nog besmet geraken. Je zal er alleen niet ziek van zijn. En je kan wel degelijk nog anderen mee besmetten. Dus een pcr test.

Maar de bevoegde ministers hebben al bevestigd en herbevestigd dat je enkel een PCR-test moet afleggen indien je geen 2e dosis gehad hebt 2 weken voorafgaand aan het festival. Dan gaat het er ook zo aan toe gaan eind augustus.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Maar de bevoegde ministers hebben al bevestigd en herbevestigd dat je enkel een PCR-test moet afleggen indien je geen 2e dosis gehad hebt 2 weken voorafgaand aan het festival. Dan gaat het er ook zo aan toe gaan eind augustus.
Vraag is of ze dat risico gaan nemen bij evenementen met meer dan 10.000 bezoekers. Zeker gezien hetgeen gebeurde in Nederland. Ik blijf hopen op een festival, maar ik zal pas zeker zijn als ik op een weide sta.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.920
6.151
Ga hier niet allemaal studies beginnen aanhalen (maar bon, toch eentje dan alee), maar een gigantisch kleine minderheid wordt nog ziek en bijzonder weinig kans dat men ook nog eens het virus gaat verspreiden ivm niet-gevaccineerden lol. Ik snap die argwaan eerlijk gezegd niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: bartv

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ga hier niet allemaal studies beginnen aanhalen (maar bon, toch eentje dan alee), maar een gigantisch kleine minderheid wordt nog ziek en bijzonder weinig kans dat men ook nog eens het virus gaat verspreiden ivm niet-gevaccineerden lol. Ik snap die argwaan eerlijk gezegd niet.
Als je bijna anderhalf jaar Covid van héél erg dichtbij hebt meegemaakt, ben je voorzichtig om bepaalde uitspraken te doen.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.038
2.670
Als je bijna anderhalf jaar Covid van héél erg dichtbij hebt meegemaakt, ben je voorzichtig om bepaalde uitspraken te doen.
Ik begrijp je daar wel in. Ik werk zelf niet in de zorg en ik heb in mijn buurt niemand gehad die ernstig aan covid geleden heeft. Dan vergeet je dat er mensen zijn die door de hel gegaan zijn door er zelf hard onder te lijden of naasten te zien lijden.

Maar midden augustus zitten we in een situatie waar iedereen die dat wou gevaccineerd kan zijn. Als we dan geen festival houden, wanneer dan wel?
 
  • Leuk
Waarderingen: bartv

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.920
6.151
Als je bijna anderhalf jaar Covid van héél erg dichtbij hebt meegemaakt, ben je voorzichtig om bepaalde uitspraken te doen.
Begrijp ik, heb dat ook gevoeld alleen had dat weinig inslag op mijn vertrouwen in de werking van de wetenschap en vaccins. Voorzichtigheid is er nog steeds hoor, hoewel ik m'n eerste dosis al heb gehad net zoals m'n gehele omgeving (deels of volledig).
Maar midden augustus zitten we in een situatie waar iedereen die dat wou gevaccineerd kan zijn. Als we dan geen festival houden, wanneer dan wel?
En ook. Vergeleken met de situatie van vorig jaar met nu is dat 7/10 volwassen Belgen minstens deels gevaccineerd zijn, groepsimmuniteit komt de komende weken steeds dichter en dichterbij. Na anderhalf jaar miserie zou je bijna vergeten dat dit uiteindelijk.. eindig is.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.038
Net op Radio 1 gehoord dat men er aan denkt om mensen die niet volledig gevaccineerd zijn elke dag van het festival te testen ipv enkel bij aankomst.
 

bartv

Randprogramma
11 mrt 2015
152
67
Net op Radio 1 gehoord dat men er aan denkt om mensen die niet volledig gevaccineerd zijn elke dag van het festival te testen ipv enkel bij aankomst.
En net gehoord dat het enkel op dag 1 en dag 3 zou moeten.
Zo zal er de komende tijd nog veel gehoord gaan worden. :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.920
6.151
Net op Radio 1 gehoord dat men er aan denkt om mensen die niet volledig gevaccineerd zijn elke dag van het festival te testen ipv enkel bij aankomst.
Terecht, maar ja. Wat een gedoe zeg. Gaat iedereen dat gewillig doen als ze zelfs nog geen spuitje willen laten zetten lol.

Zit je daar bv. met een groep van 15 en moeten 2 mensen zich laten testen 's morgens. Men blijft dan tot de middag in de tent, komt het er niet van etc. Totaal onrealistisch eigenlijk.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Begrijp ik, heb dat ook gevoeld alleen had dat weinig inslag op mijn vertrouwen in de werking van de wetenschap en vaccins. Voorzichtigheid is er nog steeds hoor, hoewel ik m'n eerste dosis al heb gehad net zoals m'n gehele omgeving (deels of volledig).

En ook. Vergeleken met de situatie van vorig jaar met nu is dat 7/10 volwassen Belgen minstens deels gevaccineerd zijn, groepsimmuniteit komt de komende weken steeds dichter en dichterbij. Na anderhalf jaar miserie zou je bijna vergeten dat dit uiteindelijk.. eindig is.
Ik heb 200% vertrouwen in het vaccin. Ik ben al sinds februari dit jaar volledig gevaccineerd. En ik ben er ook van overtuigd, dat we elk jaar opnieuw een inspuiting zullen mogen+moten krijgen, net als bij het griep vaccin. Alleen is het covid beestje van een an
Ik begrijp je daar wel in. Ik werk zelf niet in de zorg en ik heb in mijn buurt niemand gehad die ernstig aan covid geleden heeft. Dan vergeet je dat er mensen zijn die door de hel gegaan zijn door er zelf hard onder te lijden of naasten te zien lijden.

Maar midden augustus zitten we in een situatie waar iedereen die dat wou gevaccineerd kan zijn. Als we dan geen festival houden, wanneer dan wel?
Had men eerst de jeugd laten vaccineren, zou men nu veel minder problemen hebben. Nu word/werd een deel van het jeugdleven afgenomen. En ik begrijp de jongeren heel er goed dat ze zich opnieuw willen amuseren. Ik ben ook jong geweest, en ik heb ook genoten (ik doe dat trouwens nog hoor). Mocht men begin de jaren 80 gezegd hebben dat Rock Torhout of het Heavy Sound Festival niet mocht doorgaan, zou ik ook ambetant geweest zijn.
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Ga hier niet allemaal studies beginnen aanhalen (maar bon, toch eentje dan alee), maar een gigantisch kleine minderheid wordt nog ziek en bijzonder weinig kans dat men ook nog eens het virus gaat verspreiden ivm niet-gevaccineerden lol. Ik snap die argwaan eerlijk gezegd niet.
en al zeker als zowat alle anderen daar ook vaccin hebben gekregen vormt er op zich geen groot probleem...
Een broeihaard van besmettingen zal het op die manier niet worden.

Het enige waar ik me wat zorgen over maak is eventuele nieuwe varianten ofzo door al dat gereis van de afgelopen en komende weken... OOk door mensen die nog niet gevaccineerd waren (en zelfs besmet op het vliegtuig zaten). Er was zo goed als geen controle. Niet bij het reizen en niet bij verplichte quarantaine achteraf.

En dat er buitenlandse bands gaan moeten cancellen ?
(uit de UK bv na de EK taferelen)
 
Laatst bewerkt:

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Net op Radio 1 gehoord dat men er aan denkt om mensen die niet volledig gevaccineerd zijn elke dag van het festival te testen ipv enkel bij aankomst.
zou maar terecht zijn zeker? Het is geen afgesloten terrein, dus tussen campings en festivalterrein kom je nog veel mensne tegen (vervoer, winkels, op straat,...) Edit: al is daar wel overal mondmasker verplicht waarschijnlijk en dus eigenlijk wel veilig...

In Belgie heeft, tegen dat PKP plaats vindt, iedereen de kans gehad om vaccin krijgen.

Indien je dat niet hebt gedaan of andere prioriteiten had (reizen), moet je achteraf niet jammeren bij eventuele nadelen.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken