Pukkelpop 2021 - Nieuws & Geruchten

pigital

Dagopener
15 okt 2018
714
645
Hopelijk niet veel impact op PKP maar je weet nooit. De mediacampagne tegen plezier deze zomer is alvast deze week hier in BE ook van gang getrapt. Nu even weekendje rust alvorens ze er maandag weer volledig tegen gaan om het overlegcomite goed te beïnvloeden.
Zucht.

Mijn gevoel zegt dat het wel nog goed kan komen, maar dan hebben we een daadkrachtige regering nodig die ook gewoon durft te zeggen: we hebben als gedaan wat we konden doen, het schijnt niet helemaal te helpen, maar de risicogroepen zijn veilig, geniet ervan.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
Men vergeet dus gewoonweg dat besmettingen niet hetzelfde zijn als ziekenhuis/IC-opnames. Perceptiestrijdje deze week.
Klopt, ik zie alles terug op slot gaan indien de besmettingen stijgen ondanks dat de opnames stabiel blijven. Maar dat is nog koffiedik kijken voorlopig. Tis moneytime voor de vaccins.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.915
6.146
Klopt, ik zie alles terug op slot gaan indien de besmettingen stijgen ondanks dat de opnames stabiel blijven. Maar dat is nog koffiedik kijken voorlopig. Tis moneytime voor de vaccins.
Maar.. In de UK zagen we die variant ook op rukken, zonder verdere impact dan besmettingen ergo de vaccins wérken.
 

stillraven

Playlistbediener
14 okt 2020
25
14
HLN - “Aan verstrengingen denken we niet”: Overlegcomité wil hooguit versoepelingen uitstellen

Dat klinkt een beetje als aanpappen en nat houden. Als ik het goed heb dacht Jambon vooral aan het mondmasker en de 1,5m afbouwen. Maar zou het mss de bedoeling zijn om de enkele grotere evenementen toch een lager maximum te laten aanhouden?

Pukkelpop lijkt extra krediet te hebben aangezien de Vlaamse regering echt geschrokken was van de annulatie van Tomorrowland en er nog maar 1 groot festival overschiet. Het lijkt onwaarschijnlijk maar mocht er begin augustus een sterke toename zijn van ziekenhuisopnames dan gaan ze niet anders kunnen dan het plots verbieden, maar normaal gezien moet dat met versnelde vaccinatie te vermijden zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.915
6.146
Opnames stijgen daar echter wel.
Um ja oké, maar als je gaat vergelijken naar de impact die cijfers (vandaag +35k) en welke invloed dat heeft op ziekenhuisopnames met golf 1 en 2 daar, dan is dat een immens verschil. Dus ja, oké. Cijfers stijgen ja. Dat zullen ze hier en in Nederland ook doen, maar de impact ervan zal niet van dezelfde aard zijn dankzij de vaccins. (en zie ook dit)


Maar bon. On topic, hoop inderdaad dat het overlegcomité hier niet hetzelfde soort paniekvoetbal gaat spelen als in Nederland..
 

bartv

Randprogramma
11 mrt 2015
152
67
Ze zijn nog altijd bezig met ijzeren plaatjes te leggen, oplegger na oplegger.?
En verder bang afwachten, ik geloof er alweer wat minder in. ?
 

Limburger

Randprogramma
25 mei 2016
126
39
“Je kan pas naar Pukkelpop gaan als je volledig gevaccineerd bent of 1 à 2 dagen op voorhand negatief getest bent. Voor de grote evenementen zijn er serieuze voorwaarden. En dat gecombineerd met de hoge vaccinatiegraad, denk ik dat het veilig genoeg is.” - Jan Jambon

Jan gelooft er wel nog steeds in.
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
Maar.. In de UK zagen we die variant ook op rukken, zonder verdere impact dan besmettingen ergo de vaccins wérken.
Begin augustus (of zelfs vroeger) zulllen we zien welke gevolgen deze stijging in besmettingen heeft in de ziekenhuizen hier. In de UK stijgt alles maar die zitten met die andere strategie (1shot AZ met maximale duurtijd tussen de 2).
De UK valt daardoor niet te vergelijken met ons, zij deden een spurt, wij een duurloop.
Interessante tijden.
De vraag zal ook zijn, waarover vallen de politici? Aantal besmettingen of opnames? Daar staan of vallen evenementen mee. Maar dat brengt ons in dit topic misschien weer te ver off topic.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Begin augustus (of zelfs vroeger) zulllen we zien welke gevolgen deze stijging in besmettingen heeft in de ziekenhuizen hier. In de UK stijgt alles maar die zitten met die andere strategie (1shot AZ met maximale duurtijd tussen de 2).
De UK valt daardoor niet te vergelijken met ons, zij deden een spurt, wij een duurloop.
Interessante tijden.
De vraag zal ook zijn, waarover vallen de politici? Aantal besmettingen of opnames? Daar staan of vallen evenementen mee. Maar dat brengt ons in dit topic misschien weer te ver off topic.
De hoofdvoorwaarde voor de versoepelingen van de voorbije maanden was telkens het aantal opnames. Zou me sterk lijken dat ze nu plots anders gaan beslissen.

Jambon heeft daarnet overigens gezegd dat er voor hem geen sprake kan zijn van een annulering van grote festivals. In diens ogen zijn de richtlijnen (volledig gevaccineerd of een negatieve test afleggen) voldoende strikt om een veilig verloop te garanderen, mits de vaccinaties aan dit tempo blijven verlopen.

Ik verwacht geen paniekvoetbal van onze regering. Hoogstens reisrestricties, nu duidelijk is dat andere EU-landen deze ook op hun eentje beginnen uit te vaardigen. Op dit moment test bijna 5% van de terugkeerders uit Spanje positief, daar mag wel ingegrepen worden.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.005
263
“Je kan pas naar Pukkelpop gaan als je volledig gevaccineerd bent of 1 à 2 dagen op voorhand negatief getest bent. Voor de grote evenementen zijn er serieuze voorwaarden. En dat gecombineerd met de hoge vaccinatiegraad, denk ik dat het veilig genoeg is.” - Jan Jambon

Jan gelooft er wel nog steeds in.
Jan geloofde ook in Tomorrowland :unsure:
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Ergerlijk dat bepaalde media terug hun eerdere versnelling hebben terug gevonden.
Pukkelpop zal zeker doorgaan lijkt me. Maar dat is het probleem niet. Lowlands/DTRH zijn gewoon belangrijk voor bands om de combo te maken.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.915
6.146
Maar de heeft (rechtstreeks) weinig met de pandemie te maken toch, maar meer met een stel burgemeesters die heel bang zijn stemmen te verliezen op de volgende verkiezingen.
En plots hadden we dan drie ministers van cultuur - die ook een opportuniteit zagen om zich te profileren als voorvechters van. Nee, bedankt.
Maar dat is het probleem niet. Lowlands/DTRH zijn gewoon belangrijk voor bands om de combo te maken.
Klopt ja. Het is nu niet dat er zo gigantisch veel festivals in augustus zullen plaatsvinden in Europa, dusja..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.650
Ergerlijk dat bepaalde media terug hun eerdere versnelling hebben terug gevonden.
Pukkelpop zal zeker doorgaan lijkt me. Maar dat is het probleem niet. Lowlands/DTRH zijn gewoon belangrijk voor bands om de combo te maken.
Helpt dat een behoorlijk deel van de bovenkant (Editors, Future, Underworld, Anne Marie, Marshmello, Skepta, Strand of Oaks) wel op Pukkelpop staan maar niet op DTRH/LL. En dat je grote namen als dEUS, Balthazar, Netsky, 2manydjs ook altijd bereid hebt.

Uiteraard vrezen voor een deel van de grote middelgrote buitenlandse namen (Jamie XX, Lianne La Havas, IDLES, Sam Fender, Meute, Inhaler, Slowthai, Arlo parks, Shame, Caribou, Little Dragon, Kelly Lee Owens), wat bijna de mooiste namen zijn eigenlijk.
 

Verwijderd lid 37800

Campingartiest
21 mrt 2018
68
32
Ik vrees dat we vrijdag van een kale reis zullen terugkomen, verhaaltje Tomorrowland achterna. Wederom de brave burger veel beloven, om daarna wanneer iedereen ernaar uitkijkt het dood leuk van tafel te vegen. Wederom worden er verkeerde keuzes gemaakt en zijn er 3 schuldigen:

- de politiekers die geen besef hebben van wat ze aanrichten;
- uitgaan van het gezond verstand van de mens (maar wetende dat als je niets verbiedt, dit al een verloren zaak op zich is refererend naar de leuke discotheek reisjes);
- de media.

Zelf in een situatie waar er nu 2 combi's + vouchers zullen 'vast' zitten tot 2022 waarschijnlijk, al kan je ze wel omruilen voor 16 euro administratiekosten - shame on you pukkelpop (toch ook nog even profiteren van de mensen die in jullie droom geloven/geloofden)

Hopelijk krijg ik ongelijk en kan ik mijn nieuwe vriendin aan 32 jarige leeftijd mijn eerste liefde schenken, de muziek en sfeer op pukkelpop.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken