Pukkelpop 2021 - Nieuws & Geruchten

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
312
Ik vind het opvallend rustig in de fora van Down the Rabbit Hole en Lowlands of alles wel door kan gaan.
Maar ik heb zo mijn twijfels
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.893
6.113
Het is nu niet alsof mensen hier niet meelezen die ook in die draadjes actief zijn natuurlijk. Die ontwikkelingen zijn voor alle drie een enorm vraagteken geworden.

Ik denk dat inderdaad ook voor juli we toch ook namen moeten gaan krijgen, want in de vakantieperiode nog namen aankondigen..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.933
8.574
Volgende week wordt de make or break week. Of zo voelt het toch aan, want dan moet het toch echt gaan gebeuren.

Maar het is ook het RW-weekend... dusja.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.893
6.113
Volgende week wordt de make or break week. Of zo voelt het toch aan, want dan moet het toch echt gaan gebeuren.
Dat gevoel heb ik al de afgelopen twee weken gehad, maar ja het zou wel eens de laatste kans kunnen zijn. En er zal gecommuniceerd moéten worden, want dit leg je gewoonweg aan niemand uit.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Zou het ook kunnen dat ze met opzet eerst Belgen laten kopen, dan werchter namen droppen, dan de line-up en vlak erna of op hetzelfde moment de buitenlanders laten kopen? Zodat ze ook een kans hebben om tickets te kopen?
Ik zie het nog zover komen dat ze gaan zeggen, het gaat door, maar enkel benelux en nog enkele andere veilige landen. Dat nu al zo is. Of wie weet enkel Belgische acts voor een plan h. En als er heel veel Benelux mensen in de wachtrij staan dat andere buitenlanders een jaartje moeten wachten.
Gewoon speculaas tie... haha sorry
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.893
6.113
Er zit echt niet een of andere verkoops-scheme achter hoor. In het verleden zag je wel dat de groten elks hun dag hadden om aan te kondigen; GMM deed dat op donderdag en Werchter op vrijdag, maar dat soort complotdenken is een beetje ver gezocht. Het gebrek aan communicatie en het losbandig aankondigen en verkopen van tickets is één ding, maar de problemen omtrent de affiche zijn evenwel reëel en dat ligt buiten de organisatie. Zie ook samenwerking met overheden waar de cultuursector niet altijd de beste band mee leek te hebben gehad gedurende deze crisis om dingen gedaan te krijgen.

En nee. De green pass is nu eenmaal een ding op basis van de situatie in ieder land gelden telkens andere regels. Er geldt een vrijheid van transport/reizen binnen de schengenzone en ik zie dat niet aangepast worden.

En als er heel veel Benelux mensen in de wachtrij staan dat andere buitenlanders een jaartje moeten wachten.
Zou raar zijn om eerst voorrang te verlenen, nadien de 'internationale verkoop' te starten maaaaar enkel voor Nederlanders en Luxemburgers omdat...? Again, er zijn al bepaalde spelregels voor te reizen maar men kan op zich wel reizen. Ook artiesten. Het is alleen verdomd moeilijk om een festivaltournee gepland te krijgen, veronderstel ik, wanneer er in ieder Europees land telkens andere regels gelden (op basis van de kleur die ze hebben op de kaart).
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Er zit echt niet een of andere verkoops-scheme achter hoor. In het verleden zag je wel dat de groten elks hun dag hadden om aan te kondigen; GMM deed dat op donderdag en Werchter op vrijdag, maar dat soort complotdenken is een beetje ver gezocht. Het gebrek aan communicatie en het losbandig aankondigen en verkopen van tickets is één ding, maar de problemen omtrent de affiche zijn evenwel reëel en dat ligt buiten de organisatie. Zie ook samenwerking met overheden waar de cultuursector niet altijd de beste band mee leek te hebben gehad gedurende deze crisis om dingen gedaan te krijgen.

En nee. De green pass is nu eenmaal een ding op basis van de situatie in ieder land gelden telkens andere regels. Er geldt een vrijheid van transport/reizen binnen de schengenzone en ik zie dat niet aangepast worden.


Zou raar zijn om eerst voorrang te verlenen, nadien de 'internationale verkoop' te starten maaaaar enkel voor Nederlanders en Luxemburgers omdat...? Again, er zijn al bepaalde spelregels voor te reizen maar men kan op zich wel reizen. Ook artiesten. Het is alleen verdomd moeilijk om een festivaltournee gepland te krijgen, veronderstel ik, wanneer er in ieder Europees land telkens andere regels gelden (op basis van de kleur die ze hebben op de kaart).
Goed gezegd allemaal. Kbedoel maar, ze zullen in de toekomst terug strenger zijn met wie binnen mag en wie niet. Delta... 't Is onduidelijk. Maar eer men duidelijkheid heeft is die delta variant al zo ingeburgerd dat het straks niet meer uitmaakt of we artiesten van de uk uitnodigen of niet. Zie de alpha (britse) variant.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
712
640
Ik denk dat er momenteel heel veel gepuzzeld wordt bij PKP door het waarschijnlijke verlies van redelijk veel namen uit UK. En dat op een gegeven moment de keuze moet vallen voor het of te laten doorgaan met matig tot zwakke affiche, maar extra te bieden op andere vlakken (bvb dj/dance) of gewoon geen festival. Ik, en waarschijnlijk vele anderen, hopen kost wat kost op het eerste in dat geval.

Liever iets, dat indien nodig minder is, dan helemaal niets.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Nieuw podium met enkel acrobatische en entertainende shows. Zou dat niks zijn om een slechte? Ik bedoel line-up met minder bekende namen goed te maken. En dan de main stage wat kleiner maken. Vooral het laatste.
Edit: In all seriously: Waarom comedy niet terug naar pukkelpop brengen als ze toch geen lege plekken kunnen opvullen?
En laat ineens Stijn Meuris nog eens vertellen over het universum. Of wie herinnert zich nog de Hoe noemt men dat 6de zintuig ook weer dat iemand acteerde op pukkelpop?
 
Laatst bewerkt:

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Om het toch een beetje positief te bekijken; de kans voor niet BE om tickets te kopen wordt wel elke dag groter!
BTW voor de buitenlanders hier. Je kan tickets kopen op jouw naam met buitenlands adres via iemand in Belgie hoor. Wij hebben er gekocht voor Nederlandse kennissen.
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Of het festival gaat niet door, tickets worden doorgeschoven naar volgend jaar
en dan wordt het voor niet-Belgen een crime om tickets te krijgen aangezien ik er vanuit
ga dat er in 2022 weer een normaal programma staat.
We wachten af.
Ik redeneer ook zo.
Wie nu een ticket heeft voor een festival, heeft er alvast een voor de eertskomende editie. Of dit nu 2021 of 2022 is.

Daarom jammer dat BKS zonder het te vragen gewoon heeft terug gestort. Hopelijk toch nog voorrang...
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
712
640
Is PKP niet meestal op dinsdag. De dag dut Humo verschijnt? Dat was alleszins jaren zo, maar mss de laatstejaren niet meer. Kan het mij niet goed meer herinneren.
Ik denk eerder dat eens ze zelf de line up hebben, ze die gewoon droppen los van momenten of dagen. Ik zou heel eerlijk nu liever een line up krijgen met giga disclaimer, dan zo in het ongewisse te laten.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Is PKP niet meestal op dinsdag. De dag dut Humo verschijnt? Dat was alleszins jaren zo, maar mss de laatstejaren niet meer. Kan het mij niet goed meer herinneren.
De voorgaande editie, werd op verschillende dagen gecommuniceerd. Eerst verschillende namen (in pakketjes van een/twee) en in de week erna pakketjes per genre.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
BTW voor de buitenlanders hier. Je kan tickets kopen op jouw naam met buitenlands adres via iemand in Belgie hoor. Wij hebben er gekocht voor Nederlandse kennissen.
Daar was ik zelf ook aan het denken. Ik kan helaas de zaterdag niet, ik vind het dus een grote gok om een combi te kopen zonder namen terwijl ik een dag niet kan komen. Ik hoop eigenlijk leuke vrijdag line-up zodat ik ook de donderdag kan meepakken.
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Daar was ik zelf ook aan het denken. Ik kan helaas de zaterdag niet, ik vind het dus een grote gok om een combi te kopen zonder namen terwijl ik een dag niet kan komen. Ik hoop eigenlijk leuke vrijdag line-up zodat ik ook de donderdag kan meepakken.
Beter een ticket hebben en niet kunnen/willen gaan dan geen ticket hebben en willen gaan ☝️?
 
  • Leuk
Waarderingen: Rikkie

Gebruikers die dit onderwerp bekijken