Pukkelpop 2020 - Nieuws en geruchten

Trouwens zijn Daughter, FKA Twigs, Sevdaliza, Sigrid en Little Simz ook meer dan welkom.

Chiel wrote:
Dan vermoed ik als headliners
Dua Lipa / Kings of Leon / Eminem

Yikes!

Tja, als het gerucht van Eminem klopt in ieder geval. Zijn prijs zal niet laag zijn, dus dan moeten ze beknibbelen
op de andere hoofdacts. Dus dan verwacht ik echt geen Rage Against the Machine of acts van die grootte.

Kings of Leon, Dua Lipa, Bon Iver, Slipknot, Eminem, Editors, London Grammar, Chemical Brothers. Er zijn toch aanzienlijk wat opties beschikbaar om uit te kiezen.

We gaan het zien. Ik vergeet nooit de editie met Alt-J en Bastille als hoofdacts.
Soms moeten we met minder genoegen nemen dan we zouden willen.

Deze Sziget, R&L en Lowlands affiches geven niet direct veel hoop

Gelukkig zijn daar nog de Oya’s, Way Out Westen en Flows een stuk meer schitteren.

Het zou vet zijn als ze eens wat ballen tonen en een dag Bon Iver en een dag Slipknot laten headlinen.

danny wrote:

Gelukkig zijn daar nog de Oya’s, Way Out Westen en Flows een stuk meer schitteren.

Het zou vet zijn als ze eens wat ballen tonen en een dag Bon Iver en een dag Slipknot laten headlinen.
Zou heel mooi zijn ja, maar die ballen verwacht ik helaas niet meer van Pkp anno 2020. Goed, hopen op het beste alleszins. Zou leuk zijn moesten ze zo kunnen verrassen.

Oké, maar serieus.. Waar komt dat Eminem gerucht vandaan en wat voor festivals zou die dan moeten gaan headlinen precies? R&L en Sziget hebben al hun headliners de deur al uitgegooid. LL/PKP is gissen maar ik zie dat niet gebeuren o.w.v. Bon Iver en makkelijkere/safere headliners (KoL, Editors etc etc). En op festivals als Oya, WOW etc. heeft ie zelfs niets verloren want zijn nog nét iets alternatievere festivals dusja..

Dan misschien Shawn Mendes?
Wordt op Efestivals bij Sziget genoemd door de insiders.
Als ik zag hoeveel meisjes er flauw vielen bij Billie Eilish, dan zal dat bij Shawn nog erger zijn.
En er zou extra personeel gevraagd zijn voor Pukkelpop.

Oké, maar serieus.. Waar komt dat Eminem gerucht vandaan en wat voor festivals zou die dan moeten gaan headlinen precies? R&L en Sziget hebben al hun headliners de deur al uitgegooid. LL/PKP is gissen maar ik zie dat niet gebeuren o.w.v. Bon Iver en makkelijkere/safere headliners (KoL, Editors etc etc). En op festivals als Oya, WOW etc. heeft ie zelfs niets verloren want zijn nog nét iets alternatievere festivals dusja..
Frequency? En vast nog wel wat velden/stadion's te vinden in UK, DE, FRA, en wat Scandinavische landen.

En is het zo da Sziget alle headliners nu heeft? Het kwam wel uit die hoek geloof ik dat hij daar zou staan via E-Festivals.

Dua Lipa / Editors / Robyn / Major Lazer / Nick Cave & the Bad Seeds

en een van Slipknot / Eminem / RATM

Misschien Bon Iver in de Marquee?

Den Bon komt voor niks minder dan headliner, en door Cave kan je ook een vet kruis maken.
Editors en Kings Of Leon met wat dansbare acts rond, daar gaat niemand blij van worden.

Dave wrote:

Den Bon komt voor niks minder dan headliner, en door Cave kan je ook een vet kruis maken.
Editors en Kings Of Leon met wat dansbare acts rond, daar gaat niemand blij van worden.

Dit forum wordt niet blij van Editors en KoL, maar daar zijn wel veel mensen geïnteresseerd in.

Eminem heeft een foto gepost waar 02/17 op te zien is, dat zou volgende week maandag 17 februari kunnen betekenen.
Volgens insiders op eFestivals zal hij op Sziget spelen, en die insiders zijn betrouwbaar, want hun leaks bleken gisteren juist te zijn.

jimmywe wrote:

Dave wrote:

Dit forum wordt niet blij van Editors en KoL, maar daar zijn wel veel mensen geïnteresseerd in.

Ja, hier zit er zo eentje. Absoluut niet de meest spannende headliners, maar twee bands die ik goed kan waarderen. Ik kies deze twee headliners altijd boven acts als Major Lazor, Halsey, Dua Lipa en dat soort.

En is het zo da Sziget alle headliners nu heeft? Het kwam wel uit die hoek geloof ik dat hij daar zou staan via E-Festivals.
Ik denk dat ik 't me verkeerd heb herinnerd dan, ik dacht dat er vijf headliners waren en bleken er vorig jaar het er zeven te zijn (waarvan er bij de eerste batch vier werden aangekondigd). Dus we missen in principe dan nog twee headliners?

Thanks voor de verheldering, @tettenvogel. Frequency kan wel ja maar ik vraag me af of die grof geld gaan kunnen bovenhalen om 'm binnen te halen. TOP en Macklemore zijn niet de duurste headliners en SHM was als reünie-act toch al een beetje het nieuwe vanaf hè en eigenlijk niet echt vergelijkbaar vind ik, want DJ's vragen altijd pakken geld.

Btw, Shawn Mendes stond er (Sziget) vorig jaar al.

Ah, het is dààrom dat ze die tickets weer wat duurder hebben gemaakt, ik dacht dat Chokri dat zo wel ging ophoesten. Zou m'n verwachtingen toch wat lager leggen hoor, Dave. Bon Iver gaat bv. idd enkel komen als headliner.

Dit zou wel heel stacked zijn maar ja. Best case scenario. Eminem zou eigenlijk ook kunnen afsluiten ipv Kings Of Leon maar één van die KoL/Editors zie ik er sowieso staan.
London Grammar > Editors > A$AP Rocky
Foals > Bon Iver - Major Lazer
BMTH > Kings Of Leon

Shawn Mendes op Sziget is van 2018.

We wachten af wat we voorgeschoteld krijgen.
Hoop op een sterke Marquee.

danny wrote:

Echt niet veel bands op tour. Vooral qua headliners heel flauw.
Al ga ik zelden nog naar de main stage op Pukkelpop.

Ik verwacht helaas iets uit het rijtje Foals, FKA Twigs, London grammar, Stormzy, Robyn, Two Door Cienma Club... mss Eminem, Slipknot, RATM.
Maar dat boeit me allemaal heel weinig.
Hopen doe ik op Liam Gallagher en The Strokes (maar beide al op RW) en in mindere mate Kings of Leon, Bon Iver en Chemical brothers als headliners.
Als sub mogen van de toerende bands Angel Olsen, Idles en Mac Demarco, Tallest Man on Earth, Ty Segall,.. wel komen.

Voor de undercard wel interessante bands op tour (check o.a. Green Man Festival):
Shame, Parquet Courts, The Murder Capital, The Bronx, Gallows, Sports Team, Black Midi, Fontaines DC, Ho99o99, Richard Dawson, Tropical Fuck Storm, Dune Rats, Working Mens club,...

Dua Lipa was de laatste keer dat ze op pukkelpop was de artiest die dat weekend het meeste volk lokte, dus als ze die opnieuw kunnen boeken zullen ze dat wel doen neem ik aan. En zaken als major lazer an calvin harris passen ook perfect bij het pukkelpop van nu. Veel meer dan slipknot, dus dat zie ik niet echt gebeuren.

Bon Iver staat in het sportpaleis binnenkort, dus als die komt gaat het helaas niet marquee zijn

Users who are viewing this thread