Pukkelpop 2019 - Nieuws en geruchten

“Something’s boiling…
1f958.svg
today at four! #PKP19”
Vandaag dus dansen, dansen
1f642.svg

Ah, Boiler Room namen. Zal voor mij de minst boeiende lading worden tenzij er een pendulum bijzit of gelijksoortige bands.

Weet iemand waar ik de lijst namen kan zien. Bevestigd dag per dag? @mattman Welke acts vind je dan wel interessant en waarom? Ik dacht dat ik een jazz act zag. Mss was die al bevestigd. Ook een grime? act? Stevige rap. Kben er niet zo in thuis. Maar het kan interessant zijn. Wat raad je aan als buitenbeentje?

Weet iemand waar ik de lijst namen kan zien. Bevestigd dag per dag? @mattman Welke acts vind je dan wel interessant en waarom? Ik dacht dat ik een jazz act zag. Mss was die al bevestigd. Ook een grime? act? Stevige rap. Kben er niet zo in thuis. Maar het kan interessant zijn. Wat raad je aan als buitenbeentje?

De dagindeling kan je gewoon op de website van Pukkelpop vinden hoor (https://www.pukkelpop.be/en/line-up/abc/).

Weet niet waar jouw voorkeuren liggen natuurlijk. Ieder zijn smaak. ;-) Vind zo'n Kamaal Williams, een jazzy act, wel een leuke toevoeging. Stormzy is een grime act die veel furore maakt (headliner op Glastonbury) en binnenkort met een tweede plaat komt, normaal gezien. Energie genoeg tijdens zijn sets. ;-) Jorja Smith is het tegenovergestelde: heel relaxt, maar ze heeft wel nummers waarbij het heerlijk ogen sluiten en wegsmelten is. Er is niks plats aan (qua muziek dan ;-)). IDLES ken je waarschijnlijk wel. Heerlijke boosheid zonder een karikatuur te worden. Hebben ook alleen maar goede nummers. Kate Tempest is een soort slam-poëtry meets hiphop achtige act. Heel politiek, maar ook erg catchy eigenlijk. En een toffe persoonlijkheid. En The National gaat natuurlijk heel memorabel worden, in die marquee, voor alleen maar fans. Voor hen alleen wil ik al een dagticket overwegen.

Maar het kan zijn dat je dat allemaal niks vindt en liever 5 andere acts wil zien.

Weet iemand waar ik de lijst namen kan zien. Bevestigd dag per dag?
Site van Pukkelpop zelf is het meest handige, kan je per dag of per (breed) genre sorteren

“Something’s boiling…
1f958.svg
today at four! #PKP19”
Vandaag dus dansen, dansen
1f642.svg
Zouden @beenthereanddonethat en @martin2 het zwijgen opgelegd zijn? Of krijgen we vandaag wel weer hints?

Misschien hints van efestival?

@mattman Bedankt voor de goede uitleg en goede mening. Kben vooral een graspop en mss groezrock type enz. Maar als het goed ineen zit en geen metal is, dan kan ik het ook wel smaken.

Ik bedoelde eigenlijk. Kan je ergens een overzicht zien van de namen die maandag zijn bevestigd? De namen die dinsdag zijn bevestigd? enz... Dus niet gerangschikt per genre of dag dat ze spelen.
Bedankt.

btw Pendulum speelt ook nog ergens dus mss pukkelpop? Kweet dat enter shikari ooit op werchter speelde en op pukkelpop. Maar kweet niet zeker of the prodigy ook op beide festivals ooit speelden in één jaar. Zoja, kan het nog altijd. Maar kvrees ervoor. Toch al wat leuke namen vind ik persoonlijk. :)

Iemand daar die ook inside info lijkt te hebben, 'bevestigt' Jon Hopkins en Modeselektor (door vragen daarover met een knipoog smiley te beantwoorden).

@mattman Bedankt voor de goede uitleg en goede mening. Kben vooral een graspop en mss groezrock type enz. Maar als het goed ineen zit en geen metal is, dan kan ik het ook wel smaken.

Ik bedoelde eigenlijk. Kan je ergens een overzicht zien van de namen die maandag zijn bevestigd? De namen die dinsdag zijn bevestigd? enz… Dus niet gerangschikt per genre of dag dat ze spelen.
Bedankt.

btw Pendulum speelt ook nog ergens dus mss pukkelpop? Kweet dat enter shikari ooit op werchter speelde en op pukkelpop. Maar kweet niet zeker of the prodigy ook op beide festivals ooit speelden in één jaar. Zoja, kan het nog altijd. Maar kvrees ervoor. Toch al wat leuke namen vind ik persoonlijk.
1f642.svg

Heb je een account op sociale media? Anders gewoon op sociale media op het account van pkp terugscrollen naar maandag etc.

Pauly Robin wrote:

Ik bedoelde eigenlijk. Kan je ergens een overzicht zien van de namen die maandag zijn bevestigd? De namen die dinsdag zijn bevestigd? enz… Dus niet gerangschikt per genre of dag dat ze spelen.
Bedankt.

btw Pendulum speelt ook nog ergens dus mss pukkelpop? Kweet dat enter shikari ooit op werchter speelde en op pukkelpop. Maar kweet niet zeker of the prodigy ook op beide festivals ooit speelden in één jaar. Zoja, kan het nog altijd. Maar kvrees ervoor. Toch al wat leuke namen vind ik persoonlijk.
1f642.svg

Heb je een account op sociale media? Anders gewoon op sociale media op het account van pkp terugscrollen naar maandag etc.
Of gewoon even de nieuws sectie van festileaks.com van de afgelopen dagen checken natuurlijk!!

https://festileaks.com/2019/02/pukkelpop-2019-bevestigt-reeks-nieuwe-acts/
https://festileaks.com/2019/02/pukkelpop-2019-bevestigt-opnieuw-reeks-namen/

Geen Pukkelpop zonder dance. Droppen beats dit jaar: Sigma, Jon Hopkins, Avalon Emerson, Alison Wonderland, Volvox, Jauz, Job Jobse, Ekali, Modestep, Modeselektor en Agoria op vrijdag.
Stephan Bodzin, Ross from Friends, Palms Trax, Jeremy Underground, Honey Dijon, The Black Madonna, Sam Paganini, Camo & Krooked, SOHN, Hunee, Meute en Chase & status op zaterdag.

En Amelie Lens, Pan-Pot, CamelPhat, Jayda G, Sango en de samenwerking tussen technopionier Jeff Mills en Afrobeatdrummer Tony Allen. Opmerkelijk: Allen roffelt ook bij The Good, The Bad & The Queen, een van de nevenprojecten van Blur-frontman Damon Albarn. Dit jaar te zien op Rock Werchter, maar ook al aangekondigd op Lowlands, het zusterfestival van Pukkelpop dat in hetzelfde weekend plaatsvindt…

Best positief verrast met de namen, iets minder met de plaatsen die ze innemen... 8 middelgrote (blauwe) namen. En dat vind ik er nu wel echt wat over zeker voor bv. Een Jauz. Maar zolang dat ze er niets van in de marquee of main zetten ben ik wel content :)

Bedankt voor de tips en links. Als alternatieve / unieke muziek / wat echt goed is / vooral metal liefhebber...
Ik ken er neit zo veel van, maar ik denk wel dat er kwaliteit is. Sigma en chase & status zou ik mss willen zien. Wat zijn hier de buitenbeentjes en niet de te platte dingen? I'm open minded! :)

Bedankt voor de tips en links. Als alternatieve / unieke muziek / wat echt goed is / vooral metal liefhebber…
Ik ken er neit zo veel van, maar ik denk wel dat er kwaliteit is. Sigma en chase & status zou ik mss willen zien. Wat zijn hier de buitenbeentjes en niet de te platte dingen? I’m open minded!
1f642.svg

als metal liefhebber is code orange gewoon een must op pukkelpop

Bedankt voor de tips en links. Als alternatieve / unieke muziek / wat echt goed is / vooral metal liefhebber…
Ik ken er neit zo veel van, maar ik denk wel dat er kwaliteit is. Sigma en chase & status zou ik mss willen zien. Wat zijn hier de buitenbeentjes en niet de te platte dingen? I’m open minded!
1f642.svg

Jon Hopkins is zeker niet te plat ;) Integendeel, dat is avant-garde (men zou het zelfs tot de neoklassieke muziek kunnen rekenen).

Ross From Friends maakt lo-fi house, dus ook minder plat dan zijn naam misschien wel doet vermoeden ;)

Amelie Lens draait harde techno. Jeff Mills is één van de beste techno-artiesten van deze planeet met een unieke sound, de samenwerking met Tony Allen kan het alleen maar unieker maken.

Beste Paul, voor goede kwalitatieve D&B is Camo and Crooked wel een aanrader, ook modestep als dubstep naam vind ik wel een topper. Daarnaast is de techno van Jon Hopkins wel een echte aanrader. Vooral Emerald Rush van hem vind ik echt een geweldig nummer! En Sohn is een naam die ik eerder in de club verwacht en is iets minder elektronica en echt eentje om eens te luisteren. En tot slot is er nog MEUTE een groep die elektronische muziek live brengt met allemaal blazers.

Beste Paul, voor goede kwalitatieve D&B is Camo and Crooked wel een aanrader, ook modestep als dubstep naam vind ik wel een topper. Daarnaast is de techno van Jon Hopkins wel een echte aanrader. Vooral Emerald Rush van hem vind ik echt een geweldig nummer! En Sohn is een naam die ik eerder in de club verwacht en is iets minder elektronica en echt eentje om eens te luisteren. En tot slot is er nog MEUTE een groep die elektronische muziek live brengt met allemaal blazers.

Dank voor deze tips, zet ik in het luisterlijstje. Sigma er nog bij voor de platte drum&bass!

Users who are viewing this thread