Pukkelpop 2017

1 mei 2017
289
0
EddieVerder wrote:
Op donderdag een een gat na Ryan Adams op main stage. Benieuwd welke ‘grote’ act dit gaat zijn en of die misschien moet wachten tot LL met namen komt.


Ik denk nog steeds Solange. Ze treedt dit weekend op Dour op en ze zal toch echt niet alleen voor Lowlands naar Europa komen, lijkt mij?

Solange's hele tourschema is gebaseerd op losse festival data waarna ze weer naar huis keert voor haar gezin. Maar Pukkelpop houdt nu idd erg steek, zeker sinds Dour niet doorging.
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
182
5
Wat we nog nodig hebben:

1. DONDERDAG: sub voor Editors / The Xx die groter is dan Ryan Adams

2. VRIJDAG: Main Stage opener

Ik blijf voor die donderdagnaam steken op Bon Iver - heeft nog iets goed te maken na z'n geannuleerde concert in Vorst, staat de week voor PKP in Europa en heeft bij z'n Europese najaartour, ondanks stops in Frankrijk en Nederland, België links laten liggen.

Voor de tweede is het moeilijker, Two Door Cinema Club tourt in Europa, maar gaat zo'n lage spot waarschijnlijk niet echt aannemen. Belgische opties? Coely, The Sore Losers, ...?
Moest het een package deal zijn, de band was al bekend gemaakt, lijkt mij.

Wat denken jullie?
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
903
316
Mijn insteek was Solange voor de donderdag, maar Bon Iver zou ik helemaal mooi vinden.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Benieuwd of Lowlands ook die open spot gaat hebben. Of staat die echt open ipv Chance?

Sampha - London Grammar is ook een nare
Heuuuij, Migos op de main.... benieuwd hoe druk dat gaat worden.

Moet zeggen aardig wat clashes zoals altijd maar echt grote twijfels zouden er voor mij niet tussen zitten.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Als Bon Iver het zou zijn, waarom is die dan nog niet aangekondigd?

Mijn gok is Solange, die tot nu toe niet aangekondigd mocht worden door haar spot op dour.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Ik blijf voor die donderdagnaam steken op Bon Iver – heeft nog iets goed te maken na z’n geannuleerde concert in Vorst, staat de week voor PKP in Europa en heeft bij z’n Europese najaartour, ondanks stops in Frankrijk en Nederland, België links laten liggen.

Maar Bon Iver gaat nooit met die positie akkoord gaan. Staat elders overal als coheadliner geboekt op de festivals, en zou hier dan plots akkoord moeten gaan met een set van 60 minuten in het daglicht, voor 2 echte headliners.

En als Pukkelpop in staat is om Bon Iver als sub te boeken zou ik helemaal niet snappen waarom ze dan "slechts" met London Grammar en Bear's Den aan kwamen zetten.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Wedden dat het een goedkope naam is? Die donderdag tickets zijn nu toch bijna uitverkocht. Ik dacht dat het hier was of op Efestivals maar iemand gokte op Sean Paul, wel.. Die kost vast wel wat minder dan Bon Iver of Solange. Waarom zoveel moeite willen doen als het ook zo kan.. De combi's daarentegen die gaan echt al weken razendsnel, zo snel dat ze nu nog steeds niet allemaal de deur uitzijn en mn mail nog steeds met die goedkope verkooptricks wordt volgespamd dat ik me moet haasten voor tickets..
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Nieuwe suggestie: Iggy Pop.

Indien Solange de vervanger is, vind ik het bizar dat men nu reeds de timetable en 2 nieuwe namen naar buiten gooit terwijl men net zo goed tot maandag of dinsdag kan wachten voor het geheel. Dan denk ik spontaan dat men voor die sub nog ergens op moet wachten. En toevallig heeft Iggy Pop nog een niet-uitverkocht Suikerrock aan te doen en staat hij reeds op de affiche van Lowlands.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.363
1.815
Magical12 wrote:
Ik blijf voor die donderdagnaam steken op Bon Iver – heeft nog iets goed te maken na z’n geannuleerde concert in Vorst, staat de week voor PKP in Europa en heeft bij z’n Europese najaartour, ondanks stops in Frankrijk en Nederland, België links laten liggen.


Maar Bon Iver gaat nooit met die positie akkoord gaan. Staat elders overal als coheadliner geboekt op de festivals, en zou hier dan plots akkoord moeten gaan met een set van 60 minuten in het daglicht, voor 2 echte headliners.

En als Pukkelpop in staat is om Bon Iver als sub te boeken zou ik helemaal niet snappen waarom ze dan “slechts” met London Grammar en Bear’s Den aan kwamen zetten.

Precies dit. Dat lijkt me toch volledig uitgesloten.
 

Jules G

Playlistbediener
27 okt 2015
41
0
Solange heeft wegens 'persoonlijke problemen' afgezegd voor Dour en wordt vervangen door Gucci Mane.

Gucci Mane zou cheape vervanger zijn voor Chance maar zou me nu ook niet veel verwonderen. Sean Paul zou leuker zijn, sfeeract à la Major Lazer.

Ben het er trouwens niet mee eens dat Sean Paul goedkoper zou zijn dan Solange. Sean heeft recent heel wat radiohits binnengehaald en heeft ook een paar classics zoals ' Temperature' en 'Get Busy'. Solange heeft nog nooit een echte hit gescoord, haar enige 'verdienste' is het feit dat haar zus Beyoncé heet.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.363
1.815
Solange heeft nog nooit een echte hit gescoord, haar enige ‘verdienste’ is het feit dat haar zus Beyoncé heet.

Daarmee doe je haar toch tekort. Album is uitstekend (stond hoog in de jaarlijsten) en haar liveoptredens (bijvoorbeeld op SXSW) werden zeer goed beoordeeld.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.229
10.662
Mwa, ik ben best tevreden eigenlijk met het blokkenschema! The Shelter blijf ik missen en de elektronische muziek heeft ondertussen wel de overhand in het programma, maar! Zolang de Marque, Club en deels ook Lift zo prettig geprogrammeerd blijven vermaak ik me prima. Ik hoop wel van harte dat dit alternatieve (rock/indie) aanbod gehandhaafd blijft de komende jaren en het geen plat dance festival wordt. Daar zijn er al genoeg van.

Door het feit dat de mainstage wat minder interessante commerciële acts heeft staan zoals George Ezra en Halsey en de Marque en Club elkaar mooi afwisselen met sterke namen kan ik bijna alles zien wat ik wil. Zeker donderdag een mooie route met Cyprus Hill, Ryan Adams, PJ Harvey, Strand of Oaks, Interpol, Editors, Moderat en The XX. En dan zijn The Naked and Famous, Ty Segall en Mac DeMarco ook nog opties. Enige echte clash is Afgan Whis en Preoccupations. Dat zal de laatste worden denk ik.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Cyprus Hill, Ryan Adams, PJ Harvey, Strand of Oaks, Interpol, Editors, Moderat en The XX. En dan zijn The Naked and Famous, Ty Segall en Mac DeMarco ook nog opties.

Zo, wij doen exact hetzelfde parcours die donderdag. :)

Kan het zijn dat ze de Marquee dit jaar trouwens drastisch herzien (vergroten)? Met zulke acts kan het toch haast niet anders.

 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
182
5
Nieuwe suggestie: Iggy Pop.

Indien Solange de vervanger is, vind ik het bizar dat men nu reeds de timetable en 2 nieuwe namen naar buiten gooit terwijl men net zo goed tot maandag of dinsdag kan wachten voor het geheel. Dan denk ik spontaan dat men voor die sub nog ergens op moet wachten. En toevallig heeft Iggy Pop nog een niet-uitverkocht Suikerrock aan te doen en staat hij reeds op de affiche van Lowlands.

Ok, feasible. Maar in die trand zou ook Pixies kunnen.

OF: Millionaire? Relatief goedkoop, reüniejaar, wonen in de achtertuin (of vroeger toch)...

Ook nog mogelijk, maar allemaal aan de dure kant (ik blijf voorstellen doen, want Sean Paul zou ik ECHT jammer vinden):

- Solange
- Lana del Rey (19/8 in Polen, dus 17/8 is perfect haalbaar)
- Kasabian
- Two Door Cinema Club (al is dat een trapje te hoog)
- Liam Gallagher
- Placebo (wachten op Dour?)
- Sean Paul...



 

Limburger

Randprogramma
25 mei 2016
126
39
Ik verwacht morgen de nieuwe naam. Het einde van dour + de start van de opbouw van het terrein
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken