Pukkelpop 2017

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Solange heeft nog nooit een echte hit gescoord, haar enige ‘verdienste’ is het feit dat haar zus Beyoncé heet.

Holy shit, dit is gewoon de slechtste comment binnen het PKP forum dit jaar :eek:
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Kereltje wrote:
Nieuwe suggestie: Iggy Pop.

Indien Solange de vervanger is, vind ik het bizar dat men nu reeds de timetable en 2 nieuwe namen naar buiten gooit terwijl men net zo goed tot maandag of dinsdag kan wachten voor het geheel. Dan denk ik spontaan dat men voor die sub nog ergens op moet wachten. En toevallig heeft Iggy Pop nog een niet-uitverkocht Suikerrock aan te doen en staat hij reeds op de affiche van Lowlands.


Ok, feasible. Maar in die trand zou ook Pixies kunnen.

OF: Millionaire? Relatief goedkoop, reüniejaar, wonen in de achtertuin (of vroeger toch)…

Ook nog mogelijk, maar allemaal aan de dure kant (ik blijf voorstellen doen, want Sean Paul zou ik ECHT jammer vinden):

– Solange
– Lana del Rey (19/8 in Polen, dus 17/8 is perfect haalbaar)
– Kasabian
– Two Door Cinema Club (al is dat een trapje te hoog)
– Liam Gallagher
– Placebo (wachten op Dour?)
– Sean Paul…

Maar waarom zouden pakweg lana del rey en Kasabian dan nog niet aangekondigd zijn? Volgens mij is het Solange, die pas na Dour bekend gemaakt mocht worden.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Magical12 wrote:
Kereltje wrote:
Nieuwe suggestie: Iggy Pop.

Indien Solange de vervanger is, vind ik het bizar dat men nu reeds de timetable en 2 nieuwe namen naar buiten gooit terwijl men net zo goed tot maandag of dinsdag kan wachten voor het geheel. Dan denk ik spontaan dat men voor die sub nog ergens op moet wachten. En toevallig heeft Iggy Pop nog een niet-uitverkocht Suikerrock aan te doen en staat hij reeds op de affiche van Lowlands.


Ok, feasible. Maar in die trand zou ook Pixies kunnen.

OF: Millionaire? Relatief goedkoop, reüniejaar, wonen in de achtertuin (of vroeger toch)…

Ook nog mogelijk, maar allemaal aan de dure kant (ik blijf voorstellen doen, want Sean Paul zou ik ECHT jammer vinden):

– Solange
– Lana del Rey (19/8 in Polen, dus 17/8 is perfect haalbaar)
– Kasabian
– Two Door Cinema Club (al is dat een trapje te hoog)
– Liam Gallagher
– Placebo (wachten op Dour?)
– Sean Paul…


Maar waarom zouden pakweg lana del rey en Kasabian dan nog niet aangekondigd zijn? Volgens mij is het Solange, die pas na Dour bekend gemaakt mocht worden.

Magical12 wrote:
Kereltje wrote:
Nieuwe suggestie: Iggy Pop.

Indien Solange de vervanger is, vind ik het bizar dat men nu reeds de timetable en 2 nieuwe namen naar buiten gooit terwijl men net zo goed tot maandag of dinsdag kan wachten voor het geheel. Dan denk ik spontaan dat men voor die sub nog ergens op moet wachten. En toevallig heeft Iggy Pop nog een niet-uitverkocht Suikerrock aan te doen en staat hij reeds op de affiche van Lowlands.


Ok, feasible. Maar in die trand zou ook Pixies kunnen.

OF: Millionaire? Relatief goedkoop, reüniejaar, wonen in de achtertuin (of vroeger toch)…

Ook nog mogelijk, maar allemaal aan de dure kant (ik blijf voorstellen doen, want Sean Paul zou ik ECHT jammer vinden):

– Solange
– Lana del Rey (19/8 in Polen, dus 17/8 is perfect haalbaar)
– Kasabian
– Two Door Cinema Club (al is dat een trapje te hoog)
– Liam Gallagher
– Placebo (wachten op Dour?)
– Sean Paul…


Maar waarom zouden pakweg lana del rey en Kasabian dan nog niet aangekondigd zijn? Volgens mij is het Solange, die pas na Dour bekend gemaakt mocht worden.
Smaken verschillen maar ik hoop toch op Sean paul. Is Sean paul van Les ardentes of Dour? Als het dour is maken ze nog kans.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Het klinkt misschien raar, maar ik heb er geen probleem mee als er een of andere kneuzige act komt op donderdag. Op dat moment heb ik het namelijk al druk met PJ Harvey, Strand of Oaks en Interpol. Als er opeens een goede act komt ontstaat keuzestress. Dus kom maar door met Bazart!
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Inmiddels heeft Frances de datum van Pukkelpop van haar site verwijderd en is het 'evenement' van Facebook afgehaald.
Ik denk dus dat we weer een afzegging erbij hebben.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Maceo Plex vervangt Len Faki, die dus blijkbaar heeft afgezegd.
En Hurts en Alex Vargas naar Sziget. Zouden dat de twee artiesten zijn voor de open plekken op het hoofdpodium?
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
569
167
Zie net op de snapchat van pkp dat er vanaf 20 juli extra dagtickets beschikbaar worden gesteld. Zal dan denk ik betekenen dat de combis niet zo snel gaan en daar het beschikbare aantal dus van terugbrengen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Nee, de verkoop lijkt daar niet enorm vlot te gaan, wat combi tickets betreft.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Die donderdag blijkt dus nog steeds niet uitverkocht te zijn (ondanks die 'laatste 1000 tickets melding', als het er wel 1000 nog waren en niet meer..)
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Volgens omij heeft het ook een beetje te maken met de themadagen. Zaterdag is iets meer rock. Vrijdag is meer pop. Donderdag denk ik dat het meeste hip-hop en r&b is? De ene dag wat meer techno de andere wat meer drum & bass. Enfin ik kan mis zijn. En dat zorgt ervoor dat ieder zo zijn eigen dag uitkiest in plaats van een heel weekend. En als je het vergelijkt met werchter is pukkelpop toch ook wel een duur festival. Graspop bv heeft één genre met alle subgenres op elke dag. Net zoals tomorrowland. Dus dat verklaart misschien al wat. En net zoals werchter is de dag van de rock muziek toch weer de meest succesvolle. En dat zie je vreemd genoeg niet altijd op de radio.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Nouja én het feit dat het een zaterdag is hé, het ligt pal in het weekend en verkoopt dus zowieso sneller uit dan een donderdag of een vrijdag-ticket. Al heeft de line-up op zaterdag er natuurlijk wat mee te maken (al vind ik dat die op donderdag zeker niet moet onder doen..)

PKP is de laatste jaren inderdaad zeer duur geworden, zeker (en eigenlijk zou je dat niet mogen doen maar afin) als je het vergelijkt met RW waar je een pak grote namen kan zien op 1 dag, blijft dit bij PKP eerder beperkt. Bij PKP betaal je ook voor de totaal ervaring, terwijl dit op Werchter minder het geval is en ik denk dat dat het 'm de das om doet voor veel mensen. Tsja, er moet toch eens worden nagedacht over een wat ze nu uiteindelijk allemaal willen doen op hun festival en wat voor soort publiek ze willen blijven aantrekken (vergelijk het gerust maar met wat Pinkpop dit jaar ook meemaakte met z'n themadagen).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Zaterdag vind ik eigenlijk de minste dag. Ik heb niets met Mumford en Bears Den is eigenlijk een heel zwakke sub. Dan heeft die vrijdag tenminste nog veel goede namen in de Marquee en Club staan...
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Zo zie je maar dat smaken verschillen en dat is waarom ze meer dagtickets gaan verkopen en minder combi's.
Trouwens zo heb je bv ook het feit dat enter shikari als enige extreme gitaaract staat voor donderdag en vrijdag. Dag en de goedkopere tickets die ik ergens voor die twee dagen kon vastkrijgen heeft me overtuigd om toch die dagen te gaan. Ik vind het vreemd dat enter shikari daar als vreemde eend staat. Of trekt dat misschien ook boiler publiek aan met zijn synths?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Toch blij dat ik nu nog een kaartje voor zaterdag heb kunnen kopen.
Parcours die dag zal er iets als volgt uitzien:

Steak Number Eight > Culture Abuse > Moose Blood > Car Seat Headrest > The Afghan Whigs > Billy Talent > Bears Den > At The Drive In > Mumford And Sons > Rise Against > Band Of Horses

Prachtig dagje als je het zo bekijkt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Petit Bazar, de hyperactieve belevingssite op Pukkelpop, bekent dit jaar meer dan ooit kleur en kiest verrassend voor Oranje. Met het thema Hup Holland Hup wordt er schaamteloos geflirt met de noorderburen. Dat het menens is met dit charmeoffensief mag blijken uit de officiële uitnodiging die het Nederlandse vorstenpaar een paar weken geleden in de koninklijke bus mocht ontvangen.

Favoriete bitterbal
Hup Holland Hup wordt een spetterend feest waarop, de geboren en getogen Hollander, Otto-Jan Ham niet zal ontbreken. Net als vorig jaar valt de officiële De Ideale Wereld-fandag-driedaagse van Belgiës favoriete bitterbal alsook Jelle De Beule en Sven De Leijer alweer tijdens Pukkelpop, geheel toevallig op dezelfde site als Petit Bazar. Blijft bazar, nee, bizar.

Helaas Topkaas
Voor Radio Topkaas, die in 2015 eeuwige roem verwierf dankzij de blote kont van Marcel Vanthilt, is er dit jaar geen plaats op Pukkelpop. De organisatie zit wel in een vergevorderd stadium van onderhandelingen met Hollandse tegenhanger Radio Veronikaas.

Callboys Soundsystem
Wellustige take-over door de testosteronbommen van de Callboys. Geile plaatjes en vunzige praatjes! En daarna: vegen! Ambiance verzekerd

Zijn zeker van de partij: Joe Hardy, Dj Yolotanker, Cora en Flora van Mora, tulpen, molens, klompen, polonaises en nog veel meer Hollandse glorie; binnenkort dus allemaal te bewonderen in Petit Bazar!

Sorry maar bol gewoon af, is dit een muziekfestival of de lokale Limburgse kermis? Ik kan best inkomen als er wat rand animatie is maar dat ze nu ook al met bepaalde thema's gaan beginnen werken, neigt het toch meer naar een plat boeltje. Wat de Callboys daar doen snap ik dan ook weer niet..
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Petit Bazar, de hyperactieve belevingssite op Pukkelpop, bekent dit jaar meer dan ooit kleur en kiest verrassend voor Oranje. Met het thema Hup Holland Hup wordt er schaamteloos geflirt met de noorderburen. Dat het menens is met dit charmeoffensief mag blijken uit de officiële uitnodiging die het Nederlandse vorstenpaar een paar weken geleden in de koninklijke bus mocht ontvangen.

Favoriete bitterbal
Hup Holland Hup wordt een spetterend feest waarop, de geboren en getogen Hollander, Otto-Jan Ham niet zal ontbreken. Net als vorig jaar valt de officiële De Ideale Wereld-fandag-driedaagse van Belgiës favoriete bitterbal alsook Jelle De Beule en Sven De Leijer alweer tijdens Pukkelpop, geheel toevallig op dezelfde site als Petit Bazar. Blijft bazar, nee, bizar.

Helaas Topkaas
Voor Radio Topkaas, die in 2015 eeuwige roem verwierf dankzij de blote kont van Marcel Vanthilt, is er dit jaar geen plaats op Pukkelpop. De organisatie zit wel in een vergevorderd stadium van onderhandelingen met Hollandse tegenhanger Radio Veronikaas.

Callboys Soundsystem
Wellustige take-over door de testosteronbommen van de Callboys. Geile plaatjes en vunzige praatjes! En daarna: vegen! Ambiance verzekerd

Zijn zeker van de partij: Joe Hardy, Dj Yolotanker, Cora en Flora van Mora, tulpen, molens, klompen, polonaises en nog veel meer Hollandse glorie; binnenkort dus allemaal te bewonderen in Petit Bazar!

Sorry maar bol gewoon af, is dit een muziekfestival of de lokale Limburgse kermis? Ik kan best inkomen als er wat rand animatie is maar dat ze nu ook al met bepaalde thema’s gaan beginnen werken, neigt het toch meer naar een plat boeltje. Wat de Callboys daar doen snap ik dan ook weer niet..

Mee eens! Kan zeker genieten van de randprogramma's maar hier zit ik niet op te wachten. Ik ga niet naar een Belgisch festival om vervolgens te moeten kijken naar lomp Hollands entertainment (ben zelf Nederlander trouwens). Laat die ongein aub op het Tros familifeest of bij de Toppers.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.038
Bij Pukkelpop verzinnen ze steeds meer redenen om mij geen ticket te doen kopen.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
569
167
Tuurlijk, dit soort randprogrammering slaat nergens op. Maar je hoeft er niet heen hè. Genoeg andere leuke dingen om te doen/zien in t weekend. Snap de frustraties om dit soort dingen nooit zo.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.038
Tuurlijk, dit soort randprogrammering slaat nergens op. Maar je hoeft er niet heen hè. Genoeg andere leuke dingen om te doen/zien in t weekend. Snap de frustraties om dit soort dingen nooit zo.
Als je eerst de Shelter weg haalt en dan met dit afkomt...
Al heeft het ene waarschijnlijk niet direct iets met het andere te maken, maar toch.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
569
167
superginger wrote:
Tuurlijk, dit soort randprogrammering slaat nergens op. Maar je hoeft er niet heen hè. Genoeg andere leuke dingen om te doen/zien in t weekend. Snap de frustraties om dit soort dingen nooit zo.


Als je eerst de Shelter weg haalt en dan met dit afkomt…
Al heeft het ene waarschijnlijk niet direct iets met het andere te maken, maar toch.

shelter is zeker een groot gemis, echt jammer dat die weg is. Maar voor mij zelf blijft er genoeg over om me mee te vermaken. Misschien is t met dit programma en deze indeling ergens wel handig dat de shelter weg is, scheelt een hoop clashes.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken