Primavera Sound Festivals 2025

Headliners vind ik erg tegenvallen maar man wat een goede undercard. Denk dat het wel belangrijk is dat de headliners gevarieerd zijn maar dat is dit overduidelijk niet.

• Leuk
Waarderingen: davadude
Denk dat het wel belangrijk is dat de headliners gevarieerd zijn maar dat is dit overduidelijk niet.
Niet? LCD Soundsystem, Sabrina Carpenter, Chapell Roan, Charli en FKA Twigs zijn anders totaal verschillende acts. Veel variatie binnen hetzelfde genre imo.

• Leuk
Waarderingen: gretz
Niet? LCD Soundsystem, Sabrina Carpenter, Chapell Roan, Charli en FKA Twigs zijn anders totaal verschillende acts. Veel variatie binnen hetzelfde genre imo.
Sorry, maar voor veel mensen zijn de laatste 4 acts gewoon in hetzelfde genre hoor. En oké, daar zit variatie in, maar bv een rockact zoals Pulp is er dit jaar niet he. Ik ga ze wel alle 4 eens deftig beluisteren en wie weet zal ik ze wel meepikken.

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
Wat een line up! Ik overweeg dit eigenlijk wel maar een extra reisje Spanje of Portugal kost wel weer een fortuin

Zonder de acts te kennen, even gekeken naar Spotify wat voor muziek het was. Bij Chappell Roan staan bij "Fans houden ook van" Sabrina Carpenter en Charli XCX op de eerste en tweede plek. Nogmaals, zonder het geluisterd te hebben, is "totaal verschillende acts" misschien dan toch wat overdreven?

Bij de headliners lijkt LCD Soundsystem me eigenlijk ook als enige naam de indiefans te plezieren, terwijl die de voorbije jaren toch vaak uitgebreid aan hun trekken kwamen.

Charli XCX had deze zomer het album van de zomer, Sabrina Carpenter gaat er ook voor met Espresso en Chappell Roan is de nieuwste poprevelatie van het moment met good luck, babe

FKA Twigs ken ik zelf ook niet tho
43bcac42-e5cd-49b3-8ba9-65c02b99eb26.png

Echt niet te geloven dat ze deze running meme gewoon alle drie geboekt hebben.

Hi, weten jullie of Primavera snel uitverkoopt? Ik vind de lineup fantastisch en wil graag gaan, maar ik wil eigenlijk eerst proberen om naar Glastonbury te gaan, en mocht dat (alweer) niet lukkeb, dan Primavera tickets kopen. Maar de Primavera tickets gaan aankomende week al in de verkoop en Glasto tickets pas over 3-4 weken.

Hi, weten jullie of Primavera snel uitverkoopt? Ik vind de lineup fantastisch en wil graag gaan, maar ik wil eigenlijk eerst proberen om naar Glastonbury te gaan, en mocht dat (alweer) niet lukkeb, dan Primavera tickets kopen. Maar de Primavera tickets gaan aankomende week al in de verkoop en Glasto tickets pas over 3-4 weken.
Afgelopen jaren kon dat gewoon volgensmij. Ga dit zelf ook proberen.

Zonder de acts te kennen, even gekeken naar Spotify wat voor muziek het was. Bij Chappell Roan staan bij "Fans houden ook van" Sabrina Carpenter en Charli XCX op de eerste en tweede plek. Nogmaals, zonder het geluisterd te hebben, is "totaal verschillende acts" misschien dan toch wat overdreven?

Bij de headliners lijkt LCD Soundsystem me eigenlijk ook als enige naam de indiefans te plezieren, terwijl die de voorbije jaren toch vaak uitgebreid aan hun trekken kwamen.
Alle drie zijn veruit de grootste hypes binnen de popmuziek dit jaar. Dat is wat ze gemeen hebben. Qua stijl en stroming, binnen het feit dat het pop is, verschillen ze wel.

Dat Spotify ze met elkaar vergelijkt heeft grotendeels ook mee te maken dat de hype omtrent deze namen heel groot is, niet per se gebaseerd op de stijl.

• Leuk
Waarderingen: gretz en Timmetje
Alle drie zijn veruit de grootste hypes binnen de popmuziek dit jaar. Dat is wat ze gemeen hebben. Qua stijl en stroming, binnen het feit dat het pop is, verschillen ze wel.

Dat Spotify ze met elkaar vergelijkt heeft grotendeels ook mee te maken dat de hype omtrent deze namen heel groot is, niet per se gebaseerd op de stijl.
Laat aan de die fans Shame,Idles en Fontaines horen en die gaan zeggen dat ze alledrie hetzelfde zijn😉
Gewoon krak dezelfde discussie maar dan omgedraaid.

Combi's zijn de laatste twee jaar zelfs nooit uitverkocht geweest. Ik zou er mij geen zorgen in maken.

Maar die undercard, echt zeer sterk. Ik wil u gerust namen doorspelen.

Ps: ik mis ook wel een nick cave of depeche mode-zijnde als tegengewicht. Het is op dat gebied wat te veel doorgeslagen.
Er staat echt elke dag een vette headliner imo. Plus die undercard. Watertandend.

Ik denk iig dat je je ticket zo kwijtbent.
Zal me zeker eens verder moeten verdiepen in die undercard.

Misschien dat ik nog teveel met de affiches van 2023 en 2024 in het hoofd zat, waar er naar mijn smaak meer grotere namen stonden.

Charli, LCD Soundsystem, FKA Twigs, ... zeker allemaal leuk live en zou ik zeker willen zien, maar het zijn niet de grote headliners zoals op de fake affiche, genre NiN, Lordre, Olivia Rodrigo, Phoebe Bridgers, ...
Die mis ik echt wel hier.

Beste Tim, weet niet of je in het Forum kijkt, maar in het artikel over Primavera Sound mis je Tramhaus als tweede Nederlandse naam!

Een andere observatie van mijn kant: weinig hip hop. Vorig jaar was al zwak, nu nog zwakker...

• Winning
Waarderingen: timv
Een andere observatie van mijn kant: weinig hip hop. Vorig jaar was al zwak, nu nog zwakker...
Eens dat er dit jaar echt bijzonder weinig hiphop staat, maar vorig jaar vond ik eigenlijk juist wel meevallen? Ik weet nog dat ik daar op het einde van de eerste dag rondliep en dacht 'damn eigenlijk echt al heel veel hiphop gezien'. Armand Hammer, Billy Woods, Freddie Gibbs & Madlib, Clipse, Balming Tiger, Roc Marciano, toch niet van de minste namen. Dit jaar kom ik niet in de buurt van dat rijtje.

Een persoonlijke highlight onder de kleinere namen is voor mij toch wel Yoasobi! Primavera heeft elk jaar wel zo'n coole Aziatische popact (zoals Perfume en Atarashii Gakko de voorbije jaren) dat perfect werkt als oppepper ergens in het midden van de nacht. Dit jaar dus Yoasobi die vorig jaar toch wel een monsterhit hebben gescoord in Oost-Azië, enorm knap dat Primavera die kan boeken als eerste show ooit in Europa. Dat gaat knallen hoor.

• Leuk
Waarderingen: gretz
dit is toch een geintje??
lcd is prima, maar van de overige 4 ken ik opgeteld geen enkel nr.
Dan ben je waarschijnlijk geen popliefhebber als je deze (inmiddels toch wel aardige grote) zangeressen alleen van naam kent?

Primavera programmeert al jaren relatief veel pop en relatief veel vrouwen. Ik vind het zelf gewoon logische keuzes.

ik heb alle dames eens beluisterd, en sorry ik vind t echt flinterdunne bubblegum pop die normaal op lowlands staat, in de india , om 14.00
De aloude smaakkwestie natuurlijk. De albums van bovengenoemde namen werden uitstekend ontvangen door pers (Pitchfork en consorten) en publiek (ook gewoon de snobs op RYM). Op een festival als Primavera horen ze gewoon thuis imo.

Primavera zal wss altijd een trendsetter blijven. Je zag het afgelopen decennium dat andere festivals in navolging van Primavera ook meer pop(vrouwen) zijn gaan programmeren. Mijns inziens volkomen terecht dat deze muziek serieus wordt genomen, is wel eens anders geweest in het verleden.

Ik heb Chappell Roan vorige maand live gezien (in Berlijn) en kwam superlatieven tekort voor een adembenemende popshow. Uniek concert met alleen maar hits, uitgevoerd door een charismatische artiest die pas een jaar serieus tourt maar waar je het absoluut niet aan kunt afzien.

Zou eerder beweren dat de nieuwe Madonna is opgestaan. Geen idee hoe goed je haar album kent @elo, maar zou opperen om het nog eens een kans te geven. En zeker een live-optreden als ze op een festival staat waar je toch al heen ging.

Users who are viewing this thread