Primavera Sound Festivals 2025

Wat. Een. Lineup. Hoe ga ik mijn vrienden ervan overtuigen dat dit een must-see gaat worden?!!!!

Een persoonlijke highlight onder de kleine naam is voor mij toch wel Yoasobi! Primavera heeft elk jaar wel zo'n coole Aziatische popact (zoals Perfume en Atarashii Gakko de voorbije jaren) dat perfect werkt als oppepper ergens in het midden van de nacht. Dit jaar dus Yoasobi die vorig jaar toch wel een monsterhit hebben gescoord in Oost-Azië, enorm knap dat Primavera die kan boeken als eerste show ooit in Europa. Dat gaat knallen hoor.

Oh damn, de opening van Oshi no Ko haha. Had dat nog helemaal niet door, tof inderdaad!

• Geweldig
Waarderingen: Thisso
Ik heb Chappell Roan vorige maand live gezien (in Berlijn) en kwam superlatieven tekort voor een adembenemende popshow. Uniek concert met alleen maar hits, uitgevoerd door een charismatische artiest die pas een jaar serieus tourt maar waar je het absoluut niet aan kunt afzien.

Zou eerder beweren dat de nieuwe Madonna is opgestaan. Geen idee hoe goed je haar album kent @elo, maar zou opperen om het nog eens een kans te geven. En zeker een live-optreden als ze op een festival staat waar je toch al heen ging.
Ik ken haar album goed genoeg. Vind het ook een prima plaatje hoor, maar die totale blow-up die vanuit de industrie kunstmatig wordt gepusht inclusief enorme waus-fanclub is gewoon niet leuk. Prima act, nogmaals, maar normaliter speelt zo'n artiest gewoon om 16:00 in de tent op Pinkpop.

Is iemand eigenlijk al iets tegengekomen over eventuele exclusiviteit van de bekend gemaakte artiesten? Daar hebben ze er elk jaar wel enkele van toch?

Beste Tim, weet niet of je in het Forum kijkt, maar in het artikel over Primavera Sound mis je Tramhaus als tweede Nederlandse naam!

Een andere observatie van mijn kant: weinig hip hop. Vorig jaar was al zwak, nu nog zwakker...
Thanks, daar had ik even overheen gekeken, inmiddels aangepast!

Hiphop kon inderdaad beter, misschien laten de artiesten waar ze achteraan zitten zich wat minder makkelijk strikken...

Ik ken haar album goed genoeg. Vind het ook een prima plaatje hoor, maar die totale blow-up die vanuit de industrie kunstmatig wordt gepusht inclusief enorme waus-fanclub is gewoon niet leuk. Prima act, nogmaals, maar normaliter speelt zo'n artiest gewoon om 16:00 in de tent op Pinkpop.
Die hoort ook gewoon eerst een paar jaar op dat soort spots te spelen.

Net een tikje minder overweldigend dan normaal maar wat een sterke lineup toch weer. Undercard is weer als vanouds waanzinnig, de 3 grootste headliners vind ik een gewaagde maar goede keuze.

Ook wel grappig: vorig jaar was de kritiek nog dat er te veel traditionele ‘same old’ indie namen stonden (VW, Phoenix, National, PJ Harvey…), nu is de kritiek exact het tegenovergestelde. 😅

Sowieso lijkt dit te wijzen op een festivaljaar dat iets minder de gitaarrichting en iets meer popkant lijkt op te gaan.

• Leuk
Waarderingen: gretz, Oasiss en Yannick
Wat zijn we van plan?🥰

Bijlagen

• Screenshot_2024-10-25-10-05-28-09_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg
    Screenshot_2024-10-25-10-05-28-09_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg
    290,1 KB · Weergaven: 33
  • Wow
Waarderingen: Fluxion
Central Cee is nou ook niet echt de verrassing waar je op hoopt haha, had prima bij de drop van gisteren gekund lijkt mij

Vermoedelijk contract niet kunnen afronden voor de aankondiging gisteren en het dan maar zo oplossen? Hele aankondigingsstrategie voelde sowieso al een beetje gehaast en ongepland aan.

Vreemde situatie maar goed. Central Cee natuurlijk een grote naam maar had nu ook niet meteen verwacht dat ze die als officiële vierde headliner zouden aankondigen.

Vermoedelijk contract niet kunnen afronden voor de aankondiging gisteren en het dan maar zo oplossen? Hele aankondigingsstrategie voelde sowieso al een beetje gehaast en ongepland aan.

Vreemde situatie maar goed. Central Cee natuurlijk een grote naam maar had nu ook niet meteen verwacht dat ze die als officiële vierde headliner zouden aankondigen.
Nou weet ik dat Primavera progressief is als het headliners betreft en in dat licht begrijp ik Charli XCX en Sabrina Carpenter heel goed, maar Central Cee en Chapelle Roan vind ik dan wel aparte boekingen.

Pff, ik had echt nog hoop op Nick Cave. Central Cee, nog nooit van gehoord. Eerste liedje (Doja) dat ik opleg en een sample van Let me blow ya mind horen😅
De tiktok-generatie zal wellicht nog denken dat hem da zelf heeft gemaakt🤣

Users who are viewing this thread