ES Primavera Sound Festivals 2025

Ja maar niet zo expliciet.

2024 had Pulp en PJ Harvey, 2023 had Blur en Depeche Mode (en ook Kendrick Lamar)... bands met dure kaartjes om de reis te rechtvaardigen. Waar is de legendarische band dit jaar? Ik wilde Nick Cave, of NIN... Helaas zal The Cure volgende zomer niet spelen.

• Leuk
Waarderingen: slyke

2024 had Pulp en PJ Harvey, 2023 had Blur en Depeche Mode (en ook Kendrick Lamar)... bands met dure kaartjes om de reis te rechtvaardigen. Waar is de legendarische band dit jaar? Ik wilde Nick Cave, of NIN... Helaas zal The Cure volgende zomer niet spelen.
Het concept band is stervende.

• Haha
Waarderingen: Joe
Net bij Fontaines DC geweest, valt best mee.
Ik was ook bij Fontaines en het concept band is nog steeds stervende. Om de reden die je zelf aangeeft. Maar vermoedelijk ook omdat het tegenwoordig eenvoudiger is om in je eentje kwalitatief goede muziek te maken.

En sowieso gaat het steeds meer naar pop toe, wat zich als genre al veel beter leent voor solowerk dan rockmuziek.

In dat opzicht had ik voor 2025 ook blind een combiticket gekocht, te meer omdat ik dit jaar op een haar na gemist heb en in alle vertrouwen dat ze voor 2025 wel terug een gevarieerde affiche zouden samenstellen, met indie en her en der een legende.

Maar als je de zogenaamde "headliners" al moet googelen, dan moet je gewoon durven toegeven dat dit festival misschien toch niet geschikt is voor mij.

LCD Soundsystem, FKA Twigs, Fontaines D.C., ...: zeker allemaal top, maar niks wat ik niet meer verwacht ergens bij ons, op een minder groot festival zoals de Lokerse Feesten.

Sabrina Carpenter : voor het eerst hier die naam horen vallen op het forum. Intussen beluisterd: man, dit is slecht. Bubblegum pop of zoiets?

Chappell Roan, Central Cee, ...: wie of wat zijn dit?

Charlie XCX: tja, ergens op Pukkelpop in de dance hall in de vroege avond, maar toch niet als headliner?

Laatst bewerkt:
Ik zou kunnen zeggen 'frustrerend, niet uitverkocht is altijd fijner qua drukte op het terrein', maar eigenlijk heb ik vorig jaar op die uitverkochte Lana dag totaal geen last gehad van drukte behalve aan de ingang en even vlak na haar show. Kan me voorstellen dat we dit jaar opnieuw een substantiële hoeveelheid mensen krijgen die op Mordor blijven plakken en dat het op de rest van het terrein eigenlijk vrij comfortabel wordt.

Ik zou kunnen zeggen 'frustrerend, niet uitverkocht is altijd fijner qua drukte op het terrein', maar eigenlijk heb ik vorig jaar op die uitverkochte Lana dag totaal geen last gehad van drukte behalve aan de ingang en even vlak na haar show. Kan me voorstellen dat we dit jaar opnieuw een substantiële hoeveelheid mensen krijgen die op Mordor blijven plakken en dat het op de rest van het terrein eigenlijk vrij comfortabel wordt.
Ik verwacht dat ook. Hopelijk nie te veel dingen op mordor die ik wil zien😅

• Leuk
Waarderingen: Thisso
Mordor zal dit jaar een ramp zijn. Ik hoop dat de bands (Fontaines, LCD, Turnstile) op Amazon spelen

Weet iemand wat de officiële resell platformen zijn voor Primavera. Heb lopen snoozen dus niet op zoek naar tickets. Het loopt niet via Ticketmaster en Ticketswap voor zover ik kan zien

Zo is het altijd wel geweest hoor.

Vergeet de eerste donderdag van 2022 niet. Dan was het overal druk😅
Denk dat dat een combinatie was van het heel laat open gaan van de gates, heel erg dom crowd-control management, slecht opgeleid barpersoneel en een pák bezoekers die nog nooit PS hadden bezocht. Was ook wel echt veruit de meest stacked line-up in tijden ofzo.

Users who are viewing this thread