ES Primavera Sound 2022 - Nieuws en Geruchten

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Eerste dag zit er alweer op. Dit was voor mij, voornamelijk door het wegvallen van Massive Attack, een van de mindere dagen.

In tegenstelling tot de woensdag bij Eindhoven Airport. Verliep de secuirity hier erg soepel en was je ondanks de rij in no-time op het terrein. De dag gestart met Faye Webster welke een leuk optreden gaf. Niet iets dat waaraan ik vaak zal terugdenken maar muziekaal goed en de aandacht weten vast te houden.

Vervolgens een klein uurtje Les Savy Fav. Ondanks dat dit muzikaal een stuk minder was zal me dit iets langer bijblijven. Een kale vijftiger/zestiger met een flinke bierbuik en een oranje baard die in zijn roze ondergoed (eind van de show) staat te zingen. Goed was het niet maar wel vermakelijk.

Daarna doorgegaan naar de mainstage waar ik Kacey Musgraves gezien heb. Wederom een leuk optreden maar niet echt een hoogtepunt. Vervolgens kwam Charli XCX. Deze gaf een leuke Pop-Show met veel Visuals. Muzikaal gezien niet echt helemaal top maar ik heb op minder leuke manieren op Tame Impala gewacht (Pukkelpop 2019 in de regen).

Vervolgens kwam voor mij de naam van de dag: Tame Impala. Deze gaven een geweldig optreden en spetterende Visuals. Een fantastische setlist met voornamelijk the usual suspects die erin knalden New person, some old mistakes, the less i know the better, Borderline, let it happen etc. en de reeds genoemde Strokes cover.

Vervolgens vanwege de wachtrijen om iets te drinken vrij weinig meegekregen van Pavement. Tot slot een knallend einde van de dag door Black Midi. Gezien het tijdstip staat niet alles me meer bij maar het is gewoon een top band om je dag af te sluiten.

Pluspunten: snel toegang tot het terrein, gevarieerd eetaanbod verdeeld over het terrein, geluid was goed, podia zagen er goed uit (vooral Cupra en Biance zijn goed te volgen door de verhogingen).

Minpunten: de rijen bij de drank, het aantal waterpunten, er zijn meerdere 'Bottlenecks' waardoor het enige tijd kost om tussen sommige podia te switchen (vooral Biance en de trappen bij de Cupra). Hierdoor zal ik mijn spoorboekje gaan bijstellen. Nu even een Powernap voordat dag 2 gaat beginnen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.216
Ben blij om te lezen dat er ook nog positieve concertervaringen zijn. Maar wat een ellende joh. Dan kan je wel de vetste line-up samenstellen maar als je de logistiek niet op orde hebt zodat je er niet van kan genieten.. hopelijk hebben ze geleerd en snel geschakeld. Veel plezier vanavond!
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

timbo

Campingartiest
3 jun 2019
72
118
Ik kan (helaas) alleen maar beamen wat hier eerder gezegd is. Gewoon geen doen om drinken te halen en ik heb echt het hele terrein zo'n beetje afgestruind voor een rustige bar, maar die was niet te vinden. Echt het idee ook dat het veel te druk was op het terrein en die DRIE waterpunten (letterlijk slechts drie losse kranen) met eindeloze rijen kan ECHT niet. Ik ben hier vier jaar op rij van 2014 t/m 2017 geweest en kan me totaal niet herinneren dat het ooit maar in de buurt kwam van deze chaos. Bizar dat een festival met zo'n "ervaring" zo de plank misslaat. Heb zelf geen gevaarlijke situaties met drukte meegemaakt gelukkig, maar kan me zeker voorstellen dat die er geweest zijn. Nieuwe set-up met de twee main stages naast elkaar pakt ook erg slecht uit vind ik. Ik ben gisteren na Sharon van Etten naar mijn Airbnb gegaan. Was moe na een lange dag reizen (zeer vroeg opgestaan voor de rijen op SPL), maar had voornamelijk ook veel dorst dus keuze was uur in de rij staan en op die manier Tame Impala missen, of weggaan... Ik hoop van harte dat ze het recht kunnen trekken vandaag. PS. wel drie hele toffe shows (helemaal) gezien van Faye Webster, Dinosaur Jr. en Sharon van Etten!
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.436
1.537
Ik ben nu voor het eerst in de Auditori en dat is toch wel een fantastische plek om te hebben als festival. Vijf minuten voor Marina Herlop is het nog ontzettend rustig, dus misschien hebben we mazzel en mogen we blijven zitten voor Low.
 

koekroeck

Dagopener
6 mrt 2018
724
651
Yes, binnengeraakt voor Low. Zoals Martijn zegt, zeer mooie zaal! En goede stoelen! Allé Primavera, we gaan er een leuke dag van maken! Veel plezier allen!
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Ik lees op facebook dat ze 3 waterpunten hebben toegevoegd. Lijkt me nog wat weinig als ik de verhalen zo hoor
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.436
1.537
Zouden ze niet beter flessen met water toelaten? Lijkt me handiger.
Oh wee als je met de doppen gaat gooien naar de acts!!!

Straks even op het terrein kijken hoe het nu gaat, maar anders blijft het het tapwater bij de wc's vrees ik.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.244
Oh wee als je met de doppen gaat gooien naar de acts!!!

Straks even op het terrein kijken hoe het nu gaat, maar anders blijft het het tapwater bij de wc's vrees ik.
Belachelijk toch, in 2019 op RW geen enkel incident toen het wegens de warmte wel mee binnen mocht
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Die 3 extra waterpunten zijn punten waar ze blikken water uitdelen. Security deed bij ons niet moeilijk over een te grote (lege) fles. En de dop gewoon ergens verstoppen. Nu het nog rustig is zijn de waterpunten goed te doen. Geheel voorbereid voor vandaag dus met voor nu genoeg water. Wel de Auditori overgeslagen voor Low, maar daarvoor morgen nog een kans.
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
De drukte/drank problemen van dag 1 zijn grotendeels opgelost vandaag, bier app werkte zowaar en steeds in paar minuten drankje.

maar vooral wat een optredens weer, Weyes Blood, Fontaines DC, Beck, The National en Caribou allemaal top. Zichbaar plezier bij de artiesten. Door cancel van the Strokes nu vooraan gestaan bij the National en kunnen genieten van Caribou, elk nadeel heb z'n voordeel. Nu bij begin Jamie toch masr even de voetjes rust aan het geven en stukje typen, als we nog energie hebben na Jamie nog richtingnaar Bits voor Jeff Mills. Na een ietwat valse start is Primavera weer helemaal terug wmb.

Fontaines wordt trouwens snel volwassen: Al aardig wat afwisseling in repetoir nu en wat een energie in het veld, halve set was een mosh. Zou me niet verbazen als dit een toekomstige headliner gaat worden op de Europese tour.
 

timbo

Campingartiest
3 jun 2019
72
118
Bar issues inderdaad goed aangepakt, nooit veel langer dan 5 minuten hoeven wachten op dag 2. Ook de drukte in het algemeen leken ze veel beter in banen te hebben geleid. Qua optredens was Low fantastisch, Fontaines DC slechts de laatste twee nummers van een afstand meegekregen toen ik het veld opliep (want gekozen voor Wet Leg, wat wel aardig was), maar dat klonk wel echt heel goed! Kijk er naar uit ze op BKS te zien volgende week. Hele toffe show van Beck, maar The National voor mij het absolute hoogtepunt! Top dag op het festival en Barcelona is overdag ook heerlijk!
 
  • Leuk
Waarderingen: Rikkie, elo en Joslittel

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.436
1.537
Wat een verschil 24 uur kan maken, want ik heb gisteren echt een topdag gehad. Zoals gisteren al kort aangestipt is het Auditori misschien wel het allerbeste aan dit festival. Eén prachtige zaal met dito geluid, waar je tijdens de warmste uren van de dag meerdere goede shows kunt zien. Low heeft waarschijnlijk voor het optreden van het festival getekend, maar ook Marina Herlop en Autechre waren erg goed. Ik was bij toeval bij iousounoncane terecht gekomen en dat was echt fantastisch: een Italiaan wiens muziek het midden houdt tussen Burial, Thom Yorke en NIN. Verder was Mogwai een hoogtepunt (eindigen met Mogwai Fear Satan om half 4, pfoeh) en zag ik goede shows van Warpaint en Shellac. Ook logistiek ging het een stuk beter: het leek een stuk rustiger op het terrein en heb hoogstens een kwartier moeten wachten bij de bars. Trams na Mogwai waren wel afgeladen, hopelijk zijn die vannacht rustiger aangezien de metro de hele nacht rijdt.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Wat een verschil 24 uur kan maken, want ik heb gisteren echt een topdag gehad. Zoals gisteren al kort aangestipt is het Auditori misschien wel het allerbeste aan dit festival. Eén prachtige zaal met dito geluid, waar je tijdens de warmste uren van de dag meerdere goede shows kunt zien. Low heeft waarschijnlijk voor het optreden van het festival getekend, maar ook Marina Herlop en Autechre waren erg goed. Ik was bij toeval bij iousounoncane terecht gekomen en dat was echt fantastisch: een Italiaan wiens muziek het midden houdt tussen Burial, Thom Yorke en NIN. Verder was Mogwai een hoogtepunt (eindigen met Mogwai Fear Satan om half 4, pfoeh) en zag ik goede shows van Warpaint en Shellac. Ook logistiek ging het een stuk beter: het leek een stuk rustiger op het terrein en heb hoogstens een kwartier moeten wachten bij de bars. Trams na Mogwai waren wel afgeladen, hopelijk zijn die vannacht rustiger aangezien de metro de hele nacht rijdt.
Iosonouncane is inderdaad wel vet, ja. Goed om te horen dat dat het live ook is. 7 oktober in de Melkweg om hetzelfde te ervaren! https://www.melkweg.nl/nl/agenda/iosonouncane-07-10-2022
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Dag 2, wat een heerlijke dag! Gestart met Pinpilinpussies: niet de meest bijzondere act maar wel lekker om mee te starten. Heel even iets van Beach Bunny gezien. Vervolgens Weyes Blood die een prachtige set neerzette. Ze was goed bij stem en speelde veel van het prachtalbum Titanic Rising.

Vervolgens Fontaines DC meegepakt die een leuke set speelden met veel energie. Blij dat ik iets van dit genre heb meegekregen aangezien ik Shame en Idles ga missen straks.

Daarna Beck die zowat van alle markten thuis is. Veel variatie in de set met Valley of the Pagans als persoonlijk hoogtepunt.

The National doet wat het altijd doet: een geweldige set neerzetten. Met veel Trouble Will Find Me en Boxer in de setlist. Ook een onverwacht einde met About Today als afsluiter.

Na een beetje rondhangen Iosonouncane bekeken. Al een liefhebber van de muziek op album (vooral sinds de subwoofer een standaard onderdeel is van mijn huidige auto) maar ook live waren ze erg sterk. Gezien het tijdstip toch maar besloten om hiermee de dag af te sluiten.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Dag 3 zit er ook weer op en qas fantastisch. Gestart met Porridge Radio welke solo speelde (vrij apart als je als band al een jaar weet dat je gaat touren dan zorg je toch dat je visum in orde is). Vervolgens een mooie set van Low gezien.

Daarna naar Automatic gegaan. Een heel leuk bandje die ook live zeer strak spelen. Een echte aanrader.

Black Country toch maar overgeslagen om een mooie plek bij Nick Cave te krijgen. Wat is deze man ongelofelijk goed live. Veel top nummers en een geweldige performance. Was volgens mij de eerste headliner zonder visuals, gewoon omdat hij die niet nodig heeft.

Na een halfuurtje bijkomen de set van DIIV meegepakt welke ook hartstikke goed was. Vervolgens de dag bij Beach House afgesloten.

Vandaag een beetje bijkomen en vanavond (hopelijk) Automatic en Tropical Fuck Storm.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken