Pinkpop 2027

Werchter Boutique gaat in de verkoop vanaf vrijdag 2 oktober. Gaat Pinkpop deze week nog iets doen?

(Je mag toch hopen dat ze dit jaar niet weer zo lang wachten met het droppen van namen, terwijl de buren die allang bekend hebben gemaakt.)
Rock Werchter heeft zelf ook maar een naam dus lijkt me niet dat pinkpop direct in de stress schiet

Werchter Boutique gaat in de verkoop vanaf vrijdag 2 oktober. Gaat Pinkpop deze week nog iets doen?

(Je mag toch hopen dat ze dit jaar niet weer zo lang wachten met het droppen van namen, terwijl de buren die allang bekend hebben gemaakt.)
Als ze Raye wel als headliner hebben, zou nog een tijdje wachten het recept zijn voor een Cure'tje (dag niet uitverkocht, terwijl de dag op RW als eerste was uitverkocht). Maar Raye op DTRH is een stuk waarschijnlijker.

NBT is net als Editors een band die vooral hier in de lage landen erg populair is. Ze hebben de headline status gewoon nog net niet. Perfecte subheadliner, of headliner voor Rabbit Hole ofzo. Pinkpop vraagt vaak net iets groters. Pearl Jam, Metallica of Olivia Rodrigo vullen ook stadions of meerdere Ziggo Dome's. EN zo ver is NBT gewoon niet. Zelfs QOTSA zou ik niet direct als Pinkpop headliner neerzetten, en die verdienen het nog veel meer dan NBT.

En zou Raye niet de perfecte headliner voor North Sea zijn?

NBT is net als Editors een band die vooral hier in de lage landen erg populair is. Ze hebben de headline status gewoon nog net niet. Perfecte subheadliner, of headliner voor Rabbit Hole ofzo. Pinkpop vraagt vaak net iets groters. Pearl Jam, Metallica of Olivia Rodrigo vullen ook stadions of meerdere Ziggo Dome's. EN zo ver is NBT gewoon niet. Zelfs QOTSA zou ik niet direct als Pinkpop headliner neerzetten, en die verdienen het nog veel meer dan NBT.

En zou Raye niet de perfecte headliner voor North Sea zijn?
Maar die vijver is aan het opdrogen, en de grote jongens die er dan kunnen staan zijn dan qua productie niet meer te betalen of ze prefereren eigen shows boven festivals.

Het zou fijn zijn als we begin oktober van uit Landgraaf de headliners doorkrijgen.
Dan kunnen we die ellenlange discussies sluiten en ons gaan richten op de pareltjes.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Met het nieuwe album is NtB wat mij betreft wel klaar headliner te zijn. Gewoon een hele goede plaat met veel sterke rocknummers. (Veel beter dan de vorige).

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Ik zie dat ik helemaal geen voorspelling heb gedaan:

Met alle huidige info denk ik:
Headliners
Pearl Jam - Raye - QOTSA

Noord-Afsluiter
Turnstile - Phoebe Bridgers - Nothing But Thieves

Ik vind raye persoonlijk niks. Snap wel dat mensen haar goed vinden, want de muziek is technisch goed, maar voor een headliner mis ik wat van het ... show element?
idd meer DRTH headliner dan pinkpop.
Hoe kun je bij RAYE showelementen missen? Een fantastische band, goeie bindingspraatjes, videobeelden. Wat wil je nog meer? Niet alles hoeft vuurwerk en bombastisch te zijn.

Vullen beide gewoon twee keer de Ziggo Dome; toch wel een upgrade van 21 Pilots/Zara Larsson.
Mwoa, zegt niet zoveel. Olivia Rodrigo kan volgens mij wel 5 keer de Zggodome vullen, maar iedereen is te beroerd om naar Pinkpop te reizen.

En juist daar moet Pinkpop aan werken imo, het moet sexy worden. Dat lukt niet alleen met namen - en helemaal niet met namen wat populair is bij 15 - 25 jaar.

Ik zie dat ik helemaal geen voorspelling heb gedaan:

Met alle huidige info denk ik:
Headliners
Pearl Jam - Raye - QOTSA

Noord-Afsluiter
Turnstile - Phoebe Bridgers - Nothing But Thieves
Met dit lijstje zou je weleens dicht in de buurt kunnen zitten.
Phoebe Bridgers verwacht ik sowieso niet nu die zowel op Southside als Hurricane staan.
Net als MGK en Angine de Poitrine.

• Leuk
Waarderingen: JohndeBever
QOTSA zie ik ook niet hoger dan Noordafsluiter staan.
Is op dit moment wel nog een van de weinige acts die past bij de hint van 'gepromoveerde' headliner.
- NBT is al gezegd dat ze er staan maar niet als headliner
- BMTH zie ik niet gebeuren als afsluiter
- Volbeat lijken niet te touren
- Yungblud is al geweest dit jaar
- SOAD zou een mooie verassing zijn, maar denk het niet

MGK is in geen lichtjaar een headliner op Pinkpop.
Denk dat hier een dagje met MGK (zuid) - Raye (noord) - Blink (zuid) bedoelt wordt?

Op papier best realistisch, al denk ik niet dat Raye nog gaat lopen aanmodderen met plekjes die niét de absolute afsluiter zijn. Daar is ze gewoon te groot voor geworden. Moet ze ook niet willen.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en MadMandra27

Users who are viewing this thread