Pinkpop 2026

Ik ben de dagen af aan het tellen. Zelfs kijkend naar mijn familie is dit een belangrijke editie. Mijn tante (omdat de line-up naar haar smaak is) en mijn moeder (omdat mijn tante gaat) gaan voor het eerst in 20 jaar weer eens naar Pinkpop. Zeker als ik kijk naar de bezoekersaantallen die hier voorspeld worden, is dit qua gastbeleving een extreem belangrijke editie kijkend naar de toekomst van Pinkpop. Mijn vriendin is al overgehaald door Pinkpop. Nu kijken of Pinkpop dat bij mijn tante en moeder ook weer kan.

De meeste die hier zijn gaan namelijk al jaren dus jullie zijn ervaringsdeskundige (ik pas de laatste 3 edities). Wat maakt Pinkpop voor jou zo speciaal dat je elk jaar weer gaat?

De meeste die hier zijn gaan namelijk al jaren dus jullie zijn ervaringsdeskundige (ik pas de laatste 3 edities). Wat maakt Pinkpop voor jou zo speciaal dat je elk jaar weer gaat?
Ik vind dit een hele leuke vraag en heeft me ook echt aan het denken gezet!
Ik ga ook nog niet zo lang, dit wordt mijn 5e editie, maar ik ga sinds mijn 18e verjaardag ieder jaar samen met mijn vader een weekendje naar pinkpop. Het is een weekend waar ik het hele jaar door naar uit kijk en ik zie mezelf niet zo snel een jaar meer overslaan, ongeacht wat er staat.
Daarnaast vind ik het super vet dat je zoveel verschillende genre's op 1 plek kunt zien. Ik vind heel veel verschillende muziek leuk en vind het dan ook fantastisch dat je het ene uur bij een metal band aan het kijken bent en de volgende act sta je bij een pop artiest.
Ik kan het niet beredeneren, maar over het Pinkpop terrein lopen geeft me een heel fijn gevoel. Een gevoel wat eigenlijk nog geen enkel ander festival mij gegeven heeft, en ik heb er ondertussen al best wat afgetikt want in de zomer staat mijn tentje bijna om het weekend op een andere festival camping🙈. Misschien is het dat het mijn allereerste weekendfestival was, samen met mijn vader waar ik heel veel waarde aan hecht, en dus een speciaal plekje heeft gekregen in mijn hart.

Ik kan niet wachten om weer een weekend te genieten op mijn favoriete festival!😊

Ik ben de dagen af aan het tellen. Zelfs kijkend naar mijn familie is dit een belangrijke editie. Mijn tante (omdat de line-up naar haar smaak is) en mijn moeder (omdat mijn tante gaat) gaan voor het eerst in 20 jaar weer eens naar Pinkpop. Zeker als ik kijk naar de bezoekersaantallen die hier voorspeld worden, is dit qua gastbeleving een extreem belangrijke editie kijkend naar de toekomst van Pinkpop. Mijn vriendin is al overgehaald door Pinkpop. Nu kijken of Pinkpop dat bij mijn tante en moeder ook weer kan.

Het fijne aan Pinkpop is voor mij. Pinkpop is voor iedereen, ongeacht welk muziek genre in jou straatje valt. Ben je even klaar met de Metal, loop je ergens anders heen. Dit maakt het ideaal voor het een beetje zwevende type mens (daar bedoel ik dan mee, de mensen die wel uit elk genre iets leuk vinden) dat bedoel ik absoluut niet negatief, want ik ben er ook zo eentje die alles wel leuk vind. En gewoon genieten kan van een goed stukje muziek.
Voor mij persoonlijk is Graspop bijvoorbeeld weer net te veel Metal, wat Pinkpop dan voor ons het ideale festival maakt. Los van de muziek, voelt het voor mij gewoon als thuiskomen. Een heel warm gevoel, over het algemeen zijn de bezoekers aardig en let iedereen op elkaar. Het maakt niet uit wie of wat je bent, je kunt dragen wat je wil. Ben je een diehard spring in het veld, die overal op los gaat is dat prima. Ben je die stille genieter waarvan, alleen de dikke teen na afloop krampen oploopt is dat ook helemaal prima.
Er is altijd wel iemand die je te hulp schiet, mocht het nodig zijn. Ik ging voorheen met mijn zus 1 dagje naar Pinkpop, waar wij hele mooie herinneringen samen mochten maken. Sinds '22 ga ik samen met mijn vriend het hele weekend. Ongeacht de Line-up is het vooral, de sfeer die het voor ons doet. Waarschijnlijk waren wij ook wel gegaan, met een iets mindere Line-up. Het is vooralsnog ons kind vrije weekend, maar kunnen ook niet wachten op de dag dat zij zelf aangeven (en oud genoeg zijn), dat ze ook graag mee willen gaan. En samen met hun weer nieuwe herinneringen te mogen maken, en onze liefde voor Pinkpop door te geven aan de kinderen.

Puur het gevoel eigenlijk! De sfeer die er over het algemeen heerst, heb ik nergens anders meegemaakt..
De saamhorigheid die er is, even een weekend waar niks je door strot geduwd word maar waar ieder elkaar laat en op hetzelfde level zit!!

En als je mij vraagt hoe ziet de ideale wereld eruit? Dan is mijn antwoord het Pinkpopweekend (kon het het hele jaar maar zo zijn)

Pinkpop voelt als thuiskomen. Elke keer als ik dat bandje om krijg en het terrein oploop gaat er een rilling van emotie door me heen en dat heb ik bij geen enkel ander festival. Heerlijke muziek en niet teveel poespas eromheen. Fantastische mensen en er hangt gewoon een goede vibe!!

Pinkpop voelt als thuiskomen. Elke keer als ik dat bandje om krijg en het terrein oploop gaat er een rilling van emotie door me heen en dat heb ik bij geen enkel ander festival. Heerlijke muziek en niet teveel poespas eromheen. Fantastische mensen en er hangt gewoon een goede vibe!!
Precies dat helemaal mee eens heb ik ook.
En wat Colette zegt heerlijk veel variatie in muziek. Vindt metal leuk maar niet alleen maar zoals op Graspop.

Heel wat festivals geweest en ook meerdere keren dezelfde. Maar er gaat niets boven Pinkpop.
Mijn 1e keer was in 1992 toen ik 15 was en met mijn grote neef mee mocht.
Gevolgd door 1993, 1997, 1998, 1999, 2001, 2002, 2004, 2006, 2007
2010 t/m 2024

Dit jaar de 25e keer, welke jammer genoeg niet vorig jaar was door ziekenhuisopname van mijn vader in buitenland en ik heb moeten skippen. Wat een aantal van jullie al wisten. Zo fijn dat het nu weer goed met ‘m gaat

Laatst bewerkt:

leuke vraag! Pinkpop is voor mij iets wat er altijd geweest is, toen ik klein was keken we het op TV, elke keer als we naar Heerlen reden keken we naar Snow world en fantaseerde ik over oud genoeg zijn om zelf te gaan. Ondanks dat ik 15min van mega land woon, duurde het langer dan verwacht voordat ik daadwerkelijk ging (pubertijd fase of zo?). Mijn eerste Pinkpop was 2012, ik was erg fan van Mumford and sons en Linkin Park. Als 18-jarige ging er echter een wereld open bij Bruce Springsteen. Tot de dag van vandaag herinner ik me dat optreden.

Sindsdien eigenlijk zo goed als elk jaar geweest. Het voelt nu als een festival wat een stukje van mij is, als in, iets wat bij me hoort nu als volwassen man en mijn liefde voor muziek. Ik ben met zoveel verschillende mensen geweest: ouders, vrienden, mijn zus en de laatste 7 jaar met mijn vriendin. Het festival begint nu mee te groeien en te veranderen maar het gevoel blijft elke keer hetzelfde. Nu als 32-jarige man voel ik me elk jaar weer dat jongetje wat op tv keek en eindelijk gaat wanneer ik main stage zie. Het is nu echt het begin van de zomer en we kijken er elk jaar ontzettend naar uit, van bekendmaking van de line-up tot aan het daadwerkelijk gaan. Alles hoort er bij.

Voor de twijfelaars; soms staan er echt koopjes tussen via de resale van Ticketmaster zelf, dus geregeld even checken loont! Deze 2 heb ik net nog voor vrienden kunnen scoren die al een tijdje in dubio zaten, maar tegen deze prijs geen nee konden zeggen:cool:

1780301931630.png

Uitstekende gelegenheid voor mijn eerste reactie sinds op 19 augustus 2019 lid te zijn geworden :geek: Ergens in de winter van 2007 kwam ik met mijn vriendenvoetbalteam ergens in een voetbalkantine in Landgraaf Edith tegen. Edith vertelde dat ze tijdens Pinkpop "De Crew van Edith" runde. Die Crew was verantwoordelijk voor het reilen en zeilen op camping B en C - schoonmaak, beveiliging, etc. We werden gevraagd of we niet geïnteresseerd waren om het jaar daarop voor haar te komen werken, in ruil voor (pin me er niet op vast) € 150,- en na de werkzaamheden natuurlijk toegang tot het festival! Zo geschiedde, en van 2008 tot en met 2015 werkten wij met veel plezier op en voor Pinkpop. Per 2016 waren we inmiddels een jaar of 27 en besloten we Edith vaarwel te zeggen en gewoon een kaartje te kopen. Nog steeds met vrijwel dezelfde groep wordt dit jaar mijn 19e editie :cool:

En waarom dan al 19 jaar achter mekaar, om terug te komen op je vraag? Omdat ik er dus een aantal jaar gewerkt heb, ken ik het festivalterrein van binnen en van buiten. Ook heb ik altijd bij Tirsa op school gezeten en dus helemaal meegekregen hoe ze is gekomen waar ze nu is. Het voelt dus best wel een beetje als 'mijn' festival. Daarnaast vertel ik altijd trots dat ik in al die jaren nog nooit één vechtpartij heb gezien. De sfeer op Pinkpop is wel iets bijzonders, vind ik. Je kunt lekker jezelf zijn. Het maakt niet zoveel uit wat je draagt, hoe je danst, of wat je drinkt - lekker zelf weten. Vooral vroeger, maar nu nog steeds, draait het bij Pinkpop echt om de muziek. Ik besef me dat ik al 5 minuten naar mijn scherm zit te staren en zit te bedenken hoe ik het nu precies uit moet leggen. Maar een gevoel uitleggen is moeilijk. Ik verheug me er gewoon op om straks weer met duizenden tegelijk in de - hopelijk - snikhete zon in de onnodig lange rij voor de entree te staan. Om vervolgens bovenaan de wijle Trappen naar de mensenmassa te kijken. Af te dalen naar de dichtstbijzijnde bar en met m'n asociaal dure en lauwe pils met veel te dikke schuimlaag op het gras neer te ploffen, en te genieten van al het moois dat ik te horen en te zien krijg!

Voor de twijfelaars; soms staan er echt koopjes tussen via de resale van Ticketmaster zelf, dus geregeld even checken loont! Deze 2 heb ik net nog voor vrienden kunnen scoren die al een tijdje in dubio zaten, maar tegen deze prijs geen nee konden zeggen:cool:

Bekijk bijlage 20822
Vraagje daarover, wij zagen gisteren ook tickets aangeboden worden. Maar hoe zit dat nu dan, verkoop je deze dan door en krijgt de koper dan die QR of de verkoper?
Afgelopen concert in de 013 had ik namelijk een ticket op mijn naam gepersonaliseerd en, een op naam van mijn zus. Deze had ik haar toe gestuurd, maar uiteindelijk bij de entree zijn ze allebei van mijn account/telefoon gescand. Dus daar zijn wel wat vragen over.

Vraagje daarover, wij zagen gisteren ook tickets aangeboden worden. Maar hoe zit dat nu dan, verkoop je deze dan door en krijgt de koper dan die QR of de verkoper?
Afgelopen concert in de 013 had ik namelijk een ticket op mijn naam gepersonaliseerd en, een op naam van mijn zus. Deze had ik haar toe gestuurd, maar uiteindelijk bij de entree zijn ze allebei van mijn account/telefoon gescand. Dus daar zijn wel wat vragen over.
De doorverkoop van Mobile Only-tickets van Ticketmaster via TicketSwap verloopt via de officiële doorstuurfunctie van Ticketmaster, waardoor je je kaarten veilig kunt verkopen.

• Leuk
Waarderingen: SmittyBacall

Users who are viewing this thread