Hmm ja heb even mijn cookies verwijderd en nu lijkt het wel goed gelukkigIk heb de normale pinkpop.nl.
Is je eigen device niet gehackt?
Hmm ja heb even mijn cookies verwijderd en nu lijkt het wel goed gelukkigIk heb de normale pinkpop.nl.
Is je eigen device niet gehackt?
Scherper, anders,... is natuurlijk niet altijd beter... ik zie dat bijvoorbeeld ook in theater, dans,... de producenten moeten iets 'anders' maken dan we gewoon zijn, maar het is zelden 'beter'. Soms is het ook gewoon goed zoals het is en dan kunnen daar zeker zaken, artiesten bij gezet worden die 'scherper' zijn maar daarom moet heel het festival niet 'scherper' natuurlijk.Ze hebben voor een grote doelgroep een sterkere line-up, maar scherper? Die namen mis ik voorlopig toch echt. Voorgaande jaren had je een Olivia Rodrigo met haar eerst NL festivalshow, of een Korn die elders headlineden. Interpol in de tent, Warpaint, Eefje de Visser. Ik noem maar wat, en hopelijk komen dat soort namen er nog bij - maar scherper zou ik het voorlopig toch niet durven noemen. Eerder veiliger. En dat is voor Pinkpop helemaal prima hoor.
Pinkpop wint het uiteraard op alle vlakken.
Perfect de twee grootste podia recht tegenover elkaar die over het hoofdveld om en om spelen. De tent en Stage 4 op een apart deel van het terrein die om en om spelen voor de kleinere / intieme sessies.
Rondom hele terrein veel gevarieerd eet aanbod en langs de 'kalm aan baan' ruime verschillende keuzes en foodstands. Zitgelegenheid en terrasjes en uiteraard het enorme grasveld om heerlijk op een kleedje te vertoeven met je vrienden.
Kosten voor een weekend zijn 100 euro per dag inclusief camping. Om 24:00 is het afgelopen zodat je kan genieten van vertier op de campings of tijdig de slaap vatten. In de ochtend al weer heel vroeg fit het terrein bezoeken voor de eerste acts. Met uitstekende sanitaire voorzieningen. Niet al te dure consumptie kosten door de dag heen.
Stage 4 kunnen acts perfect ontdekt worden in een gemoedelijke setting.
En natuurlijk heel belangrijk, lineup en tijdschema zijn perfect in te plannen over een dag met uitstekende acts uit binnen en buitenland. Niet te vergeten de headliner die het alleenrecht heeft om dat tijdstip alleen af te sluiten.
Om middernacht gedaan (en een dagje minder) zijn net 2 grote pluspunten voor ons. Zo zie je maar dat alles subjectief isHoewel ik je enthausiasme waardeer Dennis, is dit wel over de top
Ben zelf 2x pinkpop en 1x werchter geweest. Werchter wint het op de meeste plakken
[…]
Qua tijd is het een manco dat PP maar tot 24u kan spelen: uurtje later zou al toffer zijn.
Eten/drinken is beide wel OK.
Precies dat ook bij ons.Om middernacht gedaan (en een dagje minder) zijn net 2 grote pluspunten voor ons. Zo zie je maar dat alles subjectief is![]()
Ik heb het niet over een een 'minder veilige' programmering. Een Editors is een sterke naam als sub, maar superveilig natuurlijk..Ze hebben voor een grote doelgroep een sterkere line-up, maar scherper? Die namen mis ik voorlopig toch echt. Voorgaande jaren had je een Olivia Rodrigo met haar eerst NL festivalshow, of een Korn die elders headlineden. Interpol in de tent, Warpaint, Eefje de Visser. Ik noem maar wat, en hopelijk komen dat soort namen er nog bij - maar scherper zou ik het voorlopig toch niet durven noemen. Eerder veiliger. En dat is voor Pinkpop helemaal prima hoor.

+1Om middernacht gedaan (en een dagje minder) zijn net 2 grote pluspunten voor ons. Zo zie je maar dat alles subjectief is![]()
Om nog even op de Pinkpop vs Werchter discussie terug te komen.Hoewel ik je enthausiasme waardeer Dennis, is dit wel over de top
Ben zelf 2x pinkpop en 1x werchter geweest. Werchter wint het op de meeste plakken
Podia -> 100% RW: the barn is al net zo mooi als een hoofdpodium van PP, en vind de main van werchter stuk imposanter. Qua aankleding komt het terrein van PP ook niet eens in de buurt van werchter, helaas. Stage 4 voelde als een armoedig stukje vorig jaar, de tent is wel oke maar niet zo bijzonder (die van PP).
Als Belg kan ik het terrein van Werchter zeker waarderen. We noemen het onder vrienden wel eens de heilige weideHoewel ik je enthausiasme waardeer Dennis, is dit wel over de top
Podia -> 100% RW: the barn is al net zo mooi als een hoofdpodium van PP, en vind de main van werchter stuk imposanter. Qua aankleding komt het terrein van PP ook niet eens in de buurt van werchter, helaas. Stage 4 voelde als een armoedig stukje vorig jaar, de tent is wel oke maar niet zo bijzonder (die van PP).
Lineup kan je over discussieren: vind beide wel wat hebben: maar miss eerst de 2e worp van PP ook afwachten voordat je hier een definitieve mening over kan geven. Werchter heeft meer bekend dus logisch dat ze nu zouden 'winnen' zover het een wedstrijd is.
Qua tijd is het een manco dat PP maar tot 24u kan spelen: uurtje later zou al toffer zijn.
Eten/drinken is beide wel OK.
Ik snap dat wel, zelf ben ik doorgaans ook geen nachtbraker op festivals. Maar een plus zou ik het toch niet willen noemen. Het is toch fijner als je de keuze hebt om wel of niet nog de hele nacht door te gaan. Nu wordt die keuze voor je gemaakt. Dat er mensen zijn die dat prima vinden, staat als een paal boven water. Maar dat er ook andere keuzes gemaakt kunnen worden, is ook logisch. Dus als je die groepen beiden bedient op hun wensen, dan is dat toch een duidelijk pluspunt voor de festivals die die optie van door kunnen gaan wel bieden.Precies dat ook bij ons.
Het probleem zoubdan wel kunnen zijn dat ze de headliner later programmeren en als je dan van iets na de middag op het terrein bent, wordt het een hele lange dag. Ik zou het wel top vinden als er bijvoorbeeld nog een dj zou spelen in de tent ofzo of waar in 2024 stage 4 stond... anderzijds stopt Tomorrowland ook om middernacht hoor en dat is allemaal in een vingerknip uitverkocht. Dus ja het mag wel langer duren maar de headliners liefst niet later programmeren.Ik snap dat wel, zelf ben ik doorgaans ook geen nachtbraker op festivals. Maar een plus zou ik het toch niet willen noemen. Het is toch fijner als je de keuze hebt om wel of niet nog de hele nacht door te gaan. Nu wordt die keuze voor je gemaakt. Dat er mensen zijn die dat prima vinden, staat als een paal boven water. Maar dat er ook andere keuzes gemaakt kunnen worden, is ook logisch. Dus als je die groepen beiden bedient op hun wensen, dan is dat toch een duidelijk pluspunt voor de festivals die die optie van door kunnen gaan wel bieden.
Op Sziget vond ik het altijd ideaal om flink uit te slapen, in de middag ergens in de stad te badderen en relaxen. Daardoor in de nacht weer lang kunnen volhouden. Maar goed, dat is alweer bijna 20 jaar geleden.Ik lag op Sziget wel eens om 22:30 te pitten haha. Zonder hulpmiddelen trek je dat geen week. Maar het is wel fijn om de keuze te hebben nog even later door te gaan.
Ja, wij wisselden vaak af. Een nacht doorhalen en dan een balansdagje.Op Sziget vond ik het altijd ideaal om flink uit te slapen, in de middag ergens in de stad te badderen en relaxen. Daardoor in de nacht weer lang kunnen volhouden. Maar goed, dat is alweer bijna 20 jaar geleden.