Pinkpop 2026

Uitverkopen gaat dit niet maar die zondagtickets zullen begin volgend jaar langzaam weg zijn.

Zaterdag en zondag zijn erg tof! Zeker de zaterdag is in de breedte erg goed geboekt. Vrijdag is wel echt een draak van een dag, maar fijn voor Pinkpop dat ze weer een lekkere line up hebben!

Krijg erg de indruk gezien de ticketprijzen en de evenredige verdeling van artiesten de indruk dat ze vol inzetten om in ieder geval weer een jaarlijks terugkerend publiek te behouden/krijgen dat het hele weekend blijft.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Uitverkopen gaat dit niet maar die zondagtickets zullen begin volgend jaar langzaam weg zijn.
Zaterdag en zondag zijn erg tof! Zeker de zaterdag is in de breedte erg goed geboekt. Vrijdag is wel echt een draak van een dag, maar fijn voor Pinkpop dat ze weer een lekkere line up hebben!
Maar dan ben je toch stom bezig als de zaterdag en zondag wel aansluit en vrijdag misschien minder om twee losse tickets te kopen, dan koop je toch een weekend ticket 🤷

• Winning
Of je doet een opportunistisch Swapje.

Ik zie die zondag en zaterdagtickets het hardst lopen. Weekendtickets wat minder en vrijdag minimaal.

Vrijdag is een oke dag maar daar hoop ik toch echt nog wel een mooie Noord of Sub naam bij want Teddy zal waarschijnlijk wel een van de twee zijn gok ik zo de andere dagen zijn voor mij al echt goed. Snap de opmerking van @elo wel want naast editors, yungblud en teddy zie ik niet direct namen die sub of noord afsluiter zijn de rest zit erg goed in elkaar

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en elo
Vorig jaar was die eerste drop natuurlijk ook sterk en waren we natuurlijk ook zeer teleurgesteld door die dramatische tweede worp hier.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
De zaterdag er iig 100% zeker bij. Voor het eerst in een jaar of 10 ook weer met een grote groep. Volledig voor The Cure, IDLES, The Haunted Youth en als we er toch zijn Franz Ferdinand, Editors en Sofi Tukker meepakken.

• Leuk
Vrijdag is een oke dag maar daar hoop ik toch echt nog wel een mooie Noord of Sub naam bij want Teddy zal waarschijnlijk wel een van de twee zijn gok ik zo de andere dagen zijn voor mij al echt goed. Snap de opmerking van @elo wel want naast editors, yungblud en teddy zie ik niet direct namen die sub of noord afsluiter zijn de rest zit erg goed in elkaar
Zara Larsson ook vrees ik.

Vorig jaar was Tate McRae natuurlijk ook Noord head. Denk dat Zara Larsson daar niet veel aan onder doet hoor…

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en ChrisV
Eigenlijk geen zin om hier op in te gaan en toch doe ik het! 😅

Waarom het gaat uitverkopen, omdat het een steengoede line-up is (voor jou wellicht niet) maar een ieder om mij heen is razend enthousiast! Ook de socials zijn enthousiast, niet alleen de eigen pagina's maar ook die van onze zuiderburen..

Ik weet zelf ook dat ik mij moet afremmen in enthousiasme, had zelf gehoopt op Editors als headliner als die dan gewoon voor The Cure spelen, een feestje heb gehad bij Franz, daarvoor compleet uit m'n dak gegaan ben bij Idles, waarbij ik daarvoor nog weg stond te dromen by Haunted Youth.
Om er maar één dag uit te pakken! (En dan komt er nog meer).

De dagcamping die erbij is gekomen, de korting.. 285,- incl. Camping waar vind je dat nog??
Er zullen altijd dingen zijn die beter kunnen, maar Pinkpop knalt er hard in en laat zien dat ze er vol voor gaan.. en de geest weer in de fles zit!
Ik ben het helemaal met je eens hoor, prima line-up (met nog meer op komst). Voor mij als RW-ganger zie ik genoeg leuke namen, maar die staan volgend jaar ook op RW (the Cure, 21 Pilots, Teddy Swims, Lauren Spencer Smith, the Haunted Youth, Royel Otis), hebben er de afgelopen jaren al gestaan (Editors, IDLES, Wet Leg, Zara Larsson, Kingfishr, the Beaches, Sofi Tukker, Alessi Rose, Yungblud, Fat Dog) of verwacht ik nog in een van de komende drops (Franz Ferdinand, Dogstar). Dan blijft er te weinig over om te overwegen de oversteek te maken.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV en Timmetje
Krijg erg de indruk gezien de ticketprijzen en de evenredige verdeling van artiesten de indruk dat ze vol inzetten om in ieder geval weer een jaarlijks terugkerend publiek te behouden/krijgen dat het hele weekend blijft.
Juist, weer goodwill kweken en loyaliteit bij je publiek proberen te hervinden. Over deze prijzen kun je echt niets zeggen, als je het vergelijkt met andere Nederlandse festivals met soortgelijke bezoekersaantallen.

• Leuk
Waarderingen: brutus257
In de mail staat ook :
Meer ruimte & comfort:
het terrein krijgt nog meer ruimte, comfort en verassingen. Dat betekent nieuwe chill areas en plekken voor spontane optredens en mini feestjes.

Heel erg benieuwd wat dit precies gaat inhouden. Wel weer dat stukje extra wat er al jaren mist.

Users who are viewing this thread