Pinkpop 2026

Early birds zijn alleen interessant als ze flink goedkoper zijn. En op naam te bestellen, anders worden ze gelijk opgekocht door ticket handelaren.

Aangezien een weekendje Pinkpop al snel even duur is als een vliegvakantie naar een warm oord, denk ik aan -30%. Op naam incl. annuleringsverzekering aangezien ze niet door te verkopen zijn.

Voor minder korting weet ik niet of ik risico wil nemen op een echte bagger line up.

Ja, maar jij staat denk ik niet op het affiche ;)
Hij doelt op de winnaar van de Popprijs, die steeds als eerste act van het weekend Pinkpop mag openen. Die wedstrijd is steeds een heel stuk op voorhand, dus vandaar dat we die naam al kennen voor 2026 (en bijna al voor 2027) 😇

Early birds zijn alleen interessant als ze flink goedkoper zijn. En op naam te bestellen, anders worden ze gelijk opgekocht door ticket handelaren.

Aangezien een weekendje Pinkpop al snel even duur is als een vliegvakantie naar een warm oord, denk ik aan -30%. Op naam incl. annuleringsverzekering aangezien ze niet door te verkopen zijn.

Voor minder korting weet ik niet of ik risico wil nemen op een echte bagger line up.
Ervanuitgaande dat er dit jaar weer 15 euro bij de prijs komt, dan zal een normale combi voor komende editie 320 euro kosten. Ik zou happen vanaf dat het maar 250 euro kost ofzo, dus dat is net geen 22%.

Als je 25% korting geeft, dan betaal je als early bird nog 240 euro, oftewel al 80 korting. Lijkt me meer dan genoeg om aantrekkelijk te zijn!

Hoe doet een BKS dat bijvoorbeeld; zij hebben toch zulke early bird tickets die ook nog eens goed lijken te verkopen? Hoeveel korting heb je daar? 🤔

• Thinking
Waarderingen: thedude182
Ervanuitgaande dat er dit jaar weer 15 euro bij de prijs komt, dan zal een normale combi voor komende editie 320 euro kosten. Ik zou happen vanaf dat het maar 250 euro kost ofzo, dus dat is net geen 22%.

Als je 25% korting geeft, dan betaal je als early bird nog 240 euro, oftewel al 80 korting. Lijkt me meer dan genoeg om aantrekkelijk te zijn!

Hoe doet een BKS dat bijvoorbeeld; zij hebben toch zulke early bird tickets die ook nog eens goed lijken te verkopen? Hoeveel korting heb je daar? 🤔
Zo’n hoge presale korting zou lekker zijn. Maar gaan ze denk ik niet doen. Ongeveer 10% of de oude prijs van dit jaar zou ook goed zijn. En ben ook steeds grotere voorstander van camping los koppelen van weekend ticket.

Laatst bewerkt:

lol 320 euro ga ik echt niet betalen voor weekendticket. Einde verhaal dan. Lijn in het zand.

Bij BKS was het de ticketprijs van 2025 voor Early Birds

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Early Bird tickets met korting is financieel niet echt interessant voor een festival: degenen die hier gebruik van maken kopen voor 10 of 20 euro meer ook wel een ticket.

Enige voordeel is dat er gelijk geld en dus budget binnen is, mocht dat nodig zijn. Maar dat lijkt me bij Pinkpop en achterliggende organisaties niet noodzakelijk.

Le Guess Who biedt dit jaar Early Bird tickets voor volgend jaar tegen de prijs van tickets van dit jaar. Maar die organisatie heeft meer moeite het financiële plaatje rond te krijgen.

Je kan ook wat anders bedenken. Als voorbeeld noem ik Bospop.
Een dagticket kost 107,50 Euro.
Drie dagen kost 235 Euro en dus geen 322,50 Euro. Scheelt gewoon 90 Euro.
Festivals zijn natuurlijk niet met elkaar te vergelijken en PP trekt veel meer volk maar wil alleen aangeven dat er best wel wat te bedenken valt....

• Leuk
Waarderingen: BvdS
Je kan ook wat anders bedenken. Als voorbeeld noem ik Bospop.
Een dagticket kost 107,50 Euro.
Drie dagen kost 235 Euro en dus geen 322,50 Euro. Scheelt gewoon 90 Euro.
Festivals zijn natuurlijk niet met elkaar te vergelijken en PP trekt veel meer volk maar wil alleen aangeven dat er best wel wat te bedenken valt....
Omwille van dergelijke prijsverschillen moeten ze elke dag een dikke headliner zetten want anders kiezen mensen gewoon voor andere en goedkopere festivals waar het ook leuk, plezant kan zijn en waar de mensen dan wel zullen genieten van kleinere groepen. Zonder alle dagen een grote headliner wordt het gewoon te duur voor velen.

Voor het old-school publiek zou The Cure - Sam Fender + NBT - Foo Fighters natuurlijk een droom zijn. Gitaren, een nieuwe headliner en een classic act.
Dan ben je alle weekend kaarten wel kwijt ja. Dan gaat zelfs een notoire dagkaart bezoeker zoals ikzelf een heel weekend naar Landgraaf.

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful

Users who are viewing this thread