Pinkpop 2026

Hits zijn helemaal niet zo relevant meer. Je moet kijken naar de luistercijfers op streamingdiensten. Dan stelt Volbeat niks voor vergeleken al die vrouwen.
Tuurlijk zijn hits wel relevant, neem Kaiser Chiefs, denk dat 75% van het publiek onder de 20 nog nooit van ze heeft gehoord maar wel meeschreeuwde met Ruby. Als je veel streams hebt op Spotify ben je luisterbaar maar ik zou voor de helft van mijn vaste afspeellijst geen kaart kopen. Een hit van laten we zeggen Pearl Jam had ook veel meer streams gehad mocht Spotify bestaan rond die tijd. Ook gebruikt de jeugd veel meer Spotify en lopen ze overal met oordoppen in, iets dat oudere festivalgangers vaak minder doen.

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Ik denk dat Chappell Roan best nog heel veel dagkaarten zou verkopen volgend jaar, ook omdat die optie er op Lowlands niet was (en je weekendkaarten al had moeten kopen voor haar komst bekend was). Maar de vaste Pinkpopgangers (al is dat ook een gedateerd begrip) zullen zeggen "wie?".
Ze was al bekend gemaakt, voor de kaartverkoop begon.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Zie Pukkelpop ook wel als een festival gericht op die doelgroep. Pinkpop en Rock Werchter niet. Mijn vader en vrienden, vaste gangers op RW, kennen Olivia gewoon niet. .
Maar daar is ook in de loop der jaren door Pinkpop, bewust of onbewust, naar toegewerkt. Begin jaren '90 was 60% onder de 20 en dat zie je terug in de programmering. In 1994 RATM na één album als hoofdact van een programma waarin de meeste artiesten geen 3 albums aantikken.

Hangt ook wel van het festival af dan. Op Pukkelpop stond het rammetjevol voor Roan en- belangrijker- nummers als Pink Pony Club werden onthaald als anthems die door een heel veld werden meegebruld. Het probleem is hier vooral Pinkpop dat een buitenbeentje lijkt te zijn tegenover de meeste andere majors van die grootte.
Pinkpop is echt in alles anders dan Pukkelpop. Die festivals zijn dag en nacht verschil voor mij - niet alleen qua publiek maar ook qua line-up.

• Geweldig
Waarderingen: degrotegeneraal
Hits zijn helemaal niet zo relevant meer. Je moet kijken naar de luistercijfers op streamingdiensten. Dan stelt Volbeat niks voor vergeleken al die vrouwen
Dat is juist niet waar ik naar kijk! Mag wel eens wat breder worden bekeken dan enkel streams, kijk eens naar best verkochte album bijv. Gebaseerd op de liefhebber die wel wat extra's wil uitgeven voor muziek!

De reactie zal natuurlijk weer zijn dat daar andere festivals voor zijn.. maar pinkpop heeft mij uit de mental theo en Paul elstaks getrokken en daar ben ik ze nog dankbaar voor... want ik hoef niet met de meute mee, maar met het geen waar ik van hou

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: colette283 en neus
Pinkpop is echt in alles anders dan Pukkelpop. Die festivals zijn dag en nacht verschil voor mij - niet alleen qua publiek maar ook qua line-up.
Dat was mijn punt ook wel een beetje hoor. Wat op heel veel majors werkt, werkt op Pinkpop dan weer niet.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Het gaat ook wel ontzettend snel tegenwoordig. Te snel wellicht.

Radiohead of AM is gewoon niet echt een goede match met het Pinkpop van nu. Chappell wel. Sabrina vind ik ook twijfelachtig. Misschien té zoet.
Bij het laatste concert in de Ziggo Dome viel me echt op hoe populair AM bij de jongere generatie zijn. Het publiek zat vol met tieners, en dat kwam doordat ze weer viraal zijn gegaan op socials. Daardoor trekken ze niet alleen hun oude fans, maar ook een heel nieuw publiek aan. Juist daarom zie ik ze ook wel op Pinkpop staan...

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27 en brutus257
Wat bedoel je? Muse en Korn stonden ook na dit jaar. Niet helemaal hetzelfde genre natuurlijk maar wel in dezelfde hoek.
Jij had het nu op dezelfde dag gedaan. Helaas husselt Pinkpop de genres over het weekend.
De zondag dit jaar was daarop een uitzondering en meteen de best verkochte dag.

• Leuk
Waarderingen: neus
Radiohead of AM is gewoon niet echt een goede match met het Pinkpop van nu. Chappell wel. Sabrina vind ik ook twijfelachtig. Misschien té zoet.
Chappell moet kunnen, al kent echt he-le-maal niemand van de oude garde haar gok ik.

Nadeel is dat er niks tegelijk speelt met de afsluiter op Pinkpop. Ik pleit echt voor een act tegelijk in de Tent, zou perfect kunnen denk ik logistiek gezien!
Kan ook prima logistiek gezien. Vorig jaar stond John Coffey nog als uitprobeersel in de tent tijdens de headliner.

• Leuk
Kan ook prima logistiek gezien. Vorig jaar stond John Coffey nog als uitprobeersel in de tent tijdens de headliner.
Blijft toch een groot raadsel waarom dat niet is doorgezet, is dat experiment zo slecht bevallen?

Voor degenen die bij dat optreden waren, waren er problemen? Lege tent? Geluidslek?

• Leuk
Deze zin zegt wel in welk nauw speelveld Pinkpop zich doorheen de jaren gemanoeuvreerd heeft. Een grote band als Radiohead of AM geen match (want te alternatief klinkend?), maar een grote popnaam als Sabrina dan weer te zoet.

Blijft toch een groot raadsel waarom dat niet is doorgezet, is dat experiment zo slecht bevallen?

Voor degenen die bij dat optreden waren, waren er problemen? Lege tent? Geluidslek?
Tent was vrij leeg, maar John Coffey is dan ook geen grote publiekstrekker. Voor de rest een geslaagd experiment.

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Users who are viewing this thread