Pinkpop 2026

Eilish wellicht met nieuw album. Zou wel tof zijn.
Zou zeker tof zijn en ook een Fred Again vind ik zelf erg leuk, alleen zijn wel twee acts die ik de afgelopen 5 jaar meerdere keren op andere festivals heb gezien.
Wat mij betreft zeker wel! als ze Olivia Rodrigo op die spot neer kunnen zetten, kan dat met Volbeat zeker!!! šŸ’Ŗ

Misschien heb ik het gemist, maar zit Volbeat ook niet allang over hun populairiteits-piek heen? En zelfs op hun populairste moment twijfelde ik al of dat een headliner zou zijn.

Een Olivia Rodrigo is dan toch veel geschikter als Headliner

Ik weet niet hoeveel Volbeat heeft ingeleverd met het vertrek van Rob Caggiano. Ze hebben wel een nieuwe plaat uit.

Persoonlijk denk dat ze zouden kunnen headlinen in die zin dat ik vergelijkbare acts zie in bijvoorbeeld het Kings of Leon en het SOAD van 2017.

Vorige keer Pinkpop (2022) sloten ze echter Noord af met een set van 5 kwartier, en daar vond ik ze echt prima op hun plek staan. Dus het zit er een beetje tussenin denk ik. Ik had een beetje hetzelfde gevoel bij KoL voor Werchter dit jaar. Waren ze vooraf aangekondigd als headliner van de zaterdag, dan had ik dat 'mwa' gevonden. Toen ze echter relatief laat als subheadliner werden aangekondigd voor diezelfde zaterdag, was ik ineens enorm enthousiast.

Nu mag Pinkpop van mij (mits ze er de catalogus voor hebben) zowel zijn subheadliners als zijn Noordafsluiters best 1,5 uur laten spelen. Krijg je toch een beetje het idee dat het volwaardige concerten zijn...

Vorige keer Pinkpop (2022) sloten ze echter Noord af met een set van 5 kwartier, en daar vond ik ze echt prima op hun plek staan.
Toen vielen ze wel in voor QOTSA, maar ben het met je eens dat dat een prima plek is voor ze, South afsluiten lijkt me iets te hoog gegrepen. Met dat toffe nieuwe album gaan ze overigens wel weer de hardere kant op lijkt het.

valt mij op hoe weinig twentyonepilots genoemd wordt hier: gaan weer touren in november met hun nieuwe album 'the breach'

ik vind die zeker ook headliner waardig.
en dan yungblud als sub? mooie pop/alternatief dagje dan.
ben jij benjamin w op de groepsapp?

Als ze festivals doen, dan is dat wel het beste moment denk ik. Net in juni het nieuwe album uitgebracht
De Tour eindigt (als ik mij niet vergis) ergens rond 12/13 november. En volgens mij gaat Micheal ook weer met Asinhell een nieuw album maken. Dus ja als ze dan ook nog festival's doen, dan graag '26. Daarna zal dan dat album wel komen, en zal Micheal mogelijk weer met Asinhell shows geven. (Dat verwacht ik in elk geval dan wel.

Ik weet niet hoeveel Volbeat heeft ingeleverd met het vertrek van Rob Caggiano. Ze hebben wel een nieuwe plaat uit.

Persoonlijk denk dat ze zouden kunnen headlinen in die zin dat ik vergelijkbare acts zie in bijvoorbeeld het Kings of Leon en het SOAD van 2017.

Vorige keer Pinkpop (2022) sloten ze echter Noord af met een set van 5 kwartier, en daar vond ik ze echt prima op hun plek staan. Dus het zit er een beetje tussenin denk ik. Ik had een beetje hetzelfde gevoel bij KoL voor Werchter dit jaar. Waren ze vooraf aangekondigd als headliner van de zaterdag, dan had ik dat 'mwa' gevonden. Toen ze echter relatief laat als subheadliner werden aangekondigd voor diezelfde zaterdag, was ik ineens enorm enthousiast.

Nu mag Pinkpop van mij (mits ze er de catalogus voor hebben) zowel zijn subheadliners als zijn Noordafsluiters best 1,5 uur laten spelen. Krijg je toch een beetje het idee dat het volwaardige concerten zijn...
In '22 had VOLBEAT een hele sterke set, iedereen had het erover (ja zelfs een die hard Metallica fan had het erover, dat ze sterk waren dan Metallica.) voor mij mogen ze zeker headline, als ze het Veld met als in '22 weer plat spelen. Ze hebben overigens wel wat meer populariteit in Belgiƫ, Duitsland enz dus en die mensen aantrekken naar Pinkpop (maar dan moet de rest van de line-up wel heel goed zijn). Maar lager dan Noord afsluiten zou ik ze niet zetten, dat hebben ze wel laten zien, dat ze daar genoeg materiaal voor hebben om te spelen op een festival. Voor mij mogen ze komen en zeker ook headline (kan de dochter ook eindelijk een keer mee), maar dat zie ik niet zo snel gebeuren VOLBEAT als headliner.

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Dit is in ieder geval bij mij compleet onder de radar gebleven. Is het geen headliner album, of leef ik onder een steen?
geweldig album... bijbehorende tshirt aan gehad op Pinkpop zaterdag šŸ˜‰ By a Monster’s Hand en Acid Rain, zijn voor mij heerlijke nummers

in September ga ik er van genieten bij hun concert in Keulen

geweldig album... bijbehorende tshirt aan gehad op Pinkpop zaterdag šŸ˜‰ By a Monster’s Hand en Acid Rain, zijn voor mij heerlijke nummers

in September ga ik er van genieten bij hun concert in Keulen
By a Monster's hand is geweldig, zelfs de dochter zet dat nummer elke keer op repeat (cd in de auto)🤭, en ook om op te wandelen (zit wel een aangenaam ritme inšŸ˜‚).
Acid Rain is ook goed, maar toch By a Monster's hand is toch wel het favoriete nummer van dit album. A wij hebben gekozen om naar de Ahoy te gaan, maar dat is pas iets voor oktober.

Dit is in ieder geval bij mij compleet onder de radar gebleven. Is het geen headliner album, of leef ik onder een steen?
Binnengekomen op nummer 1 in de Nederlandse album top 100, dus er zullen allicht een paar mensen zijn die het kennen.

Users who are viewing this thread