Pinkpop 2026

Verklaarde waarom die festivals me nooit aanspreken

Als die dit jaar al headliner is op andere festivals verwacht ik het niet volgende jaar.
Maar dan is Pinkpop toch al helemaal niks voor je? Die boeken toch de laatste jaren ook grote popnamen.

Denk dat grote pop hype artiesten vaker op een PP te zien zijn dan op andere festivals in NL.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Maar even serieus, is Benson Boone al een headliner tegenwoordig?
Mijn inschatting is dat het behoorlijk tricky is wanneer je hem nu al zou moeten vastleggen voor volgend jaar juni. Betekent ook dat ze er niet nog een andere pop popheadliner (à la Gaga, Sabrina, Dua) naast gaan zetten, lijkt me?

We gaan de organisatie even helpen:

Vrijdag: Foo Figthers-Volbeat- Anouk

Zaterdag: Lady Gaga-Placebo-The Offspring

Zondag: Bruno Mars-Jack White, Greta van Fleet

Combo Boone - Chappell of Sabrina zie ik wel gebeuren alleszins

Boone - Chappell zie ik nog wel voor me als headliner, met daarnaast een legacy Rockact.

Boone - Sabrina is wel een behoorlijk dikke middelvinger naar de trouwe Pinkpop bezoekers, dat zullen ze toch niet volgend jaar al doen lijkt me? Boone als sub onder Sabrina zou wel een goeie move zijn. Daar kom je al een eind mee qua verkoop, verwacht ik.

Ik zou Tool bijvoorbeeld niet herkennen. Maar het voelt bij populaire popartiesten soms ook een beetje alsof het erom te doen in is te zeggen "wie?". Daarmee wijs ik oprecht naar niemand hier.
Ik ben gewoon geen grote popliefhebber. Ik luister daarom geen radio en kom dit dus niet tegen. Ik zoek ook niet naar dit soort popartiesten op Spotify. Ze zal heus goed zijn in wat ze doet, maar het is niet aan mij besteed. Ik ontdek veel via Spotify en via reddit. Maar deze naam ben ik nog niet tegengekomen, in ieder geval niet dat deze blijft hangen

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
The Prodigy doen in April een ronde UK en Ierland! Kunnen daarna mooi een rondje festivals doen! Zullen die het nog voor minder dan een headliner spot doen op Pinkpop? Spelen tegenwoordig meestal toch Max 80 minuten en zal een prima noord afsluiter zijn! Hoewel ik het ook geen probleem zal vinden als ze headliner zouden zijn!

We gaan de organisatie even helpen:

Vrijdag: Foo Figthers-Volbeat- Anouk

Zaterdag: Lady Gaga-Placebo-The Offspring

Zondag: Bruno Mars-Jack White, Greta van Fleet
Anouk en Greta zijn nog maar geweest in ‘24 (en hoeven van mij niet nog eens 😅)

greta mag idd thuisblijven van mij.

ik mik voornamelijk op twenty one pilots, en oja, nog niet genoemd.. . wolf alice? goede afsluiter noord als sub headlinner. nieuw album in aantocht

al zijn in engeland stuk meer populairder dan erbuiten.

• Leuk
Waarderingen: Vusjke88
Maar dan is Pinkpop toch al helemaal niks voor je? Die boeken toch de laatste jaren ook grote popnamen.

Denk dat grote pop hype artiesten vaker op een PP te zien zijn dan op andere festivals in NL.
Ik luister op zich wel pop maar Pinkpop headliners ken dan toch sneller.

En met stage 4 en de tent is er bijna elke moment wel rock met pauze voor eten, wc en de rest van terrein verkennen.

The Prodigy doen in April een ronde UK en Ierland! Kunnen daarna mooi een rondje festivals doen! Zullen die het nog voor minder dan een headliner spot doen op Pinkpop? Spelen tegenwoordig meestal toch Max 80 minuten en zal een prima noord afsluiter zijn! Hoewel ik het ook geen probleem zal vinden als ze headliner zouden zijn!
Na Katy Perry is the prodigy als headliner boeken het laatste wat Pinkpop moet doen.

Boone - Chappell zie ik nog wel voor me als headliner, met daarnaast een legacy Rockact.

Boone - Sabrina is wel een behoorlijk dikke middelvinger naar de trouwe Pinkpop bezoekers, dat zullen ze toch niet volgend jaar al doen lijkt me? Boone als sub onder Sabrina zou wel een goeie move zijn. Daar kom je al een eind mee qua verkoop, verwacht ik.
Als ze zo'n Sabrina poppetje gaan neerzetten dan zijn ze me echt kwijt (in ieder geval voor een jaartje).

• Leuk
Waarderingen: Maria

Boone - Sabrina is wel een behoorlijk dikke middelvinger naar de trouwe Pinkpop bezoekers, dat zullen ze toch niet volgend jaar al doen lijkt me?
Maar hoezo is Sabrina dan een dikke middelvinger en Chappell niet?

greta mag idd thuisblijven van mij.

ik mik voornamelijk op twenty one pilots, en oja, nog niet genoemd.. . wolf alice? goede afsluiter noord als sub headlinner. nieuw album in aantocht

al zijn in engeland stuk meer populairder dan erbuiten.
Ik verwacht haar eerder op BKS.

Van alle nieuwe popartiesten is Sabrina Carpenter dan wel weer de leukste, al heb ik er alsnog niet veel mee
Chappell en Sabrina op Primavera gezien. Dan duizend keer liever Chappell, echt goede show, die zal goede (en terecht ook) reviews krijgen op lowlands en pukkelpop. Bij Sabrina valt het veel te vaak stil.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Chapell is toch net wat alternatiever en minder echt suikerzoete pop. Voor een festival als Pinkpop, maar ook Werchter bijv, past dat net wat beter.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en Martijn76
Was in de Zwitserse Ticketmaster app. Maar zo te zien daar ook nu datum tbd. Dus iemand had het waarschijnlijk iets te snel het jaar naar 2026 gezet en niet de dag op TBD gezet.

Bern op 30 juni klinkt logischer, dan houd je een weekenddag (19 of 20 juni) open voor een festival of grotere locatie.
Zie, ticketmaster heeft het Bern evenenemt nu inderdaad na Werchter evenement geschoven (exacte datum niet bekend)

1750861577459.png

Users who are viewing this thread