Pinkpop 2026

Voor minder dan Noord afsluiter zie ik ze wel niet komen. Combo met YUNGBLUD als afsluiter dan maar en mgk als sub Zuid? Zou mooie bovenkant van een (thema)dag zijn hihi, lekker vernieuwend!

Voor minder dan Noord afsluiter zie ik ze wel niet komen. Combo met YUNGBLUD als afsluiter dan maar en mgk als sub Zuid? Zou mooie bovenkant van een (thema)dag zijn hihi, lekker vernieuwend!
Yungblud is toch ook geen headliner? Misschien ooit voor de toekomst dat wel.

Yungblud is toch ook geen headliner? Misschien ooit voor de toekomst dat wel.
Op Werchter doorgeschoven naar die positie en toch niet slecht gedaan. Verder verkoopt zijn tour van het nieuwe album heel erg goed, dus why not? Afsluiter Noord zou logischer zijn wel, maar in een wereld waar Maneskin een Pinkpopdag kon afsluiten kan Dominic dat ook

• Geweldig
Waarderingen: colette283
In België wel veel meer hype rond YUNGBLUD dan rond TOP, mss zit dat in NL anders. Hopelijk gewoon geen van beiden afsluiter van een dag, maar gewoon afsluiter Noord of sub Zuid (y)

• Leuk
In België wel veel meer hype rond YUNGBLUD dan rond TOP, mss zit dat in NL anders. Hopelijk gewoon geen van beiden afsluiter van een dag, maar gewoon afsluiter Noord of sub Zuid (y)
Spelen Pilots daar ook niet in grotere zalen dan Yungblud? Of zit ik daarnaast?

Spelen Pilots daar ook niet in grotere zalen dan Yungblud? Of zit ik daarnaast?
Laatste keer in België was Werchter '22, daarvoor Pukkelpop '19 en hetzelfde jaar in Paleis 12 gestaan (capaciteit 15k). Stonden toen dus zeker in grotere zaal dan YUNGBLUD, maar weet niet hoe het nu zou zijn. Altijd moeilijk zeggen over acts die al zo lang geleden hun laatste zaalshow in dat land deden

Yungblud boven TOP?! Die laatste zijn veel groter. Yungblud is bij lange na geen PP headliner.
TOP ook niet.

Ik denk dat Yungblud langzaamaan groter dan TOP aan het worden is. Maar vind het beiden nog geen headliner. Vond de doorgeschoven show op Werchter daarvoor ook iets te mager. Wel respect dat hij het deed, en hij verzoop ook niet helemaal. Die komt er wel. Bij TOP vraag ik me af of die niet al op hun piek zitten, of er zelfs al een klein stukje overheen, maar daarvoor volg ik ze veel te weinig…

• Leuk
Waarderingen: colette283 en brutus257
TOP ook niet.

Ik denk dat Yungblud langzaamaan groter dan TOP aan het worden is. Maar vind het beiden nog geen headliner. Vond de doorgeschoven show op Werchter daarvoor ook iets te mager. Wel respect dat hij het deed, en hij verzoop ook niet helemaal. Die komt er wel. Bij TOP vraag ik me af of die niet al op hun piek zitten, of er zelfs al een klein stukje overheen, maar daarvoor volg ik ze veel te weinig…
Denk dat Yungblud vooral het momentum nu mee heeft. Nieuw album, de headlinershow op Werchter en zijn fantastische cover van Changes op het afscheidsconcert van Ozzy geven hem nu het steuntje in de rug. TOP is nog wel groter maar vind het beide geen headliners voor Pinkpop.

TOP zou kunnen als kleinere headliner, maar zou wel een zwaktebod zijn zeg. Die show in 2022 was echt afgrijselijk. Maargoed, er moeten wel nieuwe headliners bij.

Voor nu gok ik dat ze Chapell Roan en Foo Fighters al vast hebben liggen en de derde een verrassinkje wordt.

Ik hoop dat Chapell dan nog twee mooie namen onder haar heeft, want toch een veel kleinere headliner dan FF

TOP zou kunnen als kleinere headliner, maar zou wel een zwaktebod zijn zeg. Die show in 2022 was echt afgrijselijk. Maargoed, er moeten wel nieuwe headliners bij.

Voor nu gok ik dat ze Chapell Roan en Foo Fighters al vast hebben liggen en de derde een verrassinkje wordt.
Denk je dat Chappel Roan al meteen een jaar na headliner op Lowlands komt? Las laats nog een artikel (vgm hier op festileaks) dat ze had gezegd dat ze de komende 5 jaar geen album uit wil brengen. Dit jaar is ze super populair maar dat zal ook afzwakken aangezien ze veel te zien is.

Nu ik mijn eigen beredenering lees is dit wel typisch Pinkpop 😅

Klinkt plausibel, ik kan met CR niet heel veel, maar een dagje op tijd naar huis kan ook geen kwaad. Een goede main sub en afsluiter noord eronder (inderdaad TOP ofzo iets, ook al vond ik hun set in 22 ook niet overtuigen) dan kan het zomaar nog gezellig druk worden.

Vooral rond dat kampvuur was tenenkrommend en Yungblud moet eens af van dat overdreven hyperactieve. laatste album is een goede stap, maar absoluut beiden geen headliner voor PP.

Denk je dat Chappel Roan al meteen een jaar na headliner op Lowlands komt? Las laats nog een artikel (vgm hier op festileaks) dat ze had gezegd dat ze de komende 5 jaar geen album uit wil brengen. Dit jaar is ze super populair maar dat zal ook afzwakken aangezien ze veel te zien is.

Nu ik mijn eigen beredenering lees is dit wel typisch Pinkpop 😅
Omdat je veel te zien bent word je minder populair?! Dat is wel een hele vreemde redenering. denk dat ze op LL hoge ogen gaat gooien en die show ga ik zeker zien en als dat positief wordt ontvangen (3voor12 zeker in de top 3 haha) wordt ze natuurlijk alleen maar populairder. Het manco van PP is aleen dat men niet meer afzakt naar het Limburgse voor dit soort headliners.

Omdat je veel te zien bent word je minder populair?! Dat is wel een hele vreemde redenering. denk dat ze op LL hoge ogen gaat gooien en die show ga ik zeker zien en als dat positief wordt ontvangen (3voor12 zeker in de top 3 haha) wordt ze natuurlijk alleen maar populairder. Het manco van PP is aleen dat men niet meer afzakt naar het Limburgse voor dit soort headliners.
Niet minder populair qua artiest, maar minder enthousiast om te bezoeken, laat ik het zo zeggen. Een soort overkill. Klein voorbeeld: Er zijn nu nog steeds gewoon tickets te koop voor Linkin Park op Werchter Parklife volgend jaar. Daarmee bedoel ik dat zij ook overal te zien waren, en daarbij ook alles uitverkochten. Nu iedereen ze gezien heeft is die 'hype' er niet echt meer. En dat verwacht ik dus ook bij Chappel Roan.

• Leuk
Waarderingen: Davidd en Timmetje
Niet minder populair qua artiest, maar minder enthousiast om te bezoeken, laat ik het zo zeggen. Een soort overkill. Klein voorbeeld: Er zijn nu nog steeds gewoon tickets te koop voor Linkin Park op Werchter Parklife volgend jaar. Daarmee bedoel ik dat zij ook overal te zien waren, en daarbij ook alles uitverkochten. Nu iedereen ze gezien heeft is die 'hype' er niet echt meer. En dat verwacht ik dus ook bij Chappel Roan.
Denk dat ze alleen maar populairder wordt komend jaar en als je al van een overkill spreekt als ze alleen op Ll (en PkP) staat.............
LP is natuurlijk een compleet ander verhaal, dat is een hype omtrent een comeback en die waait idd best snel weer over. PP had LP dit jaar moeten boeken en absoluut niet in 2026.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JohndeBever
Tsja bij PP is het juist weer net niet ,altijd een jaartje later en dan hebben de meesten ze al gezien zie LP dit jaar.Aan de andere kant zit ik ook niet weer te wachten op de zoveelste keer RHCP of PJ en onze Anouk.

Chappell Roan speelde pas één keer in Nederland, ooit. Voor Lowlands hebben alle fans geen dagticket kunnen kopen, dus ik gok dat Pinkpop een voltreffer heeft als ze haar boeken.

Is dubbel! Ik als LP fan, vond het op Werchter erg tegenvallen.. weet niet of dat met de hype te maken heeft of met kwaliteit! Voorafgaand had ik gehoopt dat ze ook pinkpop zouden aandoen voor volgend jaar, nu het tegenviel zie ik bijvoorbeeld liever een Yungblud op die plaats omdat dat weer erg goed was!

• Leuk

Users who are viewing this thread

• Leon