Pinkpop 2026

Is dubbel! Ik als LP fan, vond het op Werchter erg tegenvallen.. weet niet of dat met de hype te maken heeft of met kwaliteit!
Werd door het grootste gedeelte van de mensen in het Rock Werchter topic uitgeroepen tot beste act van het weekend (48 nominaties).... dus aan de kwaliteit heeft het vast niet gelegen. Wat viel je tegen?

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Werd door het grootste gedeelte van de mensen in het Rock Werchter topic uitgeroepen tot beste act van het weekend (48 nominaties).... dus aan de kwaliteit heeft het vast niet gelegen. Wat viel je tegen?
Ik vind dat dan weer niet zo veelzeggend eigenlijk. Zo'n rockheadliner scoort hier altijd goed. Zet Foo Fighters of PJ op die plek en ze doen hetzelfde denk ik.

Ik vind dat dan weer niet zo veelzeggend eigenlijk. Zo'n rockheadliner scoort hier altijd goed. Zet Foo Fighters of PJ op die plek en ze doen hetzelfde denk ik.
Dat is waar, de ranglijsten hier zijn op voorhand uit te tekenen. Tegelijkertijd heb ik ook wel het idee dat Linkin Park over het algemeen lof oogstte. Maar goed, ook dan kan het iemand persoonlijk tegenvallen natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Ik vond LP wel goed hoor op Werchter. Was mss beetje onpersoonlijk met momenten en de nummers afhaspelen, maar oké vond ik niet echt storend. De lange pauzes tussen de verschillende stukken ergerde ik me meer aan 🤣 Met tickets voor Werchter Parklife in de pocket hoeft LP niet per se naar Pinkpop te komen volgend jaar, doe dan maar een andere top-act!

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en Lauraa
:) Altijd leuk als iets niet in iemand z'n 'narrative' past dan wordt het gebagatelliseerd.

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Een soort overkill. Klein voorbeeld: Er zijn nu nog steeds gewoon tickets te koop voor Linkin Park op Werchter Parklife volgend jaar. Daarmee bedoel ik dat zij ook overal te zien waren, en daarbij ook alles uitverkochten. Nu iedereen ze gezien heeft is die 'hype' er niet echt meer.
Dat dus ja. De meeste Belgische fans hebben LP nu wel al eens gezien. Zoveel ballen neerleggen voor wat eigenlijk zo goed als dezelfde show op hetzelfde podium zal zijn, zal net iets te veel van het goede zijn. Of je moet een wel érg grote megafan zijn.

Laat volgend festivalseizoen maar draaien om een poule andere headliners.

Dat dus ja. De meeste Belgische fans hebben LP nu wel al eens gezien. Zoveel ballen neerleggen voor wat eigenlijk zo goed als dezelfde show op hetzelfde podium zal zijn, zal net iets te veel van het goede zijn. Of je moet een wel érg grote megafan zijn.

Guilty 😅 Ben ook wel heel benieuwd hoe de beleving/het gevoel gaat zijn als het op Parklife de 3e keer in korte tijd gaat zijn dat ik ze zie. Aan de andere kant denk ik bijna dagelijks nog wel even met weemoed terug aan de show op Werchter.

Niet ik die al kaarten heeft voor Hamburg na de show in Werchter gezien te hebben.

• Leuk
Waarderingen: Pommer
Niet ik die al kaarten heeft voor Hamburg na de show in Werchter gezien te hebben.
Als je grote fan bent niet gek he. Ik skip meestal voor eenzelfde show/artiest 2 jaar na elkaar (de tweede keer is de verrassing er wel af), maar als fan van Springsteen en Radiohead heb ik voor die twee ook al wel een uitzondering gemaakt.

Maar meer on topic: ik denk dat de hype rond LP in 2024/25 wel z'n piek zal gehad hebben.

Welke andere headliners zouden we in Europa nog kunnen verwachten? Moet eerlijk zeggen dat ik toch liever eens iets anders zie dan Foo Fighters bijv. De show vorig jaar op Werchter vond ik toch wel een beetje tegen vallen. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik altijd groot fan ben geweest en ze nu sinds 2008 ook meer dan 7 keer gezien heb. Was dit toch wel echt de minste. Linkin Park was leuk op Werchter, maar het is niet zo dat ik echt sta te springen om ze komend jaar weer op Pinkpop te zien. Wat ik zelf altijd leuk vindt ( of dit nou wel of niet mijn muziek is ) is een headliner die zelf nog nooit op Pinkpop heeft gestaan. Maar welke zou dit moeten zijn?

Nochtans zou ik Foo Fighters een prima headliner vinden. Laatste keer op Pinkpop was in 2018 en de keer daarvoor 2011. Graag op de andere dagen wel wat nieuwere namen idd, maar als ze FF kunnen boeken dan gewoon lekker doen (y)
Hebben ook heel weinig getourd laatste jaren, trouw publiek en is voor een rockband vrij toegankelijk bij jonger publiek. Ik denk dat die meer gaan verkopen als de 3 dagen van dit jaar. Linkin Park en tjah die popdag en of vrouwelijke artiest die daarbij zal komen maakt dan mij niet zo heel veel uit, Lady Gaga zal wel niet realistisch zijn maar dat zou ik nog wel erg gaaf vinden. Men kan alleen maar hopen.

Wat ik in deze vooral hoop is dat Parklife gezien wordt als Arena show en dus de volle 2h krijgt ipv de festivalset. Dan spreek je toch al gemakkelijk over een 7tal extra nummers tov die eerste show.
Voor Pinkpop zou het wel een goede naam kunnen zijn, al is het momentum er wel uit qua verkoopmogelijkheden (maar die discussie is ook al gevoerd natuurlijk).
Nog 2-3 maanden tot het weer losbarst zeker? Het is nog lang...

Het momentum was natuurlijk sterk!
Een comeback met een sterk album (imo).
Maar ben bang dat ze dat niet kunnen doorzetten, In de jaren dat ik ze met Chester zag vloog ik alle concerten af ik was verkocht.. nu vind ik het oudere werk overkomen als goede covers maar niet meer dan dat! Nieuwe tracks werden goed gebracht, voor mij is dat te weinig om ze nog een keer te zien! (Prima om mee te pakken overigens).

Iggy pop was bijvoorbeeld ook overal te zien maar heeft zo'n goede indruk achter gelaten dat ik die volgend jaar heel graag weer wil zien (mocht de kans er zijn).

Dit allen is slechts een persoonlijke mening maar werd in mijn vriendenkring ook zo bekeken, allen groot LP fans!

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Het momentum was natuurlijk sterk!
Een comeback met een sterk album (imo).
Maar ben bang dat ze dat niet kunnen doorzetten, In de jaren dat ik ze met Chester zag vloog ik alle concerten af ik was verkocht.. nu vind ik het oudere werk overkomen als goede covers maar niet meer dan dat! Nieuwe tracks werden goed gebracht, voor mij is dat te weinig om ze nog een keer te zien! (Prima om mee te pakken overigens).

Iggy pop was bijvoorbeeld ook overal te zien maar heeft zo'n goede indruk achter gelaten dat ik die volgend jaar heel graag weer wil zien (mocht de kans er zijn).

Dit allen is slechts een persoonlijke mening maar werd in mijn vriendenkring ook zo bekeken, allen groot LP fans!
Momentum erin proberen te houden met een paar goede nieuwe nummers en deze ook live spelen en dan moet dat goed komen. Hoop dat ze uiteindelijk naar het punt kunnen dat ze 3 kwart nieuwe nummers spelen met de onmisbare nummers van vroeger als toevoeging.

Users who are viewing this thread