Pinkpop 2026

voor de Graspop verkoop moeten ze snel zijn, die is volgend weekend al.
Denk dat Pinkpop eind november pas nieuws gaat lossen, gewoon een vermoeden
Ik begrijp dat niet. Je bent dan echt zo’n beetje het laatste festival van Europa dat zijn namen dropt. En ik kan daar geen logische gedachtegang achter vinden. Behalve dat er een soort “komt wel goed” vibe lijkt te zijn of zo. Hun socials reflecteren dat ook wel.

Hebben toch de laatste jaren constant het zelfde gedaan door direct een worp van 20 a 25 namen te doen met alle grote namen in een keer dat zal nu ook wel weer zo zijn dus dan moet je vaak wat langer wachten tot dat iedereen op groen staat RW die doet het een voor een ja dan kan je het verspreiden.

Ik zeg ook niet dat dit het meest handige is he. vind het zoals open'er doet of RW ook fijner en snap niet zo goed waarom ze van het los aankondigen van teminste de headliners afgestapt zijn. Zou nu zelfs een losse aankondiging doen van de Noord afsluiters dan geef je die nog meer gewicht mee en krijg je meer aandacht nu is het een dag of hoog uit paar dagen waar ze even in het nieuws komen.

Ik zeg ook niet dat dit het meest handige is he. vind het zoals open'er doet of RW ook fijner en snap niet zo goed waarom ze van het los aankondigen van teminste de headliners afgestapt zijn. Zou nu zelfs een losse aankondiging doen van de Noord afsluiters dan geef je die nog meer gewicht mee en krijg je meer aandacht nu is het een dag of hoog uit paar dagen waar ze even in het nieuws komen.
Haha nee ik richtte mij ook niet op jou persoonlijk hoor. Maar een reactie (noem het lichte frustratie) in het algemeen gericht op PP en zijn gebrekkige marketing en communicatie. Maar kennelijk moet daar eerst de social media-stagiaire aangenomen zijn 😉

Ik begrijp dat niet. Je bent dan echt zo’n beetje het laatste festival van Europa dat zijn namen dropt. En ik kan daar geen logische gedachtegang achter vinden. Behalve dat er een soort “komt wel goed” vibe lijkt te zijn of zo. Hun socials reflecteren dat ook wel.

Helemaal eens..

Wat is hier de (social)media strategie achter?

Mensen, vriendengroepen gaan keuzes maken. Festivals zijn te duur om meerdere weekenden per jaar te doen.

Onbegrijpelijk.

Er zijn echt nog zat festivals waar niks bekend van is. Het voelt wel alsof pinkpop heel laat is maar toch valt het wel mee. Vroeger moesten we tot na de carnaval wachten op namen en kaartverkoop😅

• Leuk
Waarderingen: jeff250381
Lewis Capaldi heeft zijn eerste festival op Europees vasteland bekend gemaakt, in augustus.
Die zal nog wel wat meer data gaan spelen.
Mag van mij nu wel echt op het lijstje kandidaten voor PP.

• Leuk
Waarderingen: EFDEE
Er zijn echt nog zat festivals waar niks bekend van is. Het voelt wel alsof pinkpop heel laat is maar toch valt het wel mee. Vroeger moesten we tot na de carnaval wachten op namen en kaartverkoop😅
Klopt maar als Werchter en Graspop wel een deel bekend maken dan maken vriendengroepen beslissingen en meestal in het nadeel van Pinkpop. Zorg er tenminste voor dat de mensen een reden hebben om te twijfelen.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Je kan Pinkpop "vroeger" en Pinkpop "nu" daarin niet meer met elkaar vergelijken vind ik. Tijden zijn veranderd en de afgelopen 2 edities waren de verkoop niet om naar huis te schrijven. Dan vind ik het ongelooflijk dat ze gewoon precies hetzelfde weer lijken te gaan doen. Als je doet wat je deed...

Tenziiiijjjj je weet dat je line up goed gaat verkopen (je weet welke namen dit zijn)

Ik hoop wel dat het dit jaar meer is dan The Cure - Sabrina Carpenter - Mumford & Sons want met zo'n headliners kan je niet concurreren tegen andere festivals. Als je ziet naar de affiche van Tons of Rock (ook maar 55.000 bezoekers per dag) dan hoop ik echt dat er wat meer staat op PP dit jaar dan bovengenoemde namen. Ze mogen echt met namen beginnen komen.

Lewis Capaldi heeft zijn eerste festival op Europees vasteland bekend gemaakt, in augustus.
19 of 20 juni Isle of Wight en 23 juni Dublin. Lijkt mij niet dat hij daartussen even naar het vasteland gaat enkel voor Pinkpop.

• Pray
Waarderingen: MadMandra27
19 of 20 juni Isle of Wight en 23 juni Dublin. Lijkt mij niet dat hij daartussen even naar het vasteland gaat enkel voor Pinkpop.
Als hij daar de 19e speelt kan ie prima de 21e op PP staan.
Artiesten reizen wel vaker binnen Europa redelijke afstanden in korte tijd.
En hij heeft geen grote show die verplaatst moet worden.
Ik vlak het nog niet uit.

• Leuk
Waarderingen: EFDEE
Lewis doet in augustus zijn vasteland festival tour. In juni en juli (BST 10 en 11 juli) tourt hij als headliner in de UK.

• Confetti
Waarderingen: MadMandra27 en elo
Als hij daar de 19e speelt kan ie prima de 21e op PP staan.
Artiesten reizen wel vaker binnen Europa redelijke afstanden in korte tijd.
En hij heeft geen grote show die verplaatst moet worden.
Ik vlak het nog niet uit.
En dan weer te laat komen en brexit de schuld geven :LOL: aldus Sister Bliss

• Haha
Waarderingen: ChrisV
Ik hoop wel dat het dit jaar meer is dan The Cure - Sabrina Carpenter - Mumford & Sons want met zo'n headliners kan je niet concurreren tegen andere festivals. Als je ziet naar de affiche van Tons of Rock (ook maar 55.000 bezoekers per dag) dan hoop ik echt dat er wat meer staat op PP dit jaar dan bovengenoemde namen. Ze mogen echt met namen beginnen komen.
Eens! Dan moeten ze met een verdomd goede undercard komen. En daar heb ik weinig vetrouwen in.

Users who are viewing this thread