Pinkpop 2026

Gewoon alle 3 op Pinkpop boeken, zou niet verkeerd staan en zo stel je die muziekfans ook tevreden šŸ‘
Maar op welke plek? Niet groot genoeg als headliner maar moet je ook niet in het licht hebben... The Cure hoeft niet altijd af te sluiten dus misschien dat daar wat te regelen valt.

Maar op welke plek? Niet groot genoeg als headliner maar moet je ook niet in het licht hebben... The Cure hoeft niet altijd af te sluiten dus misschien dat daar wat te regelen valt.
dat zou wel lekker zijn op vrijdag The Cure eerst en dan BMTH als afsluiter. alleen zie ik het op pinkpop qua afsluitende tijd niet gebeuren maar toch

BMTH is toch al lang niet meer echt heavy? Bad Omens gaat ook steeds meer de softere kant op imo. En Imminence bijvoorbeeld stond er afgelopen jaar ook, dus zou allebei best moeten kunnen. Er staat elk jaar wel minimaal 1 band in dat straatje. Al maakt PRESIDENT ook een goede kans.
Ice Nine Kills staat oa op Nova Rock, mag van mij in dit straatje ook wel doorkomenšŸ¤˜šŸ»

• Leuk
Waarderingen: Oli45e
J'adorerais que BMTH, Bad Omens, Architects et President jouent à Pinkpop, mais le problème, c'est qu'au fil des ans, la scène musicale s'est de plus en plus orientée vers les artistes pop (un peu comme RW), et il n'y a pas vraiment de festivals aux Pays-Bas capables de les accueillir (à part Jera pour Architects, mais pas pour les autres).

Quant Ơ BMTH en particulier, comme ils ne jouent plus en Europe (Ơ l'exception de leur concert en Pologne dƩbut juin), ils ne jouent plus du tout aux Pays-Bas.
English Teacher GIF by Kilo Sale Zeeland

Gewoon BMTH / Volbeat co head constructie. Iedereen roept het moet de breedte in en kleine co head constructie. Om vervolgens te roepen dat bmth geen headliner voor pinkpop is. Dat zijn ze wel, andere festivals boeken hun ook op deze positie. Verder gewoon prima naam met dikke productie.

Gewoon BMTH / Volbeat co head constructie. Iedereen roept het moet de breedte in en kleine co head constructie. Om vervolgens te roepen dat bmth geen headliner voor pinkpop is. Dat zijn ze wel, andere festivals boeken hun ook op deze positie. Verder gewoon prima naam met dikke productie.
Dan ben je Ʃn je huidige pinkpop publiek kwijt Ʃn ga je de concurrentie aan met Graspop. Dat gaat hem echt niet worden.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Dan ben je Ʃn je huidige pinkpop publiek kwijt Ʃn ga je de concurrentie aan met Graspop. Dat gaat hem echt niet worden.
Met deze instelling kun je toch geen enkele artiest boeken omdat je concurrentie met andere festivals aan gaat? En past perfect bij de oude en nieuwe doelgroep. En een nieuwe headliner en niet eentje uit de eerder genoemde vijver waar altijd uit gevist werd.

Gebeurt ook wel meer dat artiesten EN op Graspop EN op Pinkpop staan toch? Daar zie ik zeker geen probleem in. Graspop is voor mij persoonlijk te zwaar om mij 3 / 4 dagen te amuseren maar als Pinkpop met namen komt zoals vorige 2 jaren denk ik er toch over na. Als je ziet wat er bijvoorbeeld naar Novarock komt, aankondigingen bij Graspop zijn mooi, dan is het duidelijk datver wel wat tourt en dan kan Pinkpop het echt niet maken om met een mindere affiche te komen want dan haken de mensen echt af.

Precies dit, en als er nieuwe namen worden genoemd krijgen we de classic "Sabrina wie?" Vergeleken met de meeste festivals houdt het Pinkpop publiek of dit nu jong of oud is zich erg vast aan het gezegde "wat de boer niet kent vreet hij niet". Of het tƩ poppy is of tƩ metal of tƩ moeilijk. Zo is er altijd wel wat. En dit voor een festival dat er bekend om staat van alles wat op de line up te hebben staan.

• Leuk
Waarderingen: colette283
Precies dit, en als er nieuwe namen worden genoemd krijgen we de classic "Sabrina wie?" Vergeleken met de meeste festivals houdt het Pinkpop publiek of dit nu jong of oud is zich erg vast aan het gezegde "wat de boer niet kent vreet hij niet". Of het tƩ poppy is of tƩ metal of tƩ moeilijk. Zo is er altijd wel wat. En dit voor een festival dat er bekend om staat van alles wat op de line up te hebben staan.
Ik snap je punt en wat je bedoelt, enkel heb je een hoog 'metal' gehalte op een festival waar het om de headliners draait en die het juist van de 'populaire' namen moet hebben. Met deze namen op een dag samen jaag je toch al het publiek van de afgelopen jaren definitief weg. Vooral als de andere headliners op de andere dagen Pop zijn. Beide namen verspreid over het weekend is wel des Pinkpop, maar ik geloof zelf niet in een metal headliner tenzij het Rammstein of Metallica is. Daarnaast staat de metalhead dat weekend al op Graspop, dus vandaar mijn beredenering.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik snap je punt en wat je bedoelt, enkel heb je een hoog 'metal' gehalte op een festival waar het om de headliners draait en die het juist van de 'populaire' namen moet hebben. Met deze namen op een dag samen jaag je toch al het publiek van de afgelopen jaren definitief weg. Vooral als de andere headliners op de andere dagen Pop zijn. Beide namen verspreid over het weekend is wel des Pinkpop, maar ik geloof zelf niet in een metal headliner tenzij het Rammstein of Metallica is. Daarnaast staat de metalhead dat weekend al op Graspop, dus vandaar mijn beredenering.
Ik beluister zo goed als alle muziek. Maar er zijn uitzonderingen. En Metal, hard rock vind ik goed zolang het geen hele dag is of een heel weekend. Daarom verkies ik PP ook boven Graspop. Maar iemand als Joost zal mij eerder wegjagen dan ƩƩn van bovengenoemde namen hoor. Inderdaad best spreiden maar vorig jaar hadden we ook Korn en Muse en dat was de best verkocht dag. Dit zijn ook Graspop namen dus het kan wel op Pinkpop volgens mij.

• Leuk
Waarderingen: colette283
Jamiroquai staat het weekend na Pinkpop op Tinderbox in Denemarken. Vind het niet een uitgesproken naam voor PP, maar.. ze hebben er al eerder gestaan in 2019.
Persoonlijk zou ik het wel waarderen!

Handig als ze namen droppen voordat vvk van Graspop en Werchter begint.
voor de Graspop verkoop moeten ze snel zijn, die is volgend weekend al.
Denk dat Pinkpop eind november pas nieuws gaat lossen, gewoon een vermoeden

Vermoed dat ze wel weer rond het verkoop van RW gaan komen dus midden tot eind November.
Ze gaan niet kunnen blijven wachten. Pinkpop zal wel wachten op de embargo bands (en dan kijk ik naar Mumford en Sabrina) om los te barsten. Ze gooien er toch ook liever een trosje namen uit itt Werchter die het 1 per 1 doet.

Users who are viewing this thread