Pinkpop 2026

Ik las al wat over downsizen naar 50k, ik las een en ander over meer sub-headliners van Ziggo formaat ipv 3 headliners per se willen presenteren.

Maar, even advocaat van de duivel, als je PP zijnde nou helemaal geen sterke line-up kan formeren door matig aanbod van beschikbare artiesten, of de gewilde artiesten te duur zijn om te boeken;
Zou je dan niet eens een keer moeten zeggen dat je een jaar overslaat, zodat je geen mogelijk dik verlies draait, geen risico loopt op teleurgestelde bezoekers die mogelijk daarna wegblijven, en het beschikbare budget zo opstapelt om het jaar daarna weer een fantastische sterke editie neer te zetten?

Ik meen dat dat In Antwerpen ook zo gedaan is vorig jaar.

Wat meer schaarste creeërt ook vraag (en misschien weer meer een stukje FOMO).

Uw verketterende reacties lees ik met vertrouwen tegemoet 🙈😂
Matig aanbod geldt sowieso niet voor dit jaar, maar begrijp je punt. Al zie ik dit niet gebeuren voor een gigant in de festivalwereld zoals Pinkpop

Hier begint het ook al wel te kriebelen. Met al deze mooie namen in de circulatie hoop ik op een mooie affiche van Pinkpop.
Deze week verwacht ik nog niks aangezien de website etc. onveranderd blijft. Volgende week weten we wie we (misschien) verliezen aan het Philips stadion. Alhoewel het deze week ook stil lijkt te blijven op social media denk ik dat volgende week de gouden tip open gaat.

• Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop en HaaEll
Wanneer zouden we dan de eerste drop kunnen verwachten. De verkoop zal over 4 weken wel beginnen zeker?

Wanneer zouden we dan de eerste drop kunnen verwachten. De verkoop zal over 4 weken wel beginnen zeker?
als we verwachten dat de Pinkpop verkoop wederom nagenoeg gelijk valt met de verkoop van Graspop of Rock Werchter, dan mag Pinkpop langszaam gaan opschieten. ik verwacht tussen aankomende week en 3de week november dus

als we verwachten dat de Pinkpop verkoop wederom nagenoeg gelijk valt met de verkoop van Graspop of Rock Werchter, dan mag Pinkpop langszaam gaan opschieten. ik verwacht tussen aankomende week en 3de week november dus
Als ze niet opschieten zullen twijfelaars voor een ander festival dan PP kiezen waarvan ze weten wat er komt. Vriendengroepen maken snel plannen als er al iets bekend is van een festival en dan komt PP dus weer te laat (of het moest echt mega goed zijn dit jaar natuurlijk (waar we op hopen)) 😀.

• Winning
  • 100
Waarderingen: hersenscheetje en EFDEE
Zoals al vaker gezegd, snap ik echt niks van de strategy van Pinkpop om als laatste met namen te komen.
Welk voordeel kan dit hebben? Kortere tijd tussen de aankondiging van de namen en start verkoop misschien? En dat je de start verkoop niet te dicht na de dure zomer vakantie wilt plannen?

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Zoals al vaker gezegd, snap ik echt niks van de strategy van Pinkpop om als laatste met namen te komen.
Welk voordeel kan dit hebben? Kortere tijd tussen de aankondiging van de namen en start verkoop misschien? En dat je de start verkoop niet te dicht na de dure zomer vakantie wilt plannen?
Ik begrijp daar ook niet veel van maar je hebt er wel meer die vrij laat komen.
Mad Cool oa..

Mochten 2 van de 3 zaterdagacts van Graspop (excl. Babymetal want stonden in ‘24 nog maar op PP) dan scoort Pinkpop zeer goed bij mij! Maar reken er niet op 😅

BMTH, Bad Omens en Architects zijn te heavy voor Pinkpop, ook al had ik ze er graag bij gehad.BMTH heeft sinds 2023 niet meer in Nederland gespeeld, misschien omdat ze niet meer populair genoeg zijn (al meen ik me te herinneren dat ze twee jaar geleden de Ziggo Dome helemaal uitverkochten).

BMTH, Bad Omens en Architects zijn te heavy voor Pinkpop, ook al had ik ze er graag bij gehad.BMTH heeft sinds 2023 niet meer in Nederland gespeeld, misschien omdat ze niet meer populair genoeg zijn (al meen ik me te herinneren dat ze twee jaar geleden de Ziggo Dome helemaal uitverkochten).
Niet meer populair genoeg? inderdaad 2023 ziggo dome uitverkocht en alleen maar populairder geworden. Het probleem ligt het nou net in je te heavy opmerking er is geen festival in Nederland die namen als BMTH durft te boeken op grote plekken terwijl ik denk dat BMTH echt wel genoeg invloeden van pop heeft om op een main stream festival te staan en een festival als Rock am Ring of Nova Rock hebben we niet in NL.

BMTH is toch al lang niet meer echt heavy? Bad Omens gaat ook steeds meer de softere kant op imo. En Imminence bijvoorbeeld stond er afgelopen jaar ook, dus zou allebei best moeten kunnen. Er staat elk jaar wel minimaal 1 band in dat straatje. Al maakt PRESIDENT ook een goede kans.

BMTH is toch al lang niet meer echt heavy? Bad Omens gaat ook steeds meer de softere kant op imo. En Imminence bijvoorbeeld stond er afgelopen jaar ook, dus zou allebei best moeten kunnen. Er staat elk jaar wel minimaal 1 band in dat straatje. Al maakt PRESIDENT ook een goede kans.
Gewoon alle 3 op Pinkpop boeken, zou niet verkeerd staan en zo stel je die muziekfans ook tevreden 👍

Users who are viewing this thread