Pinkpop 2025

2022 was s'nachts echt een hel maar door de naam mijn mening toen fantastische line-up overdag niet te veel geërgerd aan het weer. Als ze dit jaar de waterpunten beter geregeld hebben als toen komt het allemaal goed. Even voor de duidelijkheid, vrijdag en zaterdag was ruim 35 graden +.
Heerlijk! Vergeet Frank Carter nooit weer, volgas moshen in die temperaturen (dan doe je het goed).

Tuurlijk heb ik ook het liefst mooi weer, maar de optredens met extreem weer zijn prachtig... vorig jaar Keane, kan me FFDP ook goed herinneren en natuurlijk de magie toen Metallica alsnog het optreden gaf na de heftige storm!

overal is gratis water he...
niet alleen bij WML, overal waar water uit de kraan komt is drinkwater

of bedoel je wat anders 😉

beer GIF
Zeker met water blijft het warm, met bier heb je het op een gegeven moment niet meer in de gaten dat het warm is

Zeker met water blijft het warm, met bier heb je het op een gegeven moment niet meer in de gaten dat het warm is
ben wel benieuwd hoe het verloopt aan de barren qua cashless?
Hoe zou dat georganiseerd zijn?
elke bar vrijwilliger een draadloos apparaat of staat er 1 "pinkassa" per bar?

Elke bar heeft meerdere kassaschermen inclusief pinapparaat. Elke barmedewerker aan de toonbank heeft z'n eigen kassascherm.
Benieuwd of dat zo is? dacht eerder aan een Tap to Pay systeem namelijk die Rabobank bied

(meen op Paaspop ook ingezet?)

Heerlijk! Vergeet Frank Carter nooit weer, volgas moshen in die temperaturen (dan doe je het goed).

Tuurlijk heb ik ook het liefst mooi weer, maar de optredens met extreem weer zijn prachtig... vorig jaar Keane, kan me FFDP ook goed herinneren en natuurlijk de magie toen Metallica alsnog het optreden gaf na de heftige storm!
Frank Carter was inderdaad genieten. Die temperaturen deden me ook direct denken aan Enter Shikari in het bloedhete Foo Fighters jaar van Lowlands, 2012 meen ik. Stonden ze zelfs met sponzen mensen "in te smeren". Maar hielp voor geen meter...

Keane was mooi. Die speelden de regen echt weg!

En meestal hebben vaste kassa's ook als positief gevolg dat er rechte eerlijke rijen bij de bar ontstaan, omdat je bij "vaste" kassa's moet afrekenen ipv bij barpersoneel die continue op een andere plek staan en er een ongeorganiseerde mensenmassa ontstaat voor de bar.
Absoluut. Veel minder last van voorkruipend tuig.

Er zijn dit jaar geen rijen Davidd…
als ze een paar kassa's hebben? Ik zie het niet voor me voor de drank barren, benieuwd of ze alsnog een Tap to Pay systeem hebben bij de drank barren en er alsnog samengepakte mensenmassa staat... Rijen (alhoewel georganiseerder oogt) voelt al meteen drukker aan voor een drank- of eetstand

als ze een paar kassa's hebben? Ik zie het niet voor me voor de drank barren, benieuwd of ze alsnog een Tap to Pay systeem hebben bij de drank barren en er alsnog samengepakte mensenmassa staat... Rijen (alhoewel georganiseerder oogt) voelt al meteen drukker aan voor een drank- of eetstand
Zolang het aantal kassa's gelijk is aan het aantal mensen welke er normaal gesproken achter de bar staan, wat er meestal ook niet meer dan 4 a 5 zijn zie ik geen probleem of verschil? Bij Ziggo dome en AFAS hebben ze ook gewoon een stuk of 8 van die kassa's per bar.

Daarnaast heb ik echt 1000x liever een rij, met het gevoel dat ik weet waar ik aan toe ben, dan achter een grote mensenmassa aansluiten, waarbij de mensen met de grootste waffel het eerste geholpen worden.

dat zijn dan wel heel veel kassa's voor alle drankbarren over het terrein... is toch imo veel goedkoper om iedere bar vrijwilliger zo'n "handzaam apparaat"/telefoon te geven lijkt me. Ook makkelijk up en down schalen bij veranderingen van bezitting bij de bar.

vandaar, kan me dat met die kassa's zo lastig voorstellen, bij een zaal heb ik daar veel meer een beeld bij, voor Pinkpop kan ik me nog geen voorstelling maken

ben wel benieuwd hoe het verloopt aan de barren qua cashless?
Hoe zou dat georganiseerd zijn?
elke bar vrijwilliger een draadloos apparaat of staat er 1 "pinkassa" per bar?
Hier wil ik het niet over hebben! Het enigste waar ik tegen op kijk volgende week, zal me wat meer beperken in het vrije leven wat ik volgende week heb! Denk echt dat ik ga twijfelen als ik honger heb of een rondje geef.. vrijheid was toch altijd een zak met munten en gaan! Net als de jongetje vroeger op de kermis.

En ik weet dat we mee moeten met de tijd, en dat het bedrag hetzelfde blijft maar toch!
Ook daar is het remedie goed drinken voor op een gegeven moment heb je het niet meer in de gaten 😉

dat zijn dan wel heel veel kassa's voor alle drankbarren over het terrein... is toch imo veel goedkoper om iedere bar vrijwilliger zo'n "handzaam apparaat"/telefoon te geven lijkt me. Ook makkelijk up en down schalen bij veranderingen van bezitting bij de bar.

vandaar, kan me dat met die kassa's zo lastig voorstellen, bij een zaal heb ik daar veel meer een beeld bij, voor Pinkpop kan ik me nog geen voorstelling maken
Op Sziget hadden ze in 2022 in ieder geval bij de meeste barren vaste kassa's, dus dat zou op een Pinkpop ook moeten kunnen. Maar met een hand pin automaat moet het inderdaad ook gewoon gaan werken.

Upscalen is inderdaad moeilijker met vaste kassa's. Je moet het dan zo inrichten dat je eigenlijk altijd de maximale capaciteit aankan met je hardware en eventueel alleen maar hoeft te schakelen met personeel.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
het bekertjes cup to cup systeem keert ook weer terug

als je dit jaar jouw beker óf retourtoken kwijt bent, dan dien je een nieuwe beker aan te schaffen (die kost dit jaar € 1,- i.p.v. een halve munt)

Users who are viewing this thread