Pinkpop 2025

Zou kunnen maar dit is toch niet te vergelijken met de festivals die je noemt?
Heb overigens nooit begrepen waarom je een kleed mee zou nemen.. maar dat terzijde, de omvang van het veld op pinkpop is nou eenmaal groot t.o.v. van down the rabbit hole of lowlands!

Dit is idd alleen maar groter geworden door het draaien van het 2e podium, er is er verder ook niet veel plek waar je even kan zitten, kalm an laan is over het algemeen ook kneiter druk, dan had je nog altijd de trappen maar verder is er geen plek om even een momentje te pakken!
maarjah dit is wederom weer ieders eigen beleving!

Zo zaten er tot 2015 volgens mij een groep op de camping die alleen maar het festival terrein op gingen wanneer de headliner speelde (althans als die beviel)..
Hele weekend op de camping 🤣
Nou dat kleedje op het terrein begrijp ik wel. Soms willen mensen er een beetje leuk uit blijven zien zonder groene vlekken. Het zit/ligt misschien net wat fijner. Van mij hoeft het ook niet maar dat komt meer omdat ik het vertik om met iets te slepen anders dan drank of een maatje.

En dat mensen bijna de gehele dag op de camping blijven daar kijk ik ook wel met verwondering en nieuwsgierigheid naar, hoe dan?
Ieder z’n eigen festival beleving natuurlijk en het scheelt mensen op het terrein.

Nou dat kleedje op het terrein begrijp ik wel. Soms willen mensen er een beetje leuk uit blijven zien zonder groene vlekken. Het zit/ligt misschien net wat fijner. Van mij hoeft het ook niet maar dat komt meer omdat ik het vertik om met iets te slepen anders dan drank of een maatje.

En dat mensen bijna de gehele dag op de camping blijven daar kijk ik ook wel met verwondering en nieuwsgierigheid naar, hoe dan?
Ieder z’n eigen festival beleving natuurlijk en het scheelt mensen op het terrein.
Die kleedjes komen vooral door een gebrek aan normale zitplekken. Van mij zouden ze best wat zitplekken midden op het veld mogen duwen, zodat iedereen daar kan gaan kletsen ipv dicht op een podium.

ik denk dat dat met die kleedjes iets is uit de jaren 70, dat bij de oude garde van festival bezoekers normaal was en ik denk door ook Pinkpop-gangers door de inmiddels ca 55 jaren heen ingeburgerd is als "festivalbeleving"

bekijk beelden van festivals uit de jaren 70 of eind 60 's zelfs, dan is liggen in groepjes op een kleedje geen uitzondering en ook niet voor Pinkpop in Geleen.
het zal in die tijd ook wel meer 1 podium zijn en was op 1 plek blijven hangen een normaal iets.
ik denk dat het die festival-beleving is die daarmee benaderd wordt, die een soort van ingeburgerd is.

zie ook deze foto van Woodstock '69, niet te vergelijken met Pinkpop anno 2025, maar een beeldvorming van de oorsprong van voorbeeldje van kleedjes op festivals destijds, terwijl dichter bij het podium mensen meer stonden
90347551_10158165163961730_6631709386567843840_o.jpg

Die kleedjes komen vooral door een gebrek aan normale zitplekken. Van mij zouden ze best wat zitplekken midden op het veld mogen duwen, zodat iedereen daar kan gaan kletsen ipv dicht op een podium.
Maar we hebben vorig naar gezien dat dat gewoon onverantwoord is bij 70.000 mensen. Pinkpop moet gewoon vasthouden aan max 55/60.000 bezoekers, dan is er sowieso al meer bewegingsruimte. Op Noord bij de tent zijn voldoende plekken om even te kletsen, of helemaal aan de andere kant als er een band speelt op Noord/Zuid. Maar goed, misschien is het ook wel waar war Dave zegt, het gebeurt op ieder festival, maar op Pinkpop valt het wat meer op door dar vissenkom-effect met die 2 podia tegenover elkaar.

4 edities meegemaakt in Geleen, was gewoon een heel andere beleving dan nu.Vond het toen veel relaxter maar ja de tijden veranderen en tegenwoordig zijn de festivals toch een heel stuk professioneler dan toen en het publiek heeft nu ook grotere verwachtingen dan alleen maar een podium en een band.

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Maar we hebben vorig naar gezien dat dat gewoon onverantwoord is bij 70.000 mensen. Pinkpop moet gewoon vasthouden aan max 55/60.000 bezoekers, dan is er sowieso al meer bewegingsruimte. Op Noord bij de tent zijn voldoende plekken om even te kletsen, of helemaal aan de andere kant als er een band speelt op Noord/Zuid. Maar goed, misschien is het ook wel waar war Dave zegt, het gebeurt op ieder festival, maar op Pinkpop valt het wat meer op door dar vissenkom-effect met die 2 podia tegenover elkaar.
8 mensen die zitten/liggen op kleedjes is vgm minstens evenveel ruimte als een picknickbankje. En met die banken kun je het een beetje structureren dat er een looppad blijft.

Ach, eerst maar eens zien hoe de dubbele doorgang naar de tent er komt 🙃

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Alle ophef over 'rondjes geven' duidt ook maar weer eens aan dat Pinkpop voor veel (lang niet voor iedereen dus) mensen gewoon bier zuipen op een grasveld met achtergrondmuziek is.
Ik zeik hier ook om en ik ren van hot naar her op DTRH en Lowlands. Ik vind het alleen praktisch om andere mensen mijn bier te laten halen zodat ik kan blijven kijken :P

• Leuk
In mijn geheugen op Pinkpop altijd 0.25L voor 1 munt en 0.5L voor 2 munten. Maar als ik overstap naar grote bier is mijn geheugen meestal wat minder.
Ah ja ik ben al bijna 10 jaar niet op Pinkpop geweest, veel festivals waar ik kom gaan maar tot 0,4 onderhand

Ah ja ik ben al bijna 10 jaar niet op Pinkpop geweest, veel festivals waar ik kom gaan maar tot 0,4 onderhand
Volgens mij was vorig jaar op DTRH en Lowlands 1,5 munt voor een groot bier van 0,35 cl. 2 munten voor een halve liter zou dan wel redelijk logisch zijn.

Zou kunnen maar dit is toch niet te vergelijken met de festivals die je noemt?
Heb overigens nooit begrepen waarom je een kleed mee zou nemen.. maar dat terzijde, de omvang van het veld op pinkpop is nou eenmaal groot t.o.v. van down the rabbit hole of lowlands!

Dit is idd alleen maar groter geworden door het draaien van het 2e podium, er is er verder ook niet veel plek waar je even kan zitten, kalm an laan is over het algemeen ook kneiter druk, dan had je nog altijd de trappen maar verder is er geen plek om even een momentje te pakken!
maarjah dit is wederom weer ieders eigen beleving!

Zo zaten er tot 2015 volgens mij een groep op de camping die alleen maar het festival terrein op gingen wanneer de headliner speelde (althans als die beviel)..
Hele weekend op de camping 🤣
Haha ja die groepen heb ik in het verleden ook wel gezien. Pittige prijs voor een weekendje kamperen.

• Leuk
Haha ja die groepen heb ik in het verleden ook wel gezien. Pittige prijs voor een weekendje kamperen.
Op Werchter wel meerdere keren meegemaakt dat Scandinavische mensen alleen een kampeerticket hadden en geen festivalticket. Maar gewoon vanaf de pleintjes met bier meeluisterden met de muziek. Dat was hun uitje, want goedkoper bier dan waar zij wonen.

Users who are viewing this thread