Pinkpop 2025

en hoe kom je elke maand door dan, als een beetje omgaan met geld al te moeilijk is?
Beetje overdreven dit, ik ben niet de gehele maand op een festival.. ik ben niet de gehele maand onder invloed!

Maar heb dit eerlijk gezegd ook bij een ziggodome of dergelijke, ben vrij gul en wil er niet altijd bij stilstaan... we zijn immers leuk op stap!

Het zal waarschijnlijk wel wennen en het is natuurlijk begrijpelijk, dit is natuurlijk hoe alles gaat, we leven in een digitale wereld. Waar contant geld langzaam aan aan het verdwijnen is, voorheen altijd kaarten via de free record shop gehaald, ook die omschakeling moest wennen.

Waarschijnlijk heb ik wat een oude ziel, mijn muziekcollectie heb ik op vinyl en in de auto draai ik een cdtje (gelukkig nog een auto met cd speler).

Ik wil ook best een beetje moeite doen voor iets wat ik leuk vind...
Nu dwaal ik af van de opmerking of ik het verder wel rond kan breien iedere maand, zit daar maar niet overin 😉

Beetje overdreven dit, ik ben niet de gehele maand op een festival.. ik ben niet de gehele maand onder invloed!

Maar heb dit eerlijk gezegd ook bij een ziggodome of dergelijke, ben vrij gul en wil er niet altijd bij stilstaan... we zijn immers leuk op stap!

Het zal waarschijnlijk wel wennen en het is natuurlijk begrijpelijk, dit is natuurlijk hoe alles gaat, we leven in een digitale wereld. Waar contant geld langzaam aan aan het verdwijnen is, voorheen altijd kaarten via de free record shop gehaald, ook die omschakeling moest wennen.

Waarschijnlijk heb ik wat een oude ziel, mijn muziekcollectie heb ik op vinyl en in de auto draai ik een cdtje (gelukkig nog een auto met cd speler).

Ik wil ook best een beetje moeite doen voor iets wat ik leuk vind...
Nu dwaal ik af van de opmerking of ik het verder wel rond kan breien iedere maand, zit daar maar niet overin 😉
Dat is een mooie eigenschap, gul zijn. Vooral blijven doen, ja toch? Veel leuker dan proberen te drinken op kosten van anderen.

Ik leg het daaronder nogal duidelijk uit waarom ik het vervelend vind.

1. alle onkonsten (en dat kan gemakkelijk een paar 100 € zijn bij mij) komen dan in dat ene weekend, terwijl bij het systeem van bvb Graspop of Werchter, ik een paar keer op voorhand al kan opwaarderen en dus zo de kosten verspreiden.
2. ik heb al gehad dat mijn bank de transacties verdacht vond omdat het regelmatig om hetzelfde bedrag ging. Hierdoor was mijn kaart geblokkeerd. Gelukkig was het op een vrijdag en kon ik de bank dus telefonisch bereiken, maar stel dat het op een zaterdag of zondag zou zijn, dan was het klaar met consumeren.

Vandaar dat ik liever het cashless systeem van Graspop of Werchter heb waar het gewoon op het polsbandje staat wat ik toch sowieso om heb, dan keer op keer mijn telefoon/bankpas boven te moeten halen.
Coins op je polsbandje werkt echt perfect, bliep en klaar gaat snel aan de bar, tenminste op Werchter wel.
Met een grote groep is het lastiger. Zelf vooral in de gaten houden wat je uitgeeft, om de beurt halen, zo deden wij het. Je kunt het echt wel eerlijk houden. Tenminste bij ons ging dat in goed vertrouwen.

Lees net dat pinkpop dus niet met bandje/coins gaat werken

Laatst bewerkt:
Begin vh weekend halen we allemaal zo’n cashless kaart met 150 euro erop en dan heb je toch allemaal een soort van potje dat je inlegt.

En zo door…..

Ben wel benieuwd of de rijen meevallen maar misschien helpt het ook dat we waarschijnlijk een wat minder drukke editie krijgen.

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en DennisvdBr
Alle ophef over 'rondjes geven' duidt ook maar weer eens aan dat Pinkpop voor veel (lang niet voor iedereen dus) mensen gewoon bier zuipen op een grasveld met achtergrondmuziek is.
zo kan je het zien

je kan het ook zien dat er een deel bezoekers is dat het weekend in groepjes beleefd en op camping en festivalterrein normaal gezien de kosten samen deden spreiden met munten. Maar nu dus om beurten een uitgave gaan doen.

Je hebt dan altijd in de groep die ene die nooit loopt, die ene die af en toe loopt en die ene waarvan je je afvraagt hoe die in de drukte zo snel terug is met de gehele bestelling... En de zorg zit waarschijnlijk in: hoe verdelen we die kosten zo gelijkmatig mogelijk. (Ik zou zeggen, vooraf samen leggen en achteraf allemaal een tikkie?). Daar zijn vast manieren te vinden om aan deze verandering te wennen, denk ik.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Alle ophef over 'rondjes geven' duidt ook maar weer eens aan dat Pinkpop voor veel (lang niet voor iedereen dus) mensen gewoon bier zuipen op een grasveld met achtergrondmuziek is.
Wat een onzin deze opmerking, iedereen beleeft het op zijn eigen manier toch? Er hoort idd een lekker biertje bij (jackje cola op zijn tijd ook lekker).
Wij gaan altijd met een man of 10 (hebben elkaar leren kennen op pinkpop)
Vroeg het terrein op voordat we allemaal onze eigen weggaan, als je dan bij elkaar staat is het toch gek dat iedereen naar de bar moet voor een pilsje?
Als er vervolgens van de 10, 6 naar DeWolff willen en we staan in het voorste vak is het toch raar dat we er allemaal om de beurt uit moeten (anders geen plek meer) om een biertje te halen?
Dan geef je over het algemeen een munt!

Beetje vreemd dat sommige hier zo snel een conclusie trekken, mijn eerst keer pinkpop was ik juist gecharmeerd van de mensen.. alle verschillende types door elkaar, die voor 1 ding komen de muziek!

Ik zou ook zo alleen gaan, maar we hebben nu eenmaal vrienden getroffen.. Dan haal je een biertje voor elkaar, zou overigens ook een frikadel kunne zijn!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop
Ik oordeel niet, het is slechts een waarneming. Het valt me op dat er - in vergelijking met andere festivals - veel meer groepen zie die de hele dag op één en dezelfde plek bivakkeren zonder echte aandacht voor de acts. Zo was er in 2023 een groep vrouwen die het hele weekend zo ongeveer tussen de geluidstenten neerplofte en enkel rechtveerde bij acts die 'het waard waren', dat leverde nog een leuke discussie op tijdens The War on Drugs. Enfin, nogmaals: het valt me op, en dat er zo zwaar wordt getild aan een betaalsysteem bevestigt mijn beeld een beetje :)

Ik oordeel niet, het is slechts een waarneming. Het valt me op dat er - in vergelijking met andere festivals - veel meer groepen zie die de hele dag op één en dezelfde plek bivakkeren zonder echte aandacht voor de acts. Zo was er in 2023 een groep vrouwen die het hele weekend zo ongeveer tussen de geluidstenten neerplofte en enkel rechtveerde bij acts die 'het waard waren', dat leverde nog een leuke discussie op tijdens The War on Drugs. Enfin, nogmaals: het valt me op, en dat er zo zwaar wordt getild aan een betaalsysteem bevestigt mijn beeld een beetje :)
Dat beeld omt wederom echt alleen maar door dit forum. Over het algemeen ligt dat niveau op ieder festival wel min of meer gelijk. Veel mensen gaan simpelweg naar festivals voor de gezelligheid en net wat minder voor de muziek. Het soort voorbeelden dat je benoemt, kom ik echt overal tegen, of dat nou in Nederland, België, Frankrijk, Engeland of Noorwegen is.

Zeker, op ieder festival zijn groepen die niet zo veel interesse in de lineup hebben. Maar het op 1 plek bivakkeren op het grote veld om als het echt interessant is even te draaien, is toch wel echt een Pinkpop ding, dat zie je op DTRH, BKS of Lowlands (toegegeven daar was ik maar 1 keer niet).

De Noorse festivalsscene heb ik nog niet onderzocht.

• Leuk
Waarderingen: elo en Timmetje
Coins op je polsbandje werkt echt perfect, bliep en klaar gaat snel aan de bar, tenminste op Werchter wel.
Met een grote groep is het lastiger. Zelf vooral in de gaten houden wat je uitgeeft, om de beurt halen, zo deden wij het. Je kunt het echt wel eerlijk houden. Tenminste bij ons ging dat in goed vertrouwen.

Lees net dat pinkpop dus niet met bandje/coins gaat werken
Wat ik bij werchter ook top vind, zijn de pitchers 😜 geen gedoe iedere keer losse biertjes halen. Bij ons was het gewoon om de beurt een pitcher halen en uitdelen. Is misschien ook een goed idee voor pinkpop

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Islaaa en brutus257
Klopt wel.

Als een band oninteressant is dan gaan wij meestal niet gillend in het voorvak staan.
Natuurlijk zouden wij dan ook onze laptops kunnen openen om wat werk te doen, maar kletsen en drinken is dan vaak toch vermakelijker.

maar je bent wel welkom om er even bij te komen!

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Zeker, op ieder festival zijn groepen die niet zo veel interesse in de lineup hebben. Maar het op 1 plek bivakkeren op het grote veld om als het echt interessant is even te draaien, is toch wel echt een Pinkpop ding, dat zie je op DTRH, BKS of Lowlands (toegegeven daar was ik maar 1 keer niet).

De Noorse festivalsscene heb ik nog niet onderzocht.
Ik kan het niet zo goed vergelijken met andere grote Nederlandse festivals, maar het lijkt me heel stug dat dat alleen zo zou zijn bij PP. Dat heb ik vrijwel bij ieder festival gezien waar ik heen ben geweest. Het is waarschijnlijk ook een beetje het geval dat je het vaker ziet als je erop gaat letten.

• Leuk
Ik kan het niet zo goed vergelijken met andere grote Nederlandse festivals, maar het lijkt me heel stug dat dat alleen zo zou zijn bij PP. Dat heb ik vrijwel bij ieder festival gezien waar ik heen ben geweest. Het is waarschijnlijk ook een beetje het geval dat je het vaker ziet als je erop gaat letten.
Ik heb het specifiek over de picknickdekentjes op het grote veld. Dat is door het podium draaien alleen nog maar toegenomen. Ik heb bij DTRH bij de hotot of voor de Teddy wel mensen zien zitten, maar echt niemand kamp zien opslaan. Dat is wel echt een ding. Ga nog maar eens naar Pinkpop en steek rond 17u het veld over.

Misschien valt het door de kaartverkoop dan wel weer mee trouwens ;).

• Leuk
Waarderingen: elo en hersenscheetje
Klopt wel.

Als een band oninteressant is dan gaan wij meestal niet gillend in het voorvak staan.
Natuurlijk zouden wij dan ook onze laptops kunnen openen om wat werk te doen, maar kletsen en drinken is dan vaak toch vermakelijker.

maar je bent wel welkom om er even bij te komen!
Maar je staat of zit dan niet midden in de mensenmassa te kletsen toch? Wij staan ook vaak even te praten maar dan zoeken we even een plekje waar geen mensen staan die naar de muziek luisteren.

Maar je staat of zit dan niet midden in de mensenmassa te kletsen toch? Wij staan ook vaak even te praten maar dan zoeken we even een plekje waar geen mensen staan die naar de muziek luisteren.
Wij wel, wij staan rustig midden in de mensenmassa te kletsen. Sommige nummers niet en bij sommige nummers die minder zijn wel.
Hangt soms ook af van de interactie die een band/artiest heeft met het publiek.

• Leuk
Ik heb het specifiek over de picknickdekentjes op het grote veld. Dat is door het podium draaien alleen nog maar toegenomen. Ik heb bij DTRH bij de hotot of voor de Teddy wel mensen zien zitten, maar echt niemand kamp zien opslaan. Dat is wel echt een ding. Ga nog maar eens naar Pinkpop en steek rond 17u het veld over.

Misschien valt het door de kaartverkoop dan wel weer mee trouwens ;).
Zou kunnen maar dit is toch niet te vergelijken met de festivals die je noemt?
Heb overigens nooit begrepen waarom je een kleed mee zou nemen.. maar dat terzijde, de omvang van het veld op pinkpop is nou eenmaal groot t.o.v. van down the rabbit hole of lowlands!

Dit is idd alleen maar groter geworden door het draaien van het 2e podium, er is er verder ook niet veel plek waar je even kan zitten, kalm an laan is over het algemeen ook kneiter druk, dan had je nog altijd de trappen maar verder is er geen plek om even een momentje te pakken!
maarjah dit is wederom weer ieders eigen beleving!

Zo zaten er tot 2015 volgens mij een groep op de camping die alleen maar het festival terrein op gingen wanneer de headliner speelde (althans als die beviel)..
Hele weekend op de camping 🤣

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Users who are viewing this thread