Pinkpop 2025

Hier ook voorstander van munten. Snap het wel ergens dat ze over willen stappen naar cashless. Maar met een groep (wij zijn altijd met rond de 20 man) is er niks handiger dan muntjes. Even je hand uitsteken en je haalt voor degene die inleggen. Met het cashless systeem trek je dat nooit recht aangezien het vaak voorkomt dat de groep gesplitst is, en de ene daarin wat minder drinkt dan de ander. Valt natuurlijk ook weer op te lossen met de groepie van tikkie of een wie betaald wat, maar dan moet je na elke bestelling weer diegene gaan aantikken die hebben besteld.

En over het feit dat je dan je munten niet meer kwijt kan raken, ook je telefoon of pinpas kun je kwijtraken ;). Ik heb zelf een coinkeepr: https://festivalsupply.nl/catalogus...LhEYINXTX0XvlEBb-DNAQVBbN2CPi9BsaAqfnEALw_wcB
Dit vindt ik zelf handiger dan alle muntjes los in je broekzak, als ze hierin zitten voel je ze beter zitten. En deze gaat elke nacht compleet in mijn tas en de volgende ochtend er weer uit.

En voor degene die zeiden dat ze dan niet meer lang in de rij hoeven te staan voor muntjes, is het een kwestie van even verder lopen. Zoals al gezegd is, er zijn meerdere automaten waar het rustiger is.

Hier ook voorstander van munten. Snap het wel ergens dat ze over willen stappen naar cashless. Maar met een groep (wij zijn altijd met rond de 20 man) is er niks handiger dan muntjes. Even je hand uitsteken en je haalt voor degene die inleggen. Met het cashless systeem trek je dat nooit recht aangezien het vaak voorkomt dat de groep gesplitst is, en de ene daarin wat minder drinkt dan de ander. Valt natuurlijk ook weer op te lossen met de groepie van tikkie of een wie betaald wat, maar dan moet je na elke bestelling weer diegene gaan aantikken die hebben besteld.

En over het feit dat je dan je munten niet meer kwijt kan raken, ook je telefoon of pinpas kun je kwijtraken ;). Ik heb zelf een coinkeepr: https://festivalsupply.nl/catalogus...LhEYINXTX0XvlEBb-DNAQVBbN2CPi9BsaAqfnEALw_wcB
Dit vindt ik zelf handiger dan alle muntjes los in je broekzak, als ze hierin zitten voel je ze beter zitten. En deze gaat elke nacht compleet in mijn tas en de volgende ochtend er weer uit.

En voor degene die zeiden dat ze dan niet meer lang in de rij hoeven te staan voor muntjes, is het een kwestie van even verder lopen. Zoals al gezegd is, er zijn meerdere automaten waar het rustiger is.
Precies dat helemaal met je eens. Overgebleven munten kun je inderdaad of gewoon opmaken. Als je coins van cashless systeem Werchter over hebt moet je €3,50 kosten betalen om je eigen geld terug te krijgen

• Leuk
Waarderingen: JohndeBever
3,50 op een weekend van honderden euro's om te 'ontzorgen' vind ik eigenlijk een no-brainer. Ik ben echt wel fan van muntjes hoor, maar het Werchter-systeem is me vorig jaar niks tegen gevallen. Maar onze groep bestaat uit 6 bierdrinkende mannen, da's natuurlijk wel hanteerbaarder dan een gemixte groep van 20...

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Paddy
3,50 op een weekend van honderden euro's om te 'ontzorgen' vind ik eigenlijk een no-brainer. Ik ben echt wel fan van muntjes hoor, maar het Werchter-systeem is me vorig jaar niks tegen gevallen. Maar onze groep bestaat uit 6 bierdrinkende mannen, da's natuurlijk wel hanteerbaarder dan een gemixte groep van 20...
Probleem is dat het bij een groep van 20 man over een heel weekend zo 50 tot 100 euro kan verschillen met wat je daadwerkelijk gedronken hebt. Even een rondje halen voor 10 of 20 man is al 35 euro verschil maar komt vaak genoeg voor.

Probleem is dat het bij een groep van 20 man over een heel weekend zo 50 tot 100 euro kan verschillen met wat je daadwerkelijk gedronken hebt. Even een rondje halen voor 10 of 20 man is al 35 euro verschil maar komt vaak genoeg voor.
Je kan een groepskaart kopen toch? Enfin, we vallen in herhaling.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Wij zijn met een vaste groep van 4 personen en we gooien alle uitgaven achteraf op één hoop en delen door vier. Dan heb je geen gedoe met grote of kleine rondjes halen: uiteindelijk betaalt iedereen even veel. En als iemand rondjes geeft buiten de groep (als je andere bekenden tegenkomt), ook goed. Per saldo zal dat elkaar ook wel ongeveer in balans houden, wat je uitgeeft aan anderen en wat je krijgt van anderen. Heel fijn systeem wat voor ons goed werkt. We komen eigenlijk altijd uit op een bedrag tussen de 75 en 100 euro pp per dag.

Al snap ik dat het misschien lastiger is als de groep zo groot is.

Hoe dan ook: betalen met pin lijkt mij dikke prima. Ik zal die munten echt niet missen. Zeker die halve muntjes, wat een ellende. Die kom je achteraf werkelijk overal nog tegen.

Wij zijn met een vaste groep van 4 personen en we gooien alle uitgaven achteraf op één hoop en delen door vier. Dan heb je geen gedoe met grote of kleine rondjes halen: uiteindelijk betaalt iedereen even veel. En als iemand rondjes geeft buiten de groep (als je andere bekenden tegenkomt), ook goed. Per saldo zal dat elkaar ook wel ongeveer in balans houden, wat je uitgeeft aan anderen en wat je krijgt van anderen. Heel fijn systeem wat voor ons goed werkt. We komen eigenlijk altijd uit op een bedrag tussen de 75 en 100 euro pp per dag.

Al snap ik dat het misschien lastiger is als de groep zo groot is.

Hoe dan ook: betalen met pin lijkt mij dikke prima. Ik zal die munten echt niet missen. Zeker die halve muntjes, wat een ellende. Die kom je achteraf werkelijk overal nog tegen.
ben ook zeker geen tegenstander van pin, maar ik denk alleen niet dat het de wachtrijen bevorderd bij de drank en het eten.... dan is muntjes toch sneller. En noem me nostalgisch, maar ik vind muntjes ook wel weer wat hebben.

Heb even de cijfers op ticketswap zitten kijken:
Gezocht op TSLaagste prijs op TSOriginele prijs
Weekend654281305
Vrijdag598170155
Zaterdag581165155
Zondag667159155

Valt natuurlijk niet veel uit te halen, maar schetst misschien op klein formaat een beeld wat de vraag is naar kaarten.
Wat ik me altijd afvraag is waarom er altijd mensen zijn die een kaart aanbieden boven de originele prijs, als er nog genoeg originele kaarten te koop zijn op de website? En zijn er dan serieus mensen die ze tegen een te dure prijs kopen wanneer het helemaal niet is uitverkocht?

Weekend654281305
Vrijdag598170155
Zaterdag581165155
Zondag667159155

Valt natuurlijk niet veel uit te halen, maar schetst misschien op klein formaat een beeld wat de vraag is naar kaarten.
Wat ik me altijd afvraag is waarom er altijd mensen zijn die een kaart aanbieden boven de originele prijs, als er nog genoeg originele kaarten te koop zijn op de website? En zijn er dan serieus mensen die ze tegen een te dure prijs kopen wanneer het helemaal niet is uitverkocht?
Volgens mij zetten die mensen hem voor 155 erop maar komt die door de fee van TS op 165/170😅

• Leuk
Waarderingen: HaaEll
Weekend654281305
Vrijdag598170155
Zaterdag581165155
Zondag667159155

Op de resale pagina van Ticketmaster zelf (officiele doorverkoop site) staan er zelfs weekend tickets te koop voor 361 euro...

Vorig jaar heeft het me toch best aardig wat opgeleverd door een of twee weken voor Pinkpop via Ticketswap/resale te kopen.

Zal dit jaar niet anders zijn. Nu al zou je dus voor twee kaartjes 50 euro pakken via Ticketswap.

Vorig jaar heeft het me toch best aardig wat opgeleverd door een of twee weken voor Pinkpop via Ticketswap/resale te kopen.

Zal dit jaar niet anders zijn. Nu al zou je dus voor twee kaartjes 50 euro pakken via Ticketswap.
Hier ook inderdaad, 1x weekend voor 150-ish en 1x dag voor 50. Als ik dit jaar weer zo'n prima dealtje vind dan laat ik 'm ook niet schieten.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Persoonlijk vond ik de discussie over muntjes-cashless toch wel wat leuker.

Wat mij overigens geen ruk uitmaakt, als we maar lol hebben.

Ontopic, als het je niet uitmaakt op welke camping je staat dan kun je het best tot de laatste dagen wachten en dan een kaart via TS kopen en dan ben je waarschijnlijk het goedkoopst uit.

Hoe dan ook ik heb inmiddels toch wel zin in een editie waar je lekker rond kunt lopen en niet het gevoel hebt dat het echt heel druk is. Want druk gaat dit natuurlijk niet worden.

Hoe betalen jullie een weekendticket plus consumpties voor 3 dagen? Is Pinkpop je vakantie of hebben jullie bovengemiddelde inkomens? Veel wat ik allemaal lees in laatste paginas, klinkt mij als 'gemiddelde' single income allemaal vreemd in oren. Dingen als 100 euro drinkgeld per dag (respect dat je het goed voor elkaar hebt by the way). Wat kost een weekendticket plus consumptie en vervoer en camping en nodige prep aankopen vooraf? wat is dat totaalplaatje tegenwoordig?

Denk dat hier best veel mensen bovenmodaal verdienen of er iig een groter stuk van hun budget voor opzij zetten.

Ik moet wel zeggen dat de festivals elk jaar een flink stuk van mn budget opeten hoor. 100€ drinkgeld is wel heftig, maar ik hou meestal 20 muntjes aan per dag. Goed eten op de camping helpt mee om dat naar beneden te drukken.

Tot vorig jaar sliepen we eigenlijk altijd bij vrienden om de hoek dus geen kosten voor camping of iets, boodschappen deed zij in Duitsland dus effectief was dat dan 30€ de neus voor t hele weekend eten en drinken buiten terrein.

Ik denk wel dat festivals steeds meer een luxegoed worden en steeds meer voor the happy few.
Zelf ging ik op mijn 17e de eerste keer; ik weet niet hoe 17-jarigen dat nu voor elkaar zouden moeten boksen.
Met geld van papa

Users who are viewing this thread