Pinkpop 2025

Ik denk wel dat festivals steeds meer een luxegoed worden en steeds meer voor the happy few.
Zelf ging ik op mijn 17e de eerste keer; ik weet niet hoe 17-jarigen dat nu voor elkaar zouden moeten boksen.
De 17 jarige ik ging met tassen vol eten en drinken naar de camping terwijl de inmiddels 38 jarige ik hooguit een paar flesjes chocomelk meeneemt om het eerste uur na ontwaken door te komen.
Geen idee trouwens wat een vakantiejob tegenwoordig in het laatje brengt, ik moest met dat geld toen mijn Graspop financieren.

Ik denk dat ik op een 4-daags festival als Graspop toch bijna de €1.000 aantik. Meer dan voor mijn reis van twee weken naar Bretagne.:oops:

Ik denk wel dat festivals steeds meer een luxegoed worden en steeds meer voor the happy few.
Zelf ging ik op mijn 17e de eerste keer; ik weet niet hoe 17-jarigen dat nu voor elkaar zouden moeten boksen.

Hoe betaalde jij dit als 17-jarige. Natuurlijk wel lagere prijzen toen, maar gewoon een bijbaantje denk ik? Lijkt me dat je nog een heel eind moet kunnen komen, ook tegenwoordig

Hoe betaalde jij dit als 17-jarige. Natuurlijk wel lagere prijzen toen, maar gewoon een bijbaantje denk ik? Lijkt me dat je nog een heel eind moet kunnen komen, ook tegenwoordig
Ik ging met 15 als eerst. Inderdaad een bijbaantje en ik maakte er een sport van om zo goedkoop mogelijk te overleven. Ik gaf toen in een heel weekend maximaal €100 uit. Uiteraard waren de bonnen toen een stuk goedkoper, vervoer was met mijn oudste broer.

Hoe betalen jullie een weekendticket plus consumpties voor 3 dagen? Is Pinkpop je vakantie of hebben jullie bovengemiddelde inkomens? Veel wat ik allemaal lees in laatste paginas, klinkt mij als 'gemiddelde' single income allemaal vreemd in oren. Dingen als 100 euro drinkgeld per dag (respect dat je het goed voor elkaar hebt by the way). Wat kost een weekendticket plus consumptie en vervoer en camping en nodige prep aankopen vooraf? wat is dat totaalplaatje tegenwoordig?
Ik denk dat de gemiddelde leeftijd hier ook best hoog is. Ik zelf ben bijvoorbeeld al 33 en heb al jaren een vaste baan, huis, relatie, dus kan het ook betalen. het is wel elk jaar veel geld, 300 euro voor kaartje, 300 euro aan consumpties, 50 euro aan reizen en 50 euro aan boodschappen. Dus al snel 700 euro voor een weekend.

Om het even in perspectief te plaatsen. Het wordt ook echt steeds lastiger voor jongeren of mensen met een minimumloon om naar festivals te gaan.
De weekendprijzen zijn van 2013 tot 2023 met ongeveer 65% gestegen bij Pinkpop (Zoiets zal ook voor de muntjes gelden). Het minimumloon is over die periode met 35% gestegen. Erg slechte trend wat mij betreft.

Om eerlijk te zijn was het wel zo dat ik pas vanaf mijn 20ste echt naar festivals ging, omdat het daarvoor ook niet te betalen was voor mij.

Bijbaantje en verdiende nog wat geld met voetbal. Maar dan nog was het ticket wel de helft en de consumpties nog minder dan de helft. Ik heb niet het idee dat de opbrengst van hetzelfde bijbaantje en wedstrijdpremies van voetbal verdubbeld zijn sindsdien.

Maar goed, heb gewoon het idee dat tegenwoordig iedere generatie meer fucked is dan die ervoor.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat de gemiddelde leeftijd hier ook best hoog is. Ik zelf ben bijvoorbeeld al 33 en heb al jaren een vaste baan, huis, relatie, dus kan het ook betalen. het is wel elk jaar veel geld, 300 euro voor kaartje, 300 euro aan consumpties, 50 euro aan reizen en 50 euro aan boodschappen. Dus al snel 700 euro voor een weekend.

Om het even in perspectief te plaatsen. Het wordt ook echt steeds lastiger voor jongeren of mensen met een minimumloon om naar festivals te gaan.
De weekendprijzen zijn van 2013 tot 2023 met ongeveer 65% gestegen bij Pinkpop (Zoiets zal ook voor de muntjes gelden). Het minimumloon is over die periode met 35% gestegen. Erg slechte trend wat mij betreft.

Om eerlijk te zijn was het wel zo dat ik pas vanaf mijn 20ste echt naar festivals ging, omdat het daarvoor ook niet te betalen was voor mij.
Heel vergelijkbaar met mijn huidige situatie. Mijn portemonnee laat het dan ook niet toe meer dan 1 meerdaags festival met overnachting te doen per jaar.

Op mijn 16e ging ik voor het eerst naar festivals en betaalde dat van bijbaan en zakgeld, maar een LL kaartje was toen ook nog maar €117,50 bijvoorbeeld. Ik leefde op enkele frietjes op het terrein, koude ravioli uit blik en ontzettend veel krentenbollen. Initiatieven zoals op BKS met goedkopere kaarten tot een bepaalde leeftijd vind ik fantastisch. Ik gun iedereen die tiener-/twintiger-festival-ervaringen.

mijn eerste weekendticket was volgens mij €165 en de jaren daarna werd het een stuk duurder maar is mijn inkomen ook gestegen. Ik kan me niet voorstellen met het inkomen van toen en de prijzen van nu dat het een vetpot zou zijn. Dan zou je inderdaad al moeten sparen of je vakantiegeld moeten gebruiken.

Hoe betalen jullie een weekendticket plus consumpties voor 3 dagen? Is Pinkpop je vakantie of hebben jullie bovengemiddelde inkomens? Veel wat ik allemaal lees in laatste paginas, klinkt mij als 'gemiddelde' single income allemaal vreemd in oren. Dingen als 100 euro drinkgeld per dag (respect dat je het goed voor elkaar hebt by the way). Wat kost een weekendticket plus consumptie en vervoer en camping en nodige prep aankopen vooraf? wat is dat totaalplaatje tegenwoordig?
Voor mij is het gewoon mijn vakantie. Ik hoef niet naar een andere land of iets. Ik neem liever glampink als me vakantie.

• Leuk
Waarderingen: thedude182
Heb vorig jaar tussen de 600 tot 750 euro uitgegegeven aan alles. Toen was ik 18 maar dat is gewoon veel werken in alle vakanties en een goed uurloon hebben. Dit was bij mij dan ook niet de vakantie. Maar rond de 600 ben ik iniedergeval wel kwijt minimaal.

• On fire
Mijn eerste weekendkaartje was ook 150/160 ongeveer en ik gebruikte daar destijds het geld voor dat ik kreeg voor mijn verjaardag en kerst. Toen ik ging studeren knalde ik gewoon mijn stufi erdoor.

Inmiddels is een “gewoon” weekendkaartje kopen voor mij eigenlijk bijna niet meer haalbaar. Des te blijer ben ik met het geluk via resale.

Maar omdat het zo onbetaalbaar is geworden ben ik ook wat kritischer naar de line up wellicht. Voor “een paar leuke dingen” verspreid over het weekend ga ik zeker geen volle mep meer neerleggen.

• Leuk
Om even te antwoorden als student
- ik werk bovengemiddeld veel om heel wat festivals te kunnen doen, quasi heel de zomer en doorheen jaar ook nog wat (wel in België waar het minimumloon een stuk hoger ligt dan in Ndl)
- ik eet en drink zo weinig mogelijk (vooral op RW)
- veel van mijn vrienden gaan werken op festivals en krijgen daarbij ook nog eens bonnen vh festival
- ik ken er idd wel wat die met het geld van mama en papa kunnen gaan (leuk voor hen zeker)

• Leuk
Denk dat hier best veel mensen bovenmodaal verdienen of er iig een groter stuk van hun budget voor opzij zetten.

Ik moet wel zeggen dat de festivals elk jaar een flink stuk van mn budget opeten hoor. 100€ drinkgeld is wel heftig, maar ik hou meestal 20 muntjes aan per dag. Goed eten op de camping helpt mee om dat naar beneden te drukken.

Tot vorig jaar sliepen we eigenlijk altijd bij vrienden om de hoek dus geen kosten voor camping of iets, boodschappen deed zij in Duitsland dus effectief was dat dan 30€ de neus voor t hele weekend eten en drinken buiten terrein.
Tsjah ik denk dat iedereen zijn situatie anders is. Ik heb een single inkomen maar werk 2 banen en daarnaast een huurappartement. Maar geef nooit veel geld uit, ik spaar alles voor de festivals en vakanties.

Vorig jaar 168 euro op het festival zelf uitgegeven, 1 avondje stevig gedronken maar zelf ook wat blikjes mee genomen, andere dagen niet zoveel. Maar dat is dus eten en drinken.

2 van mijn vrienden hebben minimum loon en sparen elke maand restjes om een kaartje te kunnen kopen..

• Leuk
Mijn eerste weekend kaart was nog 125,- (2008)

Vroeger altijd gewerkt voor alles te kunnen betalen van kaartje tot consumpties.

Nu ben ik 30 en ook een vaste baan, relatie, huis etc. Dus we kunnen het gelukkig goed betalen. We zien het als een kleine mini vakantie naast onze eigen grote vakantie.

Daarnaast ga ik zelf nog een vol weekend Rock werchter, en daarbij nog losse concerten ( Green day, Iron maiden, Guns n roses )

Het zijn vooral keuzes die je door het jaar heen maakt die bepalen wat wel en niet kan natuurlijk, zo vroeg mogelijk je ticket kopen helpt voor mij iig. Dan heb je de grootste kosten al gehad en kun je rustig aan sparen voor de zomer.

Denk dat idd een "grote mensen baan" wel flink helpt, zeker als je bovenmodaal verdient (voor eenieder die twijfelt, engineering in de chemie schuift goed). Daardoor was t voordat ik van baan wisselde ook echt wel een stuk makkelijker om 2 of soms wel 3 festivals per jaar te doen, en daarnaast nog een grote vakantie van 3 weken er bij. Merk nu dat ik ietsjes meer op de centen moet letten. Dan maar een extra blikje bier op de camping

Alles bij elkaar moet je toch rekenen op 600 à 800 euro. Wij hebben een camping buiten Pinkpop geboekt om toch iets meer luxe te hebben qua ruimte, douches en toiletten en dan zit je snel richting de 800 euro. Maar als je bijvoorbeeld maar 1 keer eet per dag op het festival en je drinkt niet teveel kom je met 500 euro vermoedelijk wel toe. Maar het kost inderdaad wel een heleboel.

Ik ben 23 jaar oud en kan het best makkelijk betalen door niet 2x/3x per week uit te gaan. Zelfs als student zonder te lenen was het altijd wel te doen en ging daarnaast ook nog met kameraden een midweek skiën of Mallorca. FC Twente, 1x per maand in de stad uit en voor de rest goed op je centen letten + een goede motivatie om naast je studie veel te werken dat is mijn tip.

Niet helemaal Pinkpop gerelateerd meer, maar de reden dat Flogging Molly niet meer komt is omdat zanger Dave King een ernstige hersenbloeding heeft gehad en 2 weken in coma heeft gelegen. Lijkt mij ook einde verhaal voor de band helaas.

500,- is je ticket met waarschijnlijk iets ongeveer 50 muntjes. Als je genoeg water drinkt en goed ontbijt zou je dat prima moeten kunnen redden.
Als je eind juni donderdag t/m maandag met vrienden op Centerparcs gaat zit je ook al snel aan de 500,- pp. Zeker als je overdag wat activiteiten doet, terrasje pakt en uit eten gaat. Weet wel wat ik liever doe :-)

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Voor mij is het ondertussen makkelijk te betalen (al doet het nog steeds pijn om de prijzen te zien).

Ik vind het wel ook een probleem dat het voor veel mensen, vooral jongeren, dalijk ech niet meer te doen is.
Als je geen aanwas hebt, houd je op een gegeven moment ook niemand meer over.
Veel 'oudere' die nu komen, doen dat denk ik toch omdat ze er jong mee begonnen zijn.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
k schat zelf de uitgaven op een festival chronisch te laag in, ben vaak meer kwijt dan gedacht.

maar kan t me veroorloven om 1 a 2 festivals p jaar te pakken
+ woon redelijk in de buurt van de ziggo dome, soms met last minute kaartje nog goedkoop gaan zoals gister oscar and the wolf, 22.50 p stuk voor een staanplaats. dan is t prima te doen, beetje creatief zijn.

Users who are viewing this thread