Pinkpop 2025

Begrijp me niet verkeerd; ik vind 'm ook vergezocht en misschien niet heel waarschijnlijk. Maar zou het, ook voor Pinkpop, dus geen gekkere boeking vinden dan bijv Maneskin als headliner.

Werd er niet gezegd dat the killers een pauze zou nemen omdat brandon zou focussen op zijn solo album in het werchter forum

Maneskin en Calvin Harris, of ID en Robbie Williams waren dan ook een fiasco?
Dat zijn acts die (helaas) prima passen bij Pinkpop anno nu. Headliners moeten een soort van Sky Radio gehalte hebben. Cave is toch materiaal voor de echte liefhebbers. Die zijn er genoeg om een Ziggodome te vullen, maar geen veld op Pinkpop. Het is echt bizar naïef om te suggereren dat Cave een optie kan zijn voor een festival als Pinkpop.

• Leuk
Waarderingen: elo
Maneskin en Calvin Harris, of ID en Robbie Williams waren dan ook een fiasco?
bovenstaande artiesten staan toch mijlenver van nick cave af? (Op genre gebied). Ik denk ook dat nick cave echt uit gaat als een nachtkaars op het pinkpop veld. En dat doet niks af aan zijn muziek of status in de muziek.

Dat zijn acts die (helaas) prima passen bij Pinkpop anno nu. Headliners moeten een soort van Sky Radio gehalte hebben. Cave is toch materiaal voor de echte liefhebbers. Die zijn er genoeg om een Ziggodome te vullen, maar geen veld op Pinkpop. Het is echt bizar naïef om te suggereren dat Cave een optie kan zijn voor een festival als Pinkpop.
Nja, ik heb ook de drukte op het terrein gezien op de dagen met ID of Maneskin, dat is ook niet bepaald toekomstbestendig; waarom dan niet een keer de snobs proberen te paaien ;).

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Nja, ik heb ook de drukte op het terrein gezien op de dagen met ID of Maneskin, dat is ook niet bepaald toekomstbestendig; waarom dan niet een keer de snobs proberen te paaien ;).
Dan gooi ik het op de persoonlijke smaak boeg; liever The Cure dan Nick Cave 😊.

Nee, als hij al op de festivals staat, wordt het in NL BKS of Lowlands. Zeker niet te groot voor BKS.

Dan gooi ik het op de persoonlijke smaak boeg; liever The Cure dan Nick Cave 😊.

Nee, als hij al op de festivals staat, wordt het in NL BKS of Lowlands. Zeker niet te groot voor BKS.
Hij stond er in het verleden, net als Radiohead en Arcade Fire. Maar de laatste jaren heeft BKS toch niet meer de namen die twee keer de Ziggo Dome vullen.

Bij Lowlands, en in iets mindere mate ook DTRH, kun je je afvragen of Marlon Hoffstadt niet een logischer headliner is dan Nick Cave. Misschien dat hij het maar gewoon bij eigen concerten moet houden.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
In 1990 inderdaad. Wie was hier toen al geboren? 😜
Toen al een mismatch. Nu nog meer. Of zitten we in dat spelletjes topic?
Ik doelde op Nick Cave op BKS.

En ik had als een paar maanden oud jochie graag Nick Cave bezocht in 1990 ;). Denk dat ik die dag net een hielprik had.

True, maar ik denk dat de verkoopcijfers van vorige jaren dat ook waren. Misschien dat de organisatie toch haar bril van Kermis-XL moet afzetten. Maar nogmaals, flink stuk wishful thinking en niet heel realistisch

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje
Nou, 'bizar naïef' vind ik wel wat onaardig uitgedrukt. We hebben al vaker gezien dat er soms acts staan die je niet had verwacht op PP. Maar afgezien daarvan is het denk ik idd geen reële combi met het PP publiek.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Oasiss
Nick Cave moet toch wel kunnen? Redelijk main stream (Zie bijvoorbeeld vandaag een grote recensie in het NRC...) en inderdaad een grote groep trouwe fans.

Users who are viewing this thread