Pinkpop 2025

BeWario

Gouden Tip
27 jun 2023
369
375
Wanneer heb je ze voor het laatst gezien? (Of heb je ze überhaupt live gezien?)
Nou nou nou, wat een animositeit in de vroege ochtend. Ik heb ze 2x gezien, 1x in 2011 toen ze Pinkpop afsloten, en 1x in 2017 toen ze Werchter afsloten. En ik heb ze de jaren daarna vakkundig ontweken
 

ChrisV

Dagopener
21 jan 2017
514
477
Mooi hoe smaken verschillen. Ik heb de KOL 2 of 3 keer gezien. En ik vond het prachtig, geboeid van de eerste tot de laatste noten.
Ze spelen erg sterk, loepzuiver maar ongelofelijk stationair.

Ik kan het wel begrijpen dat er meer vuurwerk wordt verlangd ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.252
13.558
Nou nou nou, wat een animositeit in de vroege ochtend. Ik heb ze 2x gezien, 1x in 2011 toen ze Pinkpop afsloten, en 1x in 2017 toen ze Werchter afsloten. En ik heb ze de jaren daarna vakkundig ontweken
Da's de fout :) Laatste keer in Weert (2022) vond ik het alles behalve saai. Leken ook te realiseren dat het de afgelopen jaren misschien wat te timide was.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cootje en DadRock

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.921
3.288
Ik heb ze ook 1 keer gezien en vond het wel vermakelijk. Songs zijn in ieder geval best goed en ze spelen gewoon goed. Qua persoonlijkheid zit er weinig bij inderdaad, maar hoeft niet altijd negatief te zijn.
 

BeWario

Gouden Tip
27 jun 2023
369
375
Punt met KoL is dat er extra over gezaagd wordt vanwege die headliner spot. Spelen ze op hun typische, stoïcijnse manier, maar dan 5 kwartier op de sub spot, dan is het veel sneller ineens een fijn muzikaal rockintermezzo...
Dat is het een beetje. Laatste keer dat ik ze zag op Werchter stonden ze na Arcade Fire. Dat was een feestje en dan kwam daarna zo'n 2 uur stationaire set van KoL
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Marijn_

Campingartiest
5 nov 2023
58
18
Dat is het een beetje. Laatste keer dat ik ze zag op Werchter stonden ze na Arcade Fire. Dat was een feestje en dan kwam daarna zo'n 2 uur stationaire set van KoL
precies. ik heb ze op pinkpop gezien en het is een beetje alsof je een cd aan het luisteren bent. wel een mooie cd haha
 

Festivalgek94

Campingartiest
8 dec 2023
55
52
precies. ik heb ze op pinkpop gezien en het is een beetje alsof je een cd aan het luisteren bent. wel een mooie cd haha
Precies dat, heb ze nu een keer of 6/7 gezien maar in mijn ogen echt een sub. Totaal geen interactie met publiek en tijdens de laatste headline show op pinkpop in 2017 stopte ze 15 minuten eerder. Ik heb bij KOL het zelfde gevoel als bij Arctic Monkeys. Goede live band maar vaak erg saai om naar te kijken.
Ben bij AM en KOL ook de laatste 3 of 4 keer weg gelopen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.853
5.380
Wat ik eigenlijk nog het vervelendst vind aan KoL is dat het zo doorslaggevend is met welk been ze uit bed zijn gestapt. Ik heb ze best vaak gezien en soms hoorde je gewoon bijna een zucht tussen de nummers door voor het volgende nummer wordt ingestart. Terwijl dan bij ander concerten wel een bepaalde bevlogenheid zichtbaar was. Ik verwacht ook geen Dave Grohl blijheid of taferelen als bij Green Day, maar je mag in ieder geval wat positieve energie on stage verwachten.

Blijkbaar hadden ze dat dus in Weert wel? Als dat zo is, vind ik het een prima co-headliner.
 
Laatst bewerkt:

reaper

Geliefde act
26 okt 2015
1.312
1.171
als ik soms lees wat hier afgeschoten wordt als headliner of wordt opgeworken.
David Guetta. kom op zeg.
dit is geen tomorrowland he of een kermis.

met oa het niet mogelijk zijn van Dua Lipa, Imagine Dragons, Foo fighter dat onwaarschijnlijk lijkt, dingen als Oasis (wat uiteraard niet kan) the cure en Nick Cave hier zogezegd echt niet passen. wat blijft er dan nog in godsnaam over.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken