Pinkpop 2025

Ja, grappig dat mensen zó blij zijn terwijl die op elke straathoek hebben gespeeld de afgelopen 10 jaar. Dan ben je ook niet echt fan he.
Ik heb (bijna) al die shows gezien, en toch ben ik heel blij als ze er staan. (Ook als ze ergens anders in Nederland staan natuurlijk, maar scheelt toch weer >100 euro als ik ze gewoon op Pinkpop kan zien).

En ik denk dat voor veel mensen inclusief mijzelf, de nieuwe richting wat betreft headlines niet aanslaat. Dus dan liever ieder jaar Muse bij wijzen van spreken, dan Olivia/Justin Timberlake/ Ed Sheeran/Pink/Robbie Williams etc etc.

Ik vraag me af of Muse op Pinkpop nog heel veel kaarten verschuift. Tuurlijk zijn er wel trouwe fans die áltijd gaan, maar de net niet die hards zijn wel bevredigd. Verder heb je nog de groep die hoe bont Pinkpop het ook maakt, toch blijft gaan. Maar de laatste jaren bleek deze ook niet meer tot iedere prijs bereid te komen.
Verkocht wel vorig jaar gewoon het Malieveld uit. Kan me voorstellen dat de mensen uit het zuiden van Nederland dat te ver vonden, maar op Pinkpop wel zullen gaan. Die verkopen nog wel aardig wat kaarten.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV en colette283
En ik denk dat voor veel mensen inclusief mijzelf, de nieuwe richting wat betreft headlines niet aanslaat. Dus dan liever ieder jaar Muse bij wijzen van spreken, dan Olivia/Justin Timberlake/ Ed Sheeran/Pink/Robbie Williams etc etc.
Ja, dat blijkt. Niks mis mee natuurlijk, maar dan ga je op den duur gewoon niet meer kunnen/willen gaan.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en WTSGD
mij hoor je niet klagen als Muse komt, ik bedoel ik zie ze graag komen. Maar is het voor Pinkpop niet ook een beetje een Safe boeking, ik bedoel voor Muse komt altijd wel genoeg volk lijkt mij zo. En na vorig jaar zouden ze misschien ook wel een beetje moeten denk ik zo. Maar ik ben voor, zie ze graag afreizen naar Landgraaf ☺️

Maar ik proef dan een beetje de teneur dat het voor Muse fans in het Zuiden fijn is. maar een major festival zou toch moeten richten op meer dan trouwe liefhebbers uit Parkstad? Daarbij, als Den Haag lastig was, was er ook wel wat in Belgie en Duitsland voor de Musefans uit het zuiden

• Leuk
Waarderingen: WTSGD en Timmetje
Ze zijn de afgelopen 10 jaar letterlijk om het jaar in het land geweest. Dus leuk voor de fan die om de hoek van Landgraaf woont en daar verder niet echt buitenkomt maar minder interessant voor mensen die wel richting een concert reizen als ze een band willen zien, want die hebben al 5 tot 7x de kans gehad de afgelopen jaren.... en het is niet alsof Muse nou zulke verrassende sets speelt ook.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD
Je hoeft niet naar elk concert te gaan om fan te zijn van een band, als dat de insteek van je bericht was…
Nee, niet naar elk concert. Maar Muse heb je vaak genoeg kunnen zien, dus om nu hotel de botel te doen is ook een beetje raar vind ik. Prima hoor, gewoon mijn mening. Er zijn zat redenen waarom mensen niet naar een los concert gaan, daar ben ik me bewust van (geld, vervoer, werk etc.) dus ik kan me ook wel een klein beetje voorstellen dat je gewoon 10 jaar wacht tot Muse nog eens op Pinkpop komt haha.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Koekdoos
Ze zijn de afgelopen 10 jaar letterlijk om het jaar in het land geweest. Dus leuk voor de fan die om de hoek van Landgraaf woont en daar verder niet echt buitenkomt maar minder interessant voor mensen die wel richting een concert reizen als ze een band willen zien, want die hebben al 5 tot 7x de kans gehad de afgelopen jaren.... en het is niet alsof Muse nou zulke verrassende sets speelt ook.
Tja, mensen worden ook blij voor de 10e keer The National of Nick Cave in diezelfde tijd. De muziek blijft, zeker live waanzinnig, goed. Als je het kan betalen, waarom niet? Muse zou voor mij een reden zijn om toch weer eens naar Landgraaf te gaan. En ik heb ze toch al 4 keer gezien in de afgelopen jaren.

Laatste keer dat ik ze zag was 2016 en heb niet echt het idee dat ik ze daarna vaak ben misgelopen, dus even terug gezocht. Ze deden sindsdien Ziggo in 2019 en Malieveld in 2023. Zo veel is dat toch niet? Okay, er zat nog een intiem concert in Carre 2022 tussen, maar daar kon je onmogelijk kaartjes voor halen dus wil die niet eens metellen.

Laatste keer dat ik ze zag was 2016 en heb niet echt het idee dat ik ze daarna vaak ben misgelopen, dus even terug gezocht. Ze deden sindsdien Ziggo in 2019 en Malieveld in 2023. Zo veel is dat toch niet? Okay, er zat nog een intiem concert in Carre 2022 tussen, maar daar kon je onmogelijk kaartjes voor halen dus wil die niet eens metellen.
En Werchter nog, festivalletje in Duitsland hier en daar volgensmij. Maar het is wat Ruben zegt; Nick Cave is ook ieder jaar hier.

En Goffert in 2019.

Muse mag zeker komen. Maar met de headliners die nu circuleren is er ook niet echt iets waarvan je zegt 'FANTASTISCH!'.
Bij de headliners van Werchter ook niet maar vorig jaar hadden ze toch FF en Dua Lipa. Deze laatste misschien ook niet echt mijn smaak maar ze verkoopt wel uit en zou er zeker naar gaan kijken, had ik naar Werchter gegaan...
Er moet gewoon minstens 1 headliner komen waar de mensen echt naar willen komen kijken en dat mis ik momenteel. Maar wie weet waar komen ze bij PP nog met een headliner waar andere festivals jaloers op zijn 😀. Zolang er niks bekend is, kunnen we blijven hopen.

• Leuk
Waarderingen: colette283
Muse is een prima headliner voor Pinkpop.
Als Muse komt dan is dat voor mij minimaal een dagkaartje Pinkpop. Muse staat voor ons nog op het lijstje met bands die we nog niet gezien hebben. Om uiteenlopende redenen hadden wij de afgelopen jaren telkens als Muse in Nederland was iets anders op de agenda staan. Komend jaar hebben we het PP weekeind vrijgepland (zoals elk jaar trouwens) dus laat maar doorkomen!🤞🏻🤞🏻

Users who are viewing this thread