Pinkpop 2025

Nee, zeker niet. Extra 5k bezoekers brengen ook extra kosten met zich mee. Bij 5k bezoekers gaat het om maximaal een miljoen uiteindelijk. Daarnaast moet die headliner beschikbaar zijn en ook willen spelen. Dat is eigenlijk de grootste struggle uiteindelijk.
Meeste kosten zijn voor 55k evenveel als voor 60k, dus dat klopt niet helemaal. Ticketopbrengst is al 1,5 miljoen, daar staan bijna geen extra kosten tegenover.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Loek123
Meeste kosten zijn voor 55k evenveel als voor 60k, dus dat klopt niet helemaal. Ticketopbrengst is al 1,5 miljoen, daar staan bijna geen extra kosten tegenover.
Ok. Ik heb andere cijfers gezien bij Buro Pinkpop in het verleden. De verschillen worden pas groot bij meer dan 65k.
Maar goed, punt is en blijft of die (extra) headliner beschikbaar is en ook op Pinkpop wil staan zo vroeg in het festivalseizoen. Al snap ik inmiddels dat de moeilijkheid van programmeren het gros hier boven de pet groeit.

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr
Nee goed, vanuit organisatie gezien he. Ik maak me niet al te druk.

Maar of mensen nog verder willen gaan lopen, geen idee. Vind het nu al iets te ouderwets die grote afstanden. Hebben andere festivals dat ook dat je een uur heen en uue terug moet lopen als je iets op de camping wilt halen of even wil rusten?
Bij Kaldeborn (voorheen een paar keer Camping D en tegenwoordig Glamping) is veel uitbreiding mogelijk. Loopafstand hooguit 25 min. tot een half uur. Verder weet ik dat er overleg is met verenigingen in de buurt, ook in Kerkrade. Hoewel Zuid-Limburg (en ook Calimero Parkstad) zeer dichtbevolkt is, zijn er genoeg plekken in de buurt om uit te breiden. Daarnaast verwacht (en vrees) ik samenwerkingen met campings en vakantieparken in de buurt, zoals bij o.a. Graspop. Zo'n Pink Village zie ik over een paar jaar wel gebeuren. Bijvoorbeeld op het huidige Camping B met vakantiehuisjes.

• Leuk

Maar of mensen nog verder willen gaan lopen, geen idee. Vind het nu al iets te ouderwets die grote afstanden. Hebben andere festivals dat ook dat je een uur heen en uue terug moet lopen als je iets op de camping wilt halen of even wil rusten?
1uur, dan loop je toch een stukje om lijkt mij?🤷

Bij DTRH en LL is de camping praktisch op het festival terrein. Vind dat ook altijd één van de grootste nadelen van PP, dat je toch een half uur aan het lopen bent van camping B naar het terrein. Ik weet nog dat ik de eerste keer op Lowlands na vele jaren Pinkpop positief verast was door de korte afstanden.

Zou het dus wel zonde vinden als er nu dus meer campingplekken verder dan camping B komen te liggen. Ik zou juist proberen om meer camping plekken in de buurt van het terrein te maken als dat kan.

• Leuk
Waarderingen: thedude182
Maar vraag jezelf af welke van deze acts nu in de laatste 5 jaar een relevant album hebben uitgebracht waar ze echt op kunnen leunen?

Dan zie ik er nog maar weinig over blijven:
Nick Cave (grensgeval)
NBT
Linkin Park
Chris Stapleton
The Weekend

Zelfs QOTSA zou ik nog van de lijst af halen in dat geval...
The holy Trinity Charli xcx, Chappel Roan en Sabrina Carpenter zijn de nieuwe pop- en rocksterren met mooie shows en relevante albums. Bij primavera headlinen ze terecht. Bij de 'oudere' festivals zullen ze wellicht nog geen sub zijn maar in de late namiddag geprogrammeerd worden.

• Confetti
Waarderingen: thedude182
Bij DTRH en LL is de camping praktisch op het festival terrein. Vind dat ook altijd één van de grootste nadelen van PP, dat je toch een half uur aan het lopen bent van camping B naar het terrein. Ik weet nog dat ik de eerste keer op Lowlands na vele jaren Pinkpop positief verast was door de korte afstanden.

Zou het dus wel zonde vinden als er nu dus meer campingplekken verder dan camping B komen te liggen. Ik zou juist proberen om meer camping plekken in de buurt van het terrein te maken als dat kan.
Huh? Bij LL zijn er ook campings die op bijna 30 minuten lopen liggen van het festivalterrein. Bij DTRH inmiddels ook bijna het geval. Op BKS eveneens.
Kan me nog herinneren dat ik ooit vanwege de lange loopafstanden bij LL naar Sziget en Glastonbury ging, want daar lag de camping op het festivalterrein. En alsnog kapotlopen van tent naar stages.

Huh? Bij LL zijn er ook campings die op bijna 30 minuten lopen liggen van het festivalterrein. Bij DTRH inmiddels ook bijna het geval. Op BKS eveneens.
Kan me nog herinneren dat ik ooit vanwege de lange loopafstanden bij LL naar Sziget en Glastonbury ging, want daar lag de camping op het festivalterrein. En alsnog kapotlopen van tent naar stages.
Huh, de camping ligt op Lowlands letterlijk en figuurlijk naast het festivalterrein. Tuurlijk kan je aan het begin zitten of helemaal aan het einde.
Maar het is echt niet ver lopen, tenzij je helemaal op de achterste campings (Andere kant van de brug) of op de luxe c(gl)ampings staat. Maar 1 tot en met 5 ligt er echt naast...

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Davidd
Ik zal ook maar weer eens wat namen droppen. Leuke bands voor in de tent: Cardinal Black, Ist Ist en Peter Hook and the Light. Ook zou ik artiesten als New Order, Gary Numan toejuichen op Noord of Zuid einde van de middag. En hoewel ik geen fan ben, vind ik dat Duran Duran een aardig nieuw Album heeft uitgebracht.

Huh, de camping ligt op Lowlands letterlijk en figuurlijk naast het festivalterrein. Tuurlijk kan je aan het begin zitten of helemaal aan het einde.
Maar het is echt niet ver lopen, tenzij je helemaal op de achterste campings (Andere kant van de brug) of op de luxe c(gl)ampings staat. Maar 1 tot en met 5 ligt er echt naast...
Heb het idd over de achterste campings. Net zoals men het bij Pinkpop heeft over de achterste campings. Bijna vergelijkbaar, alleen met dat verschil dat je bij LL/BKS/DTRH 30 tot 40 minuten over camping/festivalterrein loopt en bij Pinkpop over industriegebied en openbare wegen (wel typisch voor dichtbevolkt Zuid-Limburg). Als Pinkpop/MOJO dat gebied een beetje zou aankleden met her en der wat barretjes en/of feesttenten onderweg.

• Leuk
Heb het idd over de achterste campings. Net zoals men het bij Pinkpop heeft over de achterste campings. Bijna vergelijkbaar, alleen met dat verschil dat je bij LL/BKS/DTRH 30 tot 40 minuten over camping/festivalterrein loopt en bij Pinkpop over industriegebied en openbare wegen (wel typisch voor dichtbevolkt Zuid-Limburg). Als Pinkpop/MOJO dat gebied een beetje zou aankleden met her en der wat barretjes en/of feesttenten onderweg.
30 minuten op LL heb je wel de verste plek mogelijk te pakken, op Pinkpop ben je dan bij de ingang van camping B. Als je achteraan op C staat moet je flink rennen om binnen 30 minuten op het terrein te zijn.

Moet ook zeggen dat ik altijd al best wat langs de kant vind staan qua eettentjes, barretjes en een feest-tankstation. Heb het lopen nooit erg gevonden, maar heb mij er ook op ingesteld om tussendoor niet naar de camping te gaan en bij wisselend weer een kluisje te huren.

• Leuk
Waarderingen: jeff250381 en johnnydee
Ik zal ook maar weer eens wat namen droppen. Leuke bands voor in de tent: Cardinal Black, Ist Ist en Peter Hook and the Light. Ook zou ik artiesten als New Order, Gary Numan toejuichen op Noord of Zuid einde van de middag. En hoewel ik geen fan ben, vind ik dat Duran Duran een aardig nieuw Album heeft uitgebracht.
Ist Ist in de tent zou tof zijn. Vind de tent altijd lastig inschatten met wat ze daar neer kunnen zetten, zou zelf hopen op bijvoorbeeld

Wunderhorse
The Amazons
Boston Manor
Personal Trainer
Tramhaus
Hiqpy
Landmvrks
The Reytons en Lathums (ja, alweer in NL 😂 )
The beaches
Last Dinner Party
Bloc Party

Al zijn die laatste twee waarschijnlijk wel te groot

ik ben de afgelopen jaar veel op beide festivals geweest en heb dit echt compleet anders ervaren. Op LL ben je zelfs vanaf camping 0 binnen 10 minuten op het terrein en camping 6 20 minuten. En de rest is praktisch tegen het terrein aan. Even iets halen of relaxxen voor het nachtprogramma kon je zo doen daar.

Vond al die jaren op Pinkpop de afstand echt enorm ver vanaf camping B en niet te vergelijken met een Lowlands.
Wel mee eens dat als het gebied tussen de campings aankleed het al een kleine verbetering is.

• Leuk
Waarderingen: thedude182 en Timmetje
Ist Ist in de tent zou tof zijn. Vind de tent altijd lastig inschatten met wat ze daar neer kunnen zetten, zou zelf hopen op bijvoorbeeld

Wunderhorse
The Amazons
Boston Manor
Personal Trainer
Tramhaus
Hiqpy
Landmvrks
The Reytons en Lathums (ja, alweer in NL 😂 )
The beaches
Last Dinner Party
Bloc Party

Al zijn die laatste twee waarschijnlijk wel te groot
Wachten op de gouden tip en hopen dat er een paar namen doorkomen. Vind het ook wel lastig om in te schatten wanneer een artiest te groot is voor de tent. Maar als er veel op ze gestemd wordt kunnen ze altijd doorschuiven naar Noord of Zuid.

Als je op de Glamping of groepscamping van LL staat ben je binnen 10 minuten ook wel op het festivalterrein hoor, via de tweede ingang naast de Heineken.

Passen zij in de tent? Anders zo zonde van zo'n act dat het wellicht in de knallende zon staat.
Zij passen wel in de tent, maar alle fans niet 🤣 misschien begin van de avond op Noord/Zuid. Hoeveel mensen kunnen er overigens in de tent??

Epica is imo, net als Nightwish, een act die je gewoon in het donker moeten laten spelen. Zo zonde als die in het daglicht staan.

Morgenochtend maakt Latitude festival de andere headliners bekend. Sting was daar de eerste. Vorig jaar hadden ze oa Kasabian London Grammar en Keane. Zit misschien wel wat tussen wat nog geen tourdata hebt staan 🙄

• Leuk
Waarderingen: ChrisV en festibob

Users who are viewing this thread

• Archie
  • TDZ