Pinkpop 2025

Zeker tof om nieuwe acts te ontdekken. Elk jaar vind ik weer een paar pareltjes die ik niet ken.
Echter de headliner moeten opzoeken, vind ik wel een hele harde. En zeker een sprong van Foo Fighters naar zo veel (echte) pop.
Maar we gaan het zien. Misschien zitten we wel compleet fout. Komt er opeens nog een verrassing uit de hoge hoed. En sterke subs zullen het ook wel goedmaken.

Post Malone - Olivia Rodrigo - Linkin Park zou imo geweldig zijn.
Dat klinkt beter. Of Eminem voor Post Malone.
Dan is het niet twee dagen echte pop.

En The Prodigy afsluiter op Noord voor Olivia (hoewel probleem is dat dan nog niet echt donker is)

Zeker tof om nieuwe acts te ontdekken. Elk jaar vind ik weer een paar pareltjes die ik niet ken.
Echter de headliner moeten opzoeken, vind ik wel een hele harde. En zeker een sprong van Foo Fighters naar zo veel (echte) pop.
Maar we gaan het zien. Misschien zitten we wel compleet fout. Komt er opeens nog een verrassing uit de hoge hoed. En sterke subs zullen het ook wel goedmaken.
Maar het is geen sprong van de Foo's naar pop want de Foo's zijn nooit bevestigd.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Dus samengevat is de verwachting nu:
Justin Timberlake
Linkin Park
Olivia Rodrigo (sub Prodigy)?

Kan en wil ik niet geloven eerlijk gezegd. Hoewel ik superblij zou zijn met LP en Prodigy, kan ik me niet voorstellen dat JT en OR headlinen. Zeker is het moeilijk na de cancel van Foo Fighters, maar dat zou toch wel heel erg zijn. Heb veel rare fratsen meegemaakt in al mijn jaren Pinkpop.
Dan heb je
Pop
Hard rock
Pop punk

Ik luister Olivia Rodrigo nog best vaak en als je het laatste album gewoon volledig luistert is het groot deel gewoon pop punk

• Leuk
Waarderingen: Oasiss en Timmetje
objectief gezien lijken justin timberlake en linkin park prima headliners
maar olivia rodrigo? dan is je doelgroep wel erg jong
ik ken de naam, maar echt geen enkel nr, en velen met mij.
lijkt me meer een naam voor een los concert
Dat oeverloos gezanik van een stel boomers die geen nummer kent van een bepaalde artiest, so be it. Er zijn genoeg mensen van 16 die geen nummer kunnen noemen van Foo Fighters. Zo gaat dat nu eenmaal.

ik heb t geluisterd, ik herken een paar nummers, maar mijn god, t is wel echt muziek voor tienermeisjes
de "oude witte rockman" wordt hier niet gelukkig van.

ik kan me echt niet voorstellen dat pinkpop dit boekt
en indien wel, dan is pinkpop duidelijk niet meer mij festival

maar we zullen zien

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: jeff250381 en brutus257
Ik voorzie ook wel dat de weg geplaveid gaat worden een matig headlinertrio recht te breien door te stellen dat FF eigenlijk al vastlag..
Dan maar aanvullen met een sterk dagprogramma of sterke subs: The Prodigy, Disturbed, Electric Callboy...

ik heb t geluisterd, ik herken een paar nummers, maar mijn god, t is wel echt muziek voor tienermeisjes

maar we zullen zien
We survived Justin Bieber ;)

• Leuk
Waarderingen: PJ
da's toch het mooie van Pinkpop, dat ze ook richten op de jonge garde?
ik snap ook wel dat er door de oude garde gevraagd wordt om de gevestigde bekende orde, maar je ziet toch hopelijk wel dat Pinkpop ook aanhaakt op de jongere bezoekers en daarom ook de 'nieuwe' acts moet boeken om ook die mensen te trekken.
Dan hoort daar ook een opkomend grote naam als Olivia Rodrigo bij, qua genre wellicht heel onbekend bij de oude garde, maar de jonge garde gaat hier helemaal hard op!
En ja, Pinkpop zal er vast wat compensatie voor de oude garde bij zetten, maar de ervaring van de laatste jaren is dat de Pinkpop-Classics langszaam verschuiven naar andere festivals dan Pinkpop... Daarbij zijn de stevige rocknamen eerder door Pinkpop niet meer binnen te halen door de metal-festivals in het zelfde weekend, dan is dat een logisch gevolg dat dat niet de hoofdmoot van de lineup meer is. Daarom verwacht ik ook in 2025 meer pop en meer NL acts.

Dan maar aanvullen met een sterk dagprogramma of sterke subs: The Prodigy, Disturbed, Electric Callboy...
Electric Callboy? Die stonden er 2023 nog vrij vroeg in de middag. En Disturbed zou er toen ook 's middags staan.

• Leuk
Waarderingen: elo
Ik ben ook niet meer jong, ik ken volgens mij niets van Olivia Rodrigo (behalve de naam), heb helemaal niets met poppunk maar desondanks klinkt het als een verademing. Eindelijk eens een naam buiten de steeds troebeler vijver van gitaarmastodonten.

Ook als het een headliner betreft zou dat niet hoeven uitmaken denk ik. Als je ervoor zorgt dat de rest van het programma uitdagend en gevarieerd wordt, zetten ze een enorme stap richting andere doelgroepen. Prima toch als Rodrigo hoofdpodium afsluit en bijvoorbeeld Idles het andere podium? Uiteindelijk heb je de meeste overlevingskans als je zoveel mogelijk verschillende doelgroepen weet aan te spreken.

Op andere festivals staan ook artiesten uit verschillende genres bovenaan het affiche, dat moet op Pinkpop toch ook kunnen.

Als ze er nou nog in zouden slagen om bijvoorbeeld twee of drie acts tegelijk te laten spelen zodat je altijd iets van je smaak kunt kiezen, dan ben je er voor een groot deel denk ik.

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en Timmetje

maar we zullen zien
Pinkpop verkoopt per direct uit als ze dit boeken, dus zou goede keuze zijn.

En tja voor de echte rockfan is Pinkpop al zeker 10 jaar niet de beste keuze. Snap nooit dat een bepaald publiek wel elke keer blijft gaan, maar alsnog elk jaar blijft zeuren...

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
@DennisvdBr Kan jij eigenlijk iets vertellen over hoe dat zit met die verhuizing van het weekend? Zijn ze van plan weer ooit terug te gaan naar het Pinksterweekend? Heb laatst ergens gelezen dat het vooral verplaatst was omdat Pinksteren deze jaren steeds heel vroeg in het jaar valt en dat moeilijker is om dan de grote namen te boeken?

Users who are viewing this thread