Pinkpop 2025

Zonder de 35+ doelgroep (en ouder) verkopen ze simpelweg onvoldoende tickets. De combinatie moet dus blijven voor een festival als Pinkpop.
Ik zou die doelgroep ook zeker niet uit het oog verliezen. Aan de andere kant lukt het andere festivals wel om niet van die groep afhankelijk te zijn. Waar zit dat dan in?

Ik zou die doelgroep ook zeker niet uit het oog verliezen. Aan de andere kant lukt het andere festivals wel om niet van die groep afhankelijk te zijn. Waar zit dat dan in?
Over welke andere festivals heb je het dan?
Want DTRH, BKS, LL, PS en zelfs Roskilde zijn geen goed vergelijkingsmateriaal. RW een beetje en ook daar zie je dat voor die doelgroep gedeeltelijk geprogrammeerd wordt.
Ik denk dat Pinkpop altijd meer een familiefestival (voor alle leeftijden) is geweest. Nooit specifiek gericht op enkel jeugd. Daarom altijd een mix van oude en jonge acts. Dat zag je ook in de vorige overgangsfase, die begin jaren 90 plaatsvond. Alleen waren ze toen bijna zelfs kartrekker. In de huidige overgangsfase zijn ze toch wat laat op gang gekomen.
Over 10 jaar zal er nog altijd voor deze doelgroep gedeeltelijk geprogrammeerd worden, maar dan zijn weer totaal andere acts en genres 'oud'.

• Leuk
Waarderingen: colette283 en brutus257
in het Rock Werchter topic is sprake van een aankondiging morgen?
wat denken we, is dat een naam die we op Pinkpop ook gaan zien of juist een Pinkpop-afvaller?

anders kan Pinkpop ook alsnog wakkerschrikken deze maand

"Ehh, ja we hebben dus gezien in t circuit dat er headliners aangekondigd moeten worden, dus we hebben onze vrienden van RaR nog even opgebeld of ie nog headliners over hadden"
family erase GIF

( met knipoog naar Grohl en Trommelen )

• Haha
Waarderingen: BeWario en JohndeBever
in het Rock Werchter topic is sprake van een aankondiging morgen?
wat denken we, is dat een naam die we op Pinkpop ook gaan zien of juist een Pinkpop-afvaller?
Als ik het zo lees zijn de meeste kansen daar voor Billie Eilish en Greenday.
Afvallers dus....

Niet mee eens . We willen vernieuwing en verandering en dan is Olivia weer te jong? Soms slaan we hier in door maar dat is mijn mening.

Persoonlijk vind ik de geruchten qua headliners nu veel sterker dan die van vorig jaar.
olivia is niet te jong.
maar ik geloof niet dat er veel mensen zijn boven de 16 die echt fan zijn van haar.
en op zich is dat prima, maar dan past t in mijn ogen niet op pinkpop

• Leuk
Waarderingen: brutus257
ik hoop iig dat pinkpop echt een topjaar gaat hebben.

maar met headliners als sabrina carpenter, chapel raon en charly xcx , dan ben ik er niet bij, en met mij vele anderen die al meer dan 10 x naar pinkpop zijn geweest

• Geweldig
Waarderingen: brutus257
ik hoop iig dat pinkpop echt een topjaar gaat hebben.

maar met headliners als sabrina carpenter, chapel raon en charly xcx , dan ben ik er niet bij, en met mij vele anderen die al meer dan 10 x naar pinkpop zijn geweest
Maar vele vele anderen dan weer wel. En dat is goed nieuws voor het festival. Want op die oude headliners kun je niet blijven teren.

• Leuk
Waarderingen: thedude182 en reaper
Over welke andere festivals heb je het dan?
Want DTRH, BKS, LL, PS en zelfs Roskilde zijn geen goed vergelijkingsmateriaal. RW een beetje en ook daar zie je dat voor die doelgroep gedeeltelijk geprogrammeerd wordt.
Ik denk dat Pinkpop altijd meer een familiefestival (voor alle leeftijden) is geweest. Nooit specifiek gericht op enkel jeugd. Daarom altijd een mix van oude en jonge acts. Dat zag je ook in de vorige overgangsfase, die begin jaren 90 plaatsvond. Alleen waren ze toen bijna zelfs kartrekker. In de huidige overgangsfase zijn ze toch wat laat op gang gekomen.
Over 10 jaar zal er nog altijd voor deze doelgroep gedeeltelijk geprogrammeerd worden, maar dan zijn weer totaal andere acts en genres 'oud'.
In zijn algemeenheid bedoelde ik dat eigenlijk. Inderdaad, LL, BKS of DTRH zijn specifieker ingestoken.

Maar in principe zou je toch denken dat festivals als Werchter, Pukkelpop en Roskilde (al is die wellicht minder goed vergelijkbaar) ongeveer met dezelfde kwesties zitten als Pinkpop. Mainstream majors, met dagkaarten, die een zekere urgentie hebben om nieuwe doelgroepen aan te boren. Hoe zorgen we ervoor dat we nodig blijven? Hoe zorgen we ervoor dat onze doelgroepen ons blijven vinden?

Het hoeft ook zeker niet specifiek allemaal voor de jeugd geprogrammeerd te worden, integendeel, maar je kunt wel rekening houden met zoveel mogelijk doelgroepen. Ook als je een familiefestival wilt zijn (of misschien wel juist dan, want dat impliceert meerdere generaties bezoekers tegelijkertijd op je terrein), zou je zo breed mogelijk willen mikken denk ik zo.

Volgens mij bedoelen we in wezen overigens hetzelfde.

ik zou persoonlijk wel blij worden van green day, muse, linkin park, metallica, rhcp, pearl jam
maar ik ben wel met je eens dat er vernieuwing nodig is.
maar er is toch nog wel wat te vinden dat tussen "bubblegum pop" en "belegen rock headliners" in zit?!

ik zou persoonlijk wel blij worden van green day, muse, linkin park, metallica, rhcp, pearl jam
maar er is toch nog wel wat te vinden dat tussen "bubblegum pop" en "belegen rock headliners" in zit?!
Wat zie je dan wel als goeie nieuwe headliners dan die een pinkpop wei voltrekken?

Ik vind Olivia Rodrigo bij uitstek daartussenin passen.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
In zijn algemeenheid bedoelde ik dat eigenlijk. Inderdaad, LL, BKS of DTRH zijn specifieker ingestoken.

Maar in principe zou je toch denken dat festivals als Werchter, Pukkelpop en Roskilde (al is die wellicht minder goed vergelijkbaar) ongeveer met dezelfde kwesties zitten als Pinkpop. Mainstream majors, met dagkaarten, die een zekere urgentie hebben om nieuwe doelgroepen aan te boren. Hoe zorgen we ervoor dat we nodig blijven? Hoe zorgen we ervoor dat onze doelgroepen ons blijven vinden?

Het hoeft ook zeker niet specifiek allemaal voor de jeugd geprogrammeerd te worden, integendeel, maar je kunt wel rekening houden met zoveel mogelijk doelgroepen. Ook als je een familiefestival wilt zijn (of misschien wel juist dan, want dat impliceert meerdere generaties bezoekers tegelijkertijd op je terrein), zou je zo breed mogelijk willen mikken denk ik zo.

Volgens mij bedoelen we in wezen overigens hetzelfde.
Jep, we bedoelen hetzelfde. Zo breed mogelijk programmeren is noodzakelijk. Dus nieuwe acts, maar zeker ook oudgedienden. Ook bij de headliners.

Daar verkijk je je op.
Mwah, ik was met mijn 25 jaar toch echt een van de oudsten, samen met wat vaders die mee waren met hun dochter, in de Ziggo. Nog nooit een concert gehad waar ik zó makkelijk over iedereen heen keek vanaf achterin de zaal. Wel leuke show waar je als gitaarliefhebber echt wel meer aan hebt dan Justin Timberlake, Calvin Harris, Ed Sheeran of P!nk. Hoop dat ze er staat!

• Leuk
  • Confetti
Waarderingen: brutus257 en thedude182

Users who are viewing this thread