Pinkpop 2025

objectief gezien lijken justin timberlake en linkin park prima headliners
maar olivia rodrigo? dan is je doelgroep wel erg jong
ik ken de naam, maar echt geen enkel nr, en velen met mij.
lijkt me meer een naam voor een los concert
Niet mee eens . We willen vernieuwing en verandering en dan is Olivia weer te jong? Soms slaan we hier in door maar dat is mijn mening.

Persoonlijk vind ik de geruchten qua headliners nu veel sterker dan die van vorig jaar.

• Leuk
Waarderingen: redle
@DennisvdBr Kan jij eigenlijk iets vertellen over hoe dat zit met die verhuizing van het weekend? Zijn ze van plan weer ooit terug te gaan naar het Pinksterweekend? Heb laatst ergens gelezen dat het vooral verplaatst was omdat Pinksteren deze jaren steeds heel vroeg in het jaar valt en dat moeilijker is om dan de grote namen te boeken?
Was het loslaten van Pinksterweekend niet vooral om beter aan te sluiten op tourschema's (uiteraard in combinatie met andere festivals)?

• Leuk
Waarderingen: PJ
Ik ben ook niet meer jong, ik ken volgens mij niets van Olivia Rodrigo (behalve de naam), heb helemaal niets met poppunk maar desondanks klinkt het als een verademing. Eindelijk eens een naam buiten de steeds troebeler vijver van gitaarmastodonten.

Ook als het een headliner betreft zou dat niet hoeven uitmaken denk ik. Als je ervoor zorgt dat de rest van het programma uitdagend en gevarieerd wordt, zetten ze een enorme stap richting andere doelgroepen. Prima toch als Rodrigo hoofdpodium afsluit en bijvoorbeeld Idles het andere podium? Uiteindelijk heb je de meeste overlevingskans als je zoveel mogelijk verschillende doelgroepen weet aan te spreken.

Op andere festivals staan ook artiesten uit verschillende genres bovenaan het affiche, dat moet op Pinkpop toch ook kunnen.

Als ze er nou nog in zouden slagen om bijvoorbeeld twee of drie acts tegelijk te laten spelen zodat je altijd iets van je smaak kunt kiezen, dan ben je er voor een groot deel denk ik.
Je verwoord het mooi!

Pinkpop zou wat meer tegenover elkaar mogen wegzetten ja. Werchter programmeert veel vaker een flinke naam in The Barn/KlubC tegelijkertijd met de hoofdacts op Mainstage. Wat voor vervelende clashes kan zorgen, maar ook voor een fijne spreiding van je publiek/doelgroepen. Pharall WIlliams heb ik destijds voor het grootste deel mooi kunnen ontlopen door een dance-act in de KlubC.

Plus een manco van Pinkpop vind ik ook gewoon; het is 3 dagen. Er zijn voor ieders gevoel toch 'maar 3 echte headliners' valt er 1 wat tegen voor je, dan is er al maximaal een 6,5 te behalen uit 10.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit ook maar een dag Pinkpop heb gedaan. Werchter of Pinkpop; werchter is een kwartiertje dichterbij dus daar ligt het ook niet aan. Maar ik vind wel dat de programmering sterker/beter gespreid is. OOK op 3 dagen vergeleken.

ik heb t geluisterd, ik herken een paar nummers, maar mijn god, t is wel echt muziek voor tienermeisjes
de "oude witte rockman" wordt hier niet gelukkig van.

ik kan me echt niet voorstellen dat pinkpop dit boekt
en indien wel, dan is pinkpop duidelijk niet meer mij festival

maar we zullen zien
Maar als ze op 25 andere festivals staat en niet op Pinkpop is het ook niet goed bij velen. En ik heb zomaar het idee dat Rodrigo de grote festivals langs gaat en de kans det Pinkpop hiertussen zit schat ik 99 procent..

Niet mee eens . We willen vernieuwing en verandering en dan is Olivia weer te jong? Soms slaan we hier in door maar dat is mijn mening.

Persoonlijk vind ik de geruchten qua headliners nu veel sterker dan die van vorig jaar.
Nou ja dat is een beetje het punt: er is een groep die vernieuwing wil en daarvoor kijkt naar andere genres en een andere groep die juist het liefst alles houdt zoals het nu. Bij wijze van spreken om de drie jaar Peppers, FF, Metallica, Green Day of PJ. Overigens zeg ik dat zonder waardeoordeel: als dat je smaak is, is dat je smaak.

Gelet op de langere termijn zal die tweede wens steeds lastiger blijken (gezien de veroudering in acts die daaraan voldoen). Er zijn genoeg toffe gitaarbands opgedoken de laatste pak 'm beet tien jaar, maar acts die doorgroeien naar niveau headliner liggen niet voor het oprapen, zo lijkt het.

Heb laatst ergens gelezen dat het vooral verplaatst was omdat Pinksteren deze jaren steeds heel vroeg in het jaar valt en dat moeilijker is om dan de grote namen te boeken?
En toch lukt t Primavera elk jaar om een dijk van een lineup neer te zetten met vaak wat gave exclusieve boekingen (verwacht Tyler dit jaar als exclusive festival headliner, vorig jaar Vampire Weekend en SZA)

Nou ja dat is een beetje het punt: er is een groep die vernieuwing wil en daarvoor kijkt naar andere genres en een andere groep die juist het liefst alles houdt zoals het nu. Bij wijze van spreken om de drie jaar Peppers, FF, Metallica, Green Day of PJ. Overigens zeg ik dat zonder waardeoordeel: als dat je smaak is, is dat je smaak.

Gelet op de langere termijn zal die tweede wens steeds lastiger blijken (gezien de veroudering in acts die daaraan voldoen). Er zijn genoeg toffe gitaarbands opgedoken de laatste pak 'm beet tien jaar, maar acts die doorgroeien naar niveau headliner liggen niet voor het oprapen, zo lijkt het.
En dan is het inderdaad de kunst om de verdeling te maken op een popfestival. Zoals jij (volgens mij) ook al voorstelde, laat tijdens Olivia, Idles de tent afbreken en je hebt volgens mij iedereen best tevreden. Zou hooguit voor mij persoonlijk nog een vervelende clash zijn aangezien ik ook Idles wel waardeer ;).

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Maar als ze op 25 andere festivals staat en niet op Pinkpop is het ook niet goed bij velen. En ik heb zomaar het idee dat Rodrigo de grote festivals langs gaat en de kans det Pinkpop hiertussen zit schat ik 99 procent..
Tsja, benieuwd of PP/Mojo nu weer de boot mist en pakweg ze dan in 26/27 presenteert....

En toch lukt t Primavera elk jaar om een dijk van een lineup neer te zetten met vaak wat gave exclusieve boekingen (verwacht Tyler dit jaar als exclusive festival headliner, vorig jaar Vampire Weekend en SZA)
Leuk dat ze exclusief zijn maar zit het Pinkpoppubliek te wachten om SZA en Tyler als headliners dan, ik iig niet.

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en stanleyy
Is de gouden tip eigenlijk al geweest? Ik kan me er namelijk niks meer van herinneren. 😅 Meestal gooien ze die er toch ook nog uit voordat ze uberhaupt iets bekend maken?

Leuk dat ze exclusief zijn maar zit het Pinkpoppubliek te wachten om SZA en Tyler als headliners dan, ik iig niet.
Naja het gaat natuurlijk niet alleen om deze boekingen, puur wat er de afgelopen 2 jaar is geboekt. Volgens mij zitten er vaak wel artiesten tussen waar het (wat meer poppy) Pinkpop publiek ook vrolijk van wordt.

Het hoeft niet altijd Pearl Jam, Foos, en Bruce te zijn he 😉

De doelgroep voor pinkpop is 18-35 jaar volgens de folder die laatst langs kwam.

Dan moet je bijvoorbeeld Rodrigo, Harry Styles, Bieber of Babymetal boeken, en Stones, Peppers, FF ... aan je voorbij laten gaan

de 45+ groep zal dan voor een deel thuis blijven of uitwijken naar andere festivals als bijvoorbeeld Bospop

De doelgroep voor pinkpop is 18-35 jaar volgens de folder die laatst langs kwam.

Dan moet je bijvoorbeeld Rodrigo, Harry Styles, Bieber of Babymetal boeken, en Stones, Peppers, FF ... aan je voorbij laten gaan

de 45+ groep zal dan voor een deel thuis blijven of uitwijken naar andere festivals als bijvoorbeeld Bospop
Geen bandshirt wat ik vaker voorbij zie komen dan die van Red Hot Chili Peppers, vooral door jongeren, op welk festival dan ook waar ik ben geweest. Beetje onzinnig om te denken dat jongeren dat soort bands niet leuk zouden vinden. Juist een mix van jong en oud is wat Pinkpop zou moeten willen.

Geen bandshirt wat ik vaker voorbij zie komen dan die van Red Hot Chili Peppers, vooral door jongeren, op welk festival dan ook waar ik ben geweest. Beetje onzinnig om te denken dat jongeren dat soort bands niet leuk zouden vinden. Juist een mix van jong en oud is wat Pinkpop zou moeten willen.
Ben het met je eens hoor maar shirts zeggen niks, laatst een straatonderzoek gezien waarin ze jongeren met bandshirts gingen vragen of ze 3 nummers konden opnoemen. Vooral bij Nirvana en RHCP was het echt triest om te zien dat ze soms niet eens doorhadden dat het een bandshirt was.

• Leuk
Waarderingen: wenters
Zonder de 35+ doelgroep (en ouder) verkopen ze simpelweg onvoldoende tickets. De combinatie moet dus blijven voor een festival als Pinkpop.
Het kan natuurlijk ook wel naast elkaar bestaan. Maar het is niet meer van de tijd of toekomstbestendig om alleen nog maar uit het welbekende vijvertje te vissen. Het ligt daarom voor de hand dat vaker twee van de drie headliners uit de meer pophoek komt.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en PJ

Users who are viewing this thread