Pinkpop 2025

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.918
8.939
De enige metalbands die pinkpop zouden kunnen uitverkopen zijn Metallica en Rammstein, en die laatste wilt geen festivals doen. Metallica kan er niet ieder jaar staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
4.036
5.034
Mijn ongezouten mening:

Als Pinkpop Justin Timberlake - Olivia Rodrigo - Linkin Park boekt zijn het weer typische Pinkpop namen.

Waarom? Justin Timberlake is mosterd na de maaltijd. Net zoals een P!nk en Robbie Williams veel te laat werden geboekt. Wie staat er te wachten op Justin? Misschien hier en daar wat fans maar de mensenmassa is veel kleiner dan bij een Pearl Jam en Metallica ( ook al stonden die er al heel vaak)

Dan Olivia Rodrigo. Ja prima top naam. En mooie vernieuwende naam. Gaat zij echter veel fans trekken? Gaan de jonge fans meer dan 120 euro betalen voor een dagticket? Gaan zij afreizen naar Landgraaf ? Lijkt me nog allemaal de vraag.
Maneskin verkocht ook de Ziggo Dome uit. Die dag was het rustigste van allen vorig jaar.

Linkin Park? Prima naam. Gaat tickets opleveren maar niet zoveel als een Pearl Jam en Metallica. Gaan de oude Linkin Park fans ook nog allemaal ? Sommige die hard fans zijn niet zo’n fan van de vernieuwing…anderen weer wel.

Pinkpop boekt dus drie prima namen maar niet DE namen waar je op staat te wachten. Het festival zal dus wss weer niet uitverkopen maar dat zal MOJO niks uitmaken zolang er maar voldoende tickets worden verkocht.

En over het verhaal van Niek? Tja…. we zullen zien wat daar nog van naar buiten komt lijkt mij….

Maar dat ik totaal geen fan van MOJO ben mag inmiddels wel duidelijk zien😌.

Lionel Richie had sub headliner kunnen zijn zoals in 2016 maar die gaat naar de Ziggo Dome.

Green Day had vorig jaar kunnen worden geboekt en dit jaar maar die zijn wss weer buiten Pinkpop geplaatst.

En de vernieuwende kwaliteitsnamen worden weggezet op DTRH of BKS pakt ze weg.

Rock Werchter heeft die concurrentie veel en veel minder…. Maar goed….geen MOJO.
Maar op welke 3 namen zitten 80.000 bezoekers per dag dan wel te wachten (die betaalbaar en haalbaar zijn voor Pinkpop)?

Nogmaals; ik benijd ze niet, de programmeurs voor Pinkpop.

Fijn dat je er weer bent, Nik!
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Timmetje

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.279
2.213
Maar op welke 3 namen zitten 80.000 bezoekers per dag dan wel te wachten (die betaalbaar en haalbaar zijn voor Pinkpop)?
Boek een Taylor Swift, Rolling Stones, U2, Springsteen of een Coldplay als festival exclusieve en je hele festival inclusief weekendtickets is los van je dagprogramma zo uitverkocht. 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: jeff250381

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.777
9.162
Gooi eens een paar rocknamen op waarvan jij denkt dat ze dit jaar goed op Pinkpop zouden passen. De Foo's, Green Day en Bring Me The Horizon vallen uiteraard af.

Disturbed! En op basis van de geschiedenis van Slash tours, zou Slash deze zomer een Europese festival tour moeten doen, maar daar zijn verder nog geen tekenen voor natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.153
515
Boek een Taylor Swift, Rolling Stones, U2, Springsteen of een Coldplay als festival exclusieve en je hele festival inclusief weekendtickets is los van je dagprogramma zo uitverkocht. 😁
Dan moet het budget van PP wel behoorlijk verhoogd worden,zie ik niet gebeuren en gaat ten koste v/h dagprogramma en 80000 toeschouwers lijkt me ook niet realistisch(misschien voor een los concert hoeveel waren er bij BS'23 ?).
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
582
305
Gooi eens een paar rocknamen op waarvan jij denkt dat ze dit jaar goed op Pinkpop zouden passen. De Foo's, Green Day en Bring Me The Horizon vallen uiteraard af.
Volbeat! 🖤🤘❤️‍🔥😂😂😂😂😂, Slash, U2, Coldplay, Muse. En toch ja ja ik weet het, ze doen geen festivals maar. Gokje als ze Queen + Adam zouden kunnen boeken dat het wel uitverkocht.
 

Oasiss

Headliner
4 okt 2016
5.004
5.585
Dan moet het budget van PP wel behoorlijk verhoogd worden,zie ik niet gebeuren en gaat ten koste v/h dagprogramma en 80000 toeschouwers lijkt me ook niet realistisch(misschien voor een los concert hoeveel waren er bij BS'23 ?).
Ik begin steeds meer te denken dat men toen doelde op 80k bezoekers verspreid over drie dagen. Komt de laatste jaren meer in de buurt ;).
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.279
2.213
Dan moet het budget van PP wel behoorlijk verhoogd worden,zie ik niet gebeuren en gaat ten koste v/h dagprogramma en 80000 toeschouwers lijkt me ook niet realistisch(misschien voor een los concert hoeveel waren er bij BS'23 ?).
Het was ook als grapje bedoeld..😉
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.718
7.686
Volbeat! 🖤🤘❤️‍🔥😂😂😂😂😂, Slash, U2, Coldplay, Muse. En toch ja ja ik weet het, ze doen geen festivals maar. Gokje als ze Queen + Adam zouden kunnen boeken dat het wel uitverkocht.
Ja, maar da's het ding dus. Je noemt hier 6 namen, waarvan er 2 geen headliner zijn (Slash en Volbeat), 1 zou kunnen (Muse) en de rest geen festivals doet dus zijn uitgesloten.

Nieuwe rockheadliners zijn schaars. Helemaal als je als organisatie dingen al snel als ''te moeilijk'' bestempeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

colette283

Dagopener
13 sep 2022
582
305
Ja, maar da's het ding dus. Je noemt hier 6 namen, waarvan er 2 geen headliner zijn (Slash en Volbeat), 1 zou kunnen (Muse) en de rest geen festivals doet dus zijn uitgesloten.

Nieuwe rockheadliners zijn schaars. Helemaal als je als organisatie dingen al snel als ''te moeilijk'' bestempeld.
En waarom zouden ze op andere festivals wel headliner kunnen zijn, maar Pinkpop niet. Misschien juist omdat er minder rock gerelateerde festivals zijn, dat het wel eens goed zou kunnen uitpakken. Omdat er ook een groep is, die niet naar andere festivals trekt, waar geen of minder rock gerelateerd is.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.718
7.686
En waarom zouden ze op andere festivals wel headliner kunnen zijn, maar Pinkpop niet. Misschien juist omdat er minder rock gerelateerde festivals zijn, dat het wel eens goed zou kunnen uitpakken. Omdat er ook een groep is, die niet naar andere festivals trekt, waar geen of minder rock gerelateerd is.
Slash is nergens headliner. Coldplay doet geen festivals. U2 ook niet. Queen & Adam Lambert ook amper.

Volbeat stond eerder op Pinkpop en toen waren ze ook geen headliner.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.777
9.162
Slash is nergens headliner. Coldplay doet geen festivals. U2 ook niet. Queen & Adam Lambert ook amper.

Volbeat stond eerder op Pinkpop en toen waren ze ook geen headliner.

Uiteindelijk hebben ze ook niet meer dan Linkin Park nodig als rockheadliner, daarmee zal je echt wel genoeg mensen trekken, zeker als je gewoon wat kleine rock en metal namen op de andere dagen zet
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
582
305
Slash is nergens headliner. Coldplay doet geen festivals. U2 ook niet. Queen & Adam Lambert ook amper.

Volbeat stond eerder op Pinkpop en toen waren ze ook geen headliner.
Zeg nooit nooit🤷.

En wat betreft Volbeat, maneskin stond er ook eerder en dan echt midden op het programma, en daarna als headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

colette283

Dagopener
13 sep 2022
582
305
Je weet toch dat die vergelijking echt niet op gaat? Toch?
In welke zin?

dat blijft een eindeloze discussies, natuurlijk begrijp ik ook dat ze Volbeat niet als eerste keus headliner zouden plaatsen. (Ik zou het wel tof vinden hoor) Maar ze zouden er wel kunnen staan, kijk Volbeat op pp '22 nog eens terug. Daarna liep het veld leeg.

En ik gok er op, dat ze er sws niet staan voor dat het nieuwe album uit is. En dan eerder op Graspop en daarnaast een losse show elders.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken