Pinkpop 2025

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.718
7.686
Dit is in België en Duitsland niet het geval?
Het sterft alleen uit hier in Nederland?
Dus moet iedereen de grens maar over want hier geen gitaren meer, slappe hap!
Zoveel procent moet vrouw zijn, het mag niet te moeilijk, het mag niet te hard, nee zoetsappige hapklare rommel als het de jeugd maar aanspreekt.
En degene die het hardst om deze namen roepen gaan al jaren niet naar pinkpop maar zoeken zelf de festivals over de grens op.
Gooi eens een paar rocknamen op waarvan jij denkt dat ze dit jaar goed op Pinkpop zouden passen. De Foo's, Green Day en Bring Me The Horizon vallen uiteraard af.
 

brutus257

Dagopener
20 nov 2013
507
215
Die festivals kun je toch op geen enkele manier met Pinkpop vergelijken. Als je Slipknot, Iron Maiden en Korn op Pinkpop laat headlinen loopt het ook niet vol.
Wie zegt dat?? Denk dat velen weer zullen afreizen naar landgraaf, waarom mag daar geen plek voor zijn in Nederland?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.718
7.686
Wie zegt dat?? Denk dat velen weer zullen afreizen naar landgraaf, waarom mag daar geen plek voor zijn in Nederland?
Metalnamen zijn toch helemaal geen match met een mainstream festival als Pinkpop. Dan heb je Slipknot met daarvoor Anouk en daarvoor Chef Special.
Want die namen moeten ze ook kwijt. Daar doe je niemand een lol mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: BeWario

WTSGD

Campingartiest
22 jul 2024
69
167
Dit is in België en Duitsland niet het geval?
Het sterft alleen uit hier in Nederland?
Dus moet iedereen de grens maar over want hier geen gitaren meer, slappe hap!
Zoveel procent moet vrouw zijn, het mag niet te moeilijk, het mag niet te hard, nee zoetsappige hapklare rommel als het de jeugd maar aanspreekt.
En degene die het hardst om deze namen roepen gaan al jaren niet naar pinkpop maar zoeken zelf de festivals over de grens op.

In zekere zin wel. Want veel liefhebbers gaan inderdaad al naar een Graspop voor de gitaren. De groep die daarvoor naar Pinkpop (een breder geprogrammeerd festival) wil gaan wordt gewoon kleiner en kleiner, evenals de nieuwe aanwas. Een genre als hard techno is onder Nederlandse jongeren 10x populairder dan hard rock, om maar een voorbeeld te noemen. Dat was 20 jaar echt wel anders…
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.279
2.213
Zou ik niet doen, da's vrij pijnlijk. Ik zou me laten verrassen.

Maar linksom of rechtsom; Rodrigo is een grote naam, die kan headlinen en een hoop volk naar de weide haalt. Ik snap niet waarom dit geen goed idee zou zijn.
Rodrigo is eindelijk eens een verrassende boeking. Dat ze waarschijnlijk 25 andere festivals in Europa headlined helpt ook wel denk ik. Maar anders was het een gevalletje in de categorie Dua Lipa Billie Eilish Harry Styles... Pas jaren na hun doorbraak en na alle festivals in Europa te hebben gehealined komen ze op Pinkpop...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.718
7.686
Rodrigo is eindelijk eens een verrassende boeking. Dat ze waarschijnlijk 25 andere festivals in Europa headlined helpt ook wel denk ik. Maar anders was het een gevalletje in de categorie Dua Lipa Billie Eilish Harry Styles... Pas jaren na hun doorbraak en na alle festivals in Europa te hebben gehealined komen ze op Pinkpop...
Het is nog eerst maar even afwachten of ze er daadwerkelijk staat.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.423
2.777
In zekere zin wel. Want veel liefhebbers gaan inderdaad al naar een Graspop voor de gitaren. De groep die daarvoor naar Pinkpop (een breder geprogrammeerd festival) wil gaan wordt gewoon kleiner en kleiner, evenals de nieuwe aanwas. Een genre als hard techno is onder Nederlandse jongeren 10x populairder dan hard rock, om maar een voorbeeld te noemen. Dat was 20 jaar echt wel anders…
Het gaat duidelijk de verkeerde kant op met de jeugd van tegenwoordig.☝️👴🏻
 

brutus257

Dagopener
20 nov 2013
507
215
In zekere zin wel. Want veel liefhebbers gaan inderdaad al naar een Graspop voor de gitaren. De groep die daarvoor naar Pinkpop (een breder geprogrammeerd festival) wil gaan wordt gewoon kleiner en kleiner, evenals de nieuwe aanwas. Een genre als hard techno is onder Nederlandse jongeren 10x populairder dan hard rock, om maar een voorbeeld te noemen. Dat was 20 jaar echt wel anders
Dan spreek je jezelf toch enorm tegen?
De groep wordt kleiner en kleiner, hoe zou dat kunnen? Er wordt telkens minder gitaren geboekt dus gaat die doelgroep niet meer, evenals de nieuwe aanwas!
Hard techno is populairder dan hardrock, Nederland heeft een overvloed aan techno/house/hardstyle festivals.
Wat heeft dit met pinkpop te maken? Moet die techno aan de line-up toevoegen?
 
  • Leuk
Waarderingen: jeff250381

colette283

Dagopener
13 sep 2022
582
305
Metalnamen zijn toch helemaal geen match met een mainstream festival als Pinkpop. Dan heb je Slipknot met daarvoor Anouk en daarvoor Chef Special.
Want die namen moeten ze ook kwijt. Daar doe je niemand een lol mee.
Die snap ik dus niet, Pinkpop is altijd het festival geweest, waar dat juist wel kon. Waar iedereen zijn weg kon gaan. Heb je zin om naar knallende gitaren te luisteren ging je daar heen, had je behoefte aan iets meer rust, liep je naar een ander podium waar iets minder harde muziek was.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.718
7.686
Klopt. Exact daarom zouden drie metalheadliners ook niet werken.

De groep wordt kleiner en kleiner, hoe zou dat kunnen? Er wordt telkens minder gitaren geboekt dus gaat die doelgroep niet meer, evenals de nieuwe aanwas!
Je moet hem omdraaien. Er worden niet steeds minder gitaren geboekt. Er zijn steeds minder nieuwe gitaarbands die een groot festival kunnen headlinen.
Helemaal als het festival in kwestie namen als snel als ''te moeilijk'' bestempeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

WTSGD

Campingartiest
22 jul 2024
69
167
Wat heeft dit met pinkpop te maken? Moet die techno aan de line-up toevoegen?

Het is om aan te geven dat er minder naar gitaren geluisterd wordt. En tevens (kip en ei verhaal): er minder nieuwe relevante rockartiesten doorbreken. Dan is het niet gek dat Pinkpop - om een soort van relevantie te houden - juist kijkt naar de grote popnamen. Een genre die nog wél booming is en voor een festival in dit genre er niet veel betere alternatieven zijn in het binnen- of buitenland.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.371
2.760
Mijn ongezouten mening:

Als Pinkpop Justin Timberlake - Olivia Rodrigo - Linkin Park boekt zijn het weer typische Pinkpop namen.

Waarom? Justin Timberlake is mosterd na de maaltijd. Net zoals een P!nk en Robbie Williams veel te laat werden geboekt. Wie staat er te wachten op Justin? Misschien hier en daar wat fans maar de mensenmassa is veel kleiner dan bij een Pearl Jam en Metallica ( ook al stonden die er al heel vaak)

Dan Olivia Rodrigo. Ja prima top naam. En mooie vernieuwende naam. Gaat zij echter veel fans trekken? Gaan de jonge fans meer dan 120 euro betalen voor een dagticket? Gaan zij afreizen naar Landgraaf ? Lijkt me nog allemaal de vraag.
Maneskin verkocht ook de Ziggo Dome uit. Die dag was het rustigste van allen vorig jaar.

Linkin Park? Prima naam. Gaat tickets opleveren maar niet zoveel als een Pearl Jam en Metallica. Gaan de oude Linkin Park fans ook nog allemaal ? Sommige die hard fans zijn niet zo’n fan van de vernieuwing…anderen weer wel.

Pinkpop boekt dus drie prima namen maar niet DE namen waar je op staat te wachten. Het festival zal dus wss weer niet uitverkopen maar dat zal MOJO niks uitmaken zolang er maar voldoende tickets worden verkocht.

En over het verhaal van Niek? Tja…. we zullen zien wat daar nog van naar buiten komt lijkt mij….

Maar dat ik totaal geen fan van MOJO ben mag inmiddels wel duidelijk zien😌.

Lionel Richie had sub headliner kunnen zijn zoals in 2016 maar die gaat naar de Ziggo Dome.

Green Day had vorig jaar kunnen worden geboekt en dit jaar maar die zijn wss weer buiten Pinkpop geplaatst.

En de vernieuwende kwaliteitsnamen worden weggezet op DTRH of BKS pakt ze weg.

Rock Werchter heeft die concurrentie veel en veel minder…. Maar goed….geen MOJO.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.279
2.213
Was een placeholder. :)
Even opgezocht. Ik dacht al zoiets maar ja, het is wel de simpelste uitleg die ze eraan kunnen geven. In het verleden al eerder gebeurd dat ze op de hoogte waren....
Festileaks wordt breed gevolgd en de redactie heeft wel hun ingang bij PP. Zou me niks verbazen als ze soms onder voorbehoud kort voor bekendmaking wat weten....
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken