Pinkpop 2024

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.295
7.257
Zonde dat het zo blijft. Die oude opstelling was veel prettiger en de programmering is imo over het geheel ook nog niet scherp genoeg om het zo te hoeven uitvoeren.

Kwestie van wennen misschien alsnog maar ik vond het vorig jaar niet heel fijn. Veel mensen die een plekje zoeken en daar de hele dag blijven hangen ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.655
7.361
Brede tendens in de samenleving inderdaad. Kijk eens voor de grap (maar niet grappig) naar de reacties op onderstaand filmpje...

Waarom hebben mensen toch altijd het gevoel dat ze hierop moeten reageren. Welk gedeelte van achter het toetsenbord zitten en op facebook een groep mensen beledigen, maakt hun eigen leven nou fijner? Weet je, als die mensen Sam Smith nou niks vinden en hen show niet trekken op Pinkpop, maar daar wel zijn is het helemaal prima. Daar kan ik tot zekere hoogte best inkomen. Maar daar dan beledigingen uiten en jouw mening hoger achten dan hoe anderen zich voelen, bah. Ga gewoon lekker alvast vooraan staan bij Ed, of naar Jane's Addiction, of naar de Stille Jan, of doe een kruiswoordpuzzel bij Stage 4, maar laat anderen in hun waarde. Ook de mensen op dit facebook filmpje. Ik snap het echt niet.
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.108
1.992
Ik vond vooral de sfeer bij het oude Noord tof. Capaciteit van zo'n 25.000/30.000 man (gokje dit getal) waar je heel mooi naar de net wat mindere goden kon kijken. Zelfs achteraan stond je voor je gevoel toch dichtbij genoeg. Geen kleedjes hier en daar, en weinig Dutch Disease. Ik heb zowel op het oude Noord als op main o.a. Slash en 30 seconds to Mars gezien, en die oude Noord variant was in beide gevallen het veel toffere concert (al kwam dat bij Slash op Noord ook door het pleurisweer). Maar wat te denken van een hoop andere geweldige concerten op het oude Noord zoals Alter Bridge, Aviici, Arcade Fire, Rowwen Heze, Rise Against, Faith No More, Placebo, Typhoon en Stromae. Stuk voor stuk optredens die op het huidige Noord of op Main in mijn optiek nooit zo mooi hadden uitgepakt...
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: saurus en TBK

Davidd

Support act
7 jul 2021
935
1.700
Brede tendens in de samenleving inderdaad. Kijk eens voor de grap (maar niet grappig) naar de reacties op onderstaand filmpje...

Man man man, wat kan je toch droevig worden van dit soort reacties. Ik zie een groep (voornamelijk jonge mensen) die helemaal klaar zijn en zin hebben om een dag te genieten, maar de mensen die reageren zien er het grootste probleem van NL in.. Het mooie aan een festival is juist dat er allemaal verschillende soorten mensen samenkomen en het geen fuck uit maakt hoe je eruit ziet, waar je op stemt, wat je mening is over bepaalde zaken, gewoon een samenkomen van mensen die een weekend willen genieten en even uit de ellende van tijd worden getrokken.

Die mensen die zo zuur reageren zouden is een keer naar een weekendfestival moeten gaan en openstaan om een weekend lang met vreemde op een veld te genieten, nieuwe mensen te leren kennen en even ongegeneerd uit je plaat te gaan.
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: Brian, mattman en Joris

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.773
9.723
Man man man, wat kan je toch droevig worden van dit soort reacties. Ik zie een groep (voornamelijk jonge mensen) die helemaal klaar zijn en zin hebben om een dag te genieten, maar de mensen die reageren zien er het grootste probleem van NL in.. Het mooie aan een festival is juist dat er allemaal verschillende soorten mensen samenkomen en het geen fuck uit maakt hoe je eruit ziet, waar je op stemt, wat je mening is over bepaalde zaken, gewoon een samenkomen van mensen die een weekend willen genieten en even uit de ellende van tijd worden getrokken.

Die mensen die zo zuur reageren zouden is een keer naar een weekendfestival moeten gaan en openstaan om een weekend lang met vreemde op een veld te genieten, nieuwe mensen te leren kennen en even ongegeneerd uit je plaat te gaan.
Dan was graspop afgelopen week toch beter, daar lopen er timenste echt venten en vrouwen rond, ni da ge eerst twee keer moet kijken welk gender het is
🤣
🤣

Echt om ziek van te worden, zulke reacties. Ik snap die commenters niet. Echt, met de beste wil van de wereld niet. Ik wil het heel graag snappen, maar hoe... ben je zo?
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.295
7.257
Reacties op Facebook, NU.nl etc lezen is nooit echt een goed idee. Wordt je heel treurig van. Gelukkig lijk je dat soort mensen in het dagelijks leven amper tegen te komen. Vermoedelijk omdat die hun zolderkamer niet uitkomen.
 
  • Winning
Waarderingen: DanielNedelko

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.632
2.238
Reacties op Facebook, NU.nl etc lezen is nooit echt een goed idee. Wordt je heel treurig van. Gelukkig lijk je dat soort mensen in het dagelijks leven amper tegen te komen. Vermoedelijk omdat die hun zolderkamer niet uitkomen.
Achter een toetsenbord is iedereen een held.
Waardoor het des te noemenswaardig is hoe iedereen hier met elkaar omgaat.
Hier is dat soort vuiligheid qua taal echt wel de uitzondering in vergelijking met andere mediums.
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.108
1.992
Reacties op Facebook, NU.nl etc lezen is nooit echt een goed idee. Wordt je heel treurig van. Gelukkig lijk je dat soort mensen in het dagelijks leven amper tegen te komen. Vermoedelijk omdat die hun zolderkamer niet uitkomen.
Overal waar anonieme reacties mogelijk zijn, is het een bende. De website van de krant, voetbalnieuws, al die social media meuk. Als er maar afgegeven kan worden op anderen. Lang leve de privacy. Als je geconfronteerd kon worden voor al je uitspraken, of verantwoordelijkheid zou moeten dragen voor wat je uitkraamt, dan zou het volgens mij een stuk leuker zijn op al die kanalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en Timmetje

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.754
5.265
Ik zou vandaag de dag ook niet graag een puber zijn die afwijkt van wat de heersende norm bepaalt. Pestgedrag is natuurlijk van alle tijden, maar "in mijn tijd" had je nog niet de almaar doorgaande en toegenomen stroom haat die online plaatsvindt. Best treurige gewaarwording waar ik ook niet zo gauw een oplossing voor zie verschijnen. Hopen dat er voortdurend en toenemend awareness voor wordt gecreëerd!
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.586
4.687
Reacties op Facebook, NU.nl etc lezen is nooit echt een goed idee. Wordt je heel treurig van. Gelukkig lijk je dat soort mensen in het dagelijks leven amper tegen te komen. Vermoedelijk omdat die hun zolderkamer niet uitkomen.
naja, toch met z'n allen lekker "alle Duitser zijn homo" zingen tijdens Limp Bizkit en ik hoorde tijdens Sam Smith ook hier en daar wat drek. Tuurlijk, het meerendeel is dik in orde, maar dit soort mensen zou je eigenlijk willen weren.
 

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
202
488
naja, toch met z'n allen lekker "alle Duitser zijn homo" zingen tijdens Limp Bizkit en ik hoorde tijdens Sam Smith ook hier en daar wat drek. Tuurlijk, het meerendeel is dik in orde, maar dit soort mensen zou je eigenlijk willen weren.

Idioten zijn nu eenmaal overal. In het dagelijks leven lukt het (meestal) om daar je schouders over op te halen, maar op festivals komen zo veel lieve mensen dat die rotte appels ineens extra opvallen. Is mijn theorie.
 

Martinez

Campingartiest
26 jan 2023
84
81
Zelf merk ik niet alleen toenemende haatreacties en pestgedrag, gelukkig wordt dat vaak opgevolgd door een golf aan positieve reacties.
Helaas werkt dat alleen niet 1 op 1. Er kunnen 100 mensen zeggen dat je prachtig bent, als 1 persoon je <typ hier iets negatiefs> noemt, hoor je vooral dat.

Maar los van die toename van haat én steun merk ik echter ook wel een flinke toename aan hypergevoeligheid en dubbel moraal.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Echt om ziek van te worden, zulke reacties. Ik snap die commenters niet. Echt, met de beste wil van de wereld niet. Ik wil het heel graag snappen, maar hoe... ben je zo?
Ik denk dat ze in hun ogen geconfronteerd worden met in hun ogen afwijkend gedrag. En op afwijkend gedrag wordt gereageerd en geageerd. Soms normaal, soms abnormaal. Tegenwoordig is alles 1000 maal uitvergroot door social media..positief en negatief dus. Het is een ding van alle tijden. Beatniks, punk, dolle minas, feministen etc. werden bewonderd en verafschuwd. Alleen nu heb je overal toegang toe.
 
  • Leuk
Waarderingen: Martinez

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.121
503
precies, gaat nooit meer terug gedraaid worden.
Wat daar aan vrachtwagens op en neer rijdt, het is niet meer mogelijk daar een doorgang te maken. Een loopbrug kan ook technisch gezien niet.
Zeker als ze Noord scherp programmeren, zoals zondag, rijden er flinke producties af en aan (denk aan podium opbouw Smith). Dat stukje terrein is een druk stukje voor de backstage van Noord-stage, Tent-stage en ook van artiesten voor de silente disco en een beetje bevoorrading voor de barren die daar langs zijkant Noord podium zitten.

dat de 2 grootste podia naar elkaar toe staan is en blijft voor PInkpop een groot pluspunt (geeft Jarn ook in het slotinterview van 3voor12 aan) om artiesten de mogelijkheid te bieden om voor het 'veld' te spelen. Ze zien het nu eigenllijk als zowat 2 mainstages... (bijkomst dat het Skydeck zicht heeft op de 2 stages) Maar voornamelijk de capaciteit aan potentieel publiek dat de artiest kan bedienen. Kijk naar Sam Smith of Nothing But Thieves bijvoorbeeld, dat zijn zowat headliners. Kregen ook 80 a 90 minunten settijd en hadden volle aandacht van de mensen over het veld. Zelf ben ik een voorstander van de 2 stages zo naar elkaar. Maar de doorloop naar het tent gedeelte op Noord is niet zo makkelijk... dat klopt.
Een tunnel dan?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.655
7.361
Ik denk dat ze in hun ogen geconfronteerd worden met in hun ogen afwijkend gedrag. En op afwijkend gedrag wordt gereageerd en geageerd. Soms normaal, soms abnormaal. Tegenwoordig is alles 1000 maal uitvergroot door social media..positief en negatief dus. Het is een ding van alle tijden. Beatniks, punk, dolle minas, feministen etc. werden bewonderd en verafschuwd. Alleen nu heb je overal toegang toe.
Maar als je op een filmpje klikt met de titel: 'Zouden deze fans uitkijken naar het optreden van Louis Thomlison?' dan wordt je er niet mee geconfronteerd, dan zoek je het op
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34 en Timmetje

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
83
40
Een tunnel dan?
Hoe wil je dat realiseren? Dan kunnen er volgens mij niet meer aan de kant waar de tunnel komt veel mensen staan voor het Noordpodium, buiten de voorvakken. Lijkt me in ieder geval niet haalbaar. Een (stijle) trap xou kunnrn, maar ook dan gaat het om de veiligheid net zoals een brug over backstage. En ik denk dat het te duur zal zijn om even een (ondergrondse) tunnel te creëren voor alleen Pinkpop.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.773
9.723
Maar als je op een filmpje klikt met de titel: 'Zouden deze fans uitkijken naar het optreden van Louis Thomlison?' dan wordt je er niet mee geconfronteerd, dan zoek je het op
Maar ook: waarom zijn fans die uitkijken naar een artiest in hun ogen dan 'afwijkend gedrag'? Dat is toch net heel mooi en van alle (leef)tijden? Ik weet nog dat Radiohead op Lolla Berlijn en een horde fans zaten al om 11u 's ochtends in de bizarre hitte te wachten voor die main met RH-beer maskertjes. En ookal zou ik dit nooit zien zitten, het is toch ook ergens ontwapenend en chique dat zulke die hard fans bestaan? Respect hoor, ik zou het niet kunnen opbrengen.

Vraag me af hoe ze kijken naar Springsteen fans die dagen voor een venue kamperen en hele maandlonen spenderen om hun held in verschillende steden na elkaar te zien. Zouden dat ook 'freaks' zijn?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.655
7.361
Maar ook: waarom zijn fans die uitkijken naar een artiest in hun ogen dan 'afwijkend gedrag'? Dat is toch net heel mooi en van alle (leef)tijden? Ik weet nog dat Radiohead op Lolla Berlijn en een horde fans zaten al om 11u 's ochtends in de bizarre hitte te wachten voor die main met RH-beer maskertjes. En ookal zou ik dit nooit zien zitten, het is toch ook ergens ontwapenend en chique dat zulke die hard fans bestaan? Respect hoor, ik zou het niet kunnen opbrengen.

Vraag me af hoe ze kijken naar Springsteen fans die dagen voor een venue kamperen en hele maandlonen spenderen om hun held in verschillende steden na elkaar te zien. Zouden dat ook 'freaks' zijn?
Ik vind dit btw wel afwijkend gedrag hoor. Van mij mogen ze het verder doen hoor, maar ik vind dat niet "normaal".
 
  • Haha
Waarderingen: visdave34

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.766
3.518
Ik vind het juist prachtig om op Facebook filmpjes te zien langskomen van (veelal) jonge dames die heel vrolijk dansen en zingen op het plein voor de Ziggo Dome voordat hun K-pop held veel later op de dag pas zal gaan optreden.

Ik zal (uiteraard) zelf nooit naar dit genre gaan luisteren, maar dat betekent toch niet dat anderen er niet heel erg gelukkig van mogen worden? Als samenleving zijn we echt bekrompen geworden en ik hoop dat we ooit weer de ander in hun waarde gaan laten en het mooi kunnen vinden hoe iemand ergens op een positieve manier ergens van kan genieten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joa

Gebruikers die dit onderwerp bekijken