Pinkpop 2024

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.859
5.389
Iemand het slot interview gezien?
Dit is voor het eerst dat ze (organisatie) aangeeft dat de line up dit jaar niet sterk was.

En dat ze goed realiseren dat ze de verwachtingen zelf zo gecreërd hebben dat bezoekers hoofdzakelijk naar de bovenste naam op de poster kijken.

Dat siert ze om dit gewoon zo te zeggen zonder er helemaal om heen te draaien. Het programma was ook volgens hun niet zo sterk en het was een minder jaar ze geven zichzelf een 7,6.
En toch heb ik nooit een 7,6 gehad voor een mindere prestatie. Al mocht ik die prestaties helaas ook niet zelf beoordelen.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.992
4.065
Dat punt hebben ze natuurlijk vooral te danken aan hoe ze dat veld na die zware regenval toch begaanbaar hebben gemaakt voor de overige dagen.
Niks dan lof, maar het belangrijkste voor een muziekfestival om een goeie score te halen lijkt mij... goeie muziek (lees line up)?
 
  • Leuk
Waarderingen: D02

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.859
5.389
Dat punt hebben ze natuurlijk vooral te danken aan hoe ze dat veld na die zware regenval toch begaanbaar hebben gemaakt voor de overige dagen.
Dat mag zeker benoemd worden. Ik heb zelf overigens ook een leuk weekend gehad, echt wel wat leuke optredens gezien. Daarbij vond ik de dagen zonder stadionact als headliner gemoedelijker. Maar dat ligt deels aan de waardeloze indeling van het terrein. Met de mogelijkheid om aan beide kanten rondom te kunnen lopen, zou al een goed begin worden gemaakt aan een verbetering.
 

D02

Dagopener
2 jan 2019
557
258
Dat mag zeker benoemd worden. Ik heb zelf overigens ook een leuk weekend gehad, echt wel wat leuke optredens gezien. Daarbij vond ik de dagen zonder stadionact als headliner gemoedelijker. Maar dat ligt deels aan de waardeloze indeling van het terrein. Met de mogelijkheid om aan beide kanten rondom te kunnen lopen, zou al een goed begin worden gemaakt aan een verbetering.
Mee eens die doorstroming van de mensenmassa moet echt hoge prioriteit krijgen voor volgende edities
 
  • Leuk
Waarderingen: BeWario en Oasiss

huug

Campingartiest
5 aug 2023
68
98
Ik vind het wel tof dat ze eerlijk zijn. Soms lukt een line-up. Soms net wat minder...

Ben echter wel mee eens dat er verjongd moet worden.

Doe 1 dag oude rock met headliner als PJ, Muse, Green Day, Foo Fighters, Rammstein of Metallica

Doe 1 dag pop met headliners als Lana, Olivia Rodruigo, lady Gaga, Ed Sheeran of Billie Eilish

Doe 1 dag iets geks met Nederlandse headliner, hiphop of fatsoenlijke dance
 
  • Leuk
Waarderingen: legenden en Dante

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.125
505
Mee eens die doorstroming van de mensenmassa moet echt hoge prioriteit krijgen voor volgende edities
Ben toch bang dat alles bij het oude blijft...Zondag hadden ze ook wat aan crowd control/management mogen / kunnen doen zeker als je weet dat er 65000/70000 bezoekers komen, nu was het het op sommige momenten behelpen en is alles goed gegaan maar je moet niet denken aan een calamiteit.
Dus als het effe kan gooi die hele cirkel weer open.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
939
413
Ik vind het wel tof dat ze eerlijk zijn. Soms lukt een line-up. Soms net wat minder...

Ben echter wel mee eens dat er verjongd moet worden.

Doe 1 dag oude rock met headliner als PJ, Muse, Green Day, Foo Fighters, Rammstein of Metallica

Doe 1 dag pop met headliners als Lana, Olivia Rodruigo, lady Gaga, Ed Sheeran of Billie Eilish

Doe 1 dag iets geks met Nederlandse headliner, hiphop of fatsoenlijke dance
Maak er dan gewoon 2 dagen van 😂 gewoon door gaan met 1 grotere rock head 1 grotere pop en een iets kleinere headliner die bij een van de 2 groepen goed ligt om weekendtickets te verkopen
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
Het is gewoon ook lastig voor pinkpop... grote nieuwe aanwas rockheadliners is er niet en veel grote rock & pop headliners slaan pinkpop/festivals over voor een stadion tour... en dat gaat ook niet veranderen ben ik bang... als je kijkt wat er tourt en ze zijn wel te porren voor festivals had pinkpop met gemak 3 dgn 70.000 man kunnen vullen.
Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen aankomende jaren.
 

RimkoW

Randprogramma
30 mei 2023
106
117
Onvriendelijk in de zin van je niet laten passeren? Of hoe moet ik deze lezen?
Sorry voor de late reactie. Ja precies! Mensen die niet even een centimetertje op zei gaan en gewoon : ‘nee, loop maar via de andere kant’ zeggen op ‘Zou ik asjeblieft even langs mogen, mijn vriendin staat hier 3 meter vandaan’. Met de sidenote dat er echt ruimte zat was op die punten😂
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Mikel en DennisvdBr

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Verbaas me meer hoe Limp Bizkit zo hoog staat. Voor mn gevoel amper in de toplijsten langs zien komen hier. En DOOL staat ook best laag.
Omdat de top lijsten naar mijn idee totaal niet matchen met wat het grote publiek vond. Dat laat dit lijstje van Festileaks duidelijk zien. Vraag je vooral af hoe serieus je het 3voor12 lijstje moet nemen als je Loreen in de 10 zet van de zondag. Dat was niet om aan te horen .
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Hallo allemaal, hopelijk heeft iedereen een fijn weekend achter de rug.
Ik ben nogsteeds alles aan het bij lezen op het forum van wat wij gemist hebben dit weekend hier op het forum.
Maar ook van mij uit alvast een verslagje van het weekend, van Pinkpop 2024.

Vrijdag
Iets voor 12uur Kwamen wij het megaland terrein op, bonnetjes gehaald en een hoedje gehaald.
Vervolgens een cocktail gehaald en door naar stage 4 voor Kawala leuk bandje om even mee te pakken.
Ongeveer halverwege door naar South voor Palaye Royale opzicht viel toch een beetje tegen helaas.
Toen een stukje verschoven naar North voor Cain Ducrot. Opzicht een prima zanger, maar naar een tijdje werd het een beetje saai dus door voor een toilet pauze, wat redelijk snel ging aangezien het erg rustig was op het terrein.
Nog wat drinken gehaald en door naar South voor Acda en de Munnik, en ik moet zeggen ondanks het tegenvallende weer zijn wij gebleven en hebben enorm genoten in tegenstelling van wat ik op het forum van sommige gelezen heb vonden wij ze wel goed.
Na Acda en de Munnik was het tijd om te gaan eten en door de weersomstandigheden even in de tent beland om op te warmen en een stukje S10 mee genomen, maar het is mijn muziek stijl gewoon niet dus door naar yungblud, die toch waanzinnig goed waren en ondanks de regen iedereen goed mee kregen.
Toen door naar Tent stage voor Nathaniel Rateliff en the night sweats, viel wat tegen maar we waren wel weer even droog en opgewarmd.
Door naar South voor Avril Lavigne, en man heerlijk genoten van dit optreden, ze kan het nog steeds.
Vervolgens weer even een bezoekje aan het Toilet en koffie halen want ja Brrr ondertussen begon het toch wel echt koud te worden al die natte kleren en schoenen en sokken en eigenlijk alles wel.
Nog een stukje van Keane kunnen meepakken en wat we hebben kunnen horen klonk aangenaam goed.
Aan de zijkant nog een koffietje gehaald en verhoogt van het wml tap een stukje Måneskin mee gepakt, maar ze hebben ons niet daar kunnen houden helaas, niet alleen omdat wij het echt niet meer warm kregen, na 3 koppen koffie nog steeds niet, het klonk niet verkeerd maar headliner waardig zijn ze nog niet. Dus nog een warme wafel gehaald en richting station gelopen en huiswaarts gekeerd.

Wat mij is opgevallen de vrijdag, de rust op het terrein maar toch de saamhorigheid en het enige punt waar we in de rij hebben gestaan was bij de koffie kraampjes.

Zaterdag
helaas moeten skippen, maar wel ook een leuk feestje gehad van mijn moeder.

Zondag
Iets over 12 uur kwamen wij het terrein op en de houtsnippers kon je niet omheen of het zat wel in je schoenen.
Cocktailtje gehaald en door naar Tent stage voor Sea girls wat prima aan te horen was, wij stonden daar bijna vooraan en wat opviel was de ruimte vergeleken met vrijdag was het in de tent erg rustig maar we gingen halverwege door naar South voor Meute. En geen moment spijt van gehad heerlijk instrumentaal stukje muziek in het zonnetje met een cocktailtje en een beetje de heupjes losgooien kortom genoten van Meute.
Een nummertje van Loreen aangehoord maar wat was dat. Vreselijk en echt ook er omheen een doodsaaie boel dus even een toilet pauze en door naar de tent voor DOOL, en wat was het gaaf heerlijke band die met veel plezier op het podium stonden te rocken en ook Raven viel niet tegen kwa stem.
En door naar stage 4 voor the K's hele leuke bend, fijne muziek om te horen en kregen het publiek ook leuk mee.
Toen was het alweer tijd om een hapje te gaan eten en even in alle rust tegenover de merchandise kraam tegen het hek in de schaduw gezeten en gegeten.
Vervolgens door richting South voor Greta van Fleet en ondanks de drukte vond ik de opkomst voor Greta wat tegenvallen, dat terwijl het een prima performance was.
Omgedraaid en een stukje richting North gelopen voor Limp Bizkit en tot tegenstelling van andere hier heerlijk van genoten (had ik zelf niet verwacht dat ik zou blijven tot het einde van Limp Bizkit), de mensen om ons heen leken zich ook kostelijk te vermaken bij Limp Bizkit, de surprise met Ed Sheeran op het podium hinte hij wel al een paar keer naar, maar maakte het zeker niet minder leuk.
Daarna een heel stuk naar voren kunnen komen bij Hozier wat zeer goed in de smaak viel. Een aangename stem heeft deze man om naar te luisteren, een goede band achter zich en je eerlijk is eerlijk lelijk is hij zeker ook niet en ook daar kwam Ed Sheeran nog even als surprise act het podium op om samen een nummertje te spelen.
Daarna nog een snack pauze genomen en een toilet bezoek gedaan om via de cocktail weer richting South te keren voor Ed Sheeran en tot tegenstelling van vele wij van Sam Smith hebben kunnen mee krijgen klonk echt afgrijselijk, maar dat kan misschien ook komen omdat wij er verder van af stonden.
Dus ondertussen een plekje zoeken voor Ed Sheeran maar het was al zo druk, dat er bijna geen doorkomen meer aan was, toch ergens op het geasvalteerde gedeelt voor south stage terecht gekomen maar niet VanHarte en zag geen donder dus naar een paar nummers richting het heuveltje bij het wmltap punt gelopen en wat was dat een mooi gezicht om te zien, eerlijk ik heb het terrein nog nooit zo vol gezien bij een headliner laat staan andere acts op Pinkpop dan nu bij Ed Sheeran.
Tot aan het hoekje tuinterras/wml tappunt stond het helemaal vol.
En ja ik zal nooit aan Ed zijn kunsten twijfelen saai is het zeker niet kortom genoten van Ed Sheeran en zeer zeker headliner waardig.

Genoten van Pinkpop 2024 op naar volgend jaar, nu al zin in.

Top 5 op vrijdag
1, yungblud
2, Avril
3, Keane
4, Acda en de Munnik
5, kawala

Top 5 op zondag
1,Ed Sheeran
2,Hozier
3,Limp Bizkit
4,DOOL
5,Meute

Top 10 over het weekend (behalve zaterdag dan)
1, Ed Sheeran
2, Hozier
3, yungblud
4, Avril
5, Limp Bizkit
6, DOOL
7, Meute
8, Keane
9, Acda en de Munnik
10, Kawala .
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.388
3.410
Dan is er hier toch een representatievere m/v verhouding dan ik dacht.

Überhaupt wel benieuwd naar de wie is wie (buiten de alom bekende mr. Pinkpop junior).

Oh en @Bassie78 natuurlijk herkenbaar via de profielfoto
Minstens 3 van de vrouwen zijn van de Festileaks redactie. Buiten hen en Dennis uiteraard herken ik verder niet direct iemand.
Leuke foto alleszins, mooie opkomst!
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.720
7.484
Beetje bijgelezen inmiddels hier. Ik kreeg al van mensen door dat Avril tegenviel op Pinkpop en dat lees ik hier en daar terug, maar hoe zit dat? Ik had daar dit weekend heel veel zin in op Hurricane en was na de berichten een beetje huiverig, maar ze speelde heel goed die zaterdag. Energiek, zuiver, nummers goed gebracht, heerlijke nostalgie, Simple Plan nog voor een nummertje erbij. Was het op Pinkpop niks van dit alles?
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Sam Smith die afgrijselijk klonk? Hen zong gewoon alles loepzuiver en de band was ook echt dik in orde. Heb me ook goed gestoord aan het aantal homofoben in het publiek trouwens.
Ik ga er even vanuit dat dit op mijn verslag was. maar daarom zette ik er al bij, dat dit ook kon zijn omdat wij er echt een heel stuk vanaf stonden dat het geluid daar gewoon een heel stuk minder was van zover af.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken