Pinkpop 2024

elo

Headliner
3 dec 2013
5.374
4.347

Voordat ik volgende week mijn (zeer uitgesproken schrijvende) collega ga afzeiken... Royal Blood kan toch niet (zo) goed zijn geweest?
Nee, kan ik me ook niet voorstellen. 2 nummers gezien, was weinif aan.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.273
2.603
Jammer, Maneskin was interessanter dan veel andere bands. Pommelien Thijs ook trouwens. Best een prima dag gehad hoor. Kutweer wel, maar muzikaal heb ik slechtere dagen gehad op Pinkpop...
😉heb toch andere dingen gehoord. Slechtere performance dan 2022 zeggen mensen. Maar goed ieder z’n eigen muzieksmaak.
 

yumi

Randprogramma
27 jun 2019
108
213
Royal blood blijf ik een raar concept vinden...

Hardrock, maar dan met een halve band.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
473
178
Zoo de 1e 2 dagen ziten erop (campingdagje meegerekend) en wat ben ik boven verwachting weer aan het genieten!
Sfeer is top ondanks het slechte weer.. zoals het hoort te zijn en al jaren was!
Lege terein is lekker maar wel heftig dit heb ik niet zo erg meegemaakt

Over de headliner: hebben mij flink verast top band maar helaas nog niet headliner waardig

Top 3 van de dag!

1: Nathaniel Rateliff
2: Keane
3: Kawala

Kawala toch wel verassing, helpt ook mee dat het podium en terein "veel" beter is geworden
 
  • Leuk
Waarderingen: Maria en Timmetje

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
202
159
Pommelien Thijs nu op de stream. Ik ga er toch maar eens voor zitten. ☺️
 

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
202
159
Eigenlijk heel leuk, ik kende haar amper.

Fijne verschijning, prima poprock songs (ik vermoed dat het niet nadelig is dat ik er eigenlijk geen woord van versta). Vocaal netjes en vooral enorm veel energie. Daar slaat iedereen goed op aan, ondanks de regen.

Vrolijke verrassing. 👌 Volgend jaar op Werchter lijkt me. Mainstage uurtje of 17u?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en mattman

stanleyy

Playlistbediener
27 okt 2023
5
12
Maneskin steekt er met kop en schouders bovenuit vandaag. Ze maken het als headliner helemaal waar! :)

Ook skindred, yungblud, royal blood en cian ducrot waren top!
 

festilover

Nieuw lid
22 jun 2024
2
6
Het was ondanks de regen een heerlijke dag, met veel onverwachte genietmomentjes:)
De bizarre gitaar rifjes van polyphia, gevolgd door de gekke dansjes bij de prima klinkende babymetal, stukjes yungblud en Royal blood gezien, onverwacht genoten bij Pommelien Thijs, me verbaasd over het ongeïnteresseerde gebotoxte gezicht van m’n jeugdheldin Avril lavigne. Helemaal uit m’n dak me droog gedanst bij Tinlicker en genoten van een prima show van Maneskin. Op naar morgen!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.819
6.553
Jammer, Maneskin was interessanter dan veel andere bands. Pommelien Thijs ook trouwens. Best een prima dag gehad hoor. Kutweer wel, maar muzikaal heb ik slechtere dagen gehad op Pinkpop...
Je leest best vaak dat mensen een headliner bewust skippen of gewoon weggaan. Ik snap op Pinkpop nooit zo goed waarom mensen niet toch even op zn minst gaat kijken bij een headliner. Je bent er toch, er staat niks anders. Is het niks is het niks, maar soms kan iets ineens ook live enorm verrassen.

Wel goed om te lezen dat ieder ondanks het rotweer een leuke dag hebben gehad.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.369
9.102
En hoe was het met de sfeer tijdens de voetbal? Werd die massaal verstoord door voetbal kijkende mensen tijdens Keane en Maneskin?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.374
4.347
Je leest best vaak dat mensen een headliner bewust skippen of gewoon weggaan. Ik snap op Pinkpop nooit zo goed waarom mensen niet toch even op zn minst gaat kijken bij een headliner. Je bent er toch, er staat niks anders. Is het niks is het niks, maar soms kan iets ineens ook live enorm verrassen.

Wel goed om te lezen dat ieder ondanks het rotweer een leuke dag hebben gehad.
Ik heb dat nog nooit gedaan, al ben ik bij Imagine Dragons wel vertrokken na 6 nummers ofzo. Maargoed, ik vond Maneskin oprecht een steady Pinkpop headliner en de berichten op de socials lijken aan te tonen dat de mensen die er waren (en dat waren er om 23:00 nog meer dan ik had gedacht) het ook een prima headliner vonden. Tuurlijk, geen wauw-effect, maar ik heb ze slechter gezien hoor. Deze "noodgreep" pakte dus alvast goed uit.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.871
3.870
Je leest best vaak dat mensen een headliner bewust skippen of gewoon weggaan. Ik snap op Pinkpop nooit zo goed waarom mensen niet toch even op zn minst gaat kijken bij een headliner. Je bent er toch, er staat niks anders. Is het niks is het niks, maar soms kan iets ineens ook live enorm verrassen.

Wel goed om te lezen dat ieder ondanks het rotweer een leuke dag hebben gehad.
Bij de discussie over voetbal laten zien en het gebrek aan respect voor de muziek ben ik hier bewust maar niet over begonnen, maar dat ging wel door mij heen inderdaad
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
387
240
Pinkpop is bezig aan een langzame dood……

Ik ben mij kapot geschrokken gisteren. Vanaf het Sky dek duidelijk te zien dat bijna lange na geen 40000 man aanwezig was. Hooguit 25000 want nog nooit zo weinig mensen gezien.

Bij elk optreden was het geen enkel probleem om in voorste vak te komen. Zelfs bij ons is er ruimte voor 600 man maar tijdens stromende regen hooguit 250.

Vond het sneu voor alle mensen met die zware regenval. Zoveel was nu ook niet voorspeld.

Opvallend dat terrein nog leger werd toen de voetbal begon. Kennelijk toch behoefte voor velen om te kijken.

Programma was redelijk en Youngblood met Keane hoogtepunten.

Baby Metal hadden veel naar het zin maar was niets anders dan een uur een vuilnisbak leeggooien.

Hoop van harte dat het weer beter wordt vandaag.

Maneskin ben ik weggegaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken