Pinkpop 2024

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.119
1.336
Vorig jaar op RW deden we (enkele) meeting(s) op het terrein met de aanwezige Festileakers; zo samen Nova Twins gezien. Hiervoor ook interesse dit weekend?
 

D02

Dagopener
2 jan 2019
553
257
Dat tuinterras lichtelijk aso omdat die parasols etc zouden er overal moeten zijn voor iedereen.
Eens! Vooral als je kijkt naar afgelopen edities waar het 35 graden was. Volgens mij worden er al aardig wat jaren om meer schaduw/schuil plekken gevraagd. Is het een beetje aso dat die extra plekken er nu zijn tegen extra betaling.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.121
503
Tsja echte voetballiefhebbers die kijken wel thuis,of in de kroeg of waar dan ook maar niet op PP.Was toch al lang bekend dat we a.s.vrijdag tegen de Fransen spelen.Dan koop je toch geen ticket of desnoods verkoop je het.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.773
9.722
Vind het al raar dat Pinkpop zoiets op hun website moet kieperen. Wil je voetbal kijken, ga je gang. Maar Pinkpop draait om muziek.
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.781
Vind het vrij dom eigenlijk. Zo haal de de twijfelaar in ieder geval niet over de streep. Ze willen gewoon niet een oranje feest, maar dat zal op zo’n festival wel meevallen.

Gelukkig is er genoeg te doen op Pinkpop….
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.586
4.687
Vind het vrij dom eigenlijk. Zo haal de de twijfelaar in ieder geval niet over de streep. Ze willen gewoon niet een oranje feest, maar dat zal op zo’n festival wel meevallen.

Gelukkig is er genoeg te doen op Pinkpop….
Ja, want mensen die nu twijfelen gaan ook echt €145 neertellen om daar NL-Frankrijk te zien.
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en mattman

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.462
6.702
Grootste deel van het publiek dat er nu op vrijdagavond is, zal beslist voor Keane en Måneskin op het festivalterrein zijn...

en als er voetbal kijkers op mobieltjes zijn, dan is er meer plek om verder vooraan te komen bij Keane en Måneskin, ik zie mooie mogelijkheden 👌🏻
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.586
4.687
Grootste deel van het publiek dat er nu op vrijdagavond is, zal beslist voor Keane en Måneskin op het festivalterrein zijn...

en als er voetbal kijkers op mobieltjes zijn, dan is er meer plek om verder vooraan te komen bij Keane en Måneskin, ik zie mooie mogelijkheden 👌🏻
Ik denk dat vooraan komen nergens een probleem is op vrijdag 😅
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.462
6.702
via L1nieuws:
l1nieuws.nl/nieuws/2675501/zoveel-energie-wordt-er-in-pinkpop-gestoken

Zoveel energie wordt er in Pinkpop gestoken

Het is aftellen geblazen: vrijdag gaat de 53e editie van Pinkpop van start. In het enorme festival wordt veel energie gestoken, maar sommige factoren zijn lastig te voorzien.

Op het terrein en de camping zijn dagelijks meer mensen dan Landgraaf aan inwoners telt. Om die alleen al van drinken en eten te voorzien, is heel wat stroom nodig. Daar komt nog eens de energie bij die gevraagd om artiesten te kunnen laten optreden. En dan is er nog zoiets als het onbestendige weer.

Hekken dragen
Sierk Janssen is opgegroeid met Pinkpop. Sterker nog, zijn vader was bevriend met Jan Smeets, mister Pinkpop. Hij mocht als 18-jarige met hekken slepen op het festival. Inmiddels is hij verantwoordelijk voor veiligheid, vergunningen en ook productie. En hij weet als geen ander dat er heel veel bij komt kijken. "Wij hebben verdeeld over het terrein vijf zogeheten powerplants. Daar staat een aantal aggregaten bij elkaar die stroom leveren voor de catering en het podium."

Festival verduurzaamd
Het festival vraagt 's nachts minder stroom dan overdag. Hierop is ingespeeld en daarmee ook verduurzaamd, legt Janssen uit. "Vroeger draaiden we voor één editie van Pinkpop 80.000 liter diesel erdoorheen, maar de powerplants is dat met een kwart verminderd." Volgens de coördinator wordt er op deze manier naar de gehele productie gekeken. "Het streven is ooit alles op het vaste net aan te sluiten, maar daar moet nog veel voor worden aangepast."

Volle vrachtwagen
Ook de podia op het festivalterrein vragen veel stroom. Pinkpop heeft een standaarduitrusting, maar vaak nemen acts ook nog eigen licht en geluid mee, en soms nog wel iets meer. "Denk maar aan Rammstein, die hebben ook nog eens vuurwerk bij zich. Zij hingen voor 50.000 kilo aan materiaal aan de dakconstructie. Dat is te vergelijken met een volledig gevulde vrachtwagen aan het plafond." Tijdens hun show stonden bij het podium twee extra aggregaten te draaien. "Goed voor zo'n 2000 kilowatt aan stroom."

Alles geaard
Janssen zegt alles onder controle te hebben, maar is niet helemaal gerust op het weer. "Niet zozeer de regen, maar de wind en een mogelijk onweer." Hij refereert aan Pinkpop 2014, toen vlak voor het optreden van Metallica een storm over het terrein trok. Het leverde hachelijke momenten op, maar het optreden kon alsnog doorgaan.

Volgens Janssen meenden ze toen alles goed voor elkaar te hebben, maar dat bleek niet zo te zijn. Daarom zijn er extra veiligheidsmaatregelen genomen naar aanleiding van die editie. "Zo zijn nu de ijzeren torens op het veld, de podia, het skydeck, eigenlijk alles hoger dan zes meter nu geaard, zodat als de bliksem er is, het redelijk veilig is."

Artikel incl filmpje op:
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.754
5.265
[...] Maar Pinkpop draait om muziek.
Think Tim Robinson GIF by NETFLIX
 

audelie

Nieuw lid
9 jun 2024
2
0
Hi! Hoe zit het eigenlijk met de silent disco op donderdag? Moet je er net zoals Lowlands vroeg bij zijn om een koptelefoon op te halen en zo ja waar? :)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.754
5.265
Ik zit maar wat te geinen. Ik ben groot voetbalfan en groot muziekliefhebber. Op Pinkpop staat er niets waar ik een EK wedstrijd van NL voor zou skippen.

Ik hoop van harte dat NL 1e of een van de beste nr 3 wordt in de poule, anders speelt NL evt de kwartfinale tijdens Eefje op DTRH.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.754
5.265
Hi! Hoe zit het eigenlijk met de silent disco op donderdag? Moet je er net zoals Lowlands vroeg bij zijn om een koptelefoon op te halen en zo ja waar? :)
Je staat hooguit even in de rij als je wat later bent (wat ik zonder uitzondering was). Maar dat duurt nooit lang
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
491
201
Die vaste gast tickets vind ik eigenlijk best handig.
Dat tuinterras lichtelijk aso omdat die parasols etc zouden er overal moeten zijn voor iedereen.

Dat skydeck brengt goed geld in het laatje. Ik zou het er niet voor over hebben maar ieder z’n ding.

tja en verder krijg ik al jaren de indruk dat Pinkpop zou moeten moderniseren en tegelijk de oude garde tevreden probeert te houden. Dan krijg je een stijl die niemand meer begrijpt.

We hebben er in ieder geval allemaal een mening over.
Tsjah en dit is volgens mij juist wat er mis gaat! Moderniseren, vernieuwen, verjongen al dat soort uitspraken..
Ben toch ook op mijn 19e begonnen met pinkpop zonder dat die poespas er was, zo wil veel jeugd/jongeren juist de ervaring mee maken zoals dat in eerdere edities was!
Met vernieuwen en Moderniseren wil je juist een andere doelgroep aantrekken een doelgroep die 50 jaar geen interesse in een festival als pinkpop hadden..
En de doelgroep die pinkpop had zoekt het nu elders en gaat naar graspop of RW!

Tsjah mooi door gaan met deze flauwekul het klinkt voor mij verre van logisch
 
  • Leuk
Waarderingen: Harmofiel

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.462
6.702
Dat niet, maar je zult straks wel enorm veel mobieltjes met voetbal zien, wat de sfeer ook niet ten goede komt.
misschien...

Of het valt mee? Laatste keer waren het ook veel mensen die voetbal keken tijdens The Cure en tijdens het te wachten op Armin van Buuren. Dat was destijds een finale Conference League.
Nu is het tijdens Keane en Måneskin, toch een ander soort acts. En slechts een groeps wedstrijd.

Er zullen er vast zijn, maar ik denk dat The Cure ook "te ingewikkeld" was waardoor er makkelijker naar voetbal op mobieltjes werd gekeken.
 
  • Haha
Waarderingen: brutus257

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Vorig jaar op RW deden we (enkele) meeting(s) op het terrein met de aanwezige Festileakers; zo samen Nova Twins gezien. Hiervoor ook interesse dit weekend?
Hebben vorig jaar ook van het Pinkpop forum hier ook gedaan, ik had al eens gevraagd of dit jaar weer een meeting zou zijn maar nog geen reactie.
 
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27

Gebruikers die dit onderwerp bekijken