Pinkpop 2024

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.439
Wat een onzin!

Natuurlijk zijn er meer mensen die juist wel geïnteresseerd zijn in Måneskin en Keane.

Hoe kan je zo iets zeggen "want: veel minder interessante acts voor velen"
Sorry hoor, erg veel disrespect voor de fans die er wel zijn
Omdat er niet zoveel kaarten voor die dag zijn verkocht misschien.
 

SanderFMC

Randprogramma
1 jul 2022
189
273
Inmiddels durf ik als (niet-professioneel) weerman wel wat te zeggen over de weersverwachting

Vrijdag wordt waarschijnlijk de warmste dag met 22-24 graden, maar ontstaan er ook buien. Hierbij is ook kans op onweer, dus dat is wel iets om in de gaten te houden

Zaterdag wordt het iets koeler, maar waarschijnlijk blijft het wel grotendeels droog met ruimte voor de zon en wordt het zo'n 21 graden. Er is nog een kleine kans dat het toch regenachtig wordt en dan blijft de temperatuur ook achter

Zondag blijft het vrijwel zeker droog met veel ruimte voor de zon en wordt het zo'n 22 graden
 

LIBOH

Gouden Tip
26 jan 2023
318
235
Inmiddels durf ik als (niet-professioneel) weerman wel wat te zeggen over de weersverwachting

Vrijdag wordt waarschijnlijk de warmste dag met 22-24 graden, maar ontstaan er ook buien. Hierbij is ook kans op onweer, dus dat is wel iets om in de gaten te houden

Zaterdag wordt het iets koeler, maar waarschijnlijk blijft het wel grotendeels droog met ruimte voor de zon en wordt het zo'n 21 graden. Er is nog een kleine kans dat het toch regenachtig wordt en dan blijft de temperatuur ook achter

Zondag blijft het vrijwel zeker droog met veel ruimte voor de zon en wordt het zo'n 22 graden
En donderdag?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.857
5.386
Ja er zijn wel mensen die wel een ticket hebben voor Keane en Måneskin, daar gaan jullie wel erg makkelijk aan voorbij!!?
De tegenvallende kaartverkoop impliceert toch dat het voor "velen" niet zo interessant is?

Verder ga je geen problemen krijgen vooraan te geraken om daar van deze bands te genieten. Win/win, toch?
 

tiswat

Nieuw lid
18 jun 2024
1
1
Dit jaar ga ik voor het eerst naar Pinkpop. Voorheen wel naar Pukkelpop geweest, maar daar wel verwend geraakt door de faciliteiten.
Is er op de Pinkpop camping ook (gratis) heet water en magnetrons? Of moet je alles met een gasstelletje opwarmen?
 
  • Haha
Waarderingen: hersenscheetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
De tegenvallende kaartverkoop impliceert toch dat het voor "velen" niet zo interessant is?
Het gaat mij niet om wie er niet is en geen ticket heeft gekocht.

Enige wat ik 'vraag' is enig respect voor de mensen die wel een ticket gekocht hebben en wel aanwezig zijn voor met name de hoofdacts (Keane en Måneskin op vrijdag of Nothing But Thieves en Calvin Harris op zaterdag).
Laten blijken wat de persoonlijke voorkeur is en het feit dat de ticket verkoop niet goed / drama was, da's oke en compleet andere gespreksonderwerp.

Maar als het gaat over de bezoekers die wel aanwezig zijn, dan verdient dat wel enig respect. Die mensen komen juist voor deze hoofdacts, ookal zijn het er "een paar duizend"! Waarschijnlijk zijn die op moment van spelen van die hoofdact wel in de meerderheid, daar ben ik van overtuigd. Graag respect tonen...
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.694
Het gaat mij niet om wie er niet is en geen ticket heeft gekocht.

Enige wat ik 'vraag' is enig respect voor de mensen die wel een ticket gekocht hebben en wel aanwezig zijn voor met name de hoofdacts (Keane en Måneskin op vrijdag of Nothing But Thieves en Calvin Harris op zaterdag).
Laten blijken wat de persoonlijke voorkeur is en het feit dat de ticket verkoop niet goed / drama was, da's oke en compleet andere gespreksonderwerp.

Maar als het gaat over de bezoekers die wel aanwezig zijn, dan verdient dat wel enig respect. Die mensen komen juist voor deze hoofdacts, ookal zijn het er "een paar duizend"! Waarschijnlijk zijn die op moment van spelen van die hoofdact wel in de meerderheid, daar ben ik van overtuigd. Graag respect tonen...
Geen idee waar deze Pinkpop-politie post opeens vandaan komt. Het enige wat ik probeerde aan te geven is: voor veel (weekend)bezoekers is Maneskin echt geen "must" headliner, zoals dat bij een The Cure toch wel was (veel drukker ook die dag). Ja, er zullen vast genoeg mensen wel naar Maneskin gaan kijken en een aantal zal er zelfs specifiek voor komen, maar het lijkt me geen gekke uitspraak dat -zeker in combinatie met de importantie van de wedstrijd- er veel mensen naar het voetbal kijken.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.905
4.869
Het gaat mij niet om wie er niet is en geen ticket heeft gekocht.

Enige wat ik 'vraag' is enig respect voor de mensen die wel een ticket gekocht hebben en wel aanwezig zijn voor met name de hoofdacts (Keane en Måneskin op vrijdag of Nothing But Thieves en Calvin Harris op zaterdag).
Laten blijken wat de persoonlijke voorkeur is en het feit dat de ticket verkoop niet goed / drama was, da's oke en compleet andere gespreksonderwerp.

Maar als het gaat over de bezoekers die wel aanwezig zijn, dan verdient dat wel enig respect. Die mensen komen juist voor deze hoofdacts, ookal zijn het er "een paar duizend"! Waarschijnlijk zijn die op moment van spelen van die hoofdact wel in de meerderheid, daar ben ik van overtuigd. Graag respect tonen...
Respect moet je verdienen toch?

Maar ik wens de ticketkopers wel een bijzonder fijne festivaldag.
 
Laatst bewerkt:

LIBOH

Gouden Tip
26 jan 2023
318
235
Het gaat mij niet om wie er niet is en geen ticket heeft gekocht.

Enige wat ik 'vraag' is enig respect voor de mensen die wel een ticket gekocht hebben en wel aanwezig zijn voor met name de hoofdacts (Keane en Måneskin op vrijdag of Nothing But Thieves en Calvin Harris op zaterdag).
Laten blijken wat de persoonlijke voorkeur is en het feit dat de ticket verkoop niet goed / drama was, da's oke en compleet andere gespreksonderwerp.

Maar als het gaat over de bezoekers die wel aanwezig zijn, dan verdient dat wel enig respect. Die mensen komen juist voor deze hoofdacts, ookal zijn het er "een paar duizend"! Waarschijnlijk zijn die op moment van spelen van die hoofdact wel in de meerderheid, daar ben ik van overtuigd. Graag respect tonen...
Volgens mij ben jij degene die over the cure begon hoor en dat daar ook voetbal werd gekeken. Zelfs meer in jouw ogen want moeilijke act. Wie toont er nu geen respect? En the cure en armin van buuren zijn toch wel in hun categorie legendes waar keane en maneskin nog even voor moeten werken met alle respect.
En qua voetbal is het EK ook gewoon populairder dan the nations league of hoe hoe dat ook heet. Dat is gewoon een feit.
Dit heeft niks te maken met respect voor fans die een kaartje voor keane of maneskin hebben gekocht.
En dan hebben we het nog geen eens over het weer gehad, want als het echt gaat hozen met onweer kiezen mensen toch eieren voor hun geld. En eventueel voetbal, f1 of house of dragons voor mij part ergens hoog en droog kijken om toch nog wat gezelligheid samen te beleven is dan wel een reële optie.
 
Laatst bewerkt:

SanderFMC

Randprogramma
1 jul 2022
189
273
En donderdag?
Ook donderdagavond is er al kans op buien met mogelijk onweer. Niet meteen onweer van het allerzwaarste soort hoor, maar wel goed om in de gaten te houden. Het positieve voor de Pinkpop-gangers is in ieder geval dat het weer gedurende het weekend steeds beter wordt. Eerst het zuur,dan het zoet.

Zelf heb ik trouwens nog geen Pinkpop-kaartje voorlopig. Maar wel meegedaan aan die winactie voor een dagticket, dus wie weet!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joa

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
gelukkig zijn er mensen die Keane en Måneskin wel interessant vinden en een ticket voor Pinkpop hebben...

het siert Pinkpop dat ze zich enkel richten op de muziek die avond (op het festivalterrein en de campingtainment) en zich niet laten kennen
Hier ben ik het niet mee eens Dennis. Ik heb niks met Maneskin en lijkt me juist leuk om achter de tent stage op het scherm daar met wat fans er voetbal te kijken. Lekker wat eten en drinken pakken en dan genieten van de wedstrijd. Maar goed het zal wel….. ik ga wel eerder op m’n fietsje naar huis om daar het voetbal te kijken.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Grootste deel van het publiek dat er nu op vrijdagavond is, zal beslist voor Keane en Måneskin op het festivalterrein zijn...

en als er voetbal kijkers op mobieltjes zijn, dan is er meer plek om verder vooraan te komen bij Keane en Måneskin, ik zie mooie mogelijkheden 👌🏻
Je onderschat volgens mij hoeveel vaste lokale Pinkpop bezoekers nu eerder naar huis gaan om voetbal te kijken omdat het op Pinkpop niet kan. Van mijn collega’s 5/6 waar ik het van weet en van m’n vriendengroep 8/9👀😂. Dus ik denk dat Pinkpop gezien de matige line up van die dag dit gewoon had moeten doen. Maar goed het zal wel.

Mijn algemene irritatie komt deels van het feit dat je bij brand bier inmiddels 100 dag kaarten kan winnen, bij het AD een flink aantal en ook de LIDL verloot 9 weekendkaarten. Vergeet niet de Duitse radiozender 100’5 die elke ochtend Pinkpop tickets verloten. leuk voor de mensen die gewoon netjes een ticket hebben gekocht. Staan de tickets morgen ook op vakantie veilingen? Damn.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
648
368
Je onderschat volgens mij hoeveel vaste lokale Pinkpop bezoekers nu eerder naar huis gaan om voetbal te kijken omdat het op Pinkpop niet kan. Van mijn collega’s 5/6 waar ik het van weet en van m’n vriendengroep 8/9👀😂. Dus ik denk dat Pinkpop gezien de matige line up van die dag dit gewoon had moeten doen. Maar goed het zal wel.

Mijn algemene irritatie komt deels van het feit dat je bij brand bier inmiddels 100 dag kaarten kan winnen, bij het AD een flink aantal en ook de LIDL verloot 9 weekendkaarten. Vergeet niet de Duitse radiozender 100’5 die elke ochtend Pinkpop tickets verloten. leuk voor de mensen die gewoon netjes een ticket hebben gekocht. Staan de tickets morgen ook op vakantie veilingen? Damn.
Vind dat gratis tickets weggeven ook heel kwalijk. Ze doen er werkelijk alles aan om de trouwe vaste fan tegen zich te keren lijkt het wel….alles wat je fout kan doen grijpen ze aan :s
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.857
5.386
Het gaat mij niet om wie er niet is en geen ticket heeft gekocht.

Enige wat ik 'vraag' is enig respect voor de mensen die wel een ticket gekocht hebben en wel aanwezig zijn voor met name de hoofdacts (Keane en Måneskin op vrijdag of Nothing But Thieves en Calvin Harris op zaterdag).
Laten blijken wat de persoonlijke voorkeur is en het feit dat de ticket verkoop niet goed / drama was, da's oke en compleet andere gespreksonderwerp.

Maar als het gaat over de bezoekers die wel aanwezig zijn, dan verdient dat wel enig respect. Die mensen komen juist voor deze hoofdacts, ookal zijn het er "een paar duizend"! Waarschijnlijk zijn die op moment van spelen van die hoofdact wel in de meerderheid, daar ben ik van overtuigd. Graag respect tonen...
Geen idee waar dit nou vandaan kwam, maar de respectkaart vind ik wel een aparte. Dat ik Maneskin kut vind, en/of voetbal leuker dan Keane is toch op geen enkele manier respectloos? Ik voel mij ook geenszins aangetast als voetbalfan ofzo.

Daarbij is gewoon objectief vast te stellen dat er vrijdag en zaterdag relatief weinig mensen naar Landgraaf trekken. Ikzelf ben één van die weinigen, maar door niet ergens voetbal aan te bieden, verdient Pinkpop vanaf 20:30 niets extra's meer aan mij. Uit mijn vriendengroep ben ik zeker niet de enige. Sterker nog, van de nog niet sowieso afgehaakten, gaat iedereen voetbal kijken. Dat zal echt geen unicum zijn.

En voor de duidelijk, want ik vind het niet heel prettig als respectloos weggezet te worden, dat is geen enkel gebrek aan respect voor hen die gaan genieten van Maneskin.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
het feit is dat het bij verre niet uitverkocht is. Het feit is dat het voetbal niet uitgezonden zal worden.
Wat ook weldegelijk zo is, is dat de bezoekers die wel aanwezig zijn komen voor de acts van die dag en met name uiteraard de bezoekers met een dagticket.

Of we taferelen gaan zien als bij The Cure en de Nations League finale, dat moet nog blijken. Dat is alleen vast te stellen uit de ervaring van 2019. Of bezoekers daadwerkelijk van het terrein wegtrekken is ook nog niet vast te stellen. Dat zijn nu enkele aannames, waarvan op vrijdag avond moet blijken wat de bezoekers gaan doen.

Vooralsnog ga ik er weldegelijk van uit, dat een groot deel van de weekend bezoekers en ook voornamelijk uiteraard de dagticket bezoekers wel bezig is met de bands en de muziek. Dat heeft dus onder andere niets te maken met of de dag niet uitverkocht is. Maar met de Pinkpop bezoekers die wel komen genieten van deze lineup.

Heb ik zo bewoordingen gebruikt die begrijpelijker zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken