Stiekem kan ik dan toch een kleine glimlach niet onderdrukken. Wat hebben deze twee heren (Rob en Niek) het toch knap voor elkaar gekregen om een heel mooi festival de nek om te draaien met hun commerciële hebzuchtige instelling. Helemaal uitgemolken met allerlei poeha die niks, maar dan ook helemaal niks, toevoegt aan de ware festival beleving. Wilhelmina Skydeck, ja ik zie dat je decadent bent, dat heel graag wil tonen en totaal geen affiniteit hebt met muziekliefhebberij. Tuinterras, who cares..? €5,00 betalen voor een vaste gast plek op camping A, hoelang kwam je ook alwe... oh wacht dit is je eerste keer? Een echte "vaste" gast dus? Waar zijn alle leuke vriendengroepen (de sfeermakers) gebleven op camping A? Wat een uitsterfbeleid joh, geen partytenten meer op de camping en zelfs je deodorant bus wordt in beslag genomen. Enkel nog poppy headliners en totale creatieve armoede als het aankomt op de boekers. Het publiek wordt met het jaar steeds meer besmet met "the Dutch Disease" en daar ontbreekt ook vaak totaal aan oprechte interesse in de muziek/muzikanten... En toch ben ik er dit jaar weer bij, al is het maar één dag deze keer, na 17 jaar een vaste weekendgast te zijn geweest. Rob, Niek bedankt voor het verruimen van mijn zicht veld. Dankzij jullie gulzigheid weet ik ineens weer waarom festivals in België zoveel leuker, beter en puurder zijn. Dus lekker weer 4 dagen naar Werchter, waar het nog wel allemaal kan en het om de muziekbeleving draait. Mocht de lijn doorgetrokken worden van dit commercieel beleid i.c.m. de keuze voor steeds minder rock, Indie, alternatief en de echte live beleving en meer Top40 (vergankelijke, consumptieve bagger).. Dan heeft mijn laatste weekend Pinkpop plaatsgevonden. Blijf de reactie overigens zeer opmerkelijk vinden van de organisatoren, ze hebben tot voorkort volgehouden dat ze ruim tevreden waren met het verloop van de ticketverkoop.... In het verleden werd hier wel een eerlijkere mening over gedeeld door ome Jan.