Pinkpop 2024

HaaEll

Campingartiest
21 nov 2023
51
36
Dat is dan ook hun verdiende loon door iemand met een USB-stick en een vinylspeler als headliner te boeken op een van de dagen. Met op dezelfde dag in de grootste letters ook nog Nothing But Thieves (een act die je de afgelopen jaren, dit jaar, en de komende jaren nog honderdduizend keer kunt gaan zien op elke willekeurige braderie) en Anouk (die het niet zo nauw lijkt te nemen met mensenrechten)...

Aan de andere kant kun je dan misschien gewoon nog lopen over het veld in plaats van dat je in een fuik loopt tussen alle picknickkleedjes.
Jij kijkt eerst of de artiesten mensenrechten hoog in het vaandel hebben staan voordat je een ticket koopt??
 

HaaEll

Campingartiest
21 nov 2023
51
36
Herken het wel. Pinkpop was speciaal. Ook in de 00s nog. Tegenwoordig is er zoveel aanbod aan festivals. Probeer dan maar speciaal te blijven. Denk dat Pinkpop vooral populariteit verliest omdat ze geen electronische/hip-hop namen hebben. Dat wordt iig minder gewaardeerd dan op andere festivals. Kijk maar naar de reacties als ze geen grote rockheadliner boeken. Alleen zijn die er steeds minder en als ze er wel zijn (maneskin) wordt het ook niet gewaardeerd.
Pinkpop is een mengelmoes van van alles en nog wat. Dat maakt het leuk, daardoor is er ook veel discussie, maar ik denk dat het daardoor ook lastig is in te schatten of mensen er wel kaartjes voor gaan kopen. En dit jaar blijkbaar niet. Zelfs de Ed Sheeran dag niet.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Volgens het graspop forum is dit morgen pas :unsure:
LOL, die telling tot de eerste Pinkpop dag klopt inderdaad niet.... tot de eerste festival dag tenminste.
maar wel tot de donderdag dat dat camping open gaat inderdaad,

tot de eerste festivaldag 21-06-2024
1710230759685.png
tot de dag dat de camping open gaat 20-06-2024
1710230835924.png


is het dan ook niet 100 dagen tot Graspop? en morgen 100 dagen tot en met de eerste festivaldag?
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
466
811
Is there a specific area for the VIP tickets holders near the South & North stages, or the VIP are with the general public within the kind of "golden ring"?
Yes there is the so called 'Wilhelmina Deck'. An area above groundlevel between the north and south stage in which you have your own bar and from which you can see both stages.

I also think when you have this kind of ticket you will have premium access to the frontrow.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743
Herken het wel. Pinkpop was speciaal. Ook in de 00s nog. Tegenwoordig is er zoveel aanbod aan festivals. Probeer dan maar speciaal te blijven. Denk dat Pinkpop vooral populariteit verliest omdat ze geen electronische/hip-hop namen hebben. Dat wordt iig minder gewaardeerd dan op andere festivals. Kijk maar naar de reacties als ze geen grote rockheadliner boeken. Alleen zijn die er steeds minder en als ze er wel zijn (maneskin) wordt het ook niet gewaardeerd.
Pinkpop is een mengelmoes van van alles en nog wat. Dat maakt het leuk, daardoor is er ook veel discussie, maar ik denk dat het daardoor ook lastig is in te schatten of mensen er wel kaartjes voor gaan kopen. En dit jaar blijkbaar niet. Zelfs de Ed Sheeran dag niet.
ik vind pinkpop nou juist niet een mengelmoes.
vooral heel veel klote muziek met een paar uitschieters
 
  • Haha
Waarderingen: elo en DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
ik vind pinkpop nou juist niet een mengelmoes.
vooral heel veel klote muziek met een paar uitschieters
ik vermoed dat er weinig te vinden is op Pinkpop dit jaar waar jij blij van gaat worden?

aan de andere kant, ik zie de mengelmoes wel. pop acts, singer songwriters, rock acts, dj acts...
maar als het allemaal niet in je smaak valt, dan is het idd een vervelende lineup
 

JohndeBever

Campingartiest
12 okt 2023
59
55
Nu we toch over de camping beginnen kwam ik laatst dit artikel tegen: https://www.landgraaf.nl/opwaardering-entree-park-strijthagen

DIt betreft het stuk wat normaliter parkeerplek is op camping A. Dit wordt dus zover ik begrijp compleet betegeld en geasfalteerd. Daarnaast staat er dat als alles meezit ze verwachten(!) eind juli 2024 klaar te zijn.

Ben benieuwd of dit enige complicaties voor PP gaat opleveren, en wat het voor ons als camping bezoeker gaat veranderen. Minder plek op de camping (want lijkt me niet dat ze mensen op asfalt laten slapen) maar wel extra geld vragen voor een plekje op de camping? Of zouden ze de parkeerplaats verbouwd hebben voor de o zo populaire groepsplekken :ROFLMAO:
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
421
115
Dat is dan ook hun verdiende loon door iemand met een USB-stick en een vinylspeler als headliner te boeken op een van de dagen. Met op dezelfde dag in de grootste letters ook nog Nothing But Thieves (een act die je de afgelopen jaren, dit jaar, en de komende jaren nog honderdduizend keer kunt gaan zien op elke willekeurige braderie) en Anouk (die het niet zo nauw lijkt te nemen met mensenrechten)...

Aan de andere kant kun je dan misschien gewoon nog lopen over het veld in plaats van dat je in een fuik loopt tussen alle picknickkleedjes.
Belachelijke post! Of nbt op een braderie zou staan... juist 1 van de pluspunten deze editie en al helemaal voor die zaterdag! Zonder verder de te hebben gelezen in dit forum ga ik er vanuit dat hier al meerdere op hebben gereageerd 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Maria

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
de doorverkoop tickets gaan nog niet erg in prijs naar onder op ticketmaster...

er staat momenteel oa een weekend ticket voor 275 (-15 euro) en een zondagticket voor 135 (-10 euro), voor de rest, alles voor 'normale' verkoopprijs of nog altijd er boven
1710313645365.png1710313660239.png


de vrijdag tickets staan zelfs bij de doorverkoop vanaf 150 euro (+5 euro)
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743
ik vermoed dat er weinig te vinden is op Pinkpop dit jaar waar jij blij van gaat worden?

aan de andere kant, ik zie de mengelmoes wel. pop acts, singer songwriters, rock acts, dj acts...
maar als het allemaal niet in je smaak valt, dan is het idd een vervelende lineup
deze
pop acts, singer songwriters, rock acts, dj acts...
vallen wat mij betreft bijna allemaal onder de noemer: commerciele meuk.

en ja natuurlijk valt er straks weer een leuke route uit te stippelen.
staat een paar dingen dat wel de moeite waard is, wellicht een ticketswapje ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
als je een ticketswapje doet, hou je wel genoeg tijd over om er samen eentje te drinken ;)
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
393
300
de doorverkoop tickets gaan nog niet erg in prijs naar onder op ticketmaster...

er staat momenteel oa een weekend ticket voor 275 (-15 euro) en een zondagticket voor 135 (-10 euro), voor de rest, alles voor 'normale' verkoopprijs of nog altijd er boven
Bekijk bijlage 8347Bekijk bijlage 8348


de vrijdag tickets staan zelfs bij de doorverkoop vanaf 150 euro (+5 euro)
Je bent gewoon triest als verkoper. Is niet uitverkocht en jij maakt er misbruik van door mensen die kaartje willen meer te laten betalen. Iemand die kaartje wil en niet goed kijkt en per ongeluk duurde ticket koopt terwijl dit goedkoper en voor originele prijs kan. En ja natuurlijk moet je als koper goed kijken.

Bij uitverkocht is dit natuurlijk anders. Dan is de vraag hoger.
Je zou bij een niet uitverkocht evenement je kaartjes niet voor meer mogen kunnen verkopen. Misschien is niet iedereen ‘t hier mee eens maar het is wel relaxter voor iedereen.
 
Laatst bewerkt:

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Je bent gewoon triest als verkoper. Is niet uitverkocht en jij maakt er misbruik van door mensen die kaartje willen meer te laten betalen. Iemand die kaartje wil en niet goed kijkt en per ongeluk duurde ticket koopt terwijl dit goedkoper en voor originele prijs kan. En ja natuurlijk moet je als koper goed kijken.

Bij uitverkocht is dit natuurlijk anders. Dan is de vraag hoger.
Je zou bij een niet uitverkocht evenement je kaartjes niet voor meer mogen kunnen verkopen. Misschien is niet iedereen ‘t hier mee eens maar het is wel relaxter voor iedereen.
Wat mij betreft zou het bij een uitverkocht evenement ook niet mogen. Dat is namelijk de kern van het doel van opkopers. Die hopen er aan te kunnen verdienen over de rug van mensen die misgrijpen, en dat werkt natuurlijk veel beter wanneer het om een uitverkocht evenement gaat. Kijk naar al dat rioolvolk dat 10 minuten na uitverkoop Lowlands al 8 kaarten aanbiedt op Marktplaats voor 100 euro boven de prijs... 🤮
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: Paddy, Timmetje en elo

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
tja... voor Pinkpop staan er momenteel zelfs vrijdagtickets en zaterdagtickets voor 173 (+28 euro), zondagtickets voor 175 (+30 euro) en weekend tickets voor 341 (+51 euro) bij de ticketmaster doorverkoop. (en dan heb ik alleen naar de reguliere doorverkoop tickets gekeken en niet naar tuinterras of Skydeck)

het is nog niet 100 euro boven de prijs, maar echt 'normaal' kan ik het ook niet noemen
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
tja... voor Pinkpop staan er momenteel zelfs vrijdagtickets en zaterdagtickets voor 173 (+28 euro), zondagtickets voor 175 (+30 euro) en weekend tickets voor 341 (+51 euro) bij de ticketmaster doorverkoop. (en dan heb ik alleen naar de reguliere doorverkoop tickets gekeken en niet naar tuinterras of Skydeck)

het is nog niet 100 euro boven de prijs, maar echt 'normaal' kan ik het ook niet noemen
Die gaan nog wel zakken hoor
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
tja... voor Pinkpop staan er momenteel zelfs vrijdagtickets en zaterdagtickets voor 173 (+28 euro), zondagtickets voor 175 (+30 euro) en weekend tickets voor 341 (+51 euro) bij de ticketmaster doorverkoop. (en dan heb ik alleen naar de reguliere doorverkoop tickets gekeken en niet naar tuinterras of Skydeck)

het is nog niet 100 euro boven de prijs, maar echt 'normaal' kan ik het ook niet noemen
Maar dat is incidenteel, en die hopen dat er onoplettende mensen toehappen. Ook niet echt netjes natuurlijk, maar daar hebben geinteresseerden ten minste nog betere opties als ze een beetje opletten...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
enige wat ik er wel van vind is dat het systeem via doorverkoop ticketmaster een "veiliger" gevoel is, je krijgt in principe een nieuw ticket met een nieuwe qr-code in je account. Niet bijvoorbeeld een pdf-je dat tig keer verkocht kan worden.

Die gaan nog wel zakken hoor
hoop het, ben nog aan het azen op een <100 euro ticket voor m'n dochter voor zaterdag :unsure:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken