Pinkpop 2024

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
20 years of Hopes And Fears, dat is wel een goede reden om deze nostalgie uit te buiten imo ;)

Dat ze op Pinkpop zo hoog staan, kan te maken hebben met dat ze een boeker hebben die bij Mojo zo'n positie weet af te dwingen. Of Mojo heeft er alle vertrouwen in dat Keane op zo'n spot goed tot z'n recht komt op Pinkpop. Misschien is het gebrek aan beter?
Ik denk eerlijk dat Mojo vind dat Keane met recht op deze hoge spot past anno 2024 op Pinkpop. Wellicht dat het redelijk snel uitverkopen van Afas voor 19 april aanstaande daar in mee speelt voor Mojo, om toch nog extra show in NL te doen.

Als ik eerlijk ben, na de aankondiging voor IOW op de 22e, had ik ze niet meer op Pinkpop verwacht. Ben er zelf wel heel blij mee, hoge verwachting van!
Allemaal prima, feit blijft dat ze promoveren van midden in de middag act naar een key positie op het festival. Ik vind dat je daar hogere eisen moet hebben dan een redelijk snel uitverkopende AFAS en 20 jaar viering van een album. Begrijp me niet verkeerd hoor, typische Pinkpop naam die er absoluut verdiend te staan. Maar 3de naam Main is meer dan hoog genoeg voor ze. Daar kun je ze op kwijt en dienen ze hun doel.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
931
443
Allemaal prima, feit blijft dat ze promoveren van midden in de middag act naar een key positie op het festival. Ik vind dat je daar hogere eisen moet hebben dan een redelijk snel uitverkopende AFAS en 20 jaar viering van een album. Begrijp me niet verkeerd hoor, typische Pinkpop naam die er absoluut verdiend te staan. Maar 3de naam Main is meer dan hoog genoeg voor ze. Daar kun je ze op kwijt en dienen ze hun doel.
Volgens mij is er dit jaar gewoon niks beters te krijgen en dan krijg je gewoon namen die dan opeens hoger op de ladder staan / noodgedwongen.
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
236
143
Precies. Past prima op Pinkpop. Volgens mij had ook niemand moeite met Ziggy marley en zijn tribute band in 2022.

Een zoon die zijn vader eert is toch wat anders dan een gewone tribute band.
Dus de deur voor ABBA Tribute, Def Americans, Fleetwood Max, BeeGees forever FUERENGEL, Pink Floyd project, The Bruceband is nu geopend?
 

johnnydee

Campingartiest
16 nov 2022
97
67
Mell is wel een mooie toevoeging qua NL namen hoor, heel blij mee.

Mooie namen, Keane, Skindred, Fleddy Melculy, Mell, Anouk, The Analogues, Corey Taylor en The Interrupters...
Kan ik zeker wat mee... ziet er goed uit Pinkpop!
Ben het helemaal met je eens. Is voor mij wel een mooi spoorboekje van te maken. Ik ben zelf ook blij met the Analogues. Heb ze al 7 keer gezien en kom er altijd blij vandaan🤩
 

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
161
126
Precies. Past prima op Pinkpop. Volgens mij had ook niemand moeite met Ziggy marley en zijn tribute band in 2022.

Een zoon die zijn vader eert is toch wat anders dan een gewone tribute band.
Dus de deur voor ABBA Tribute, Def Americans, Fleetwood Max, BeeGees forever FUERENGEL, Pink Floyd project, The Bruceband is nu geopend?
Bjorn again heeft toch al op festivals gestaan? ik herinner me nog een hoge marquee plaats op Werchter
 

johnnydee

Campingartiest
16 nov 2022
97
67
eens zien wat nu zo al de acts zijn die ik zal willen zien,
denk dat deze het wel worden, momenteel dan...

Vrijdag
MåneskinKeaneAvril LavigneRoyal BloodAcda en de Munnik • Babymetal • Cian Ducrot • Nathaniel Rateliff & The Night Sweats • Palaye Royale • Polyphia • S10 • Skindred • Tinlicker • Dagny • Fleddy MelculyMell VF • Pommelien Thijs • Jiri11

Zaterdag
Calvin Harris • Nothing But ThievesAnouk • Louis Tomlinson • Pendulum (live) - Against The Current The AnaloguesCorey Taylor • De Jeugd Van Tegenwoordig • Douwe Bob • Froukje • Lauren Spencer Smith • Lottery Winners • The Vices • Gideon Luciana

Zondag
Ed Sheeran • Sam Smith • HozierLimp BizkitGreta Van Fleet • Calum Scott • Davina MichelleThe Interrupters • James Arthur • Jane’s AddictionLoreen • TALK • YĪN YĪN
Dan is €290,- voor een weekend toch een koopje.
 

johnnydee

Campingartiest
16 nov 2022
97
67
Allemaal prima, feit blijft dat ze promoveren van midden in de middag act naar een key positie op het festival. Ik vind dat je daar hogere eisen moet hebben dan een redelijk snel uitverkopende AFAS en 20 jaar viering van een album. Begrijp me niet verkeerd hoor, typische Pinkpop naam die er absoluut verdiend te staan. Maar 3de naam Main is meer dan hoog genoeg voor ze. Daar kun je ze op kwijt en dienen ze hun doel.
Beetje voorbarig allemaal.Het affiche is nog geen indeling van de stages.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Beetje voorbarig allemaal.Het affiche is nog geen indeling van de stages.
Je kunt er anders best wel wat conclusies uittrekken hoor. Het is niet zo dat er nu nog 3 grote acts tussen Calvin Harris en Keane komen te staan. Keane staat op een hoge spot op basis van het affiche
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
421
115
Allemaal prima, feit blijft dat ze promoveren van midden in de middag act naar een key positie op het festival. Ik vind dat je daar hogere eisen moet hebben dan een redelijk snel uitverkopende AFAS en 20 jaar viering van een album. Begrijp me niet verkeerd hoor, typische Pinkpop naam die er absoluut verdiend te staan. Maar 3de naam Main is meer dan hoog genoeg voor ze. Daar kun je ze op kwijt en dienen ze hun doel.
Dat dachten we ook van maneskin
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
421
115
Je kunt er anders best wel wat conclusies uittrekken hoor. Het is niet zo dat er nu nog 3 grote acts tussen Calvin Harris en Keane komen te staan. Keane staat op een hoge spot op basis van het affiche
Keane speelt op de maneskin dag!
Zoals ik al eerder aangaf 3 dikgedrukt op Vrijdag, 4 op de andere dagen.. wie weet komt disturbed net als Nathaniel hun show inhalen
 

Bijlagen

  • IMG-20240129-WA0006.jpg
    IMG-20240129-WA0006.jpg
    150,1 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
Allemaal prima, feit blijft dat ze promoveren van midden in de middag act naar een key positie op het festival. Ik vind dat je daar hogere eisen moet hebben dan een redelijk snel uitverkopende AFAS en 20 jaar viering van een album. Begrijp me niet verkeerd hoor, typische Pinkpop naam die er absoluut verdiend te staan. Maar 3de naam Main is meer dan hoog genoeg voor ze. Daar kun je ze op kwijt en dienen ze hun doel.
volgens mij zijn er meer festivals waar ze net onder de grote namen staan aankomende zomer. Dacht ik? Maar Pinkpop is inderdaad wel een uitschieter. Ik denk echt dat Mojo / Pinkpop ze bewust en doordacht op die plek gezet hebben. Misschien overschatting, dat zal uiteindelijk in juni moeten blijken. Maar ik denk dat Keane dat waar kan maken! Vorige passage's op Pinkpop waren ook een succes.

Laatste keer Keane op Pinkpop was overigens 2012, aankomende editie zal de 4e keer zijn (2006, 2009 en 2012) fyi...
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.155
2.401
Vandaag is er een typische rijtje Pinkpop namen bekendgemaakt. De doelgroep jongeren is hierdoor wel weer wat meer gemixt met de oudere doelgroep.

Keane : Leuke band met genoeg meezing hits. Prima voor Pinkpop. De positie vind ik wel erg hoog.

Babymetal: Geweldig en leuk dat ze op Pinkpop staan. Ga ik zeker bezoeken.

Palaye Royale: Past perfect bij de doelgroep van Maneskin. Pinkpop vist hier uit dezelfde doelgroep. Met Avril erbij een perfecte dag voor deze Maneskin jongeren. Goede band overigens.

S10: Wel oké. Al eens live gezien en dat was prima zo.

Skindred: System of A Down meets the Prodigy! Cool en klinkt goed!

Fleddy Melculy : wel oké. Niet mijn ding had liever de Heideroosjes gehad.

Mell VF: oké. Moet ik nog even ontdekken verder.

Pommelien Thijs: Had niet gehoeven hoor.

Anouk: Pinkpop veteraan!! Altijd wel een prima show. Ga ik zeker bekijken.

The Analogues: Voor mij een van de beste namen uit dit rijtje!! Dit moet echt goed zijj en kan niet wachten om ze eindelijk live te zien.

Corey Taylor: Cool! Maar hopelijk zingt hij ook Slipknot songs.

De Jeugd van Tegenwoordig: Altijd goed!!

Douwe Bob: pffff wat saai! Die had thuis kunnen blijven.

The Vices : Super gaaf!!

De rest heb ik nog niet geluisterd !

Al met al een typisch rijtje Pinkpop namen. Ik had gehoopt op een grotere naam bij de vrijdag erbij. De zaterdag tickets en zondag tickets zijn het niet waard naar mijn idee. Een zondagticket zeker wel en een weekendticket loont zich voor mij ook.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken